Och na het WK is het sowieso wel definitief gedaan met deze generatie toch? Hazard is nu al klaar, Lukaku presteert matig en gaat ook al richting de 30 en het groepje Mertens, Vertonghen en Alderweireld neemt sowieso afscheid.Fascinerend dat de voetbalbond ALTIJD vlak voor de start van een groot kampioenschap aankondigt dat ze het contract van de coach willen verlengen.
Moet ook eens goed lachen met de analyses van mensen zoals Degryse, die nu beweert dat de facade van Martinez aan het wegvallen is. Iedereen met een beetje verstand zag al in 2018 recht doorheen die facade. Het zijn net de analisten zoals Degryse die Martinez zolang in stand gehouden hebben. Dat hij als analist vier jaar nodig heeft om tot die conclusie te komen, vind ik eerlijk gezegd hallucinant. Hij verkoopt het dan ook nog als een geniaal en vernieuwend inzicht.
In ieder geval, we hebben onze gouden generatie verkwanseld aan Wilmots en Martinez. Na het WK zal zijn opvolger een heel ondankbare taak krijgen, want tegen dan gaan we al de spelers niet meer hebben om nog ver te geraken. Dan zullen de geniale analisten gaan verkondigen dat Martinez misschien toch nog zo slecht niet was. Je ziet het al van mijlenver aankomen.
Je haalt het EK met 24 landen toch wel, dus ik weet niet of het dan heel veel uitmaakt of je een nieuwe coach voor de groep zet.

Ik denk dat het niet zo zwart-wit ligt. Vind Martinez nu ook geen tactisch wonder maar het vervangmoment van grote spelers is altijd moeilijk om te vinden.