De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lukaku-Openda
De Bruyne
Tielemans-Vanaken
Witsel
Castagne-Vertonghen-Alderweireld-Meunier

of

Lukaku-Openda

Carrasco-Witsel-De Bruyne-Saelemakers

Castagne-Vertonghen-Alderweireld-Meunier​
Lijkt me zeker werkbaar. Ik zou een Carrasco sowieso graag eens een rij hoger zien dus in jouw 4 - 4 -2 zou dat moeten lukken.

Al vond ik zowel Witsel als Tielemans de laatste interlands ondermaats en bij de slechtse spelers horen. Zou nu dendoncker daar zelfs durven zetten in de plaats.

Als een Praet blessurevrij blijft zou die ook nog centraal kunnen spelen op termijn.. of een Kana/Sambi/Onana.. Keuze genoeg daar

En dan nog Trossard, CDK en Doku die toch ook aanvallend iets extra kunnen bijbrengen. Origi die hopelijk ergens een vaste plaats krijgt..

The future is bright: nu nog een betere coach

Grappig dat Openda plots als basisspeler bezien wordt. Heeft toch net iets te weinig bewezen daarvoor. En zelfs Vanaken? Komop.

In de eerste 4-4-2 met Vanaken op't middenveld en Openda in de spits... Je hebt dan net (hele) goeie flankaanvallers met Carrasco, T Hazard en Trossard. Inde toekomst komt daar waarschijnlijk ook Doku bij. Die ga je er dan uitlaten voor een onbewezen spits van Vitesse en Vanaken, die te kort komt voor topniveau?
In de tweede 4-4-2 kan ik me al meer vinden, behalve dan dat Witsel geen plaats meer heeft in dat middenveld. Ook Openda hoort daar niet in te staan. Vervang Openda door KDB en schuif die een rij naar achter (op termijn CDK?), op het middenveld vervang je Witsel en de openstaande positie van de doorgeschoven KDB door Tielemans en Dendoncker, eventueel Praet en op termijn Onana. Afhankelijk van prestaties en fitheid uiteraard.

Ja ik begrijp de Openda hype ook nog niet hoor.

We hebben nog spitsen gehad die veel scoorden in Nederland, maar daarna niks meer. Openda kan ook een Bjorn Vleminckx worden bij wijze van spreken. Uiteraard hopen we allemaal dat die nog wat stapjes hoger kan zetten, maar valt nog allemaal af te wachten.

Ja ik begrijp de Openda hype ook nog niet hoor.

We hebben nog spitsen gehad die veel scoorden in Nederland, maar daarna niks meer. Openda kan ook een Bjorn Vleminckx worden bij wijze van spreken. Uiteraard hopen we allemaal dat die nog wat stapjes hoger kan zetten, maar valt nog allemaal af te wachten.
Ik heb Openda veel gezien dit jaar (als Nederlander) en het is absoluut geen Bjorn Vleminckx. Heeft een goed schot en snelheid, beiden zeer belangrijke factoren in het moderne voetbal.

Bjorn Vleminckx kon er helemaal niets van, gewoon een speler die 1 superjaar heeft gehad zoals er wel meer spelers zijn.

Ik heb Openda veel gezien dit jaar (als Nederlander) en het is absoluut geen Bjorn Vleminckx. Heeft een goed schot en snelheid, beiden zeer belangrijke factoren in het moderne voetbal.

Bjorn Vleminckx kon er helemaal niets van, gewoon een speler die 1 superjaar heeft gehad zoals er wel meer spelers zijn.

Ik wil het eerst zien in een betere competitie (Duitsland, Spanje, Engeland).
Cyriel Dessers is nog zo'n voorbeeld (al is dat sowieso geen optie meer voor de rode duivels)

Cyriel Dessers is nog zo'n voorbeeld (al is dat sowieso geen optie meer voor de rode duivels)
Dessers scoorde nu niet bepaald veel bij Feyenoord in de eredivisie en is uiteindelijk bij Utrecht ook al eens "mislukt".

Dessers is weer een wat ander verhaal. Heeft weinig snelheid en kracht. Wel een aardig schot maar dat is niet genoeg voor de topcompetities. Denk dat Openda een veel betere speler is, ook een stuk jonger.

Wat voor taal spreekt die jongen trouwens? Frans? Ik zie toch liever weer wat meer Vlamingen in de ploeg. Er zijn tijden geweest dat er 10 Vlamingen en 1 Franstalige speler in stonden. Daar had ik als Nederlander dan toch wat meer mee.

Dessers is weer een wat ander verhaal. Heeft weinig snelheid en kracht. Wel een aardig schot maar dat is niet genoeg voor de topcompetities. Denk dat Openda een veel betere speler is, ook een stuk jonger.

Wat voor taal spreekt die jongen trouwens? Frans? Ik zie toch liever weer wat meer Vlamingen in de ploeg. Er zijn tijden geweest dat er 10 Vlamingen en 1 Franstalige speler in stonden. Daar had ik als Nederlander dan toch wat meer mee.
Frans ja. Kan zijn dat hij ook Nederlands spreekt, maar denk het niet of weinig. Zijn vader is Congolees en zijn moeder Frans/Marokkaans dacht ik. Maar zijn moeder is vroeger geadopteerd door Vlamingen. Wonen toevallig in dezelfde straat als mijn ouders. Kanne ligt nu wel tegen de grens van Wallonië op, dus die zal wel vaak naar Luik zijn gegaan qua school etc.

Frans ja. Kan zijn dat hij ook Nederlands spreekt, maar denk het niet of weinig. Zijn vader is Congolees en zijn moeder Frans/Marokkaans dacht ik. Maar zijn moeder is vroeger geadopteerd door Vlamingen. Wonen toevallig in dezelfde straat als mijn ouders. Kanne ligt nu wel tegen de grens van Wallonië op, dus die zal wel vaak naar Luik zijn gegaan qua school etc.
Jammer is dat. Hij heeft wel heel stoer gezegd in 2020 dat hij het interview een jaar later in het Nederlands zou doen. Maar er kwam niets van terecht. Bijzonder toch wel dat in een tweetalig land het grootste deel de taal van de ander niet spreekt.

@Wilcao Even geteld.

Nederlandstalig: Alderweireld, Carrasco, Castagne, Casteels, De Bruyne, De Ketelaere, Dendoncker, Faes, Foket, Lukaku, Mechele, Mertens, Mignolet, Praet, Saelemaekers, Sels, Tielemans, Trossard, Vanaken, Vertonghen.
Franstalig: Batshuayi, Boyata, Eden Hazard, Thorgan Hazard, Januzaj, Meunier, Onana, Openda, Theate, Witsel

Ik tel toch een aanzienlijke Nederlandstalige meerderheid. 20 Nederlandstalige en 10 Franstalige spelers. Maarja, als die geen Nederlands willen spreken...

@Wilcao Even geteld.

Nederlandstalig: Alderweireld, Carrasco, Castagne, Casteels, De Bruyne, De Ketelaere, Dendoncker, Faes, Foket, Lukaku, Mechele, Mertens, Mignolet, Praet, Saelemaekers, Sels, Tielemans, Trossard, Vanaken, Vertonghen.
Franstalig: Batshuayi, Boyata, Eden Hazard, Thorgan Hazard, Januzaj, Meunier, Onana, Openda, Theate, Witsel

Ik tel toch een aanzienlijke Nederlandstalige meerderheid. 20 Nederlandstalige en 10 Franstalige spelers. Maarja, als die geen Nederlands willen spreken...
Heeft vooral met onderwijs te maken. In Vlaanderen krijgt iedereen Frans, terwijl in Wallonië de keuze Engels of Nederlands was voor een lange tijd. Dat is nu wel aangepast. Tenzij ik het mis heb?

Nu moet ik zelf niet veel zeggen, want heb 8 jaar Frans gehad, woon nu 4 jaar in Wallonië en mijn Frans is ook niet om naar maison te schrijven :unsure:

Mij persoonlijk nog geen seconde gestoord aan of een speler als dan niet Franstalig is. Heeft niet echt invloed op het spel dat wordt gespeeld. Die ploegen met 10 "Vlamingen" waren op het veld nu niet echt fingerlicking;) Ook of een speler die doorbreekt een donkere huidskleur heeft of wit is, boeit mij echt niet. Ik geniet net zo goed van de doorbraak van Timber en Gravenberch als van De Ligt en Frenkie, of Taylor volgend seizoen. ;)

Zirkzee zie ik persoonlijk wel echt nog een mooie carrière hebben. Zijn nonchalante stijl verblind soms wat. Maar veel mensen vergeten ook dat die gast nog maar 20/21 jaar is. Heeft een goed schot, heerlijke techniek, lekkere pas, deftige vista, en kan echt wel hard werken. Zijn grote zwakte lijkt mij zijn fysiek. Na 60 minuten, is het vat af. Het is echt wel geen toeval dat Kompany hem er steeds afhaalde, en als hij mocht blijven staan werd hij onzichtbaar na dat eerste uur. Ook in de afwerking moet hij nog wat stappen zetten.

Laatst bewerkt:
Heeft vooral met onderwijs te maken. In Vlaanderen krijgt iedereen Frans, terwijl in Wallonië de keuze Engels of Nederlands was voor een lange tijd. Dat is nu wel aangepast. Tenzij ik het mis heb?

Nu moet ik zelf niet veel zeggen, want heb 8 jaar Frans gehad, woon nu 4 jaar in Wallonië en mijn Frans is ook niet om naar maison te schrijven :unsure:
In Nederland hebben we nu een jongen (Frimpong) die geen woord Nederlands spreekt. Ik vind dat persoonlijk wel ten koste gaan van de identiteit. Een mengelmoes van culturen is best leuk maar een gemeenschappelijke taal is toch wel wat een land een land maakt.

De gemeenschappelijke voertaal is Engels bij de nationale ploeg. Of dat de ideale oplossing is laat ik in het midden.

In Nederland hebben we nu een jongen (Frimpong) die geen woord Nederlands spreekt. Ik vind dat persoonlijk wel ten koste gaan van de identiteit. Een mengelmoes van culturen is best leuk maar een gemeenschappelijke taal is toch wel wat een land een land maakt.
In Nederland/eredivisie zijn ze er wel strenger op heb ik de indruk.

Ik verwacht dat jullie nog wel kansen gaan krijgen om de poule te gaan winnen. Louis van Gaal gaf net alweer aan dat de eerste plek in de poule hem nauwelijks interesseert omdat hij volgend jaar (als de eindronde wordt gespeeld) geen bondscoach meer is. Jammer.

@Wilcao Even geteld.

Castagne is bij mijn weten franstalig. En zowel Carrasco, Saelemaekers als Tielemans zijn opgegroeid in Brussel en de Brusselse rand en dus tweetalig, ik dacht zelfs dat Saelemakers eerder franstalig was maar ben niet zeker. En ook Lukaku is perfect tweetalig (sterker nog, zelfs zeventalig), ik vermoed zelfs dat hij met zijn ouders vnl Frans sprak of spreekt.

En dan nog, het maakt echt niet uit want de voertaal is toch Engels met Martinez.

Castagne is bij mijn weten franstalig. En zowel Carrasco, Saelemaekers als Tielemans zijn opgegroeid in Brussel en de Brusselse rand en dus tweetalig, ik dacht zelfs dat Saelemakers eerder franstalig was maar ben niet zeker. En ook Lukaku is perfect tweetalig (sterker nog, zelfs zeventalig), ik vermoed zelfs dat hij met zijn ouders vnl Frans sprak of spreekt.

En dan nog, het maakt echt niet uit want de voertaal is toch Engels met Martinez.
Van Tielemans en Lukaku kan ik mij toch moeilijk voorstellen dat ze niet van nature Nederlandstalig zijn. Lukaku spreekt perfect Nederlands, zelfs beter verstaanbaar dan de gemiddelde West-Vlaming. :biglaugh:

Van Tielemans en Lukaku kan ik mij toch moeilijk voorstellen dat ze niet van nature Nederlandstalig zijn. Lukaku spreekt perfect Nederlands, zelfs beter verstaanbaar dan de gemiddelde West-Vlaming. :biglaugh:
En toch is het zo. Kompany is toch ook perfect tweetalig. Veel jongens die opgegroeid zijn in Brussel hebben dat. Zeker degenen die eigenlijk geboren zijn in een Vlaamse gemeente maar toch naar school zijn gegaan of voetbal spelen in Brussel.

Lukaku is geboren in Antwerpen en speelde tot zijn 15de of 16de bij Vlaamse ploegen, maar zoals gezegd vermoed ik dat hij thuis geen NL sprak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan