De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft toch duidelijk aangegeven dat hij niet gaat meespelen maar wel mee mag trainen. Daar heb ik op zich nu niet echt een probleem mee. In een selectie van 27 zit er toch altijd dood gewicht.
Maar er zijn toch anderen genoeg die je dan in nood wel ken gebruiken? Mechele houdt nu ook gwn Boyata op de bank, das idd gn topper, maar speelt momenteel terug op een goed niveau, genoeg CL ervaring ondertussen. Daar heb toch meer aan qua inzetbaarheid dan een Denayer zonder club en ritme?
U selectie dient toch niet op mensen te laten bijtrainen zeker? :unsure:

Maar er zijn toch anderen genoeg die je dan in nood wel ken gebruiken? Mechele houdt nu ook gwn Boyata op de bank, das idd gn topper, maar speelt momenteel terug op een goed niveau, genoeg CL ervaring ondertussen. Daar heb toch meer aan qua inzetbaarheid dan een Denayer zonder club en ritme?
Mechele zit toch ook erbij?

Dan kon hij even goed Christophe Lepoint meenemen.
Als Boyata nog een club vindt en twee maanden speelt is hij wel nog steeds één van de betere opties om mee te pakken naar het wk. Om dan éénmalig hem mee te pakken om te trainen vind ik geen slechte optie. De spoeling is al dun vanachter, dan kan je beter de opties wat openhouden imo.

Zodra Denayer een ploeg vindt en regelmatig op zijn niveau speelt, heeft die zeker een plek in de selectie. Op dit moment had hij hem evengoed kunnen laten meetrainen, zonder een officiële selectie lijkt mij. Al weet ik niet wie hij in zijn plaats had kunnen selecteren.

Heeft Martinez de laatste matchen altijd met de 3(/5)-mansverdediging gespeeld? Of heeft hij ook eens 4-mansverdediging geprobeerd?

Edit: En wie is het beste Theate of Faes?

Zodra Denayer een ploeg vindt en regelmatig op zijn niveau speelt, heeft die zeker een plek in de selectie. Op dit moment had hij hem evengoed kunnen laten meetrainen, zonder een officiële selectie lijkt mij. Al weet ik niet wie hij in zijn plaats had kunnen selecteren.
Bornauw is vaste waarde bij Wolfsburg, zou me een logischere keuze lijken dan een Denayer zonder matchritme.

8 centrale verdedigers (zonder Witsel mee te rekenen dan nog) lijkt me ook teveel van het goede. Waarom haal je er dan bv. geen Cuypers of Heynen bij?

Ik zou het zo dan doen, 4-mans verdediging. Ook niet ideaal omdat we geen pure RB en LB's hebben. Rechts krijgt mee vrijheid om af en toe mee op te rukken, links speelt wat voorzichtiger omdat Theate meer CB is dan LB. De rest spreekt voor zich denk ik. Carasco en Trossard was de moeilijkste afweging.

Ik zou het zo dan doen, 4-mans verdediging. Ook niet ideaal omdat we geen pure RB en LB's hebben. Rechts krijgt mee vrijheid om af en toe mee op te rukken, links speelt wat voorzichtiger omdat Theate meer CB is dan LB. De rest spreekt voor zich denk ik. Carasco en Trossard was de moeilijkste afweging.

Eerste ronde eruit op het WK met die ploeg, kan niet anders.

Bedankt voor de constructieve kritiek!
Was geen kritiek op uw opstelling, puur de ploeg. Maakt niet uit welke opstelling je zet van de geselecteerde spelers, het is om te wenen. Selectie op vriendjespolitiek zoals met Wilmots steeds het geval was maar natuurlijk ook niet veel om uit te kiezen. Ik heb niet veel hoop op een goed WK jammer genoeg. De bruyne en Courtois zijn de enige die nog op het niveau spelen zoals toen de 'gouden generatie' er was, want dit kan je zeker geen gouden generatie noemen.

Al de rest van die generatie zwaar in verval of weg.

Was geen kritiek op uw opstelling, puur de ploeg. Maakt niet uit welke opstelling je zet van de geselecteerde spelers, het is om te wenen. Selectie op vriendjespolitiek zoals met Wilmots steeds het geval was maar natuurlijk ook niet veel om uit te kiezen. Ik heb niet veel hoop op een goed WK jammer genoeg. De bruyne en Courtois zijn de enige die nog op het niveau spelen zoals toen de 'gouden generatie' er was, want dit kan je zeker geen gouden generatie noemen.

Bedankt voor de toelichting!

Leuke opstelling, al zou ik Castagne op links zetten en Meunier rechts, zodat Theate naast Alderweireld kan spelen centraal.
Trossard geniet wel mijn voorkeur op Carrasco. Maar gewoon al het systeem van een 433 had Martinez al lang eens moeten uitproberen, is hier op BG al vaak genoeg gezegd.

Ik verwacht niet veel meer van het WK dankzij Bobby, al ben ik wel niet akkoord dat die ploeg sowieso de tweede ronde niet haalt. Er zit best nog wat kwaliteit in de ploeg (Geen Kompany of Vermaelen, idd), met een goed systeem en spelers die op de juiste plek spelen kan je best ver geraken hoor. Al heb je ook altijd een tikkeltje geluk nodig op een tornooi.

Laatst bewerkt:
Eerste ronde er uit zou wel heel straf zijn, gezien we tegen Kroatië, Marokko en Canada moeten. Daarna wacht ons normaal gezien Spanje of Duitsland, en die zie ik ons met het huidige team onder Martinez niet meer kloppen. Hadden we 2 jaar geleden van trainer gewisseld, hadden we er misschien nog iets van kunnen maken. Maar Martinez blijft vasthangen aan de spelers en systemen van het verleden. Dan is het vooral hopen op geen pandoering in die tweede ronde.

Maar je moet toch geen “gouden generatie” hebben om die eerste ronde te overleven?

Nog genoeg spelers die een ok niveau halen toch? Of genoeg kwaliteiten hebben.

In de KO fase zie ik het ook wel minder hoopvol in dan de vorige jaren.

Maar met Courtois-De Bruyne-Lukaku hebben nog steeds 3 wereldspelers in je rangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan