De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En toch is het zo. Kompany is toch ook perfect tweetalig. Veel jongens die opgegroeid zijn in Brussel hebben dat. Zeker degenen die eigenlijk geboren zijn in een Vlaamse gemeente maar toch naar school zijn gegaan of voetbal spelen in Brussel.

Lukaku is geboren in Antwerpen en speelde tot zijn 15de of 16de bij Vlaamse ploegen, maar zoals gezegd vermoed ik dat hij thuis geen NL sprak.
Ah dat hij geboren is in Antwerpen verklaart veel. Maar blijft een fascinerend taalwereldje dat België. Ben blij dat er hier gewoon Nederlands gesproken wordt.

@Wilcao Even geteld.

Nederlandstalig: Alderweireld, Carrasco, Castagne, Casteels, De Bruyne, De Ketelaere, Dendoncker, Faes, Foket, Lukaku, Mechele, Mertens, Mignolet, Praet, Saelemaekers, Sels, Tielemans, Trossard, Vanaken, Vertonghen.
Franstalig: Batshuayi, Boyata, Eden Hazard, Thorgan Hazard, Januzaj, Meunier, Onana, Openda, Theate, Witsel

Ik tel toch een aanzienlijke Nederlandstalige meerderheid. 20 Nederlandstalige en 10 Franstalige spelers. Maarja, als die geen Nederlands willen spreken...

Kom je hier nu als Nederlander berichten posten over communautaire aspecten in België? 😅

Bij Martinez idd Engels. Denk dat de vorige coach (Wilmots) gewoon zowel Frans als Nederlands gebruikte. Op zich is het ook geen hogere wiskunde wat je moet uitleggen he...

edit: Carrasco ook Frans (en Spaans) denk ik... veel spelers ook tweetalig (Tielemans, Praet, Lukaku, Courtois etc.)

Laatst bewerkt:
Grappig dat Openda plots als basisspeler bezien wordt. Heeft toch net iets te weinig bewezen daarvoor. En zelfs Vanaken? Komop.

In de eerste 4-4-2 met Vanaken op't middenveld en Openda in de spits... Je hebt dan net (hele) goeie flankaanvallers met Carrasco, T Hazard en Trossard. Inde toekomst komt daar waarschijnlijk ook Doku bij. Die ga je er dan uitlaten voor een onbewezen spits van Vitesse en Vanaken, die te kort komt voor topniveau?
In de tweede 4-4-2 kan ik me al meer vinden, behalve dan dat Witsel geen plaats meer heeft in dat middenveld. Ook Openda hoort daar niet in te staan. Vervang Openda door KDB en schuif die een rij naar achter (op termijn CDK?), op het middenveld vervang je Witsel en de openstaande positie van de doorgeschoven KDB door Tielemans en Dendoncker, eventueel Praet en op termijn Onana. Afhankelijk van prestaties en fitheid uiteraard.
Op termijn kunnen ook Lavia - Kana en vooral Mangala nog op het middenveld terecht

Lukebakio kan nog op de flank.

Op termijn kunnen ook Lavia - Kana en vooral Mangala nog op het middenveld terecht

Lavia, Kana, Mangala, Lokonga, Matazo en Mangala. Daar gaan er toch wel een paar een ferme carrière kunnen uitbouwen volgens mij. Matazo viel mij vorige week heel positief op bij de Belgische beloften tegen Schotland.

Hopen dat Lavia volgend jaar eens aan volwassenvoetbal toe komt, Lokonga wat meer minuten maakt, Mangala eens fit blijft, en Kana en Matazo blijven evolueren.

Orel Mangala, zonder over de kwaliteiten te spreken, is er ook al 24 dus die "vooral Mangala op termijn" snap ik niet goed. Om nu in de ploeg te geraken gaat hij dan toch een stuk beter moeten worden en bij een andere ploeg gaan spelen dan een degradatieclub in de Bundesliga. De concurrenten die we hier opnoemen, zijn amper 1-3 jaar ouder en spelen bij middenmoot/subtop PL.

We hebben het over vandaag de dag en de komende 3-4 jaar. Laat Lavia bv eens minuten maken bij het 1e elftal voor we hem een dragende rol bij de Rode Duivels gaan toedichten. Zelfde voor Kana, laat hem eens een volledig seizoen meedraaien, we zullen dan wel zien en oordelen.

Begint overigens eerlijk gezegd wel een beetje te vervelen dat jullie Anderlecht-fans continue jullie Neerpede boys naar voren schuiven als Rode Duivels basismateriaal. En dan altijd die jonge gastjes met "super potentieel" maar die nog niks bewezen hebben. Jaren terug was het Musonda, 2-3 jaar terug waren het Verschaeren, El Hadj en Lokonga, nu zijn het Kana en Lavia. Stop er gewoon mee. Kom met realistische targets af, je weet wel, jongens van 20-22 die WEL bijna elke match bij hun club spelen, ongeacht of dat Anderlecht of Arsenal is.
Racing Genk heeft al jarenlang een steengoede jeugd, zitten die fans hier continue hun jeugdspelers naar voor te schuiven als Rode Duivels basismateriaal? Neen, omdat zo'n jongens veel tijd nodig hebben en het op voorhand gewoon niet te voorspellen valt hoe ze gaan uitdraaien.
Ja, jullie hebben een goeie jeugd, maar stop om om de haverklap te komen doen alsof ze onze toekomst zijn. We zullen wel zien.

Orel Mangala, zonder over de kwaliteiten te spreken, is er ook al 24 dus die "vooral Mangala op termijn" snap ik niet goed. Om nu in de ploeg te geraken gaat hij dan toch een stuk beter moeten worden en bij een andere ploeg gaan spelen dan een degradatieclub in de Bundesliga. De concurrenten die we hier opnoemen, zijn amper 1-3 jaar ouder en spelen bij middenmoot/subtop PL.

We hebben het over vandaag de dag en de komende 3-4 jaar. Laat Lavia bv eens minuten maken bij het 1e elftal voor we hem een dragende rol bij de Rode Duivels gaan toedichten. Zelfde voor Kana, laat hem eens een volledig seizoen meedraaien, we zullen dan wel zien en oordelen.

Begint overigens eerlijk gezegd wel een beetje te vervelen dat jullie Anderlecht-fans continue jullie Neerpede boys naar voren schuiven als Rode Duivels basismateriaal. En dan altijd die jonge gastjes met "super potentieel" maar die nog niks bewezen hebben. Jaren terug was het Musonda, 2-3 jaar terug waren het Verschaeren, El Hadj en Lokonga, nu zijn het Kana en Lavia. Stop er gewoon mee. Kom met realistische targets af, je weet wel, jongens van 20-22 die WEL bijna elke match bij hun club spelen, ongeacht of dat Anderlecht of Arsenal is.
Racing Genk heeft al jarenlang een steengoede jeugd, zitten die fans hier continue hun jeugdspelers naar voor te schuiven als Rode Duivels basismateriaal? Neen, omdat zo'n jongens veel tijd nodig hebben en het op voorhand gewoon niet te voorspellen valt hoe ze gaan uitdraaien.
Ja, jullie hebben een goeie jeugd, maar stop om om de haverklap te komen doen alsof ze onze toekomst zijn. We zullen wel zien.
Amen.

@Général Zantas met de nuchtere kijk op de zaken :niceone:

Ik herinner me ook nog Januzaj in het begin. Dat ging de nieuwe superster worden bij ManUtd - we hebben bijna gevochten om hem niet voor Kosovo (of nog een ander land) te laten uitkomen. En nu? Middenmoot in Spanje, bankzitter bij de nationale ploeg.

Al die jonge spelers met talent: prima, maar de kans dat het niks wordt is veel groter dan de kans dat we een nieuwe KDB krijgen.

Dessers scoorde nu niet bepaald veel bij Feyenoord in de eredivisie en is uiteindelijk bij Utrecht ook al eens "mislukt".
Ik wil hier niet zeggen dat Dessers een topspits is, maar is topschutter conference league en heeft rekeninghoudend met zijn speelminuten toch ook niet zoveel minder gescoord dan zijn concurrenten IMO.

Heb ik iets gemist of is het hier geen discussieforum meer? Het is toch leuk om wat te speculeren over de Rode Duivels van de toekomst, of ze het nu daadwerkelijk gaan halen of niet? De Anderlechtsupporters zullen sneller met jongens van Neerpede afkomen, dat is toch logisch als je die meer volgt? Iedereen is vrij om met namen te komen hoor, van eender welke ploeg.

Net zoals uw fixatie over "Neerpede boys" ook begint te vervelen. Voor het overige wat @JelleCa dus zegt.

@Général Zantas met de nuchtere kijk op de zaken :thumb:

Ik herinner me ook nog Januzaj in het begin. Dat ging de nieuwe superster worden bij ManUtd - we hebben bijna gevochten om hem niet voor Kosovo (of nog een ander land) te laten uitkomen. En nu? Middenmoot in Spanje, bankzitter bij de nationale ploeg.

Al die jonge spelers met talent: prima, maar de kans dat het niks wordt is veel groter dan de kans dat we een nieuwe KDB krijgen.
Januzaj ? Die op dit moment gelinkt word aan Sevilla, Valencia en zelfs Barça ?
Speelt ook gewoon goed in Spanje hoor.

@Général Zantas heb je nog andere centrale middenvelders van rond die leeftijd behalve de Neerpede boys die daar terecht kunnen ? Aster Vranx misschien, maar voor de rest ? Rits of Heynen of wie wil je ?

Van mij mag het gerust Tielemans - Dendoncker zijn hoor, of Praet een kans geven (oh shit ook ex Anderlecht)

Ik vind het net zonde dat er hier niemand van een andere club de jeugd wat volgt, en jonge talenten kan komen kaderen met het oog op de toekomst van onze nationale ploeg.

Het is toch niet omdat het u niet interesseert, of omdat een speler het niet zou halen dat we er over moeten zwijgen tot hij de basis staat bij Real?

Ja ik begrijp de Openda hype ook nog niet hoor.

We hebben nog spitsen gehad die veel scoorden in Nederland, maar daarna niks meer. Openda kan ook een Bjorn Vleminckx worden bij wijze van spreken. Uiteraard hopen we allemaal dat die nog wat stapjes hoger kan zetten, maar valt nog allemaal af te wachten.
Openda heeft natuurlijk wel zijn goals bij de u21 en was daar een sterkhouder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan