De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het bouwen van een ploeg begint in de eerste plaats met het creëren van een sterke organisatie achterin. Als je continue ligt te switchen tussen uw centrale verdedigers, vraag je gewoon om problemen hè. Desnoods zet ie maar Deman of zo linksachter als MDC afwezig is, maar Theate moet LCV blijven staan.

Ik weet nog altijd niet wat ons vast duo moet zijn bij de RD?
Vertonghen Faes was ons vast duo indien iedereen fit was. Dat leek me toch duidelijk? Nu is het de tweede match zonder Vertonghen en moet er geschoven worden wegens een blessure. Dat is toch niet heel gek bij Interland voetbal? Je hebt niet overal een backup en dan moet je nu eenmaal schuiven. Theate lijkt me de beste optie. En Deman? Die heeft 19 minuten gespeeld in de DFB Bokal. We willen toch de beste 11 zien spelen? Ik wil Tedesco na de teleurstelling van het EK, niet meer te hard verdedigen, maar hier doet hij gewoon het meest logische.

Beginnersfout van Zeno om daar centraal te koppen recht in de voetjes van een fransman waarna er volledige paniek is en niemand nog weet wat te doen.

Maar wat is het alternatief?
In de selectie enkel Castagne, maar dan kloot je het daar weer. Probleem zit hem eerder in het geen back-up mee hebben voor De Cuyper. Daar is ook geen logische naam, De Cuyper is zelf ook nog niet op het niveau dat nodig is voor dit toneel. Maar voor de RB heb je Castagne, Meunier en Saelemaekers (ik zet hem er hier bij omdat Tedesco hem als RB ziet), en dan ook nog Bornauw en Debast die daar kunnen depanneren. Neem dan in de plaats van een Saelemaekers of Bornauw een Siquet of Sardella of weet ik veel mee, zodat je niet steeds je centrum moet slachtofferen wanneer De Cuyper niet (meer) kan spelen.

In de selectie enkel Castagne, maar dan kloot je het daar weer. Probleem zit hem eerder in het geen back-up mee hebben voor De Cuyper. Daar is ook geen logische naam, De Cuyper is zelf ook nog niet op het niveau dat nodig is voor dit toneel. Maar voor de RB heb je Castagne, Meunier en Saelemaekers (ik zet hem er hier bij omdat Tedesco hem als RB ziet), en dan ook nog Bornauw en Debast die daar kunnen depanneren. Neem dan in de plaats van een Saelemaekers of Bornauw een Siquet of Sardella of weet ik veel mee, zodat je niet steeds je centrum moet slachtofferen wanneer De Cuyper niet (meer) kan spelen.
Er is ook gewoon geen LB op niveau om De Cuyper te vervangen, dat is de realiteit. En een RB daar zetten is toch nog veel erger dan een linksvoetige LVC op RVC te zetten he? (Waar ge toen zo tegen waart). Soit, we zijn het niet eens, dat kan he ;).

Samenvatting van de eerste helft:

900

Als Fransman moet je toch ook hoorndol worden. Wat een weelde aan talent, en dan speel je maar wat reactievoetbal. En die Deschamps mag maar blijven deze generatie mismeesteren.

Wat vinden jullie tegenwoordig van Aster?

Het was niet al te lang geleden dat de commentator voor mij ofwel storend ofwel 'white noise' geworden was. Maar ik vind Aster totaal niet storend, integendeel.

Er is ook gewoon geen LB op niveau om De Cuyper te vervangen, dat is de realiteit. En een RB daar zetten is toch nog veel erger dan een linksvoetige LVC op RVC te zetten he? (Waar ge toen zo tegen waart). Soit, we zijn het niet eens, dat kan he ;).
Je mist het punt. Je verdediging is het zorgenkind, je kan geen defensieve stabiliteit opbouwen als je telkens spelers op een andere plek gaat zetten.

Waar ik toen en nog altijd tegen ben is om een speler uit positie te spelen wanneer die speler de beste optie is op zijn natuurlijke positie én er een beter alternatief is op zijn niet-natuurlijke positie. In casu het EK: De Cuyper een betere RB dan Theate, Theate een betere CV dan Vertonghen. Door Theate op de LB te zetten heb je op twee posities kwaliteitsverlies.

Theate is nu zeker je beste LCV, terwijl die RB's die ik opnoem ook bij hun club al op de LB gespeeld hebben, en Theate op die positie niet veel beter is. Ook nu heb je dus door Theate op de LB te zetten op twee posities kwaliteitsverlies, ipv op maar 1tje als je daar een RB moet zetten.

Wat vinden jullie tegenwoordig van Aster?

Het was niet al te lang geleden dat de commentator voor mij ofwel storend ofwel 'white noise' geworden was. Maar ik vind Aster totaal niet storend, integendeel.
Valt mee, zo lang ik zijn gekke jurken ma niet moet aanzien.

Ik sta daar altijd ineens achter op Rock Werchter elk fucking jaar, miljaar!

Ik vind eerlijk gezegd Castagne zo fucking overrated dat ik eigenlijk veel liever Meunier zou zien en het is nu niet dat dat een hoogvlieger is

Je mist het punt. Je verdediging is het zorgenkind, je kan geen defensieve stabiliteit opbouwen als je telkens spelers op een andere plek gaat zetten.

Waar ik toen en nog altijd tegen ben is om een speler uit positie te spelen wanneer die speler de beste optie is op zijn natuurlijke positie én er een beter alternatief is op zijn niet-natuurlijke positie. In casu het EK: De Cuyper een betere RB dan Theate, Theate een betere CV dan Vertonghen. Door Theate op de LB te zetten heb je op twee posities kwaliteitsverlies.

Theate is nu zeker je beste LCV, terwijl die RB's die ik opnoem ook bij hun club al op de LB gespeeld hebben, en Theate op die positie niet veel beter is. Ook nu heb je dus door Theate op de LB te zetten op twee posities kwaliteitsverlies, ipv op maar 1tje als je daar een RB moet zetten.
Ik begrijp het punt, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. We hebben al een Castagne bijvoorbeeld daar zien spelen en dat was dramatisch. Voor mij is Theate, die vandaag wel heel slecht is, de beste optie op dit moment. Wanneer De Cuyper vast een basisplaats heeft en die valt uit op een tornooi, wil ik ook liever het beste alternatief daar zien.

Dat Theate een betere CV was (op het EK) dan Vertonghen is een mening he, geen feit. Voor mij was Vertonghen nog steeds veruit de beste CV die we hadden op het EK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan