De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de andere kant, als we over de definitie van T2 spreken kon je er nog een lans voor breken.

Maar tov den Henry zijn palmares als speler is Wilmots eerder het niveau FC de kampioenen denk ik dan...

Ik was een van de weinigen die Wilmots een stuk beter kon hebben dan een arrogante Spanjaard ja. Sympathieke man met hart voor de zaak.
Wacht...
Een T1, dus iemand die de lijnen moet uitzetten van het team, de wissels moet doen,... moet gewoon sympathiek zijn en met een hart voor de zaak. Maar een T2, basically iemand die de kegeltjes zet en zorgt dat iedereen zich wat goed voelt in de groep, moet tactisch sterke analyses maken op tv?

Ik begin u meer en meer te snappen en wil me dan ook excuseren dat ik u een troll heb genoemd. Maar ik ga wel niet meer verder discussiëren met u want dat gaat vrees ik nergens heen leiden.

Naar aanleiding van de nabeschouwsthread van het WK, over het gebrek aan 'grinta' bij de Belgen (verschrikkelijk modewoord).
Ik weet niet echt waaraan het 'energieprobleem' van de RD toe te schrijven.
Jan Vertonghen: "Het is nu gewoon een wat moeilijkere periode"
Martinez had zijn vertrek al voor het WK aan de spelers bekendgemaakt, dacht ik .

Stukje uit interview met Gert Verheyen op Sporza:
"Ik had ook al geluiden opgevangen dat de grote vriendenbende niet meer bestaat. Dat is eigen aan voetbal, zo weet ik uit ervaring."
"Als je ploeg niet meer wint, dan wordt er vaak naar elkaar gekeken en kijk je niet naar jezelf."

Misschien zit dat voor een stuk ertussen. Al liep het al langer wat minder goed bij de RD, dacht ik (zo goed heb ik de RD niet gevolgd, ik kan mis zijn). Ik weet niet echt of dat weerlegd werd door de spelers en Martinez in die interviews net voor de match tegen Kroatië.
De negatieve stemming toch wel?

Ik denk dat er gezegd is geweest dat Martinez een paar dagen voor de wedstrijd tegen Kroatië de (of een deel van de) spelers heeft ingelicht. Tenzij die informatie ondertussen niet meer correct is.

Na het EK hebben ze zelden nog een heel goed niveau gehaald. Zelden nog de 0 gehouden en scoren ging niet zo vlot meer als voorheen. Dus het ging al een tijdje niet opperbest. Met dan ook nog eens een aantal spelers die niet meer hun niveau haalden of te lang buiten strijd waren. Er wordt wel eens over het tactische gezeurd (en over KDB die niet goed zou uitgepseeld worden), maar de grootste fout blijft dat Martinez het nagelaten heeft om er een nieuwe schwung in te brengen door genoeg nieuwe jongens te brengen die ook weer het vuur bij de ouderen erin konden brengen.

We hebben op het WK gewoon een ploeg gezien met te weinig drive, te weinig individueel niveau en gepaard daarmee ook te weinig vertrouwen. Met een coach die te lang vasthield aan oude gewoontes.

Na het EK hebben ze zelden nog een heel goed niveau gehaald. Zelden nog de 0 gehouden en scoren ging niet zo vlot meer als voorheen. Dus het ging al een tijdje niet opperbest. Met dan ook nog eens een aantal spelers die niet meer hun niveau haalden of te lang buiten strijd waren. Er wordt wel eens over het tactische gezeurd (en over KDB die niet goed zou uitgepseeld worden), maar de grootste fout blijft dat Martinez het nagelaten heeft om er een nieuwe schwung in te brengen door genoeg nieuwe jongens te brengen die ook weer het vuur bij de ouderen erin konden brengen.

We hebben op het WK gewoon een ploeg gezien met te weinig drive, te weinig individueel niveau en gepaard daarmee ook te weinig vertrouwen. Met een coach die te lang vasthield aan oude gewoontes.
Voor mij is en blijft het grootste probleem dat een te groot deel van uw kern ofwel uit vorm is, ofwel niet meer zijn niveau haalt, ofwel op de bank zit bij zijn ploeg ofwel een combinatie van allen. Er had kunnen (en moeten) doorgeselecteerd worden, maar de realiteit is dat je nog steeds grotendeels de beste spelers hebt gekozen en dat een groot deel daarvan niet meer het niveau van een aantal jaren geleden haalt. Mede door blessures, mede door leeftijd en mede doordat ze naar een te goeie ploeg getransfereerd zijn en daar niet aan de bak komen. Ja, daar hadden een 3-5 spelers bij moeten zitten die er nu niet bij waren, maar de impact daarvan was relatief beperkt geweest. Ik vraag me af welke jongere nu niet geselecteerd was, maar wel een basisplek had kunnen of moeten krijgen. Ik kan er geen 3 opnoemen.

Als je dan die basisploeg ziet, dat is toch overall gewoon zeer matig en echt niet genoeg om op het hoogste niveau het verschil te maken. Je kan dan een Saelemaekers of Lukebakio er bij willen (of zelfs een Trésor), maar dat is nieuws in de marge hoor. Als uw sterkste basisploeg bestaat uit 6 spelers die niet in de basis bij een Europese subtopper staan, dan heb je echt wel een probleem. Heel het WK loopt vol met basisspelers van pakweg de Aston Villa's van deze wereld. Dan ga je in een basisploeg met Carrasco, Meunier, T Hazard, Witsel, Alderweireld, Vertonghen, Dendoncker, Batshuayi, Mertens, Trossard, en dan vergeet ik er nog, echt geen ploegen overklassen he. Da's gewoon zeer middelmatig niveau.

Een niet te miskennen statement. Romelu Lukaku heeft Thierry Henry als opvolger van Roberto Martinez getipt in een interview met Sky Italia. Volgens de aanvaller van Inter - die gehoord wordt in het selectieproces - is de T2 de perfecte match voor de Rode Duivels. "Hij weet hoe we onze doelen kunnen bereiken", klonk het.

https://sporza.be/nl/2023/01/01/rom...enry-naar-voren-als-bondscoach~1672588925130/

Lijkt mij op het eerste zicht geen goed plan.
Lukaku weet er dan ook echt geen kloten van.

Een niet te miskennen statement. Romelu Lukaku heeft Thierry Henry als opvolger van Roberto Martinez getipt in een interview met Sky Italia. Volgens de aanvaller van Inter - die gehoord wordt in het selectieproces - is de T2 de perfecte match voor de Rode Duivels. "Hij weet hoe we onze doelen kunnen bereiken", klonk het.

https://sporza.be/nl/2023/01/01/rom...enry-naar-voren-als-bondscoach~1672588925130/

Lijkt mij op het eerste zicht geen goed plan.
Op het 2de en het 3de zicht ook niet.

Lukaku is een referentie op dat gebied inderdaad, die heeft op ene keer na ook de ene na de andere foute keuze gemaakt in zijn eigen carrière. Dat ze bij den bond maar gewoon hun ding doen, 't is alleen jammer dat ze daar amper beter bekwaam zijn om de correcte keuzes te maken vrees ik...

Lukaku weet er dan ook echt geen kloten van.

Tjah, wij ook niet echt op zich. Heeft mss wel meer recht van spreken dan ons, gezien hij echt al met Henry heeft gewerkt, en wij ons baseren op een mislukt avontuur bij Monaco en wat interviews op tv.

En het is niet dat er zoveel echte topnamen genoemd worden als eventuele vervanger.

Niet dat ik dat zelf per se een goed idee zou vinden. Vind gewoon dat we daar toch echt maar moeilijk een zicht op hebben imo. Zeker omdat Titi toch echt nog niet veel meters op de teller heeft.

Lukaku is een referentie op dat gebied inderdaad, die heeft op ene keer na ook de ene na de andere foute keuze gemaakt in zijn eigen carrière. Dat ze bij den bond maar gewoon hun ding doen, 't is alleen jammer dat ze daar amper beter bekwaam zijn om de correcte keuzes te maken vrees ik...

Behalve die 1ne keer?

West Brom, Everton en Inter toch gewoon geen domme keuzes?

Als een club als Man U voor de deur staat, of je droomclub Chelsea, is zo een keuze toch nog te verantwoorden ondanks het uiteindelijk misliep?

Die ene keer is Inter voor mij. West Brom en Everton meh, hoeveel had ie daar zelf in te zeggen? Dat ie voor Man U en Chelsea koos zegt mij dat ie zijn kwaliteiten als voetballer verkeerd inschat, en dan zou ik daar dus ook niet naar luisteren als ge een trainer zoekt, een deftige mentor is nog iets anders dan een deftige T1 bij een nationale ploeg.
En een droomclub allemaal goed en wel maar we hebben er daar nog zo ene rondlopen in Madrid waarvoor dat zo mogelijk nog slechter is afgelopen, als ge een lijstje hebt dat ge wil afvinken met pro's en contra's zou dat helemaal onderaan de lijst moeten staan.

Ik vind Henry een slecht idee , te weinig bewezen op trainersniveau , en ik vind niet dat spelers hun mening moeten opdringen naar de bond . Verder zoeken . Alhoewel ja in Maart is al de eerste kwalificatiematch dus heel veel tijd is er nu ook weer niet .

Zeker geen speler die al 5 jaar geleden over stoppen bij de Rode Duivels sprak. Henry zou echt een keuze uit armoede zijn, dezelfde keuze waardoor hij eigenlijk teruggekomen is naar de rode duivels na zijn Monacoflop

Het feit dat een speler zelf al ostentatief een naam naar voor schuift, is al reden genoeg om er net niet mee in zee te gaan.
Misschien moeten we gaan voor de bondscoach met de beste winratio van alle bondscoaches, Big Sam? (grapje hé gasten)

En dan is er nog dat gerucht van een paar weken geleden dat Lukaku, De Bruyne en Courtois om raad/hun mening gevraagd werd over de nieuwe bondscoach. Ik hoop nog altijd dat het een fout gerucht was...

De vacature staat nog even open, tot 10 januari. Dan moet er een shortlist samengesteld worden, gesprekken gevoerd worden, ... deze maand zullen we de nieuwe coach nog niet kennen, denk ik.

Vraag is in hoeverre de zoektocht prioritair is voor Verhaeghe en de tweederangsfiguren Locht en Jacques die bij hun clubs andere katten te geselen hebben.

Die ene keer is Inter voor mij. West Brom en Everton meh, hoeveel had ie daar zelf in te zeggen? Dat ie voor Man U en Chelsea koos zegt mij dat ie zijn kwaliteiten als voetballer verkeerd inschat, en dan zou ik daar dus ook niet naar luisteren als ge een trainer zoekt, een deftige mentor is nog iets anders dan een deftige T1 bij een nationale ploeg.
En een droomclub allemaal goed en wel maar we hebben er daar nog zo ene rondlopen in Madrid waarvoor dat zo mogelijk nog slechter is afgelopen, als ge een lijstje hebt dat ge wil afvinken met pro's en contra's zou dat helemaal onderaan de lijst moeten staan.

Allemaal makkelijk gezegd natuurlijk zolang je zelf niet in zo een situatie zit. Gewoon even Man U of Chelsea wegsturen.

De evolutie die Lukaku maakte, en hoe hij aan zijn zwakke punten wist te werken, is voor mij net het bewijs dat hij maar al te goed zijn kwaliteiten kent.

Als je jouw betoog leest lijkt het alsof Lukaku geflopt is, terwijl die toch echt wel aan een erg knappe carrière bezig is imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan