De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewonnen van Duitsland, dat ik dat nog mag meemaken :D

Die 1-3 kwam echt op het goede moment, want Duitsland maakte toch wel aanspraak op een gelijkspel. Bij die raid van Gnabry kwamen we zeer goed weg.

Lof voor Faes en Theate. Goed dat ze volop hun kans krijgen. Dan niet zozeer boven Alderweireld en Vertonghen, maar vooral boven Boyata, Denayer, Debast, Dendoncker, ...

Maar het grote verschil is toch het middenveld. Nu zien we het belang van 2 dynamische, energieke middenvelders voor die verdediging. Middenvelders die er de beuk in durven gooien, loopvermogen hebben, durf hebben en ook vooruit denken. Dit is hemel en aarde verschil met pakweg een duo Witsel-Tielemans.

Goed begonnen Tedesco, maar de prijzen worden natuurlijk pas binnen een dik jaar uitgedeeld. We'll see.
De Duitsers kwamen nog meer weg bij die raid van Lukebakio 😉

Onana heeft ook nog wel wat progressiemarge. Hij was goed, zeker in het begin, maar daarna zat er toch wat slordigheid in zijn spel (balverlies, te wilde tackles). Wel normaal, nog maar 21 jaar.
Die komt nog bij 1 van de grote 3 terecht. City, Bayern of Real ... mark my words.

weet niet welk contract Tedesco juist heeft , maar lijkt me wel een coach die toch nog gaat terugkeren naar het clubvoetbal . Kzie die geen jaren de Rode Duivels trainen .

Veel vedettes hebben jullie toch niet in vergelijking met vroeger?
Ik kan, zo los uit het hoofd, slechts drie spelers opnoemen die eventueel onder deze definitie vallen: van Dijk, Depay en de Jong. Wie nog meer?

Edit: Wijnaldum en Blind ook nog zeker?
Exact die 4 spelers (dus niet Frenkie, die jonger is en deze week niet meespeelde) ja.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook helemaal niet zulke superspelers maar ze vinden dat zelf in ieder geval wel. :laugh: Bij Oranje hebben we echt een groot probleem.

Verder proficiat met de zege gisteren. Ik was vaak kritisch op het feit dat België zelden van toplanden wint maar dit is nu een overwinning die internationaal over de grenzen indruk maakt.

Ondanks dat ik lichtjes euforisch en hoopvol ben na gisteren, moeten we toch eerst kijken wat dit op lange termijn gaat worden. Goed dat Tedesco verschillende dingen geprobeerd heeft, zelfs de mislukte wissel van Saelemaekers, maar hopelijk leert hij er ook veel uit. Als het enthousiasme van het nieuwe eraf is, kunnen we pas echt oordelen wat Tedesco met deze groep kan.

Ondanks dat ik lichtjes euforisch en hoopvol ben na gisteren, moeten we toch eerst kijken wat dit op lange termijn gaat worden. Goed dat Tedesco verschillende dingen geprobeerd heeft, zelfs de mislukte wissel van Saelemaekers, maar hopelijk leert hij er ook veel uit. Als het enthousiasme van het nieuwe eraf is, kunnen we pas echt oordelen wat Tedesco met deze groep kan.
Zeker akkoord, maar het legt toch alleszins niet slecht aan met deze goeie start.

Ondanks dat ik lichtjes euforisch en hoopvol ben na gisteren, moeten we toch eerst kijken wat dit op lange termijn gaat worden.

We hebben al tien jaar de ideale spelers om landen kapot te spelen op de counter. Dat in combinatie met die hoge pressing kan echt vuurwerk geven.

Maar dan moet er ook voor gekozen worden als team, anders is zoiets een verloren zaak.

Wat minder volgevreten vedetten, maar meer spelers die zich willen tonen.
Werken en spirit.

Onder andere E. Hazard en Witsel hadden al jaren thuisgelaten moeten worden.
Hazard en KDB samen op het veld was nooit een goede keuze, dat wist iedereen. Maar toch..

Bakayoko ook gewoon meer hetzelfde type als Doku toch?

En dit zeg ik als grote fan van Tresor trouwens. Kan hopelijk ook snel zijn debuut maken voor de duivels. Altijd heel jammer gevonden dat deze is vertrokken bij ons. Bakayoko vond ik ook jammer, maar dat was toch meer een teamhopper, waar Tresor toch wel een paar jaar op Neerpede heeft rondgelopen.

Qua talent kan ik dat begrijpen, maar dat lijkt me tegelijk toch ook gewoon een speler die over vijf jaar bij Kortrijk speelt. Lijkt me te labiel in het hoofd, wat ik daar voorlopig van lees. En het is niet alsof de talenten van PSV elders altijd even veel succes hebben gehad. Denk dat ze nergens zoveel energie en geduld hebben als bij PSV als het om dat type spelers gaat.

Ik heb er toch wel goede hoop op. Naar wat ik gelezen en begrepen heb over hem is het een coach die tactisch zich vaak aanpast aan zowel het spelersmateriaal als de tegenstander. Het zou dus best kunnen zijn dat we in de komende wedstrijden eens een andere opstelling gaan zien, maar dat vind ik zeker niet slecht.

Liever dat dan Martinez die halstarrig vasthield aan zijn opstelling met zijn wingbacks in de hoop elke match te domineren. Elke tegenstander wist op voorhand hoe we gingen spelen en dat zag je ook, getuige hoeveel keer ons middenveld gewoon vast werd gezet en de wingbacks er aanvallend niet aan te pas kwamen, toch zeker tegen de betere landen of de wedstrijden waar het echt om draaide. Waarbij hij dan ook gewoon een naam voor een naam wisselde, zonder rekening te houden met de capaciteiten van die spelers.

Ik denk dat je toch vooral moet hopen dat de Kev fit blijft en niet aftakelt met de jaren. De Bruyne is bijna 33 met het EK van 2024, dat is toch echt wel een leeftijd dat spelers vaak een pak minder worden. Tot nu toe laat hij nog steeds een hoog niveau zien al nemen zijn statistieken voor City ook wel iets af.

Zonder De Bruyne wordt het allemaal toch een pak moeilijker.

Wat minder volgevreten vedetten, maar meer spelers die zich willen tonen.
Werken en spirit.

Onder andere E. Hazard en Witsel hadden al jaren thuisgelaten moeten worden.
Hazard en KDB samen op het veld was nooit een goede keuze, dat wist iedereen. Maar toch..
Alsof je KDB of Hazard op de bank kon zetten in de beste periode een aantal jaar terug. Even serieus blijven... Alsof het samenspel zo slecht was op het WK 2018 bijvoorbeeld...

De reden dat KDB gisteren een heel goede match speelde, was niet omdat Hazard er niet bij was hoor. Daar zijn veel belangrijkere redenen voor.

Het is een beetje typisch aan ons supporters. De laatste 2 jaren waren niet goed, maar plots wordt er gedaan alsof het de laatste 6 à 10 jaar allemaal slecht was en dat we nu de laatste 2 matchen de beste prestaties ooit hebben geleverd. Toch een beetje opletten om niet té euforisch te worden.

Keep calm. De weg is nog lang. We gaan pas echt goed kunnen zien tot wat deze groep onder Tedesco in staat is op het EK 2024.

Alsof je KDB of Hazard op de bank kon zetten in de beste periode een aantal jaar terug. Even serieus blijven... Alsof het samenspel zo slecht was op het WK 2018 bijvoorbeeld...

De reden dat KDB gisteren een heel goede match speelde, was niet omdat Hazard er niet bij was hoor. Daar zijn veel belangrijkere redenen voor.

Het is een beetje typisch aan ons supporters. De laatste 2 jaren waren niet goed, maar plots wordt er gedaan alsof het de laatste 6 à 10 jaar allemaal slecht was en dat we nu de laatste 2 matchen de beste prestaties ooit hebben geleverd. Toch een beetje opletten om niet té euforisch te worden.

Keep calm. De weg is nog lang. We gaan pas echt goed kunnen zien tot wat deze groep onder Tedesco in staat is op het EK 2024.
Toch is het wel degelijk zo dat een volgevreten vedette (hoe goed die speler vroeger ook was) een grote negatieve impact kan hebben in een elftal. Zeker in het moderne voetbal.

Hazard maakte aanvallend 0 impact meer, geen assists of goals. En verdedigend liet hij zijn man lopen en slenterde hij over het veld. In feite speel je dan veel matches met 10 man. Het is echt een zegen voor de Belgische ploeg dat hij niet meer speelt.

Toch is het wel degelijk zo dat een volgevreten vedette (hoe goed die speler vroeger ook was) een grote negatieve impact kan hebben in een elftal. Zeker in het moderne voetbal.

Hazard maakte aanvallend 0 impact meer, geen assists of goals. En verdedigend liet hij zijn man lopen en slenterde hij over het veld. In feite speel je dan veel matches met 10 man. Het is echt een zegen voor de Belgische ploeg dat hij niet meer speelt.
Daar ben ik het mee eens hoor. In de aanloop naar het vorige WK + op het WK zelf had Hazard niet meer moeten spelen. Daarvoor was hij gewoon een hele belangrijke speler, die wel degelijk ook samen kon spelen met KDB. Zelfs op het EK 2020 (allé 2021) was hij nog belangrijk.

Ik denk dat we het daar wel allemaal over eens zijn, dat Hazard en Witsel gewoon niet meer hadden moeten spelen op het WK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan