Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2021

Ik kijk al jaren niet meer maar ik heb soms het gevoel dat dit programma ‘veel’ op tv is? Het is alsof we nog maar vorige maand een slimste hadden en nu gaan we opnieuw. Mocht het nu eens een quiz zijn gelijk vroeger, met gewone mensen. Al komt deze lichting wel dicht in de buurt van ‘gewoon’ I mean… Acid???
 
daar zijn (op 1 seizoen na met een stuk of drie?) nooit gewone mensen in geweest? Als je met gewoon niet bv's bedoelt tenminste :p .
 
Het is meer zijn irritante houding en accent dat mensen stoort. Daarnaast is hij vooral in het nieuws gekomen vanwege die ruzie met die andere Youtubes. Daar kwam hij nogal over als een pestkop.
Als je de video's van begin tot einde had bekeken, had je blik waarschijnlijk heel anders geweest. Want dat CeMi op de kap van kinderen geld verdiende, klopt gewoon.

En dat was net zijn punt. Dus dat hij door de gebrekkige journaals hun montage en omdat hij de waarheid openlijk durfde te zeggen, is hij een pestkop? Weeral, jammer van die kortzichtigheid. Een James Cooke en Gert Verhulst mogen elke dag hun gasten passief uitlachen, maar een jonge Youtuber (die niet foutloos is, want jong) die een beetje kritisch is mag dat niet zeggen? Ja, dat vind ik heel jammer.
 
Als je de video's van begin tot einde had bekeken, had je blik waarschijnlijk heel anders geweest. Want dat CeMi op de kap van kinderen geld verdiende, klopt gewoon.

En dat was net zijn punt. Dus dat hij door de gebrekkige journaals hun montage en omdat hij de waarheid openlijk durfde te zeggen, is hij een pestkop? Weeral, jammer van die kortzichtigheid. Een James Cooke en Gert Verhulst mogen elke dag hun gasten passief uitlachen, maar een jonge Youtuber (die niet foutloos is, want jong) die een beetje kritisch is mag dat niet zeggen? Ja, dat vind ik heel jammer.
Ik zeg en denk dat niet. Het is het publiek dat dat op die manier meekreeg en hem dus voorstelde.
 
Ik kijk al jaren niet meer maar ik heb soms het gevoel dat dit programma ‘veel’ op tv is? Het is alsof we nog maar vorige maand een slimste hadden en nu gaan we opnieuw. Mocht het nu eens een quiz zijn gelijk vroeger, met gewone mensen. Al komt deze lichting wel dicht in de buurt van ‘gewoon’ I mean… Acid???

Al twintig jaar lang is er éénmaal per jaar een seizoen op tv, en het is al vele jaren dat dit gewoon in het najaar is.
En dat het geen gewone quiz is, is juist de reden waarom het programma succes blijft hebben. Wat amusement, flauwe mopjes, het spel dat toch voor ietswat spanning zorgt, tussendoor wat leuke filmpjes, de "ohja dat weet ik nog"-nostalgiefactor bij fragmenten, ... Gewoon ideaal programma dus om de dag mee af te sluiten voor vele mensen.
 
Al twintig jaar lang is er éénmaal per jaar een seizoen op tv, en het is al vele jaren dat dit gewoon in het najaar is.
En dat het geen gewone quiz is, is juist de reden waarom het programma succes blijft hebben. Wat amusement, flauwe mopjes, het spel dat toch voor ietswat spanning zorgt, tussendoor wat leuke filmpjes, de "ohja dat weet ik nog"-nostalgiefactor bij fragmenten, ... Gewoon ideaal programma dus om de dag mee af te sluiten voor vele mensen.
Ik was in het begin nog ‘thuis’, zal daarmee zijn dat ik zag passeren. Het ligt voor het grootste deel bij mijzelf dat ik het nu niet volg want in wezen heeft het inderdaad alles wat ik zelf graag heb aan een programma (was groot liefhebber indertijd van 2 voor 12 op Nederland) maar mijn aandacht blijft niet zo lang meer.
 
Erik Van Looy laatste jaren ook wel hard veranderd jammer genoeg he. In zijn begin jaren schuwde die de media nog wel maar nu is hij overdreven veel te zien in dat kleffe groepje van Verhulst & Co. Wilt er een beetje teveel bijhoren en gedraagt zich naar zijn kunde dommer en dommer. Allemaal gespeeld daar niet van maar dat past niet bij zijn karakter. De Slimste mens kijk volg ik sporadisch en eigenlijk vaak enkel maar de compilaties van bepaalde juryleden. De reclame is er veel te veel aangeworden en dat is spijtig. Ik vind de kandidatenlijst deze keer precies zorgvuldig gekozen enkel jammer van Tesoro en alsook ze plots overal een platform aan het geven zijn aan die Dorian het vriendje van...
 
Ik kijk al jaren niet meer en ik denk dat ik niet veel mis.
Geen interesse in voorgekauwde grappen en BV's die denken dat ze de leukste zijn.
 
Ik zal af en toe nog eens kijken. Spijtig maken ze weer de fout van sommige voormalige kandidaten nu in de jury te laten opdraven. Sommigen zijn echt grappig als kandidaat maar als jurylid werkt het totaal niet. Ik hoop dat Bockie het tegendeel kan bewijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Enige TV programma dat nog overblijft waar je toch af en toe eens in een deuk kan liggen.

Paar weken geleden ook wel met "Is er een dokter in de zaal?".
Die aflevering met o.a. Rani, Lukas Lelie en William Bouva was hilarisch... (vooral toen de "huisdieren" er bij werden gezet)

Dus kijk wel uit naar DSMTW
 
Het is meer zijn irritante houding en accent dat mensen stoort. Daarnaast is hij vooral in het nieuws gekomen vanwege die ruzie met die andere Youtubes. Daar kwam hij nogal over als een pestkop.
Dat accent is net iets wat karakteristiek is aan hem. Het is speciaal, maar om dat nu als storend te gaan ervaren.
Het is ook niet gespeeld maar effectief die jongen zijn accent. Daarbij creëert hij wel goeie content voor zijn doelpubliek en doet dit ook op een heel faire manier. Was bijvoorbeeld één van de eerste om openlijk over de PS5 pre-order scam te berichten. Je weet wel die scam die bepaalde influencers gevoed hebben en waardoor kinderen geld zijn verloren.
 
Dat accent is net iets wat karakteristiek is aan hem. Het is speciaal, maar om dat nu als storend te gaan ervaren.
Het is ook niet gespeeld maar effectief die jongen zijn accent. Daarbij creëert hij wel goeie content voor zijn doelpubliek en doet dit ook op een heel faire manier. Was bijvoorbeeld één van de eerste om openlijk over de PS5 pre-order scam te berichten. Je weet wel die scam die bepaalde influencers gevoed hebben en waardoor kinderen geld zijn verloren.
Hij bereikt de jeugd inderdaad wel dikwijls op een goeie manier. Geeft goeie raad, informeert en post wel eens serieuze video's over bepaalde thema's
 
Dan hoopt ge dat die Acid op YouTube een typetje speelt maar elders op tv wel "gewoon" doet, maar na een halve minuut als gast bij Cooke & Verhulst kwam ik al tot de vaststelling dat dat ijdele hoop was en z'n deelname aan DSMTW dus een zware zit zal worden om te kijken :unsure:
 
Het is ook niet gespeeld maar effectief die jongen zijn accent.
Dus gij gelooft effectief dat dat zijn accent is? Waar zou hij dat dan opgepakt moeten hebben? Dat is geen West-Vlaams, geen Hollands, geen Nederlands, geen Marokkaans, ... Dat is gewoon onzin.
 
Dus gij gelooft effectief dat dat zijn accent is? Waar zou hij dat dan opgepakt moeten hebben? Dat is geen West-Vlaams, geen Hollands, geen Nederlands, geen Marokkaans, ... Dat is gewoon onzin.

Hij geeft het toch ook zelf aan dat dat z'n eigen gecreëerde "accent" is.
 
Terug
Bovenaan