De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
. Dat is wel het verschil met ploegen als Frankrijk, Duitsland, Spanje, ... waar sommige bankzitters gewoon los in de basis bij ons zouden staan. Die hebben veel meer kwaliteit in de diepte.
Dat gebleit is wel typisch Belgisch, die grote landen spelen ook maar met 11 en hebben ook goede- en slechte generaties.
Op Europees vlak is België qua inwonersaantal trouwens niet zo klein, landen als Portugal(EK Winnaar), Zwitserland, Denemarken(EK winnaar), Zweden, Tsjechië, Kroatië(WK finalist)....hebben een kleinere vijver waaruit ze kunnen vissen.
Voor zover ik weet hangen die niet zo de Calimero uit.

Multiculti maar wel alle 30 spelers + staf Franstalig. En zo'n hechte ploeg is dat verder nu ook niet hoor.
Onze ploeg is, behalve de coach, ook vnl Franstalig. Frans is gewoonweg de communicatietaal. En dat werkt prima.
Heel anders dan in de jaren 80 waar de Vlamingen het team overheersten en bv een Jan Ceulemans altijd geweigerd heeft Frans te spreken.

Klopt maar Trossard is basisspeler, Januzaj niet
En zijn statistieken zijn ook pak beter

Benieuwd waar die volgend seizoen gaat spelen want zijn contract is ten einde

Volgens transfermarkt dit seizoen:
Januzaj - 1626 speelminuten
Selectie: 33, basiselftal: 17, ingevallen: 16
Trossard - 2809 speelminuten
Selectie: 35, basiselftal: 32, ingevallen: 2

Dus inderdaad wel een verschil. Maar toch had ik Januzaj nog eens aan het werk willen zien eerlijk gezegd.

.... Geloof alleen wel dat een land iets "eigens" moet hebben om een beetje identiteit te hebben. En taal is wel vaak datgene wat een land een land maakt.
Spanje werd wereldkampioen met een paar spelers die zich openlijk voor de Catalaanse onafhanklijkheid uitspraken.

Probeer je eens voor te stellen als een paar Vlaamse spelers dat zouden durven doen. Die staan geen dag meer in het nationale team.

Dat gebleit is wel typisch Belgisch, die grote landen spelen ook maar met 11 en hebben ook goede- en slechte generaties.
Op Europees vlak is België qua inwonersaantal trouwens niet zo klein, landen als Portugal(EK Winnaar), Zwitserland, Denemarken(EK winnaar), Zweden, Tsjechië, Kroatië(WK finalist)....hebben een kleinere vijver waaruit ze kunnen vissen.
Voor zover ik weet hangen die niet zo de Calimero uit.
1. Dat is geen calimero-gedrag of gebleit, dat is gewoon een vaststelling. Grotere landen hebben meer kans op een kern die ook in de diepte kwalitatiever is. Je kan niet verwachten van de kleinere landen dat ze ook zonder hun bepalende spelers een gelijkaardig niveau kunnen spelen. Of dat kleinere land nu België of Portugal is, dat maakt toch niet uit?
2. Ik betwijfel dat jij weet of spelers/media/supporters in die landen al dan niet de calimero uithangen :)

Heb dit en vorig jaar enkele matchen gezien waarin hij meespeelde, niks speciaal.
Professional of niet, Januzaj is géén speler voor de top. Zwaar overroepen.
Die 2 gaan hand in hand he

Benieuwd welke 7 of 8 spelers jij individuele top vindt. Ik tel er 2: Van Dijk en Frenkie.
Alle drie cv's, Frenkie, Mempjis, Bergwijn, Dumfries.

Waarom de Hollanders geen wereldkampioen kunnen worden is vooral omdat ze geen keeper op topniveau hebben

Mooi interview in de HUMO met Derksen waarin hij stelt dat de voetbalpers de slaafjes van spelers (en hun zaakwaarnemers) en trainers zijn geworden. Dat zien we in Belgie maar al te goed.

Zelf gaat ie (Derksen) elke avond heerlijk tekeer tegen wie dan ook.

Onze ploeg is, behalve de coach, ook vnl Franstalig. Frans is gewoonweg de communicatietaal. En dat werkt prima.
Heel anders dan in de jaren 80 waar de Vlamingen het team overheersten en bv een Jan Ceulemans altijd geweigerd heeft Frans te spreken.
Ceulemans was dan ook een held.

Waarom de Hollanders geen wereldkampioen kunnen worden is vooral omdat ze geen keeper op topniveau hebben
Memphis, Bergwijn en Dumfries individueel topniveau. Dan leg je de lat wel behoorlijk laag.

Bergwijn is een bankzitter bij Tottenham. Oranje heeft een middelmatig elftal met toevallig vrij complementaire spelers en een coach die net iets extra's heeft. (ik geloof nog steeds meer mentaal dan tactisch)

Dumfries maakt een goede ontwikkeling door maar om dat nu wereldtop te noemen.

Bergwijn is een bankzitter bij Tottenham. Oranje heeft een middelmatig elftal met toevallig vrij complementaire spelers en een coach die net iets extra's heeft. (ik geloof nog steeds meer mentaal dan tactisch)

Dumfries maakt een goede ontwikkeling door maar om dat nu wereldtop te noemen.

The Guardian zet Nederland op 4 en Belgie op 8

Memphis, Bergwijn en Dumfries individueel topniveau. Dan leg je de lat wel behoorlijk laag.
Ik zie in het recente voetbal wel een ontwikkeling waarbij er een soort nivellering in topspelers optreedt. Vroeger was het simpel: In Oranje hadden we Robben, Sneijder en Van Persie als supersterren en daar paste je de rest van het elftal op aan.

Nu zie je bij veel landenteams wat minder individuele klasse maar wel veel redelijke tot goede spelers die samen een behoorlijk sterk geheel kunnen vormen. Als ik nu naar de landenteams kijk van Europa dan vind ik het goed meevallen (of tegenvallen) hoeveel landen nu echt veel topspelers hebben.

Ja Frankrijk speelt met wat grote namen, Duitsland heeft best een paar klassespelers. Maar toch. De tijd dat de topploegen altijd alleen maar wereldspelers hadden is wel een beetje voorbij. Kijk eens naar het EK 2000 of 2004, dat waren toch geweldige teams. Oranje, Engeland, Portugal, Italië. Dat mis ik wel een beetje.

The Guardian zet Nederland op 4 en Belgie op 8

Goh dat vind ik nu ook wel wat opportunistisch op basis van een interlandweek waarbij Oranje maar 1 keer met het A-team heeft gespeeld en 2 keer met een totaal nietszeggend b-team tegen Wales met middelmatige spelers.

Die 4-1 heeft nogal wat losgemaakt blijkbaar. Het is lastig te bepalen of die veelzeggend was. Oranje brak die match open met een afstandsschot en kon daarna met veel ruimte counteren. Het wedstrijdverloop is heel bepalend.

Trossard maakt indruk bij quasi elk optreden bij de RD, speelt zich in de kijker in de EPL en werkt zich ook te pletter.

Januzaj staat nu al jaren te schimmelen gewoon. :unsure:

Ook niet onbelangrijk : Trossard heeft écht een gevaarlijk afstandsschot. En dat is helaas iets waar we vaak beroep op moeten doen. Januzaj moet echt zijn best doen om überhaupt nog bij de selectie te zitten over een jaar.

Het enige probleem met Trossard is dat die mogelijks straks bij Tottenham zit en met Conte werkt. Dan gaat die wel wat beginnen te twijfelen aan onze bowlingbal in maatpak na enkele stevige tactische trainingen.

Ook niet onbelangrijk : Trossard heeft écht een gevaarlijk afstandsschot. En dat is helaas iets waar we vaak beroep op moeten doen. Januzaj moet echt zijn best doen om überhaupt nog bij de selectie te zitten over een jaar.
Dat vind ik nu echt een goed punt. België heeft sowieso veel spelers die een goede afstandsknal hebben. Ik weet niet of jij statistieken paraat heeft maar volgens mij scoort België statistisch gezien heel veel van buiten de 16. Dat is echt een wapen. (En tegen de huidige trend in.)

Dat vind ik nu echt een goed punt. België heeft sowieso veel spelers die een goede afstandsknal hebben. Ik weet niet of jij statistieken paraat heeft maar volgens mij scoort België statistisch gezien heel veel van buiten de 16. Dat is echt een wapen. (En tegen de huidige trend in.)
Wij zijn al meermaals gered door een gekke knal van het genre Vertonghen. Dat is vaak iets wat een wedstrijd heeft doen openbreken/in extremis heeft gered.

Niet enkel dat, maar het is gewoon nutiig om de keeper van de tegenstander aan het werk te houden. Ook al aas je gewoon op corners en rebounds, zo doe je de tegenstander twijfelen. Tegen Polen hadden we ons tweede schot op het kader laat in de tweede helft. En wijzelf zijn het beste voorbeeld. Die Polen begonnen te drukken en vanop afstand te schieten en iedereen op het veld en achter de tv had de indruk dat er zomaar eentje in kon vliegen. Je ziet onze verdedigers en middenvelders dan al snel gekker reageren. Dat laatste is nu vermoedelijk ook wel het symptoom van een gebrek aan instructie op verdedigend vlak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan