De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die vacature, dat is toch tenenkrullend ergerlijk, amateuristisch en ronduit belachelijk?

Alsof je voor de positie van bondscoach van de Rode Duivels überhaupt een vacature moet uitschrijven en op je website moet gaan zetten? Iedereen die ook maar een beetje in aanmerking komt weet toch dat die positie vrijgekomen is zeker.

Stel gewoon een shortlist op van mogelijke coaches, vergelijk die dan aan de hand van hun eigenschappen, resultaten, ervaring, manier van werken,... selecteer daar dan pakweg een top 3 uit en benader die coaches dan met een duidelijk plan en voorstel.

Maar nee, gaan ze nu wat zitten wachten op CV's die binnenkomen? Moet daar dan een fotootje bij? Moeten die daar dan ook hun middelbare studies opzetten?

Triestig, als topcoach zou ik gewoon al denken "yeah right, move along...".

Ze doen in realiteit gewoon beide he. Die vacature zorgt er gewoon voor dat er een zekere openbaarheid is voor als het ooit tot een audit komt daarvoor - kwestie van iedereen een kans te geven. Wat uiteraard goed is. Waarom zou je alles, dus zelfs de mogelijke kandidaten, willen laten afhangen van enkelingen die alles moeten regelen?

Jouw reactie is een beetje goedkoop scoren vind ik. Ze portreteren als amateuristisch om ze dan te betichten van amateurisme...

Ze doen in realiteit gewoon beide he. Die vacature zorgt er gewoon voor dat er een zekere openbaarheid is voor als het ooit tot een audit komt daarvoor - kwestie van iedereen een kans te geven. Wat uiteraard goed is. Waarom zou je alles, dus zelfs de mogelijke kandidaten, willen laten afhangen van enkelingen die alles moeten regelen?

Jouw reactie is een beetje goedkoop scoren vind ik. Ze portreteren als amateuristisch om ze dan te betichten van amateurisme...
Een zekere openbaarheid? Dat tekstje? Ok dan.

En wat gaat die vacature veranderen aan wie uiteindelijk de bondscoach gaat kiezen? Dat gaan toch sowieso die enkelingen van de bond zijn, CV opgestuurd of niet?

En ja, ik vind het idd ronduit amateuristisch, dat heeft niks met willen scoren te maken hoor, ik vraag me af bij wie of wat ik zou moeten scoren? Maar ik denk echt niet dat de beoogde topcoach wel even zijn CV zal opsturen omdat deze vacature nu zo mooi op hun website komt. Als die interesse heeft zal die sowieso wel contact opnemen. Het is dus imo een maat voor niks, nietszeggende HR mumbo jumbo dat gewoon geen enkele meerwaarde heeft in de zoektoch naar een geschikte bondscoach.

Die vacature, dat is toch tenenkrullend ergerlijk, amateuristisch en ronduit belachelijk?

Alsof je voor de positie van bondscoach van de Rode Duivels überhaupt een vacature moet uitschrijven en op je website moet gaan zetten? Iedereen die ook maar een beetje in aanmerking komt weet toch dat die positie vrijgekomen is zeker.

Stel gewoon een shortlist op van mogelijke coaches, vergelijk die dan aan de hand van hun eigenschappen, resultaten, ervaring, manier van werken,... selecteer daar dan pakweg een top 3 uit en benader die coaches dan met een duidelijk plan en voorstel.

Maar nee, gaan ze nu wat zitten wachten op CV's die binnenkomen? Moet daar dan een fotootje bij? Moeten die daar dan ook hun middelbare studies opzetten?

Triestig, als topcoach zou ik gewoon al denken "yeah right, move along...".
Op de Hollander waren ze ons gewoon vierkant aan het uitlachen.

Blijkbaar zoeken ze hem via de Chinese Social Media:laugh:

Wat een sellouts, geen greintje respect voor de fans. Waarom de voetbalbond per se zo veel geld mogelijk moet verdienen, is mij een raadsel.

Jurgen of Pep gaan zich hier sowieso niet mee bezighouden. Je zit altijd in de B-categorie.
Hier en daar wordt er bv. geroddeld over een Tuchel maar die kerel verdiende 10 miljoen euro. Dat zal dan eerder Engeland zijn als die bondscoach wordt. Wij mikken op de categorie-nog-verder-naar-beneden. En die komen hier wel terecht.
Vorige keer hebben ze het ook exact zo gedaan en toen zaten mensen als Rudi Garcia, Ralph Rangnick, Marcello Lippi en Roberto Martinez via tussenpersonen uiteraard concreet te azen op de job. Wie denkt dat een hogere klasse van trainers haalbaar is, die dwaalt compleet.

Dat betekent niet dat zo'n 'lagere klasse' tot een slechter resultaat hoeft te leiden natuurlijk.

Jurgen of Pep gaan zich hier sowieso niet mee bezighouden. Je zit altijd in de B-categorie.
Hier en daar wordt er bv. geroddeld over een Tuchel maar die kerel verdiende 10 miljoen euro. Dat zal dan eerder Engeland zijn als die bondscoach wordt. Wij mikken op de categorie-nog-verder-naar-beneden. En die komen hier wel terecht.
Vorige keer hebben ze het ook exact zo gedaan en toen zaten mensen als Rudi Garcia, Ralph Rangnick, Marcello Lippi en Roberto Martinez via tussenpersonen uiteraard concreet te azen op de job. Wie denkt dat een hogere klasse van trainers haalbaar is, die dwaalt compleet.

Dat betekent niet dat zo'n 'lagere klasse' tot een slechter resultaat hoeft te leiden natuurlijk.
Ik wil nu niet flauw doen maar een bondscoach moet toch vooral de juiste poppetjes opstellen, voor wekenlang spelpatronen trainen is toch geen ruimte.

Gewoon een goede peoplemanager moet je hebben, zeker bij zo'n diverse ploeg als België.

Ik wil nu niet flauw doen maar een bondscoach moet toch vooral de juiste poppetjes opstellen, voor wekenlang spelpatronen trainen is toch geen ruimte.

Gewoon een goede peoplemanager moet je hebben, zeker bij zo'n diverse ploeg als België.
Ik zou niet zeggen enkel peoplemanager maar aan trainers die maanden nodig hebben om iedereen in een systematische manier van spelen te krijgen heb je niet zoveel inderdaad.

Van Gaal volgens mij de enige van de ‘grote namen’ die enigszins haalbaar is, financieel en sportief. Maar ook maar omdat hij al oud en ziek is en een beetje band met België heeft.

Wat een sellouts, geen greintje respect voor de fans. Waarom de voetbalbond per se zo veel geld mogelijk moet verdienen, is mij een raadsel.
Om een goeie bondscoach te kunnen betalen?

De vroege uitschakeling op het WK is ook financieel een tegenvaller. Dat scheelt vele miljoenen met als je bv een kwartfinale haalt.

Elke euro extra inkomsten zou kunnen gaan naar de ontwikkeling van jeugd, vrouwenvoetbal, fanbeleving, of de sportieve omkadering van de eerste ploeg.

Hoe jij alweer iets negatief kunt maken van gewoon wat extra aanwezigheid aanbieden voor bepaalde buitenlandse fans is ook alweer tekenend.

Allé, hij heeft toch een mooi afscheidsfeestje gekregen!

Meteen de ganse WK-premie erdoor gejaagd dus :unsure:

Dat lijkt me allemaal wel logisch. Uiteindelijk zitten de meeste spelers als terug op hun club (en als dat niet het geval is nog op vakantie).

Ik stoor me toch echt enorm aan het gebrek aan zelfreflectie bij vele leden van de staf van de Rode Duivels en ook de spelers zelf.

Over Martinez zijn ze allemaal lovend, "een gentlemen, warme mens, op en top prof, vriend geworden,...". Ja, dat kan allemaal wel goed zijn, maar door die zijn totale onkunde hebben we wel een WK compleet verprutst, is er nu echt geen enkele van die nochtans professionals gepokt en gemazeld in het profvoetbal die dat inziet? Want enige kritiek wordt vaak op een ronduit arrogante manier afgedaan als "je kent er niks van".

Gisteren Toby Alderweireld ook in dat interview met Imke Courtois, het lijkt wel of er helemaal niks fout is gelopen daar op dat WK. Nee, hij heeft zelfs "gedaan wat hij wou en verwacht had." Allé vooruit dan. Krijgt hij een vraag waarom er zo weinig werd ingespeeld vanuit de verdediging naar het middenveld, reageert hij gepikeerd dat mensen die zoiets zeggen "nooit zelf gevoetbald hebben." Nee, Toby, mss lag het wel aan de opstelling en tactiek van de coach? Canada zette meteen hoog druk en "dat is moeilijk om daar vanonder uit te voetballen". No shit zeg, dat op een WK een ploeg eens hoog druk zet, hoe onverwacht. Je mag dan toch wel verwachten van een ploeg met spelers als de Rode Duivels dat ze daar wel voetballend kunnen uitkomen. Alsof elke ploeg die onder hoge druk moet spelen enkel de lange bal gaat gaan spelen?

Ik vind het echt heel vreemd dat geen enkele speler of staflid ook maar durft uit te spreken wat de rest van België blijkbaar wel ziet.

Ik stoor me toch echt enorm aan het gebrek aan zelfreflectie bij vele leden van de staf van de Rode Duivels en ook de spelers zelf.

Over Martinez zijn ze allemaal lovend, "een gentlemen, warme mens, op en top prof, vriend geworden,...". Ja, dat kan allemaal wel goed zijn, maar door die zijn totale onkunde hebben we wel een WK compleet verprutst, is er nu echt geen enkele van die nochtans professionals gepokt en gemazeld in het profvoetbal die dat inziet? Want enige kritiek wordt vaak op een ronduit arrogante manier afgedaan als "je kent er niks van".

Gisteren Toby Alderweireld ook in dat interview met Imke Courtois, het lijkt wel of er helemaal niks fout is gelopen daar op dat WK. Nee, hij heeft zelfs "gedaan wat hij wou en verwacht had." Allé vooruit dan. Krijgt hij een vraag waarom er zo weinig werd ingespeeld vanuit de verdediging naar het middenveld, reageert hij gepikeerd dat mensen die zoiets zeggen "nooit zelf gevoetbald hebben." Nee, Toby, mss lag het wel aan de opstelling en tactiek van de coach? Canada zette meteen hoog druk en "dat is moeilijk om daar vanonder uit te voetballen". No shit zeg, dat op een WK een ploeg eens hoog druk zet, hoe onverwacht. Je mag dan toch wel verwachten van een ploeg met spelers als de Rode Duivels dat ze daar wel voetballend kunnen uitkomen. Alsof elke ploeg die onder hoge druk moet spelen enkel de lange bal gaat gaan spelen?

Ik vind het echt heel vreemd dat geen enkele speler of staflid ook maar durft uit te spreken wat de rest van België blijkbaar wel ziet.
Maar heeft het nog veel zin om dat na afloop te benadrukken? "Ja Imke, we hebben dat toernooi inderdaad grandioos verknald. We waren ontzettend slecht."

En dan? Er komt een nieuwe coach, die zal de groep ook echt wel de waarheid zeggen en wat doorselecteren (exit Toby, wellicht exit Jan) denk ik.

Overigens gaat het in Nederland weer volop over Van Gaal. De Vlamingen zien dat toch wel zitten, een Hollander. (Waarschijnlijk ook vanuit cultureel opzicht, toch iemand die de taal spreekt en iets met België heeft)

Sinds de uitspraken van Van Gaal raken ze in België niet uitgesproken over het onderwerp. Donderdag in Villa Sporza kwam de 71-jarige coach opnieuw ter sprake. Ditmaal was Alderweireld te gast. De verdediger van Royal Antwerp, die nog niet samenwerkte met Van Gaal, werd gevraagd naar zijn mening over de Nederlander. "Hij is een heel speciale man en trainer", aldus Alderweireld. "Iedereen die met hem gewerkt heeft, is vol lof over hem. Hij is een van de grootste trainers ter wereld, dus waarom niet?"

Alderweireld zelf is nog niet van plan om te stoppen bij België. De mandekker gaf donderdag tijdens een persmoment te kennen nog niet klaar te zijn als international. "Ik speel graag voor mijn land en zo lang ik het fysiek kan opbrengen, wil ik doorgaan", aldus de voormalig Ajacied. "Uiteraard was ik teleurgesteld na de uitschakeling. Ik heb tijd gehad om samen met mijn familie na te denken over mijn toekomst bij de nationale ploeg. Mijn vrouw zei dat ik mijn gevoel moest volgen en dat ze achter mij staat, wat ik ook zou beslissen. Dat heeft me gesterkt in mijn gevoel om door te gaan."

Van wie verwacht je nu nog kritiek dan?

Van de spelers? Die moeten allereerst ook zelf in de spiegel kijken. Als ze het niet eens waren met de coach dan hadden ze dat vroeger moeten zeggen, daar is het nu te laat voor. Het lijkt er op dat de meesten nog achter Martinez stonden.

Moeten de trainers van de U19 of U21 dan kritiek uiten? Dat is helemaal hun taak niet naar buiten toe. Of verwacht je van de kinesist dat die kritiek gaat hebben op de tactiek?

Vanuit de hoek van journalisten en analisten is er wel degelijk kritiek geweest. Op z'n Belgisch natuurlijk, vaak wat diplomatischer of zachter.

Maar het belangrijkste punt is dat de man ontslag heeft genomen. Heeft nu geen zin meer om er nog eindeloos over door te gaan. We moeten dus niet meer verder met hem, dus hij kan nu ook niets meer verbeteren of anders doen.

Van wie verwacht je nu nog kritiek dan?

Van de spelers? Die moeten allereerst ook zelf in de spiegel kijken. Als ze het niet eens waren met de coach dan hadden ze dat vroeger moeten zeggen, daar is het nu te laat voor. Het lijkt er op dat de meesten nog achter Martinez stonden.

Moeten de trainers van de U19 of U21 dan kritiek uiten? Dat is helemaal hun taak niet naar buiten toe. Of verwacht je van de kinesist dat die kritiek gaat hebben op de tactiek?

Vanuit de hoek van journalisten en analisten is er wel degelijk kritiek geweest. Op z'n Belgisch natuurlijk, vaak wat diplomatischer of zachter.

Maar het belangrijkste punt is dat de man ontslag heeft genomen. Heeft nu geen zin meer om er nog eindeloos over door te gaan. We moeten dus niet meer verder met hem, dus hij kan nu ook niets meer verbeteren of anders doen.
Dat er geen kritiek komt van die oude knarren of spelers uit vorm die hij niet had moeten opstellen of meenemen is uiteraard nogal wiedes. Dat verwacht ik uiteraard ook niet.

Maar zoals Hein het nu ook zegt in een interview, er leek of lijkt gewoon geen tegengas te zijn, en dat vind ik vreemd.

Ik vind het vnl vreemd dat gans die staf geen kritiek lijkt te dulden, ook al heeft Martinez het gewoon verprutst.

Dus ja, een hulptrainer, U21 coach of zelf fysio die nu eens zegt dat het idd gewoon slecht en fout was, het zou toch verfrissend zijn?

De enige kritiek die ik een beetje heb gezien was Trossard die zei dat hij een basisplaats verdiende.

Ik vind het vnl vreemd dat gans die staf geen kritiek lijkt te dulden, ook al heeft Martinez het gewoon verprutst.

Maar ja, welke ganse staf? Henry, Vermaelen, ... die hebben we idd niet gehoord nee.

En logisch ook, zij moeten Martinez op het moment zelf tegengas geven, niet in de pers. En voor hetzelfde geld waren ze het ook vaak genoeg eens met hem (goed mogelijk)

Ik snap ook niet wat er verfrissend zou zijn dat bv de T2 van de U19 kritiek zou hebben. Nogmaals, dat is helemaal hun taak niet, en zou nu ook gewoon naschoppen zijn. Zij kunnen alleen maar beoordelen over hun samenwerking, wat zich op een heel ander domein afspeelt.

Courtois, De Bruyne, ... we hebben ze niet gehoord over Martinez, zoals ze zich wel uitgelaten hebben over Wilmots. Waarom? Misschien zijn ze verstandiger geweest en hebben ze dit steeds intern opgelost? Of misschien waren ze het niet oneens?

En van een fysio, materiaalman, ... kan je dat nu toch helemaal niet verwachten? Zijn bekijken logischerwijs hun relatie met Martinez binnen hun vakgebied. En het kan best zijn dat die samenwerking perfect verliep.

Wij bekijken dat als buitenstaanders gewoon anders. En van journalisten en analisten was er dus wel degelijk kritiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan