De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tedesco doet me een beetje aan mezelf denken een tiental jaar geleden. Ik heb toen 1 seizoen lang de U13 van de plaatselijke voetbalclub onder m'n hoede gehad. Begonnen met een platte 4-3-3 omdat ik daar de beste spelertjes voor had. Maar de resultaten kwamen maar niet, en toen ben ik elke week andere systemen gaan proberen, die allemaal slecht uitpakten. 5-4-1 geprobeerd, 5-2-2-1, 3-4-3,etc... Beetje Football Manager maar dan in't echt met 11-12-jarigen.
Tedesco doet nu hetzelfde, maar dan met de crème de là crème van het Belgisch voetbal. Helaas.

Man man man. 0-1 achter in de eerste helft na een flater van de keeper, en 10 minuten voor het einde 0-2 achter nadat Tsjechië voor het eerst in de tweede helft eens over de middellijn geraakt.

De ploeg wordt nóg verder onthoofd. Geen Lukaku, Onana, De Cuyper, Theate en Lavia tegen Israël.

Dit is toch echt zeggen…gooi Tedesco buiten!!

De ploeg wordt nóg verder onthoofd. Geen Lukaku, Onana, De Cuyper, Theate en Lavia tegen Israël.

Kan me niet voorstellen dat die allemaal niet fit zijn.

Misschien zou het voor deze groep misschien niet slecht zijn om te degraderen naar die 2e reeks. Allez, nieuwe jaargang wordt in de bovenste reeks sowieso weer vooral haar uittrekken en ergeren.
Zo oninteressant zijn die ploegen in de 2e reeks ook weer niet, en elk foutje wordt tenminste niet genadeloos afgestraft. We hoeven dan ook niet meer te doen alsof we resultaat kunnen halen tegen de toplanden, en er hoeft geen snoeiharde kritiek geleverd te worden omdat er (oh, surprise surprise) verloren wordt van een Frankrijk, een Italie, een Spanje of een Engeland. Win-win voor iedereen.

Misschien zou het voor deze groep misschien niet slecht zijn om te degraderen naar die 2e reeks. Allez, nieuwe jaargang wordt in de bovenste reeks sowieso weer vooral haar uittrekken en ergeren.
Zo oninteressant zijn die ploegen in de 2e reeks ook weer niet, en elk foutje wordt tenminste niet genadeloos afgestraft. We hoeven dan ook niet meer te doen alsof we resultaat kunnen halen tegen de toplanden, en er hoeft geen snoeiharde kritiek geleverd te worden omdat er (oh, surprise surprise) verloren wordt van een Frankrijk, een Italie, een Spanje of een Engeland. Win-win voor iedereen.
Bwa, we hebben toch nog kwaliteit genoeg om in die a-reeks te zitten he. Veel van die landen spelen ook niet steeds met hun beste 11. We zijn toch niet slechter dan een Israël, Hongarije, Servië, Bosnië, Scotland of Polen he?

Bwa, we hebben toch nog kwaliteit genoeg om in die a-reeks te zitten he. Veel van die landen spelen ook niet steeds met hun beste 11. We zijn toch niet slechter dan een Israël, Hongarije, Servië, Bosnië, Scotland of Polen he?

Zijn wel landen die steevast een pak slaag krijgen. Daar heb je niks aan.

Ik zie ons nog verliezen van Israël…

Tijd voor een schone lei. Nooit handig om midden in het seizoen een goede trainer te zoeken natuurlijk, anderzijds zijn de volgende interlands pas in maart(?). Dat is toch wel even…

Deze groep heeft een nieuwe visie en schwung nodig. En na nieuwjaar hopelijk ook wat meer geluk qua vorm/blessures bij sommige spelers, dat moet ook gezegd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan