De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lukaku is een goede spits (top 30 Europa) maar iedere min of meer degelijke spits zou veel en vlot scoren bij deze Belgische ploeg (zelfs een beperkte spits als batsman scoort veel bij de RD ), zeker als je ziet welk makkelijk parcours ze de laatste 10 jaar telkens hadden in de voorrondes.
Feit is dat Lukaku ALTIJD faalde als het echt om de knikkers ging. ALTIJD.
Factueel onjuist. Wie heeft ons naar ons eerste WK in 12 jaar geknald met 2 doelpunten? Wie heeft de bal knap gelaten voor Chadli zodat die de winner kon scoren tegen Japan in 2018? Wie heeft ons naar de kwartfinale van het WK geschoten in 2014?

Wat een bende trollen hier, echt degoutant.

Het is wel best logisch dat een spits minder scoort wanneer hij tegenover een topland staat. Als je dat aan choken (aLTiJd) wijt, ken je imo niks van voetbal.

Alstublieft een beetje respect voor wat Rom voor de Rode Duivels heeft gedaan, en hij is nog maar 29. Want zonder hem hadden we een pak minder topmomenten met onze nationale ploeg gekend, wees maar zeker.

Ook speelt hij pas sinds enkele jaren in het Koning Boudewijnstadion zonder striemende fluitconcerten van de eigen thuisfans. Die nuance mag ook wel.

Het is toch ergens verbazend gezien hoe snel de mondige meerderheid is om Lukaku af te schilderen als een duts, dat die mens nog de moeite doet om met zijn auto tot in Tubeke te rijden.

Zelfs in Engeland hebben ze meer respect voor Lukaku als speler, en daar is hij 2 keer geflopt na een dure transfer.

Moest je de afgelopen 18 maanden gelijk welke topspits bij onze nationale ploeg gezet hebben, ze zouden hetzelfde gepresteerd hebben als Lukaku. De ploeg zoog de stenen zo hard uit de grond waardoor niet enkel Lukaku, maar ook bvb De Bruyne zijn spel op geen kloten trok. De Kevin van de afgelopen 2 wedstrijden is dag en nacht verschil met de Kevin onder Martino.

Dit was enkel en alleen te danken aan Martinez die te bang was om van systeem te veranderen en liever zijn bff's liet spelen waarvan iedereen al wist dat de houdbaarheidsdatum al lang overschreden was.

Zoals door anderen reeds meermaals aangehaald is het echt wel ongelofelijk hoe zwaar sommigen de prestaties/impact van Lukaku hier proberen te minimaliseren. En dat is eigenlijk niet alleen op dit forum, ik heb dat de afgelopen jaren ook heel sterk gemerkt in mijn omgeving in het algemeen (laatste jaren wel iets minder gezien hij nog beter is beginnen presteren bij de Duivels). Het Lukaku-gehaat is altijd wat in de mode geweest om 1 of andere reden, ook bij mensen die geen kloten van voetbal kennen en enkel de matchen van onze nationale ploeg (op een groot tornooi) meepikken.

Een wereldspits? Nee, dat is hij inderdaad niet. Een topspits? Zeker wel! En ja, hij heeft bepaalde gebreken maar who cares? Wacht maar tot Lukaku op pensioen is en niet meer bij de nationale ploeg zal spelen, zal nogal een gemis zijn.
-
Andere typische ergernis: onze alombekende analisten, journalisten en dergelijke die quasi geen woord verkeerd konden schrijven of eens kritisch konden zijn over Martinez die nu het grote licht hebben gezien met Tedesco. En maar verwijzen naar hoeveel beter het nu niet is. :puke:

Andere typische ergernis: onze alombekende analisten, journalisten en dergelijke die quasi geen woord verkeerd konden schrijven of eens kritisch konden zijn over Martinez die nu het grote licht hebben gezien met Tedesco. En maar verwijzen naar hoeveel beter het nu niet is. :puke:
dat deel ik volledig. Toont nog maar eens aan dat het sportjournaille in Vlaanderen niet objectief kan genoemd worden.

Het is toch ergens verbazend gezien hoe snel de mondige meerderheid is om Lukaku af te schilderen als een duts, dat die mens nog de moeite doet om met zijn auto tot in Tubeke te rijden.

Zelfs in Engeland hebben ze meer respect voor Lukaku als speler, en daar is hij 2 keer geflopt na een dure transfer.

Tjah, maakten we ook met Kompany mee hé, waren er toen ook genoeg die ervan genoten toen Vercauteren moest overnemen, of hij zich blesseerde op Genk. ;) Terwijl er in Engeland toch echt met veel meer respect werd omgegaan.

Tjah, maakten we ook met Kompany mee hé, waren er toen ook genoeg die ervan genoten toen Vercauteren moest overnemen, of hij zich blesseerde op Genk. ;) Terwijl er in Engeland toch echt met veel meer respect werd omgegaan.
is toch ook omdat hij een buitenlander is. Bvb een Lampard wordt toch niet overal als een held ontvangen in Engeland (of zie ik het verkeerd)?

Ik zal het blijven herhalen: kort gelach door een beperkte groep supporters om daarna onder veel breder verspreid applaus van het veld te gaan.

Ik tel 13 goals, waarvan 4 tegen Andorra, 2 tegen Bosnie, 2 tegen San Marino (op 2 matchen!), 1 tegen Albanie en 1 tegen Hongarije. Niet bepaald de moeite.
Voorts op het EK 1 tegen Spanje en 2 tegen Zweden, desondanks 1/9.

0 tegen Italie (2 matchen), 0 tegen Nederland, 0 tegen Slovakije, 0 tegen Engeland.

Lukaku niet de enige die af en toe tegen grote landen eens niet scoort precies. Ook wereldtoppers zoals Lewandowski hebben er last van.

Jouw superlatieven (Poolse ploeg is echt enorm slecht, Lukaku faalt ALTIJD) tasten je geloofwaardigheid aan. Probeer iets genuanceerder te zijn.

Mijn punt was niet om te stellen dat Lukaku beter is dan Lewandowski, wel dat veel wereldspitsen afhankelijk zijn van de toevoer en dat ze allemaal wel eens een slechte dag in de office hebben, en allemaal wel eens niet scoren tegen topploegen.
Dat Lukaku daar echt niet de enige in is.
Dat scoren tegen topploegen is ook geen top argument. Er zijn zeldzame spelers met een boontje voor goals tegen toppers zoals Trossard. Maar ik heb enkele jaren geleden eens de vergelijking tussen Messi en Lukaku gemaakt op vlak van goals tegen toplanden en Lukaku kwam daar gewoonweg beter uit dan Messi. Maar je hebt Messi wel liever in je ploeg natuurlijk. Een overwinning tegen een topland is dan ook steevast een team effort en niet "ram die bal naar Romelu" zoals tegen San Marino.

Bovendien, als Lukaku doorheen een seizoen/kwalificatie je al talloze punten heeft opgeleverd mag je die afwezigheid van goals tegen Liverpool/Juve/Spanje/Brazilië/... in het juiste daglicht plaatsen.

Laatst bewerkt:
Er is een verschil tussen kansen creëren en kansen afmaken.
Wat ik net post bewijst dat hij beter is in de goals te maken (afwerken) dan Lukaku wanneer de kans zich voordoet.

Meer kansen krijgen en ze relatief minder goed afwerken vind jij naast de kwestie? OK.
Het gaat over de standaard van 'goals tegen toplanden/topteams'. Meer nog, er wordt gezegd dat dit geen echte barometer op zich is.

Dus als je het onderwerp eens goed zou inschatten zou je het begrijpen waarom je compleet naast de kwestie zit te lullen.

Ik zal mijn stelling nog simpeler weergeven : Bij een vergelijking had Lukaku betere resultaten tegen hoger geplaatste landen dan Messi. Echter, ik zeg erbij dat iedereen zou nog steeds liever Messi in zijn ploeg hebben. Dit impliceert dat Messi inderdaad beter is.

Jij mag er bij slepen wat je wilt, het is gewoon compleet naast de kwestie. En dan mag je zo hautain doen als je wilt, dat verandert er ook niets aan. Ik kan letterlijk zeggen dat de ene statistiek niet veel zegt en dat Messi beter is en dan kom jij hier wat bazelen over gezever om te bekrachtigen dat Messi beter is. Ja duh, dat wordt dan ook letterlijk gezegd.

Dus heel knap dat je bewijst dat Messi beter kansen kan scheppen en afmaken. Helaas heeft dit 0 waarde in de huidige discussie want er is ook helemaal niemand die dit zal ontkennen. En als je denkt dat er iemand is die dat wel doet, dan stel ik voor dat je naar die persoon gaat met een printout van je stats en daar jouw eigen discussie verderzet.

We zullen het houden op het feit dat Lukaku veruit de beste spits is die België ooit gehad heeft en hij natuurlijk ALTIJD moet spelen als hij fit is!

Dit neemt niet weg dat hij niet perfect is en dat sommige commentaren over hem legitiem zijn. Het ene sluit het andere niet uit..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan