De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom je hier nu als Nederlander berichten posten over communautaire aspecten in België? 😅

Bij Martinez idd Engels. Denk dat de vorige coach (Wilmots) gewoon zowel Frans als Nederlands gebruikte. Op zich is het ook geen hogere wiskunde wat je moet uitleggen he...

edit: Carrasco ook Frans (en Spaans) denk ik... veel spelers ook tweetalig (Tielemans, Praet, Lukaku, Courtois etc.)
Ik vind taal altijd wel interessant en zeker de Nederlandse taal die hier ook gesproken wordt.

Maar laten we maar weer over voetbal praten. Wat is jouw prognose voor vanavond?

@JelleCa @Silence en andere Anderlecht-boys.

Ik heb geen enkel probleem met Anderlecht-spelers bij de Rode Duivels, ik denk de meeste mensen hier niet. In mijn 4-4-2 voorstel heb ik met Lukaku, Tielemans, Dendoncker, Praet, Saelemaekers zelfs 5 Anderlecht-spelers. Er is dus duidelijker geen aversie op dat vlak.
Wat wel begint te vervelen, is dat er telkens met onbewezen talenten afgekomen wordt waardoor de discussie gewoon puur hypothetisch wordt. Je kan toch niet afkomen met namen van spelers die in sommige gevallen nog geen volledige match voor een A-elftal gespeeld hebben, als basismateriaal voor de Rode Duivels in de komende 4 jaar? Dat was namelijk de context, de mogelijke opstelling nu en in de komende paar jaren. Dat is gewoon niet realistisch meer.

Ja, misschien maken Kana, Lavia en Lokonga in de komende 3 jaar een goeie evolutie door en kunnen ze bij de Rode Duivels, maar zelfs dan gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet in de basis staan. Tenzij je echt van mening bent dat ze binnen zulke korte tijd een Tielemans, een Dendoncker, etc uit de basis gaan spelen? Zelfs een Praet en een Onana hebben op dat vlak een grote streep voor, de ene heeft voldoene ervaring en de andere staat tegenwoordig reeds in de basis bij Lille als 20-jarige. Niet dat Lille zo fantastisch was dit seizoen, als kampioen toch teleurstellend, maar bon. Diezelfde Praet die op zijn 18e en 19e wel in de basis stond bij een Anderlecht dat kampioen speelde overigens. Die Kana is er 20 dit jaar en komt niet verder dan een half dozijn wedstrijden bij een Anderlecht dat amper 3e eindigde. Verschaeren lijkt er stilletjesaan weer bovenop te komen gelukkig, maar een El Hadj dan weer niet. Lokonga komt ook amper van de bank af bij Arsenal en gaat ofwel een stuk beter zijn best moeten doen, of is gewoon overschat.

En het feit dat dit keer op keer gebeurd, en enkel bij jullie, noopte me tot die reactie. Gelet op de reacties, wordt die mening blijkbaar ook gedeeld door een hoop mensen.
Zoals ik de reactie reeds afsloot, WE ZIEN WEL wat er gebeurt met die mannen. Maar laat ons misschien nu discussieren over spelers die effectief basismateriaal zijn? Spelers die iets bewezen hebben, die regelmatig spelen, etc.

Bounida vind ik dan weer heel voorbarig, megatalent maar fysiek nog wat jaren nodig. Grootste talent sinds Musonda op technisch vlak maar gevaar voor de parallel dat als zo’n bonenstaakje in het mannenvoetbal fysiek wordt aangepakt, hij in blessures gaat sukkelen. Afwachten.

Over een Kana ga ik nog niks zeggen, dat je enthousiast mag zijn dat een 17-jarige Belg al eens zijn debuut maakte bij City en daar bij de beloften ook uitblinkt mag wel hoopvol stemmen.

En Onana noemen, dan kan he Matazo en Sambi ook noemen. On verra. Enige dat je mij zal horen zeggen is dat er veel potentieel is maar hoe ze zich ontwikkelen is koffiedik kijken. Hoe meer potentieel, hoe meer kans dat er een aantal doorbreken.

Van de niet-Neerpede-boys verwacht ik zelf trouwens ook wel wat van Oyen, De Winter, Onana, Vranckx, Vandevoordt, Mbamba, Monamay, Noubi, etc.
Maar atijd met 2 woorden spreken :)

Bounida vind ik dan weer heel voorbarig, megatalent maar fysiek nog wat jaren nodig. Grootste talent sinds Musonda op technisch vlak maar gevaar voor de parallel dat als zo’n bonenstaakje in het mannenvoetbal fysiek wordt aangepakt, hij in blessures gaat sukkelen. Afwachten.

Over een Kana ga ik nog niks zeggen, dat je enthousiast mag zijn dat een 17-jarige Belg al eens zijn debuut maakte bij City en daar bij de beloften ook uitblinkt mag wel hoopvol stemmen.

En Onana noemen, dan kan he Matazo en Sambi ook noemen. On verra. Enige dat je mij zal horen zeggen is dat er veel potentieel is maar hoe ze zich ontwikkelen is koffiedik kijken. Hoe meer potentieel, hoe meer kans dat er een aantal doorbreken.

Van de niet-Neerpede-boys verwacht ik zelf trouwens ook wel wat van Oyen, De Winter, Onana, Vranckx, Vandevoordt, Mbamba, Monamay, Noubi, etc.
Maar atijd met 2 woorden spreken :)
Dat van Bounida was een kluchtjen hé :wink:

Dat kan evengoed een Musonda Jr verhaal worden, dat was ook zogezegd het allergrootste talent dat we ooit hebben gehad.

Ik vergeet steeds dat Praet bestaat. Ook al jaren niet meer echt bekeken in een match. Waarom is die nooit resultaten beginnen leveren? Die liet bij Anderlecht De Bruyne-achtige kwaliteiten zien.

Dat van Bounida was een kluchtjen hé :wink:

Dat kan evengoed een Musonda Jr verhaal worden, dat was ook zogezegd het allergrootste talent dat we ooit hebben gehad.
Musonda heeft toch vooral zijn eigen ruiten ingegooid door zo vroeg naar Chelsea te trekken. Enfin, wellicht onder druk van zijn familie die het geld al zagen binnenstromen.

Echt een schoolvoorbeeld waarom je best niet zo vroeg naar zo'n topploeg trekt en bij voorkeur gewoon bij uw huidige club blijft om daar u eerst proberen te bewijzen.

Musonda heeft toch vooral zijn eigen ruiten ingegooid door zo vroeg naar Chelsea te trekken. Enfin, wellicht onder druk van zijn familie die het geld al zagen binnenstromen.

Echt een schoolvoorbeeld waarom je best niet zo vroeg naar zo'n topploeg trekt en bij voorkeur gewoon bij uw huidige club blijft om daar u eerst proberen te bewijzen.
Zal wel meer verdient hebben dan was hij bij Anderlecht in het blessurestraatje beland. Allemaal zo simpel niet zoals veel mensen dat toch zo graag opperen. Al is bij deze wel geweten dat mama Angela niet de beste invloed is.

Blijft toch zonde dat die niet fit kon blijven, dat half seizoen bij Betis was hij echt wel indrukwekkend bij momenten. Benieuwd waar hij deze zomer onderdak zal vinden. Hopelijk kan hij eens eens een seizoen fit blijven.

Ik vergeet steeds dat Praet bestaat. Ook al jaren niet meer echt bekeken in een match. Waarom is die nooit resultaten beginnen leveren? Die liet bij Anderlecht De Bruyne-achtige kwaliteiten zien.
Die kwam nooit in de buurt van De Bruyne. Niet overdrijven. De Bruyne is waarschijnlijk de beste Belgische voetballer die we hebben gehad.

Vergelijking met KDB slaat nergens op, maar Praet is inderdaad wat op de achtergrond verdwenen.

Heeft ook gewoon een heel rare transfer gemaakt vorig jaar (van Leicester naar Torino) op uitleenbasis (op zijn 28e dan nog).

Die heeft bij de nationale ploeg altijd wel degelijk gespeeld wanneer hij mocht mee doen, vooral iemand die heel veel dicht loopt (en dat missen we soms op het middenveld). Maar ja, Torino :unsure:

Hahaha! De Bruyne is de beste Belgische voetballer ooit en buiten België kent niemand Dennis Praet. Wat zeg jij nu allemaal.

Wat is jullie voorspelling voor vanavond? Ik denk dat het weleens een gelijkspel kan worden. Wales is zeer moeilijk te kloppen in Wales en hebben wat goed te maken na de zure nederlaag van afgelopen woensdag. Ik voorspel overigens ook een zeer moeizame wedstrijd voor Oranje. Kan weleens 1-1 worden ofzo.

Wat is jullie voorspelling voor vanavond? Ik denk dat het weleens een gelijkspel kan worden. Wales is zeer moeilijk te kloppen in Wales en hebben wat goed te maken na de zure nederlaag van afgelopen woensdag. Ik voorspel overigens ook een zeer moeizame wedstrijd voor Oranje. Kan weleens 1-1 worden ofzo.

Martinez is van plan een halve B ploeg op te stellen, dus geen idee. Ik kijk wel naar de samenvatting :unsure:

Vergelijking met KDB slaat nergens op, maar Praet is inderdaad wat op de achtergrond verdwenen.

Heeft ook gewoon een heel rare transfer gemaakt vorig jaar (van Leicester naar Torino) op uitleenbasis (op zijn 28e dan nog).

Die heeft bij de nationale ploeg altijd wel degelijk gespeeld wanneer hij mocht mee doen, vooral iemand die heel veel dicht loopt (en dat missen we soms op het middenveld). Maar ja, Torino :unsure:

Misschien viel het leven in Leicester ook gewoon dik tegen? Kan me er wel iets bij inbeelden.
Heeft de afgelopen twee seizoenen precies ook wel wat fysieke ongemakken gehad. Zal ook wel meespelen wss.

Musonda kon bij ons even goed in de blessures gesukkeld zijn en dan had hij vele miljoenen minder overgehouden.

Idd, vond/vind dat echt wel een leuke speler, zag ik ook altijd meer in dan zo'n Dendoncker of Sambi... Andere positie uiteraard, maar toch.
Zelfs al Club fan zag ik die altijd graag spelen bij Anderlecht.
Lijkt me ook een heel nuchtere kerel, geen idee hoe ie het nu doet.

Bij Anderlecht kwam die op met de bal en gaf die regelmatig heel mooie steekballen van diep. Beetje een spelverdeler met loopvermogen. Ik vergelijk ze dan ook niet met elkaar, maar er waren bepaalde kwaliteiten die opvielen en die KDB-achtig zijn.

Hahaha! De Bruyne is de beste Belgische voetballer ooit en buiten België kent niemand Dennis Praet. Wat zeg jij nu allemaal.
Ik kan er niet aan doen dat jij geen Nederlands kan lezen. Ik vraag me toch luidop af waar het verkeerd is gelopen terwijl die bepaalde kwaliteiten aanvankelijk liet zien?

Soms zijn jullie echt vermoeiend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan