De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zag hier iemand posten dat ze niet moeten afkomen met Hein, maar ik zou dat net een ideale selectieheer vinden. Hij geeft me de indruk van al enkele jaren uitgeblust te zijn, maar heeft wel een simpel en duidelijk systeem.

Misschien is het ook eens goed om zo'n type als bondscoach te hebben in plaats van een jongere trainer met ambitie (Kompany, Vermaelen, Clement, Vrancken,...) of een narcistisch eng ventje (Wilmots, Martinez).

Op dit moment een topcoach (beter dan Martinez) aanstellen zou wel een goeie grap zijn.
De kans op echt succes is verkeken omdat de kwaliteit van de spelersgroep aan het dalen is. Een topcoach gaat slechts een beperkte invloed hebben.
(en ja, er zijn uitzonderingen, bv. Nederland onder Van Gaal in Brazilië die ook maar 2 of 3 topspelers hadden in een voor de rest matig elftal, of zelfs Italië het afgelopen EK waar ik ook vaak dacht "hoe kan dat met die selectie")
Kroatië en Portugal doen het ook al jaren met enkele toppers gesteund door een verder matig elftal. Die hebben betere resultaten gehaald de afgelopen jaren dan wij met een individueel betere ploeg.

Ik heb nu pas door dat Roberto Debast en Mertens heeft opgeroepen maar Doku niet. Ik kan die man niet langer uitstaan. Mijn liefde en interesse voor de Rode Duivels zijn nog nooit zo laag geweest als nu.

/End rant

Laatst bewerkt:
Ik heb nu pas door dat Roberto Debast heeft opgeroepen maar Doku niet. Ik kan die man niet langer uitstaan. Mijn liefde en interesse voor de Rode Duivels zijn nog nooit zo laag geweest als nu.

/End rant
Dacht dat hij doku niet had opgeroepen wegens blessures en beperkt in actie bij rennes. Daarom doorgeschoven naar u21 om indien die daar ontploft of er terug basisplaatsen bij rennes verovert en voldoende acties creëert terug opgenomen te worden bij de basisploeg.

EDIT : mertens hoeft voor mij voorlopig ook niet direct. Maar bon selectie van 27... en er zullen er toch afvallen dus meh.

Wat is er mis met Debast?
Debast is goed aan het seizoen begonnen en heeft overduidelijk talent, maar zijn selectie vind ik minstens even verrassend als de niet-selectie van Doku, die toch iets heeft wat een ander niet zo gemakkelijk heeft (zijnde: continu gevaar). Akkoord dat Doku licht geblesseerd is en dit seizoen nog niet veel heeft laten zien, maar dat Mertens dan wel weeral een plaatsje krijgt, is gewoon verbijsterend. Debast is nog wat te groen achter de oren, het is echt geen schande om die nog wat bij de U21 te laten rijpen.

Misschien niet zo proper van mij om Debast hiermee te downplayen, maar ik vind het signaal dat Martinez hiermee geeft heel erg scheef. Hij heeft duidelijk zijn favorietjes en dat vind ik niet ok.

Mja, had gehoopt dat hij in de aanloop naar het WK eens logisch zou selecteren. Ik was duidelijk mis. Ik heb dan ook geen verwachtingen voor het komende WK 😅

Debast is goed aan het seizoen begonnen en heeft overduidelijk talent, maar zijn selectie vind ik minstens even verrassend als de niet-selectie van Doku, die toch iets heeft wat een ander niet zo gemakkelijk heeft (zijnde: continu gevaar). Akkoord dat Doku licht geblesseerd is en dit seizoen nog niet veel heeft laten zien, maar dat Mertens dan wel weeral een plaatsje krijgt, is gewoon verbijsterend. Debast is nog wat te groen achter de oren, het is echt geen schande om die nog wat bij de U21 te laten rijpen.

Misschien niet zo proper van mij om Debast hiermee te downplayen, maar ik vind het signaal dat Martinez hiermee geeft heel erg scheef. Hij heeft duidelijk zijn favorietjes en dat vind ik niet ok.
Ik vind Debast echt geen verkeerde keuze eerlijk gezegd. Die gaat mogelijks niet veel spelen, maar het signaal is net wel goed. Over Doku valt ook gewoon iets te zeggen. Heel onbegrijpelijk is dat nu ook weer niet, dat hij niet erbij zit. Los van het feit dat Mertens inderdaad stilletjes aan wel gedaan is.

Ik ben eigenlijk benieuwd wie allemaal gaat stoppen na het WK. Mertens, Vertonghen, Alderweireld, Witsel en Chadli lijken mij wel kanshebbers.

Ik heb nu pas door dat Roberto Debast en Mertens heeft opgeroepen maar Doku niet. Ik kan die man niet langer uitstaan. Mijn liefde en interesse voor de Rode Duivels zijn nog nooit zo laag geweest als nu.

/End rant
Op een gegeven moment gade moeten verjongen of gade blijven spelen met een verdediging van 40 jaar ?
Debast is jong , goei voeten , zijt blij dat we terug eeen talent hebben in de verdediging
Maar tis allemaal Bobby zen fout

Ik vind Debast echt geen verkeerde keuze eerlijk gezegd. Die gaat mogelijks niet veel spelen, maar het signaal is net wel goed. Over Doku valt ook gewoon iets te zeggen. Heel onbegrijpelijk is dat nu ook weer niet, dat hij niet erbij zit. Los van het feit dat Mertens inderdaad stilletjes aan wel gedaan is.

Ik ben eigenlijk benieuwd wie allemaal gaat stoppen na het WK. Mertens, Vertonghen, Alderweireld, Witsel en Chadli lijken mij wel kanshebbers.
Die selecteert Doku voor zen profiel volgens mij , hebben we nog iemand die snel is ?

Debast terecht bij de selectie imo. Maar moeten die nu ook niet direct als titularis gaan bombarderen.

Fit blijven, en een seizoen stabiele prestaties laten leveren bij een zwalpend Anderlecht, zoals hij nu bezig is. Zie die sowieso wel de sterkhouder achterin worden op termijn.

Op een gegeven moment gade moeten verjongen of gade blijven spelen met een verdediging van 40 jaar ?
Debast is jong , goei voeten , zijt blij dat we terug eeen talent hebben in de verdediging
Maar tis allemaal Bobby zen fout

Alderweireld en Boyata zijn nog niet versleten. Je hebt daarnaast Denayer en vooral Faes en Theate die grote stappen aan het zetten zijn de laatste 2 jaren. Alsook Witsel die blijkbaar grote indruk maakt als CV.

Doku heeft nu wel niet veel gespeeld en op die positie is er wel redelijk veel concurrentie bij de RD. Achteraan is de spoeling dun dus is het daar makkelijker om asl jonge speler geslecteerd te worden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan