Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is geen racisme (jammer dat je die kaart trekt) ik geef net aan dat ik niet tegen multicultuur ben. Geloof alleen wel dat een land iets "eigens" moet hebben om een beetje identiteit te hebben. En taal is wel vaak datgene wat een land een land maakt.Dat het probleem vooral in de tactiek zit, is wat wij hier al pagina's lang aan het uitleggen zijn. Die knipoog is een beetje ridicuul dus. En voor het aankomende WK blijven Vertonghen en Alderweireld imo wel de beste keuze, zeker in een systeem waarbij we minder hoog zouden spelen.
Tja, dat vind ik naar racisme neigende lulkoek.
Da's dan een probleem dat met een uitzondering of 2-3 quasi elk land heeft.
correct, in mijn hoofd hadden ze die ook nog gewonnen na 0-2 achterstand xDVoor het maximale aantal punten hadden ze volgens mij moeten winnen van Polen.
Maar hij heeft daar natuurlijk ook wel een punt hé. Zelfs op de top van de gouden generatie mocht echt niemand van de basis 11 geblesseerd of uit vorm raken, want het kwaliteitsverschil met de bank was te groot. En we hebben die pech elk toernooi wel gehad dat er 1 of meerdere sleutelspelers er uit gingen. Dat is wel het verschil met ploegen als Frankrijk, Duitsland, Spanje, ... waar sommige bankzitters gewoon los in de basis bij ons zouden staan. Die hebben veel meer kwaliteit in de diepte.Dat KDB ooit zei dat we "maar" België zijn zegt ook wel wat, vind ik.
Wel moeten winnen ja. We hadden in een week tijd 3 keer op rij kunnen winnen in blessuretijd maar Depay miste een strafschop in de laatste minuut tegen Polen.correct, in mijn hoofd hadden ze die ook nog gewonnen na 0-2 achterstand xD
Dat is zo. Maar misschien kan de huidige "Gouden Generatie" de voetbalcultuur in eigen land zodanig stimuleren dat we op termijn ook een betere kwaliteit hebben in de diepte. Dat heb ik toch ergens opgevangen.Maar hij heeft daar natuurlijk ook wel een punt hé. Zelfs op de top van de gouden generatie mocht echt niemand van de basis 11 geblesseerd of uit vorm raken, want het kwaliteitsverschil met de bank was te groot. En we hebben die pech elk toernooi wel gehad dat er 1 of meerdere sleutelspelers er uit gingen. Dat is wel het verschil met ploegen als Frankrijk, Duitsland, Spanje, ... waar sommige bankzitters gewoon los in de basis bij ons zouden staan. Die hebben veel meer kwaliteit in de diepte.
Je hebt in verschillende posts al gerefereerd naar het aantal allochtonen in een ploeg als factor van onderpresteren. Je moet niet jammeren dat ik die kaart trek, het is is jammer dat jij jongens die hier geboren en getogen zijn afdoet als allochtonen, alsof ze minder Belg zijn omdat hun ouders niet hier geboren zijn, en dat je het hebben van een andere huidskleur gelijkstelt met het hebben van een andere cultuur.Dat is geen racisme (jammer dat je die kaart trekt) ik geef net aan dat ik niet tegen multicultuur ben. Geloof alleen wel dat een land iets "eigens" moet hebben om een beetje identiteit te hebben. En taal is wel vaak datgene wat een land een land maakt.
Laat ons hopen! Er zit in elk geval stukken meer kwaliteit in de generatie of 2 die volgen, dan in de generatie of 2 voorafgaande aan de gouden periode. Maar België blijft een scheet groot natuurlijk, je kan nooit wedijveren met de diepte van landen als Frankrijk of Duitsland.Dat is zo. Maar misschien kan de huidige "Gouden Generatie" de voetbalcultuur in eigen land zodanig stimuleren dat we op termijn ook een betere kwaliteit hebben in de diepte. Dat heb ik toch ergens opgevangen.
Nee, maar misschien breekt er wel eens een échte gouden generatie aan waarmee we effectief prijzen kunnen winnen, want de huidige gouden generatie is die van nét-niet.Laat ons hopen! Er zit in elk geval stukken meer kwaliteit in de generatie of 2 die volgen, dan in de generatie of 2 voorafgaande aan de gouden periode. Maar België blijft een scheet groot natuurlijk, je kan nooit wedijveren met de diepte van landen als Frankrijk of Duitsland.
Prima Killalot.Je hebt in verschillende posts al gerefereerd naar het aantal allochtonen in een ploeg als factor van onderpresteren. Je moet niet jammeren dat ik die kaart trek, het is is jammer dat jij jongens die hier geboren en getogen zijn afdoet als allochtonen, alsof ze minder Belg zijn omdat hun ouders niet hier geboren zijn, en dat je het hebben van een andere huidskleur gelijkstelt met het hebben van een andere cultuur.
Dat eenzelfde taal spreken handig is, sure, maar de kern van deze ploeg speelt al samen sinds ze bij wijze van spreken uit de pampers komen en zijn het in clubverband niet anders gewoon dan dat hun ploegmaats een andere moedertaal hebben.

Inderdaad, op al die jaren is er één akkefietje tussen de spelers geweest (dat bekend is geraakt in elk geval). Niet toevallig was Courtois daar één vanDe relatie tussen de spelers lijkt me idd uitstekend imo. Zelfs oudere en jongere spelers kunnen duidelijk goed met elkaar om. Geen enkele azijnpisser zowat, geen problemen met ras of religie, ...
We hebben wel chance dat Courtois geen bepalende veldspeler is.![]()

Laat ons dan hopen dat die generatie dan wél een coach krijgt op het niveau van de spelers, anders zal het ook daar van net-niet zijn.Nee, maar misschien breekt er wel eens een échte gouden generatie aan waarmee we effectief prijzen kunnen winnen, want de huidige gouden generatie is die van nét-niet.
Mooi dat je het zelf zegt, dan moet ik je niet meer tegenspreken... Hoegenaamd geen hechte groep, een tijd geleden een net iets groter schandaal dan gaan lopen met de ander zijn vriendin en toch vlot wereldkampioen. Een paar jaar ervoor Spanje net hetzelfde met een aantal Catalanen en waarschijnlijk zelfs een Bask in de ploeg.Multiculti maar wel alle 30 spelers + staf Franstalig. En zo'n hechte ploeg is dat verder nu ook niet hoor.
Oranje heeft juist een stuk of 7, 8 spelers die individueel Europese top zijn. En een coach die zorgt dat ze bij elkaar passen.... Oranje heeft spelers die redelijk bij elkaar passen terwijl ze individueel niet zo goed zijn.
Ik heb het altijd over taal gehad en niet over huidskleur. Fransen spreken nog altijd Frans en zelfs Catalanen spreken grotendeels Spaans. Dus ga het nu niet in woke termen als overheersing en "iedereen moet blank zijn" ridiculiseren.Mooi dat je het zelf zegt, dan moet ik je niet meer tegenspreken... Hoegenaamd geen hechte groep, een tijd geleden een net iets groter schandaal dan gaan lopen met de ander zijn vriendin en toch vlot wereldkampioen. Een paar jaar ervoor Spanje net hetzelfde met een aantal Catalanen en waarschijnlijk zelfs een Bask in de ploeg.
De discussie over welke cultuur zou moeten overheersen en hoe blank iedereen moet zijn kunnen we dus nu achter ons laten.
Maar ook die generatie gaat geluk moeten hebben om een prijs te pakken. Blijft een factor die zo zwaar doorweegt op een EK of WK, en toch al te vaak onderschat wordt.Nee, maar misschien breekt er wel eens een échte gouden generatie aan waarmee we effectief prijzen kunnen winnen, want de huidige gouden generatie is die van nét-niet.
Benieuwd welke 7 of 8 spelers jij individuele top vindt. Ik tel er 2: Van Dijk en Frenkie.Oranje heeft juist een stuk of 7, 8 spelers die individueel Europese top zijn. En een coach die zorgt dat ze bij elkaar passen.
En welke taal denk je dat onze “allochtonen” allemaal spreken?Ik heb het altijd over taal gehad en niet over huidskleur. Fransen spreken nog altijd Frans en zelfs Catalanen spreken grotendeels Spaans. Dus ga het nu niet in woke termen als overheersing en "iedereen moet blank zijn" ridiculiseren.
Dan kom je weer op de cultuurdiscussie. Een land met Fransen, Vlamingen/Nederlanders, een bak allochtone spelers, een Spaanse coach, een Franse assistent. Het is iets teveel een vergaarbak van vanalles en net niets. Ben echt niet tegen een beetje multicultuur maar deze ploeg mist wel echt wat identiteit en trots. Dat vind ik overigens ook voor een land als Zwitserland gelden, dat met 5 Albanezen speelt.