Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2021

We hoopten stiekem op de magie van vroeger en dan is het een vuistslag in de smoel om zo'n slechte eerste aflevering te zien. Dus effe klagen op een random forum en niet meer kijken is het gevolg. Niets van aantrekken als je het nog steeds top vindt.

De awkward Eric die eigenlijk geen goede presentator was maar een zeer grote aaibaarheidsfactor had en er dus mee weg kwam, is nu een zelfzekere presentator die staat te zingen en te dansen en haast niet kan wachten om zijn voorbereide mop ertussen te gooien. Dat doet er ook wel geen goed aan.
 
Laatst bewerkt:
We hoopten stiekem op de magie van vroeger en dan is het een vuistslag in de smoel om zo'n slechte eerste aflevering te zien. Dus effe klagen op een random forum en niet meer kijken is het gevolg. Niets van aantrekken als je het nog steeds top vindt.

De awkward Eric die eigenlijk geen goede presentator was maar een zeer grote aaibaarheidsfactor had en er dus mee weg kwam, is nu een zelfzekere presentator die staat te zingen en te dansen en haast niet kan wachten om zijn voorbereide mop ertussen te gooien. Dat doet er ook wel geen goed aan.
De evolutie van Erik (in irritante zin), het lanceren van talentloze mensen als kandidaat om ze vervolgens het jaar nadien in de jury te droppen is toch vooral iets van de laatste jaren idd.

En de overkill aan (sociale) media aandacht doet er ook geen goed aan.
 
Toch zalig? Vier ging vernieuwende TV maken. Merendeel is formats, die vroeger inventief waren en succes hadden, uitmelken en eigenlijk daardoor ook ten gronde richten. (beetje zoals FC De Kampioenen).
Ook wel grappig dat op die zender altijd dezelfde mensen blijkbaar aan bod komen; met de nodige irritatie bij de kijkers :)

En Erik Van L, vond dat vroeger geweldige vent. Maar als je ziet wat daar van geworden is, roem doet blijkbaar wat met een mens. Belachelijke pee geworden.

Ik weet 's avonds wel leukere dingen te doen dan naar ouderwetse en voorspelbare TV te zitten gapen.
 
Vorig seizoen keek ik enkel maar tot de eerste reclameblok, dat is ook altijd het meest entertaining deel. Voor de rest is het eigenlijk maar een flauwe kwis geworden. Wie de aflevering won en afviel las ik dan wel later op het internet. Je moet eens proberen het finalespel te bekijken met je tv op mute, zonder die irritante tik-tik-jingle is het al direct een stuk minder spannend (en interessant).

Gisteren helemaal niet gekeken. Misschien dat ik later nog half of volledig inpik als er wat buzz rond komt, anders is dat weer 6uur van mijn week uitgespaard.

Dan vind ik tegenwoordig de nederlandse versie van de slimste mens interessanter. Is eigenlijk een totaal ander programma in vergelijk met de vlaamse versie: duurt maar 40min, en meer focus op de vragen en minder op humor. Een beetje zoals de eerste seizoenen in vlaanderen.
 
Het is zo'n programma geworden waar het fantastisch is als je er zelf bij bent (als presentator/kandidaat), zoals er zovele zijn op de vtm.
 
hebben jullie de Nederlandse versie al eens gezien, dan toch 100 keer liever de Vlaamse versie
over het pijl van de kandidaten kan er inderdaad wel gediscuteerd worden
 
Was blij dat we der bijna vanaf waren maar ge kunt hem niet kwalijk nemen dat hij overal is. Da brengt geld op en wie zou da niet uitmelken? In de media blijft ge niet voor eeuwig
 
Ik kijk er nog wel naar, soms is het vermakelijke TV. Maar die deelnemers.. De slechtste radio presentatrice van Vlaanderen, WIAM wie?
 
Ik kijk er nog wel naar, soms is het vermakelijke TV. Maar die deelnemers.. De slechtste radio presentatrice van Vlaanderen, WIAM wie?
Sja, na zoveel jaar zullen alle écht bekende koppen al wel langsgekomen zijn zeker, zo raar is dat dus ook weer niet...
 
Ik vrees dat we voor vele afleveringen op Niels Destadsbader zullen moeten zitten kijken...
Wordt waarschijnlijk de man waarover er gesproken zal worden.
Die Acid ligt er waarschijnlijk na 1 aflevering uit.
Acid had zijn proefaflevering gewonnen, misschien moeten we die maar niet onderschatten 😄.
 
Ik was na de overstap naar Vier even hard fan als voordien. Jaren geleden ben ik een paar keer naar opnames gaan kijken, maar sinds ik daar een aflevering in de studio met als jury Stefaan Degand en Rik Verheye heb meegemaakt in de studio, kan ik dat programma gewoon niet meer zien door de associaties met die dag.

Degand vond het nodig om zo goed als elke keer wanneer de programma hervat ging worden zichzelf in de picture te plaatsen (ah ja, iedereen was stil in afwachting van de instructie om te applaudiseren) en wat compleet niet grappige zaken te beginnen roepen waardoor de opname keihard uitliep. Mocht die kerel nu nog grappig zijn, dan was dat misschien nog leuk geweest, maar dat was hij hoegenaamd niet, hij was gewoon heel luid. Zelden heb ik zo'n plaatsvervangende schaamte gevoeld. Dat had een heel hoog 'zatte nonkel onderbreekt speech op een trouwfeest'-gehalte. Sindsdien associeer ik alles wat de jury daar doet altijd met gevoelens van extreme irritatie en dan is het grappige er heel snel van af.

Dat ze wat moppen scripten, maakt me eigenlijk niets uit. Daar kunt ge best wat leuks mee doen. Da's voor mij weinig anders dan stand-up comedy, waar het wel vanzelfsprekend wordt gevonden dat sommigen elke mop tot op de seconde uitschrijven.

Dat gezegd zijnde ben ik door al dat gedoe over Acid wel benieuwd geworden. Ik haat zijn accent met elke cel uit mijn lijf, maar ik ga toch eens kijken wat zo iemand op tv doet. Voor hetzelfde geld worden dat de beste afleveringen van het seizoen.
 
Mijn vriendin heeft blijkbaar serie opgenomen, daarnet tijdens mijn middagpauze dacht ik, bon we zullen eens zien.
Eerste aflevering die Marc-Marie in de jury, snel skippen. Zet ik de 2e aflevering op, zit die er godverdomme weer in??
 
Mijn vriendin heeft blijkbaar serie opgenomen, daarnet tijdens mijn middagpauze dacht ik, bon we zullen eens zien.
Eerste aflevering die Marc-Marie in de jury, snel skippen. Zet ik de 2e aflevering op, zit die er godverdomme weer in??

Misschien is het weer zo een seizoen met 1 vast jurylid (zoals philip geubels in den tijd) die elke dag iemand anders meebrengt.
 
Misschien is het weer zo een seizoen met 1 vast jurylid (zoals philip geubels in den tijd) die elke dag iemand anders meebrengt.

Bij Marc-Marie was dat vorige seizoenen wel vaker zo, heeft geloof ik te maken met het feit dat hij van ver komt en hij dus dan meteen in beide opnames van die dag in de jury zit (ze blikken twee afleveringen per opnamedag in).
 
Ik vond Niels al bij al nog meevallen. Lijkt me wel een heel aimabele vent als ie niet aan het presenteren is.
 
Wanneer gaan ze nu eens een limiet zetten op het gokken naar antwoorden?

Vragen zoals "welke automerken worden het meest gestolen?" slaan toch nergens op. Je blijft gewoon gokken tot je ze allemaal gevonden hebt, dat heeft toch weinig met kennis te maken en zo zitten er meerdere vragen in één programma.
 
Terug
Bovenaan