De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegen januari zal Clement misschien wel vrij zijn.
Met Vince The Prince als T2.

Voor het EK 2024:

Courtois; Bolingoli, De Winter, Bornauw, Van der Brempt; De Bruyne, Vranckx, Verschaeren; Amuzu, Lukaku, De Ketelaere

Philippe & Vince verkiezen beiden Amuzu boven Doku, want hij heeft langer gerijpt bij Anderlecht. En hij is polyvalenter.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu pas door dat Roberto Debast en Mertens heeft opgeroepen maar Doku niet. Ik kan die man niet langer uitstaan. Mijn liefde en interesse voor de Rode Duivels zijn nog nooit zo laag geweest als nu.

/End rant

Je zou liefde voor de Rode Duivels moeten hebben omdat je liefde hebt voor je land.

Niet omdat de keuze van een coach je wel of niet bevalt.

Je zou liefde voor de Rode Duivels moeten hebben omdat je liefde hebt voor je land.

Niet omdat de keuze van een coach je wel of niet bevalt.

Tgoh, die schijtploegen van 2000 en 2002, ik weet niet of ik daar echt fan van zou kunnen zijn vandaag. Ik zou niet anti zijn, maar eerder ietwat onverschillig.

Tgoh, die schijtploegen van 2000 en 2002, ik weet niet of ik daar echt fan van zou kunnen zijn vandaag. Ik zou niet anti zijn, maar eerder ietwat onverschillig.
meer hadden we niet indertijd dus je leefde wel mee. Vloeken op De Wilde op Euro 2000, vloeken op diejen Jamaicaan in 2002. Andere tijd maar ook echt wel leuk want het was altijd spannend of we er net of net niet gingen bijzijn. Er was ook veel minder voetbal op TV waardoor je automatisch uitkeek naar live voetbal op TV.

De liefde is op dit moment bij mij ook wel wat bekoeld. Te veel frustraties over hoe de bond en opeenvolgende coaches deze generatie verkwanseld hebben. We hebben natuurlijk schitterende momenten beleefd, maar globaal overheerst de teleurstelling toch voor mij. Er zat gewoon veel meer in.

Ligt het geheim van een sterke nationale ploeg niet eerder bij het gegeven dat een groot deel van de kern bij dezelfde club of volgens hetzelfde systeem speelt? Wanneer je spelers selecteert uit meer dan vijf verschillende competities waarbij er dan ook nog zitten die amper van de bank komen dan is de meerwaarde van een topcoach toch ook te verwaarlozen?

Jep. En op de momenten dat het echt donker werd, 2004 en later, begonnen die jonge talenten op te duiken waardoor je op betere tijden kon beginnen hopen.
Pas in 2008 ben ik echt beginnen hopen toen we een sterk Olympisch toernooi speelden met de opkomende generatie. Dembélé, De Mul, Vermaelen, Vertonghen, Kompany, ... Erg dat het dan nog tot 2014 geduurd heeft da we ons nog eens konden plaatsen voor een WK.

Eigenlijk teren we daar 14 jaar later nog steeds op.

Laatst bewerkt:
Ligt het geheim van een sterke nationale ploeg niet eerder bij het gegeven dat een groot deel van de kern bij dezelfde club of volgens hetzelfde systeem speelt? Wanneer je spelers selecteert uit meer dan vijf verschillende competities waarbij er dan ook nog zitten die amper van de bank komen dan is de meerwaarde van een topcoach toch ook te verwaarlozen?

Pas in 2008 ben ik echt beginnen hopen toen we een sterk Olympisch toernooi speelden met de opkomende generatie. Dembélé, De Mul, Vermaelen, Vertonghen, Kompany, ... Erg dat het dan nog tot 2014 geduurd heeft da we ons nog eens konden plaatsen voor een WK.

Eigenlijk teren we daar 14 jaar later nog steeds op.
Op zo'n tornooi moet gewoon ook alles samenvallen. Daarom dat er ook vaak een verrassende ploeg in de finale staat (of niet staat). Je ziet ook hoe Frankrijk WK wordt en dan op het EK in de eerste knockout eruit vliegt. Of Italië die EK wordt en niet eens kan kwalificeren voor het WK. Nochtans allemaal met dezelfde kern en coach. Ook in clubvoetbal zie je het. Hoelang is het geleden dat Pep nog eens een CL heeft gewonnen? Die heeft dan nog het geld en de tijd om de ploeg volledig naar zijn hand te zetten. Of hoeveel coaches heeft PSG al versleten zonder CL?

De bond had Wilmots nooit mogen aanstellen, zeker niet voor 2 tornooien en Martinez had na het EK plaats moeten maken voor een nieuwe coach, maar een betere coach had niet automatisch betekent dat we sowieso betere resultaten gingen halen.

Soit, stilletjes aan is het tijd geworden om zonder verwachtingen te gaan kijken en zo kunnen we niet meer teleurgesteld worden.

Als je kijkt naar welke landen de afgelopen 20 jaar prijzen hebben gepakt, schiet er niet veel over van dat idee. Enkel de kernen van Spanje en Duitsland werden in belangrijke mate gevuld door maar een tweetal ploegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan