De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Behalve wij Neerpedeliefhebbers natuurlijk die nu al weten dat we over 4 jaar met Debast-Butera, Lavia als patron, en vooraan op de flanken Duranville-Doku kunnen uitpakken bij de Rode Duivels 😍
Inderdaad en dan mogen we al blij zijn dat de rode duivels zich kunnen kwalificeren voor een WK en EK.

Volledig eens, maar het moet enorm demotiveren om te zien dat steeds dezelfde mogen opdraven tenzij die geblesseerd zijn.
Goh, ik weet niet of ze het zo aanvoelen. Ik merk een soort van “het is een eer en zwaar om hier bij te raken”-achtige mentaliteit. Bv Januzaj deze week nog.
Nog altijd veel ontzag.

Klopt. Als je denkt er op KT iets aan te hebben kan je het kansen geven om een ploeg te smeden, maar anders is ‘t hopen dat ze bij hun club vooruit gaan. Moeilijke balans. Want niemand kan de toekomst voorspellen. Behalve wij Neerpedeliefhebbers natuurlijk die nu al weten dat we over 4 jaar met Debast-Butera, Lavia als patron, en vooraan op de flanken Duranville-Doku kunnen uitpakken bij de Rode Duivels 😍
Vergeet die flanken maar. Oyen komt er aan.

Vergeet die flanken maar. Oyen komt er aan.

Bij Genk zit daar ook ongetwijfeld nog wel wat talent aan te komen?
Bij Gent ook wel een paar goeie lichtingen. Club vond ik ook wel sterk op de KDB cup. Bij Ajax ook nog een paar Belgen met mooi potentieel.

Neen, de toekomst ziet er allesbehalve somber uit voor onze nationale ploeg imo. Hopelijk blijven de meeste gespaard van zware blessures op het foute moment, of entourages die het talent afremmen.

Maar goed, daar zijn we nu nog niet echt iets mee. Al kunnen we nu wel nog een par jaar teren op onze 3 wereldtoppers.

Ik zou het zo dan doen, 4-mans verdediging. Ook niet ideaal omdat we geen pure RB en LB's hebben. Rechts krijgt mee vrijheid om af en toe mee op te rukken, links speelt wat voorzichtiger omdat Theate meer CB is dan LB. De rest spreekt voor zich denk ik. Carasco en Trossard was de moeilijkste afweging.

Hoh.. dat is een euh.. gewaagde opstelling.
Ik zou(ik ben zeer fanboy) Debast, ALTIJD opstellen. Diene gaat letterlijk spelen en nooit meer uit de ploeg gaan.. :)
Voor de rest vind ik het eigenlijk wel ok. Mss Vertonghen toch nog ipv Theate..

Was geen kritiek op uw opstelling, puur de ploeg. Maakt niet uit welke opstelling je zet van de geselecteerde spelers, het is om te wenen. Selectie op vriendjespolitiek zoals met Wilmots steeds het geval was maar natuurlijk ook niet veel om uit te kiezen. Ik heb niet veel hoop op een goed WK jammer genoeg. De bruyne en Courtois zijn de enige die nog op het niveau spelen zoals toen de 'gouden generatie' er was, want dit kan je zeker geen gouden generatie noemen.

Al de rest van die generatie zwaar in verval of weg.
Wie zou gij in de plaats opstellen?

Roberto Bisconti! Geoffrey Claeys! Gaby Mudingayi!
Claeys is wel van een jaar of 10 eerder, niet? In mijn herinnering is dat jaren ‘90, toen Cercle nog met Karacic en Weber speelden. Zo daar ergens.

Die periode hier met al die Bisconti’s was Tom Soetaers ook de grote hoop want die mocht naar Ajax gaan.

Claeys is wel van een jaar of 10 eerder, niet? In mijn herinnering is dat jaren ‘90, toen Cercle nog met Karacic en Weber speelden. Zo daar ergens.

Die periode hier met al die Bisconti’s was Tom Soetaers ook de grote hoop want die mocht naar Ajax gaan.
Klopt! Claeys debuteerde onder Meeuws tegen Italië 2-2 en scoorde toen ook met een kanonschot.
Juist Soetaers en Chatelle en Roussel?

Ik zou(ik ben zeer fanboy) Debast, ALTIJD opstellen. Diene gaat letterlijk spelen en nooit meer uit de ploeg gaan.. :)
Debast word gewoon een certitude . Misschien al in Qatar

Wanneer je dan denkt dat Anderlecht-fans iets realistischer worden, krijg je dit weer. Weer een 18-jarige die na een handvol goede wedstrijden bij een middenmotor, gelijk basispion dient te worden bij de Rode Duivels. Ja jongens.
Na al die jaren en voorafgaande talenten die nog steeds niet doorgebroken zijn, misschien eerst eens afwachten tot men een gans seizoen bevestigd eer we ze tot basispion bij de Rode Duivels bombarderen. Dat Debast talent heeft, ziet iedereen. Maar zo'n gasten kan en mag je niet te vroeg brengen, en al zeker niet forceren. En talenten moeten altijd eerst even bevestigen. Tenzij je geen alternatieven hebt. Dat is nu eenmaal eigen aan jeugdig talent, die zijn veelal grillig en onvoorspelbaar en kunnen terugval kennen. Zou een Anderlecht-fan niet vreemd in de oren mogen klinken.

Maar goed, we hebben geen alternatieven. De concurrentie stelt natuurlijks niets voor. We hebben Debast nodig vanachter of we kunnen gewoon even goed thuisblijven. Ik bedoel maar, wie hebben we daar nu?
- Wout Faes, 2 jaar uitblinker bij Reims en voor 17 miljoen euro aan Leicester verkocht. Maar 30 wedstrijden in Eredivisie, 60 wedstrijden in JPL en 75 wedstrijden in Ligue 1.
- Arthur Theate, 35 wedstrijden JPL, 31 wedstrijden Serie A en voor 19 miljoen aan Rennes verkocht waarmee hij in de EL speelt en reeds gescoord heeft.
- Jason Denayer. 50 wedstrijden Galatasary, 50 wedstrijden Celtic, 150 wedstrijden Lyon. Krabber die na 2,5 maand nog altijd zonder club zit.
- Tobias Alderweireld. Sorry, hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Krabber bij Antwerp die maar 1ste staan in JPL met beste verdediging.
- Dedryck Boyata. Kapitein bij Bundesliga-club, al waren ze wel bijna gedegradeerd. Veel zal hij niet voorstellen dus. Nu overgenomen door meervoudig landskampioen op rij in JPL.
- Jantje Vertonghen. De GOAT in de Belgische verdediging. Heeft er 35 jaar op moeten wachten, maar kan sinds kort eindelijk de adelbrieven voorleggen die men nodig heeft. Anderlecht-speler.
- Axel Witsel. Krabber op het middenveld die daar te kort komt, volgens Simeone toch nog goed genoeg om te depanneren vanachter. Uit pure armoede en ontevredenheid door de fans als ironisch statement verkozen tot speler van de maand (Griezmann en Morata allebei 2 goals, Joao Felix 3 assists, in dezelfde periode).

Maar bon, wat stelt dat allemaal voor? Irrelevante statistiekjes. Hallo, Debast heeft net 5 goeie matchen bij Anderlecht gespeeld. Wel jammer dat Anderlecht net 4/15 pakt in die periode, maar dat is, net zoals al de rest... compleet irrelevant.

Laat Debast inderdaad eerst maar eens een heel seizoen op niveau spelen bij Anderlecht, voor we hem direct een basisplaats op het WK toewijzen. Die jongen heeft nog tijd genoeg.

Dat Debast talent heeft, ziet iedereen. Maar zo'n gasten kan en mag je niet te vroeg brengen, en al zeker niet forceren. En talenten moeten altijd eerst even bevestigen. Tenzij je geen alternatieven hebt. Dat is nu eenmaal eigen aan jeugdig talent, die zijn veelal grillig en onvoorspelbaar en kunnen terugval kennen.
Als je nu gewoon enkel bovenstaande gepost had kon ik u gewoon volledig gelijk geven maar waarom al die overige en onnodige zever daarbij?

Waar wordt er gezegd dat de concurrentie niets voorstelt? Waar wordt er gezegd dat er geen alternatieven zijn? Ik lees enkel een Fanboy die Debast graag in de verdediging zou zien spelen. Je zou beginnen denken dat Anderlecht u ooit heeft opgezadeld met een trauma waar je niet vanaf geraakt.

Klopt! Claeys debuteerde onder Meeuws tegen Italië 2-2 en scoorde toen ook met een kanonschot.
Juist Soetaers en Chatelle en Roussel?
Euh wat? Geoffrey Claeys haalde zijn interlands onder Van Moer midden de jaren 90. Meeuws was bondscoach eind jaren 80 (toen was Claeys 14 of 15 jaar ofzo)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan