De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alderweireld en Vertonghen hebben zeker nog hun rol te spelen bij de Duivels, maar al zouden ze vandaag nog beter zijn dan Theate en Faes - iets wat toch ook al serieus bediscussieerbaar is - tegen het EK zijn die 35 en 37. Dat ze meer talent hadden dan Theate en co, dat zal wel zijn. Dat ze veel meer ervaring hebben, en al veel meer bewezen hebben, well duh. Maar die zaken slagen er nu al niet meer in om hun verlies van snelheid te compenseren. Dat gaat er echt niet op beteren. Voor het afgelopen WK viel er zeker nog iets te zeggen voor een achterhoede van Vertonghen en Alderweireld. Maar wil je er in 2024 staan, dan moet je echt vol het vertrouwen geven aan de nieuwe generatie. Of wil je dan echt opnieuw aan de bak met Vertonghen en Alderweireld, en met back-ups die slechts wat (al dan niet veredelde) vriendenmatchen hebben gespeeld?

Neen, ze hebben zeker nog hun plek bij de Duivels. Maar niet meer bij de eerste 11.

Bob Browaeys zegt dat we binnenkort misschien weer rekening moeten houden met Charly Musonda Jr 😄
Ah ja want hij is eens aan een match gestart dus ja.

- Faes: vorig seizoen verkozen tot speler van het seizoen bij Stade Reims, nu vaste waarde achterin bij Leicester
- Theate: vorig seizoen Serie A, dit seizoen EL 6 matchen, 1 goal en 17 Ligue 1, 2 goalen.
- Bornauw: speelt al enkele seizoenen Bundesliga.

Mogen die gasten pas aanspraak maken op een basisplaats na drie seizoenen Manchester City, Inter of Real Madrid? Toby speelde vorig seizoen met zandkasteeltjes in Qatar hé?
Boyata speelde ook al een paar seizoenen in de Bundesliga :unsure:

Voor de rest wel mee eens!

Toby heeft al 10 maal meer bewezen dan die 3 samen op het hoogste niveau. (voor zover we van die 3 van het hoogste niveau kunnen spreken).

Ik ben 100% voor verjonging en vernieuwing en die gasten mogen zeker meer kansen krijgen in pakweg de Nations league of vriendenmatchen.
Maar als oudere spelers nog meekunnen moeten we ze niet vervangen om toch maar te vervangen.
De Mertens, Hazards en Chadli's van deze wereld mogen thuisblijven maar spelers als Jan en Toby die op en top prof zijn en nog steeds beter zijn dan hun jongere concurenten mogen gerust blijven staan. De zwakheid van de Rode Duivels op het voorbije WK lag niet bij hen.
Vertonghen kan toch absoluut niet meer mee? En ook Alderweireld is trouwens ver over zijn hoogtepunt heen.

Nee, de nieuwe garde in de verdediging geen kansen geven is één van de grootste fouten die Martinez gemaakt heeft.

Trouwens, Toby en Jan waren goed, maar op hun top ook geen absolute toppers, vraag maar eens de mening aan de gemiddelde PL kijkers. Onze echte toppers in de verdediging waren Kompany en Vermaelen, Jan en Toby staan daar toch een serieuze trede onder.

Vertonghen kan toch absoluut niet meer mee? En ook Alderweireld is trouwens ver over zijn hoogtepunt heen.

Nee, de nieuwe garde in de verdediging geen kansen geven is één van de grootste fouten die Martinez gemaakt heeft.

Trouwens, Toby en Jan waren goed, maar op hun top ook geen absolute toppers, vraag maar eens de mening aan de gemiddelde PL kijkers. Onze echte toppers in de verdediging waren Kompany en Vermaelen, Jan en Toby staan daar toch een serieuze trede onder.
Op het WK vond ik nu niet dat er veel mis was met die 2 oudjes achteraan. Integendeel. Bij de beteren, vooral ook tegen Kroatië.
Maar gezien ze in België spelen loont het zeker de rest stilaan eens kansen te geven, dat wel.

En wat je zegt over Kompany-Vermaelen vs Toby-Jan klopt zeker maar ik wil het nog wel eens zien of Faes-Theate en al zeker Bornauw dat niveau ooit gaan halen. Geen zekerheid hoor.

Op het WK vond ik nu niet dat er veel mis was met die 2 oudjes achteraan. Integendeel. Bij de beteren, vooral ook tegen Kroatië.
Maar gezien ze in België spelen loont het zeker de rest stilaan eens kansen te geven, dat wel.

En wat je zegt over Kompany-Vermaelen vs Toby-Jan klopt zeker maar ik wil het nog wel eens zien of Faes-Theate en al zeker Bornauw dat niveau ooit gaan halen. Geen zekerheid hoor.
Volledig akkoord. Ook met het laatste. De kwaliteiten van Jan en Toby zeker ook niet onderschatten, we gaan ze nog missen.

Maar ook akkoord met stungunner. Als Jan of Toby waren uitgevallen, wat dan? Ook om in een 3-mansverdediging te kunnen spelen was er te weinig geëxperimenteerd met andere spelers (behalve met Debast dan :unsure:)

We weten idd niet of die vervangers dat niveau gaan halen, maar daarvoor moeten ze natuurlijk wel kansen krijgen. Kansen die Jan en Toby wel kregen toen ze op lager of vergelijkbaar niveau speelden. En uitendelijk hebben die 2 ook nooit bij de absolute top gespeeld (Toby wel even bij Atletico maar dat was nu ook niet zo lang en geen echt succes).

We weten idd niet of die vervangers dat niveau gaan halen, maar daarvoor moeten ze natuurlijk wel kansen krijgen. Kansen die Jan en Toby wel kregen toen ze op lager of vergelijkbaar niveau speelden. En uitendelijk hebben die 2 ook nooit bij de absolute top gespeeld (Toby wel even bij Atletico maar dat was nu ook niet zo lang en geen echt succes).

Of ze zullen bewijzen een carrière als JV en TA te kunnen hebben, moeten ze vooral bij hun clubs aantonen. Daar moeten ze kansen krijgen en grijpen en groeien.
Op dit moment spelen ze nog bij clubs onder het niveau van Tottenham. Die 6 interlands op een jaar veranderen daar niks aan.

Maar nogmaals, akkoord, spelen bij Leicester > spelen bij Anderlecht of zo.

Of ze zullen bewijzen een carrière als JV en TA te kunnen hebben, moeten ze vooral bij hun clubs aantonen. Daar moeten ze kansen krijgen en grijpen en groeien.
Op dit moment spelen ze nog bij clubs onder het niveau van Tottenham. Die 6 interlands op een jaar veranderen daar niks aan.

Maar nogmaals, akkoord, spelen bij Leicester > spelen bij Anderlecht of zo.
Uiteraard moeten ze het daar in eerste instantie bewijzen.

Maar Toby en Jan kregen hun kans bij de RD's toen ze pas bij Ajax kwamen piepen, dus toch ook op een lager niveau dan Tottenham. Toen konden we ook nog niet voorspellen welke stappen ze nog gingen nemen.

Geen absolute toppers, maar toch zeker wel toppers. Bij Nederland weet ik nog goed dat die speelden met Mathijsen en Heitinga. Argentinië heeft toch ook niet de absolute topverdediging. Maar goed. Voor Vertongen lijkt het me voorbij en Alderweireld misschien ook nog maar maximum 1 toernooi ofzo.

Jan was op dat moment zelfs uitgeleend aan RKC. Maakte tegen Portugal thuis zijn debuut. 2-1 verloren, kopbaldoelpunt van Fellaini. Ik herinner mij van die match dat Jan met heel veel lef speelde, toen nog als VM

Uiteraard moeten ze het daar in eerste instantie bewijzen.

Maar Toby en Jan kregen hun kans bij de RD's toen ze pas bij Ajax kwamen piepen, dus toch ook op een lager niveau dan Tottenham. Toen konden we ook nog niet voorspellen welke stappen ze nog gingen nemen.

Hoofdreden was ook dat we op dat moment bijna niemand hadden.

Van Buyten was zowat de enige oudere speler. Zowel op de linksback als de rechtsback hadden we haast niemand op niveau, en centraal dan ook vaak Kompany en Vermaelen die geblesseerd waren.

De meesten van deze generatie hebben zeer vroeg hun kans gekregen. Niet alleen door hun talent, maar ook door de armoede in de selectie

Hoofdreden was ook dat we op dat moment bijna niemand hadden.

Van Buyten was zowat de enige oudere speler. Zowel op de linksback als de rechtsback hadden we haast niemand op niveau, en centraal dan ook vaak Kompany en Vermaelen die geblesseerd waren.

De meesten van deze generatie hebben zeer vroeg hun kans gekregen. Niet alleen door hun talent, maar ook door de armoede in de selectie
Clement, Simons, Leonard, Daems stonden toen achterin.

Clement, Simons, Leonard, Daems stonden toen achterin.
Simons is nog lang meegegaan daarna. Stond voornamelijk toch op het middenveld.

Vertonghen zijn eerste cap was in 2007, Alderweireld in 2009.

Leonard is gestopt met voetballen in 2008 en speelde toen godbetert al in Roemenië.
Clement zijn laatste RD wedstrijd was in 2007, in 2008 ging die terug naar GBA.

Zo'n Daems had misschien eens wat meer zijn kans moeten krijgen. Ook vóór de periode Vertonghen op de linksachter.

Vertonghen en Alderweireld werden toch lange tijd op de backs uitgespeeld en daar hadden we toch écht wel weinig volk.
Ook een VDB mocht al debuteren daar op zijn 16 jaar. Ik herinner me ook nog een wedstrijd waar zelfs Kompany op de rechtsback moest gaan spelen.

Jan en Toby hebben op hoog niveau gespeeld en hebben tonnen ervaring, veel meer dan bovenstaande namen. Het is logisch dat zij veel krediet krijgen, vind ik, en niet zomaar uit de ploeg gehaald worden voor jonge spelers.

Maar nogmaals, neemt niet weg dat er meer geëxperimenteerd moest worden in vriendschappelijke wedstrijden met Faes, Theate, ... temeer omdat hij meestal toch met 3 achteraan speelde. Zijn grootste fout is dat hij te lang vasthield aan Boyata en Denayer, daar stond hij dan schoon met een speler die op de bank bij Club Brugge was beland en een speler die lang zonder club heeft gezeten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan