De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Condé kijkt natuurlijk naar de marktwaarde van zijn spelers. Of het voor de RD al dan niet de sterkste selectie is boeit hem totaal niet.

De Condé kijkt natuurlijk naar de marktwaarde van zijn spelers. Of het voor de RD al dan niet de sterkste selectie is boeit hem totaal niet.

Dat is echt het laatste waar De Condé naar kijkt, hoor. Anders waren spelers als Onuachu, Lucumi, Cuesta, Muñoz, ... niet zo lang gebleven als ze gebleven zijn. Dat dat laatste hem niet boeit, kan ik wel geloven. Het gaat hem dan eerder owv de mentale tik/boost die een al dan niet selectie zijn spelers kan geven.

Weer het typische geklaag en gezaag na een selectie. Jongens, geef die mens aub wat tijd. Hoelang is die effectief al in dienst? Alleszins bijlange na niet lang genoeg om iedereen al goed te kennen. Wees in de eerste plaats blij dat we al van Witsel/Mertens af zijn.

Zo'n reacties als die van De Condé vind ik dan ook echt beschamend tbh.

Weer het typische geklaag en gezaag na een selectie. Jongens, geef die mens aub wat tijd. Hoelang is die effectief al in dienst? Alleszins bijlange na niet lang genoeg om iedereen al goed te kennen. Wees in de eerste plaats blij dat we al van Witsel/Mertens af zijn.

Zo'n reacties als die van De Condé vind ik dan ook echt beschamend tbh.

En is toch gewoon een goeie selectie. Veel jonge gasten, en een paar van die spelers die er al te lang bijzitten niet meer opgeroepen. Dat Heynen er al dan niet bij is , al dan niet terecht, lijkt mij ook maar een detail, denk niet dat Heynen snel de draaischijf van onze duivels zou zijn geworden. Ondanks hij het heel goed doet bij Genk uiteraard.

Beperkte selectie ook he, maar 20 spelers opgeroepen.

Maar wel al veel goede keuzes, dat hij Witsel thuis laat is zeer positief verrassend. Ik had wel altijd De Cuyper meegenomen, enige "vreemde" keuze voor mij. Dat er geen Genkspelers opgeroepen zijn ... tja, of dat nu Praet of Heynen is, 't is in principe toch voor op de bank te zitten he.

Beperkte selectie ook he, maar 20 spelers opgeroepen.

Maar wel al veel goede keuzes, dat hij Witsel thuis laat is zeer positief verrassend. Ik had wel altijd De Cuyper meegenomen, enige "vreemde" keuze voor mij. Dat er geen Genkspelers opgeroepen zijn ... tja, of dat nu Praet of Heynen is, 't is in principe toch voor op de bank te zitten he.

Beperkte selectie maar wel 4 keepers mee.
En "het is voor op de bank te zitten", klopt. Maar een selectie is ook een beloning voor je prestaties. Dus beloon dan iemand die in de vorm van zijn leven zit bij een ploeg die cijfermatig zijn beste seizoen ooit draait. Heynen hoort nu vooral "Maakt niet uit wat ge doet, ge gaat er nooit bij zijn zolang ge in Genk zit. Op de bank zitten onderaan de Premier League is belangrijker".

Er wordt (niet alleen hier, maar ook hier) geklaagd over dat spelers soms te vlug kiezen om naar het buitenland gaan om daar op de bank terecht te komen. Awel, het zijn selecties zoals deze die dergelijke keuzes opleveren. Ook een De Cuyper. Die hoort nu ook "time to get out of Belgium, doesn't matter if I play where I go or not". Terwijl we op de linksachter echt niets hebben rondlopen en hij er dus eigenlijk gewoon bij hoort te zijn wanneer we toch praten over het bouwen van een nieuwe kern.

Uw hoofdtaak als bondcoach is UITERAARD uw nationale ploeg. Maar imo moogt ge de eigen competitie toch ook opwaarderen naar uw eigen spelers toe. Als ge de keuze moet maken qua kernaanvulling tussen een speler die de pannen van het dak speelt bij een ploeg in de eigen competitie of een speler die geen belangrijke rol speelt bij een buitenlandse laagvlieger en ook zeker niet meer klaarspeelt dan de eerste speler moet ge toch altijd die eerste kiezen?

En uiteraard zou me dit nu geen hol boeien als het niet ging over spelers van mijn club of er spelers van mijn club bij waren. Maar ik zeg toch niks out there hier? En dat los van dat ik nu ook niet gereageerd zou hebben op de manier dat De Condé dat doet.

De volledige selectie stond hier nog niet denk ik?

FrarF9QXwAIqiuk

De officiële reacties uit het Genk kamp zijn toch een profclub onwaardig (los van het feit dat ze gelijk hebben of niet).

Ik kan het plaatsen uiteraard gezien de frustraties die er al langer bij ons zijn owv de benadering naar ons toe. Maar ik ben dan ook een supporter, als club had ik dit ook zeker niet op die manier gedaan.

Beperkte selectie maar wel 4 keepers mee.
En "het is voor op de bank te zitten", klopt. Maar een selectie is ook een beloning voor je prestaties. Dus beloon dan iemand die in de vorm van zijn leven zit bij een ploeg die cijfermatig zijn beste seizoen ooit draait. Heynen hoort nu vooral "Maakt niet uit wat ge doet, ge gaat er nooit bij zijn zolang ge in Genk zit. Op de bank zitten onderaan de Premier League is belangrijker".

Er wordt (niet alleen hier, maar ook hier) geklaagd over dat spelers soms te vlug kiezen om naar het buitenland gaan om daar op de bank terecht te komen. Awel, het zijn selecties zoals deze die dergelijke keuzes opleveren. Ook een De Cuyper. Die hoort nu ook "time to get out of Belgium, doesn't matter if I play where I go or not". Terwijl we op de linksachter echt niets hebben rondlopen en hij er dus eigenlijk gewoon bij hoort te zijn wanneer we toch praten over het bouwen van een nieuwe kern.

Uw hoofdtaak als bondcoach is UITERAARD uw nationale ploeg. Maar imo moogt ge de eigen competitie toch ook opwaarderen naar uw eigen spelers toe. Als ge de keuze moet maken qua kernaanvulling tussen een speler die de pannen van het dak speelt bij een ploeg in de eigen competitie of een speler die geen belangrijke rol speelt bij een buitenlandse laagvlieger en ook zeker niet meer klaarspeelt dan de eerste speler moet ge toch altijd die eerste kiezen?

En uiteraard zou me dit nu geen hol boeien als het niet ging over spelers van mijn club of er spelers van mijn club bij waren. Maar ik zeg toch niks out there hier? En dat los van dat ik nu ook niet gereageerd zou hebben op de manier dat De Condé dat doet.
dat is toch ook overdreven. De Cuyper speelt nog geen enkel volledig seizoen op het hoogste niveau. Als die bij Club volgend jaar bevestigd dan zal ie er wel bij zijn.

Ivm Heynen: mssn schat Tedesco/scouts/Vercauteren/.... hem minder hoog in dan sommige anderen en mag hij idd nog zo goed spelen als hij wil, komt ie volgens hen gewoon tekort voor het niveau dat ze willen. Andere spelen op een hoger niveau (want dat is de Premier League nu eenmaal, zelfs onderaan) en dan is het niet zo vreemd dat een nieuwe bondscoach daar ook rekening meehoudt

Ik onthou vooral dat Witsel en Mertens mogen thuisblijven.
Het ontbreken van een linksback doet mij ook wel wat wantrouwen richting wingbacks die niet gaan renderen maar de kans dat ons middenveld als een pudding in elkaar valt is nu wel een pàk kleiner geworden.

Ik ben heel benieuwd naar de verdediging bij zijn opstelling!

Castagne/Theate op links in een achterhoede met 4 is ook nog steeds een mogelijkheid. Al vermoed ik dat het een 3-5-2 zal worden

Theate kan toch perfect op de linksback naast Vertonghen, Faes en Castagne? En dan met de nadrukkelijke instructie dat van de vier verdedigers enkel Castagne mee mag oprukken, zodat ook Leandro op de linksbuiten alles kapot kan spelen.

Aan de Genkies hier, Teddy zei ook dat als Doku maandag niet fit blijkt te zijn, hij dan een vervanger oproept dus kans is er dat Trésor er dan wel bij komt, tenzij dat Teddy nu al een degout heeft van jullie bestuur hoe die met de selectie omgaat. Zo'n reacties hebben enkel een averechts effect en zorgen voor een grimmige sfeer, want wie weet zijn ze er de volgende interlands er wel bij.

dat is toch ook overdreven. De Cuyper speelt nog geen enkel volledig seizoen op het hoogste niveau. Als die bij Club volgend jaar bevestigd dan zal ie er wel bij zijn.

Ivm Heynen: mssn schat Tedesco/scouts/Vercauteren/.... hem minder hoog in dan sommige anderen en mag hij idd nog zo goed spelen als hij wil, komt ie volgens hen gewoon tekort voor het niveau dat ze willen. Andere spelen op een hoger niveau (want dat is de Premier League nu eenmaal, zelfs onderaan) en dan is het niet zo vreemd dat een nieuwe bondscoach daar ook rekening meehoudt

Wie is onze huidige speler om die zijn rol in te vullen? Ge kunt dan inderdaad mogelijk kijken naar de invulling van uw tactiek en hoe we zeer waarschijnlijk geen pure linksback gaan spelen, maar hetgeen De Cuyper in de brede zin invult, hebben we al jaaaaaaaaaaaaaaaaren niet. Maar echt al tien jaar ofzo makkelijk. Zelfs in de 4-4-2 van een Leekens vroeger werden spelers als Vertonghen en Lombaerts op de linksachter gedropt. En ik zal nooit een grote fan zijn van spelers op posities te forceren die niet de hunne zijn.

En voor de rest ben ik niet akkoord: Als je Heynen zijn niveau en vorm op dit moment lager inschat dan dat van een bankzitter bij een laagvlieger in de PL heb je gewoon een inschattingsprobleem. Heynen is dit seizoen echt maniakaal goed. (en garantie gaat die vandaag net toevallig een draak van een match spelen :D ) Dat is dezelfde discussie die we hier al meermaals gehad hebben en niet enkel over Genk spelers, hoor. Maar vorm is ook een belangrijk iets. Zo moet ik denken aan een discussie tijdens het WK over wie onze spits moest zijn tijdens de blessure van Lukaku en hoe velen (niet iedereen) zeiden dat ge op dat moment mogelijk meer had aan een Cuypers (die in se zeker geen speler voor de nationale ploeg is) dan een Batshuayi. Iets waar ik toen akkoord mee was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan