De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja jongens, er zit terug schwung in. Jammer van die verloren jaren onder Bobby. Achja het is wat het is, heb wel terug zin om naar de Duivels te kijken.

Hopelijk speelt Duitsland met hun beste ploeg tegen ons tijdens de vrienschappelijke wedstrijd, want dit Zweden was niet echt een test...
Met Martinez als trainer hadden ze vandaag 1-1 gelijk gespeeld. Denk ik ... :unsure:

Duitsland gaat een ander paar mouwen zijn. Verliezen mag en zou geen schande zijn (wedstrijd heeft geen belang), het is de manier waarop .. ik wil het vuur opnieuw zien branden ..

Hadden het initieel niet gemakkelijk tegen Zweden, die toch een paar goeie kansen versierden. Maar goed, veel nieuwe namen en een nieuwe veldbezetting, dat zal wat tijd vergen om goed ingespeeld te geraken. Uiteindelijk met enkele zeer knappe acties van Lukebakio en Bakayoko (het grote gelijk van Tedesco toch) een vlotte score behaald. Opmerkelijk dat zoveel gevaar van over de flanken kwam, en niet door het centrum via KdB bv zoals we onder Martinez de laatste maanden gewend waren. Waardoor als Kevin slecht speelde, de Duivels offensief niet veel klaar maakten. Ook geen getaffel meer aan de zijkanten, 20 passjes, terugdraaien, etc. Gewoon jong(er), aanvallend geweld met drang naar voren. Mooi.
Hoewel er nog vrij veel slordigheden in het spel zaten, was het toch aangenaam om kijken. Er zat meer beweging, meer dynamiek in de spelers dan wat we de laatste jaren gewend zijn.

Hadden het initieel niet gemakkelijk tegen Zweden, die toch een paar goeie kansen versierden. Maar goed, veel nieuwe namen en een nieuwe veldbezetting, dat zal wat tijd vergen om goed ingespeeld te geraken. Uiteindelijk met enkele zeer knappe acties van Lukebakio en Bakayoko (het grote gelijk van Tedesco toch) een vlotte score behaald. Opmerkelijk dat zoveel gevaar van over de flanken kwam, en niet door het centrum via KdB bv zoals we onder Martinez de laatste maanden gewend waren. Waardoor als Kevin slecht speelde, de Duivels offensief niet veel klaar maakten. Ook geen getaffel meer aan de zijkanten, 20 passjes, terugdraaien, etc. Gewoon jong(er), aanvallend geweld met drang naar voren. Mooi.
Hoewel er nog vrij veel slordigheden in het spel zaten, was het toch aangenaam om kijken. Er zat meer beweging, meer dynamiek in de spelers dan wat we de laatste jaren gewend zijn.
Terwijl de enige echte nieuwe naam Bakayoko is in feite.

Was toch echt belachelijk , die nieuwe namen zaten dan heeltijd op de bank , of mochten 5 minuten eens proberen . "nog niet klaar voor het echte werk."
Dit hé, ge ziet toch dat al die gasten goesting hebben. Ook al zijn ze nog jong en kunnen ze nog groeien, ze brengen tenminste iets nieuws, iets fris.

Ik zie het wel positief in, ik heb vanavond een schwung gezien bij de Duivels die ik al een tijd gemist heb.

Je moet eens die reacties zien na de 2de goal. Ze kloppen mekaar bijna een breuk van contentement. Toch duidelijk dat er ook iets qua mentaliteit schortte.

Werd hier vaak gezegd door sommigen, na de gouden generatie gaan we terug naar de jaren 2000 met onze Duivels. Met een bende middelmatige spelers.

Deze selectie toont nog maar eens aan dat er de komende 10/15 jaar, nog genoeg weelde is (vooral op de aanvallende flanken en centraal op het middenveld) om als Belg van te genieten. Zitten echt wel nog een paar potentiële wereldtoppers bij de jonge spelers, en het zou heerlijk zijn mochten ze dat potentieel waar kunnen maken, en vooral niet teveel blessures krijgen.

Ik ben tijdens het WK niet altijd even sportief geweest maar nu zijn de rollen toch weer omgedraaid. Proficiat Belgen, een puik resultaat in Zweden.

In Nederland is het direct alarm, een blamerende 4-0 nederlaag omdat onze nieuwe bondscoach niet verdedigend wil spelen. Heel verstandig, een blamage... Onze spelers zijn echt heel beperkt en er is weinig zicht op vooruitgang.

Goede start :) Het zou natuurlijk maar erg zijn, moesten ze nu niet fris en gemotiveerd aan de start gekomen zijn.

Het is nog te vroeg om veel te zeggen. Wachten op een eerste test en kijken of zijn tactiek dan goed uitpakt.

Leuk dat hij met 4 achterin probeert, maar dan had ik precies nog wel een extra linksback meegenomen.

Ik ben ook blij en positief met het resultaat. Laten we wel niet vergeten dat Zweden echt wel heel zwak speelde.

Werd hier vaak gezegd door sommigen, na de gouden generatie gaan we terug naar de jaren 2000 met onze Duivels. Met een bende middelmatige spelers.

Deze selectie toont nog maar eens aan dat er de komende 10/15 jaar, nog genoeg weelde is (vooral op de aanvallende flanken en centraal op het middenveld) om als Belg van te genieten. Zitten echt wel nog een paar potentiële wereldtoppers bij de jonge spelers, en het zou heerlijk zijn mochten ze dat potentieel waar kunnen maken, en vooral niet teveel blessures krijgen.
En zelfs al worden die potentiële toppers geen wereldtoppers, dan kan je nog altijd ver geraken.
Dus ziet er idd nog altijd goed uit.

En Lukaku die lacht tijdens een match, ik kan me dit zelfs niet herinneren, ook een goed teken dadde.

En zelfs al worden die potentiële toppers geen wereldtoppers, dan kan je nog altijd ver geraken.
Dus ziet er idd nog altijd goed uit.
Je hebt idd geen 11 wereldtoppers nodig om resultaten te boeken.
Een trainer die meer dan enkel plan A heeft, gemotiveerde spelers, inzet en enthousiasme, een duidelijk wedstrijdplan waarin iedereen zijn taak kent....dat is allemaal minstens zo belangrijk.

Wss de positie waar we het minst talent lopen hebben?

Dat zeker, maar je gaat er toch een paar moeten proberen, als je dit systeem wil aanhouden.

We hebben vroeger allemaal geklaagd over Vertonghen op de LB, Alderweireld op de RB. Theate is nu misschien hetzelfde lot beschoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan