De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bart Goor heeft zich vanavond kapot geirriteerd om falend Nederlands elftal. Depay die een penalty nonchalant de tribune in schiet. Jullie pakken die eerste plek nog wel.

Mooie goal van Wales, knappe actie van Ramsey.

typische paniekwissel op't einde van den Bobby, "we gooien er maar ne spits bij, dan zalt wel lukken". 1 baltoets zeg.
Ik had er zelf eerder CDK ingezet, een beetje lager om wat meer balvastheid, aanvallende impuls en snelheid centraal tussen middenveld en aanval te hebben.
Bon, 't is "maar" Nations League eeej.
CDK was geblesseerd. Daarom zat die in de tribune.

Dieptriest. Echt. Ons gehele middenveld werd gepasseerd met één actie. Boyata wordt er oftewel grandioos afgelopen of hij volgde gewoon zijn man totaal niet. En twintig meter verder voor de box staat hij nog steeds in niemandsland te schilderen én mist hij nog eens de block.

Wat is toch godverdomme het nut van die drie verdedigers op deze manier? We kunnen amper opbouwen van achteruit, ons middenveld is ten alle tijde onderbemand en bij elke tegenaanval staan de verdedigers gewoon te panikeren want ze komen langs alle kanten binnengestormd. En een van die verdedigers is dan Boyata, die elke pot goals op een dienblad aanbiedt.

En zelfs al zijn de backs mee teruggeplooid staan ze gewoon met 5 op een rij en kunnen ze allen samen tegelijk met één loopbeweging worden verschalkt. Niemand vangt een opkomende speler op om hem te dwingen een beslissing te maken.

Élke keer opnieuw. Die worm staat er gewoon op te kijken. Dat is toch hallucinant.

@Marsu dat is idd een goede beschrijving.
Vroeger hadden we Kompany daar centraal zeker? Eigenlijk moet je daar dus een verdediger hebben die ook heel goed kan opbouwen en mee voetballen, zodat die wat naar voor kan schuiven. Boyata is gewoon een heel matige speler.

We kunnen elkaar de hand schudden als net niet landen. Ik heb Oranje vanavond gezien. 1 brok nonchalance. Vreselijk hoe zo'n idioot als Depay zo'n bal mist. Ik voorspelde het al.
Haha, als Depay een Belg was en bij onze nationale ploeg speelde, dan zou ik me er ook dood aan ergeren.

Dieptriest. Echt. Ons gehele middenveld werd gepasseerd met één actie. Boyata wordt er oftewel grandioos afgelopen of hij volgde gewoon zijn man totaal niet. En twintig meter verder voor de box staat hij nog steeds in niemandsland te schilderen én mist hij nog eens de block.

Wat is toch godverdomme het nut van die drie verdedigers op deze manier? We kunnen amper opbouwen van achteruit, ons middenveld is ten alle tijde onderbemand en bij elke tegenaanval staan de verdedigers gewoon te panikeren want ze komen langs alle kanten binnengestormd. En een van die verdedigers is dan Boyata, die elke pot goals op een dienblad aanbiedt.

En zelfs al zijn de backs mee teruggeplooid staan ze gewoon met 5 op een rij en kunnen ze allen samen tegelijk met één loopbeweging worden verschalkt. Niemand vangt een opkomende speler op om hem te dwingen een beslissing te maken.

Élke keer opnieuw. Die worm staat er gewoon op te kijken. Dat is toch hallucinant.
Neenee, het lag aan de ref.

Martinez zit vast in het verleden. Onze defensie is ons zwakste punt, maar hij weigert halsstarrig om te veranderen van systeem. Onze centrale verdedigers zijn ofwel op leeftijd en retour (Vertonghen, Alderweireld), ofwel zeer middelmatig (Boyota en co) ofwel helemaal geen verdediger (Dendoncker). Die laat je dan spelen in een systeem dat ze niet goed kennen, en je kiest elke match voor drie verschillende CV's. Ondertussen dwing je ook offensieve flankspelers in de rol van wingback, en heb je op je middenveld geen enkele balveroveraar lopen. Het systeem van Martinez zorgt ervoor dat de zwaktes van onze spelersgroep beklemtoond in plaats van geminimaliseerd worden, en dat onze sterktes gefnuikt worden.

Hoe sneller hij overschakelt naar een 2-mans defensie centraal hoe beter. Spelers uitspelen op hun vertrouwde positie, in een meer vertrouwd systeem. En tenzij je tegen janneke en mieke speelt met een echte defensieve middenvelder en op de counter spelen.

@Marsu dat is idd een goede beschrijving.
Vroeger hadden we Kompany daar centraal zeker? Eigenlijk moet je daar dus een verdediger hebben die ook heel goed kan opbouwen en mee voetballen, zodat die wat naar voor kan schuiven. Boyata is gewoon een heel matige speler.

Haha, als Depay een Belg was en bij onze nationale ploeg speelde, dan zou ik me er ook dood aan ergeren.
Ik mis bij beide landen ook gewoon een gevoel van urgentie. Je hebt een unieke kans op een prijs maar iedereen roept dat we de Nations League niet serieus moeten nemen. Ben benieuwd wie het ticket voor de final four gaat pakken want in Nederland lijken we het niet te willen hebben.

Wat is jullie voorspelling voor vanavond? Ik denk dat het weleens een gelijkspel kan worden. Wales is zeer moeilijk te kloppen in Wales en hebben wat goed te maken na de zure nederlaag van afgelopen woensdag. Ik voorspel overigens ook een zeer moeizame wedstrijd voor Oranje. Kan weleens 1-1 worden ofzo.
Ik heb in ieder geval een uitstekende voorspelling gedaan.

We kunnen elkaar de hand schudden als net niet landen. Ik heb Oranje vanavond gezien. 1 brok nonchalance. Vreselijk hoe zo'n idioot als Depay zo'n bal mist. Ik voorspelde het al.
Raakte de paal.... en scoorde bijna erna. Ik heb toch een andere wedstrijd gezien. Van 0-2 naar 2-2 en bijna de overwinning. Einde vd wedstrijd was veel strijd ook al was Oranje slecht. Scheidrechter verloor ook de regie..

Laatst bewerkt:
Maar ik als Nederlander stoor mij dus ook mateloos aan spelers als een depay.
Voor mijn eigen gevoel is die voor het nemen van een vrije trap/penalty meer bezig met hoe hij op het camerabeeld verschijnt dan met de focus op de trap zelf.

Eigenlijk een schande dat die Van Persie van de troon gaat stoten als topscorer van oranje

Ik mis bij beide landen ook gewoon een gevoel van urgentie. Je hebt een unieke kans op een prijs maar iedereen roept dat we de Nations League niet serieus moeten nemen. Ben benieuwd wie het ticket voor de final four gaat pakken want in Nederland lijken we het niet te willen hebben.
Alleen gebruikt Louis deze matchen wel om dingen/spelers uit te proberen itt Bobby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan