De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwen of een of andere nutteloze, overbodige match gaan spelen tegen een klein kutland dat 700e op de wereldranglijst staat? Zo ergens in de week omdat u kalender ramvol zit want elk organisatie die een competitie organiseert ruikt geld en zet meer en meer matchen per jaar.
Je mag er vergif op innemen dat alle spelers die iet of wat zeker zijn van hun cap op het EK die avond ook hadden thuis gezeten. En terecht.
Dat hij daar dan ook eerlijk voor uit was gekomen é. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er veel mensen hem dat zouden hebben misgund.
Maar nee, hij moest zogezegd geblesseerd forfait geven.

Let op, ik vind dat Tedesco daar inderdaad in de fout is gegaan. Maar dan wel in de zin dat hij hem gewoon zijn zin had moeten geven en hem die band had moeten laten dragen voor zijn 100ste cap. Niet zozeer in de communicatie achteraf.
Ze hebben daar beide gegokt en verloren, Tedesco met het denken dat Courtois zo'n problemen over die band zou maken en Courtois met zijn spookblessure.

Er is hier toch niemand die iets zegt over Courtois zijn kunnen als keeper hé , maar toch beginnen jullie daar zelf over wat totaal naast de kwestie was het ging gewoon over zijn mentaliteit en daar kunnen we het toch over eens zijn dat het een kleuter is.

Nogmaals Courtois is de beste keeper ter wereld maar de discussie ging over zijn mentaliteit niet over zijn kunnen.

Er is hier toch niemand die iets zegt over Courtois zijn kunnen als keeper hé , maar toch beginnen jullie daar zelf over wat totaal naast de kwestie was het ging gewoon over zijn mentaliteit en daar kunnen we het toch over eens zijn dat het een kleuter is.

Nogmaals Courtois is de beste keeper ter wereld maar de discussie ging over zijn mentaliteit niet over zijn kunnen.
Als je wil dat onze nationale ploeg resultaten haalt, dan kies je voor Courtois zonder een seconde twijfel. Opgeblazen ego of niet, dat boeit voor geen meter als je sportieve resultaten wil halen.

Bovendien wordt dat mentaliteitsprobleem gigantisch overroepen. We hebben het hier over een speler die de afgelopen 10 jaar een sleutelrol heeft gespeeld bij zowel het succes van de nationale ploeg, als bij de titels en bekers van de beste clubs ter wereld. En daar stond en staat zijn ego blijkbaar niet in de weg. Voor mij is dit van hetzelfde niveau als de Chelsea supporters die kwaad zijn op Lukaku. Hebben ze een fout gemaakt? Zeker. Maar in beide gevallen was de reactie van hun coach compleet disproportioneel en rampzalig aangepakt. En in beide gevallen heb je dan supporters die van een mug een olifant maken. Het slaat allemaal nergens op.

Courtois heeft mentaliteit. Die wil gewoon niet met een loser gelijk Tedesco werken.

Kijk trouwens eens The Last Dance met Jordan. Dan weet ge wat winnaars zijn.

Als je wil dat onze nationale ploeg resultaten haalt, dan kies je voor Courtois zonder een seconde twijfel. Opgeblazen ego of niet, dat boeit voor geen meter als je sportieve resultaten wil halen.

Bovendien wordt dat mentaliteitsprobleem gigantisch overroepen. We hebben het hier over een speler die de afgelopen 10 jaar een sleutelrol heeft gespeeld bij zowel het succes van de nationale ploeg, als bij de titels en bekers van de beste clubs ter wereld. En daar stond en staat zijn ego blijkbaar niet in de weg. Voor mij is dit van hetzelfde niveau als de Chelsea supporters die kwaad zijn op Lukaku. Hebben ze een fout gemaakt? Zeker. Maar in beide gevallen was de reactie van hun coach compleet disproportioneel en rampzalig aangepakt. En in beide gevallen heb je dan supporters die van een mug een olifant maken. Het slaat allemaal nergens op.
Welk succes met de nationale ploeg een eerste plaat op de wereld ranglijst of een 3de plaats, dit vind ik eerder een mislukking met deze ploeg.

Met alle respect maar met deze ploeg had je een ek of WK moeten winnen met alle respect er is maar 1 gouden generatie en dat zijn onze hockey mannen die hebben alles gewonnen wat er te winnen valt, en daar hebben we ook een wereld keeper en die is down to earth.

Maar ga er nu ook niet meer over uitwijken.

Welk succes met de nationale ploeg een eerste plaat op de wereld ranglijst of een 3de plaats, dit vind ik eerder een mislukking met deze ploeg.

Met alle respect maar met deze ploeg had je een ek of WK moeten winnen met alle respect er is maar 1 gouden generatie en dat zijn onze hockey mannen die hebben alles gewonnen wat er te winnen valt, en daar hebben we ook een wereld keeper en die is down to earth.

Dat die 3e plaats niet eindigt in de vorige ronde komt er trouwens omdat hij tegen Brazilië een gemaakte goal pareert :)

We hebben te weinig geoogst he, begrijp me niet verkeerd. Maar dat ligt niet aan Courtois. Niet aan zijn mentaliteit en niet aan zijn kunnen.
Los vh feit dat in zo'n toernooien geluk een grotere factor speelt dan we durven vermoeden hebben we vooral te weinig getoond omdat we blijkbaar een patent hebben op absolute beunhazen als bondscoach.
Ik mag dan wel liggen roepen op Tedesco zijn ontslag, de kans dat er een coach in de plaats komt die elke speler op zijn positie zet, een systeem erin slijpt waar iedereen zijn kwaliteiten naar boven komen en tijdens de match nog kan bijsturen op een gedurfdere manier dan positie voor positie in minuut 65 is toch quasi onbestaande.

Akkoord met ToasT, ze hebben allebei inschattingsfouten gemaakt en ik kan de houding van Tedesco wel begrijpen.
Ik volg ook dat Courtois onze beste keeper is, maar het is nu toch wel bijzonder knullig hoe hij zich buitenspel zet, want zo geef je wel aan dat bij de eerstvolgende bondscoach waar het terug even mee zou botsen, hij opnieuw in Madrid bij vrouwlief blijft. Ben je dan een echte 'teamplayer'?

Courtois had nu gewoon moeten zwijgen, los van de hele hetze. Dit is gewoon olie op het vuur, duidelijk georkestreerd (mede mogelijk gemaakt door Thierry) in een bedoeling om de bond onder druk te zetten. En dan begrijp ik dat Tedesco zich de vraag gesteld heeft, wil je zo iemand in jouw team op een tornooi?

Ben ik het weer niet mee eens. Een gouden generatie voor België was dit, niet wereldwijd. Dat met name Frankrijk nog steeds een betere ploeg had, konden wij niks aan doen. Het is niet zo simpel om even een EK of WK te winnen. Wat natuurlijk los staat van de blamage tegen Wales bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Mijn mening over de situatie is nog steeds niet veranderd. Alleen heeft Tedesco zo hard gefaald op het EK, dat ik hoop dat dit het zetje voor ontslag gaat zijn, want de timing van Courtois is natuurlijk niet zomaar gekozen. Zo'n etter is het dan wel weer.

Geen zin meer in dezelfde discussie als enkele maanden terug maar laat het er ons op houden dat de beste keeper vd wereld een belg is en dat hij niet meer zal spelen voor de RD zolang deze huidige bondscoach aan het roer blijft. En, om welke reden dan ook, dat vind ik gemeend jammer.

Benieuwd naar Tedesco zijn evaluatie, als die er ooit komt, want een ontzettend zwak EK in combinatie met deze flater zou toch genoeg moeten zijn om die vent buiten te gooien. Allez, in een wereld waar onze voetbalbond niet geleid wordt door compleet incompetente zoutpilaren toch.

Ik vermoed zeer sterk dat TC al weet wat het gaat geven, nl. Vercauteren die mag beschikken en Tedesco die verder mag blijven aanmodderen.

Zou met niet verbazen dat de groep hem ook liever kwijt dan rijk is.

Ik ben er echt zeker van dat elke groep in het voetbal "de beste in de wereld" op een positie altijd liever rijk dan kwijt is. Maak u daar echt maar geen illusies over. Dat houdt niet in dat iedereen BFF's is met Courtois. In geen enkele groep van 20 man is iedereen beste vriendjes met iedereen. Maar prestaties en niveau blijven het belangrijkste zolang een speler zich niet bezighoudt met idnividuën op hun gezicht te slaan.

Dat die 3e plaats niet eindigt in de vorige ronde komt er trouwens omdat hij tegen Brazilië een gemaakte goal pareert :)
En omdat Kompany lag te maffen voor de tactische training (hoekschop 1-0)
En omdat de Brazilianen precies niet weten dat je KDB niet vrij mag laten aanleggen
En omdat de ref een penalty niet fluit na een fout van Kompany

Een match heeft vaak zoveel belangrijke fases waar het dubbeltje de andere kant kan opvallen of details het verschil maken.
Ja hij was goed die match, ja hij maakt een dikke redding, nee die redding alleen bepaalde niet de uitslag (is er wel een onderdeel in)

Ik ben er echt zeker van dat elke groep in het voetbal "de beste in de wereld" op een positie altijd liever rijk dan kwijt is. Maak u daar echt maar geen illusies over. Dat houdt niet in dat iedereen BFF's is met Courtois. In geen enkele groep van 20 man is iedereen beste vriendjes met iedereen. Maar prestaties en niveau blijven het belangrijkste zolang een speler zich niet bezighoudt met idnividuën op hun gezicht te slaan.
"Het enige ding is - en ik heb geen schrik om dat te zeggen: als je in match tegen Oostenrijk op achterstand komt en je hebt gedegradeerde spelers in de ploeg die meer matchen verloren dan wonnen… Dan wordt het moeilijk om die situatie nog om te draaien."

Teamplayer. Misschien kan hij ook spelerbegeleider worden en hun transfers regelen 😂

Mijn mening over de situatie is nog steeds niet veranderd. Alleen heeft Tedesco zo hard gefaald op het EK, dat ik hoop dat dit het zetje voor ontslag gaat zijn, want de timing van Courtois is natuurlijk niet zomaar gekozen. Zo'n etter is het dan wel weer.

Ik vind het grappig hoe zwaar uw mening is aangepast over Tedesco voor/na het EK. En terecht he, maar ze gaan die nooit ontslaan nu.

De Bart is nog altijd overtuigd die zo wat de niet officiële free TD is. Ze vinden Vercauteren zwak in zijn management maar hij heeft geen mandaat want Bart heeft teveel macht en uitvoerend zijn het de boys van Tedesco die het voor te zeggen hebben.

Dan heb je nog Piet (nog mee gewerkt) die zich niet gaat verbranden aan sportieve zaken. Hij moet crisis management doen en structuur professionaliseren en hij zal dat goed doen. Crack in zo’n zaken.

Dus de eerste is al weg, onze ex KVK boy. En terecht want die kent niets van management. Hoe hij ooit daar is terecht gekomen toont ook weer aan dat we geen structuur hebben. Vercauteren erg want contract verloopt en heeft toch geen mandaat.

Wat de bond nodig heeft is type Mannaert/Leterme voor dagelijkse operations die vooral focust op budget en structuur. Dan een volledig afkoppeling van de jeugdploegen en damesploeg met een lange termijn visie in een bepaalde manier van voetballen en trainen.

Dan een bondscoach die zich alleen focust op de A ploeg van de heren en de dames. Met op voorhand vast gelegde measures waarbij premies of einde contract zijn vast gelegd.

Maar dit is teveel gevraagd. Nu lopen de Tedesco boys daar ook overal tussen en maken ze ook alles kapot. Martinez ook veel aan geërgerd maar hij runde de bond met zijn boys wel professioneel. Tedesco is daar ook hard ah falen. Maar het is onze stomme bonds structuur die dit allemaal toe laat.

Dus verder gaan met Tedesco is echt op alle gebied slecht.

Ik vind het grappig hoe zwaar uw mening is aangepast over Tedesco voor/na het EK. En terecht he, maar ze gaan die nooit ontslaan nu.

De Bart is nog altijd overtuigd die zo wat de niet officiële free TD is. Ze vinden Vercauteren zwak in zijn management maar hij heeft geen mandaat want Bart heeft teveel macht en uitvoerend zijn het de boys van Tedesco die het voor te zeggen hebben.

Dan heb je nog Piet (nog mee gewerkt) die zich niet gaat verbranden aan sportieve zaken. Hij moet crisis management doen en structuur professionaliseren en hij zal dat goed doen. Crack in zo’n zaken.

Dus de eerste is al weg, onze ex KVK boy. En terecht want die kent niets van management. Hoe hij ooit daar is terecht gekomen toont ook weer aan dat we geen structuur hebben. Vercauteren erg want contract verloopt en heeft toch geen mandaat.

Wat de bond nodig heeft is type Mannaert/Leterme voor dagelijkse operations die vooral focust op budget en structuur. Dan een volledig afkoppeling van de jeugdploegen en damesploeg met een lange termijn visie in een bepaalde manier van voetballen en trainen.

Dan een bondscoach die zich alleen focust op de A ploeg van de heren en de dames. Met op voorhand vast gelegde measures waarbij premies of einde contract zijn vast gelegd.

Maar dit is teveel gevraagd. Nu lopen de Tedesco boys daar ook overal tussen en maken ze ook alles kapot. Martinez ook veel aan geërgerd maar hij runde de bond met zijn boys wel professioneel. Tedesco is daar ook hard ah falen. Maar het is onze stomme bonds structuur die dit allemaal toe laat.

Dus verder gaan met Tedesco is echt op alle gebied slecht.
Mijn mening is over Tedesco is niet per se aangepast. Ik heb altijd gezegd dat ik hem pas wou beoordelen na een volledige campagne. Ik heb in de kwalificaties echt wel goede dingen gezien, maar daar is op het EK 0,0 van overgebleven. Dat is dan ook de reden waarom ik hem niet capabel vind. Ik kan nog altijd niet begrijpen dat je de hele kwalificaties vanuit eigen sterkte, redelijk aanvallend, gaat spelen en dan op het EK zo bang elke match gaat aanpakken (met uitzondering dat ik het tegen Frankrijk nog enigszins kan begrijpen, maar we hadden nooit in die situatie mogen zitten).

De situatie met Courtois werd imo te veel alleen in Tedesco zijn schoenen geschoven hier op het forum, terwijl Courtois minstens evenveel schuld daarin had (met de informatie die we hebben). Dat is wel nog steeds mijn mening. Dat gaat niet veranderen omdat Tedesco enorm gefaald heeft op het EK.

Mijn mening is over Tedesco is niet per se aangepast. Ik heb altijd gezegd dat ik hem pas wou beoordelen na een volledige campagne. Ik heb in de kwalificaties echt wel goede dingen gezien, maar daar is op het EK 0,0 van overgebleven. Dat is dan ook de reden waarom ik hem niet capabel vind. Ik kan nog altijd niet begrijpen dat je de hele kwalificaties vanuit eigen sterkte, redelijk aanvallend, gaat spelen en dan op het EK zo bang elke match gaat aanpakken (met uitzondering dat ik het tegen Frankrijk nog enigszins kan begrijpen, maar we hadden nooit in die situatie mogen zitten).

De situatie met Courtois werd imo te veel alleen in Tedesco zijn schoenen geschoven hier op het forum, terwijl Courtois minstens evenveel schuld daarin had (met de informatie die we hebben). Dat is wel nog steeds mijn mening. Dat gaat niet veranderen omdat Tedesco enorm gefaald heeft op het EK.

Courtois is sowieso even schuldig als Tedesco aan heel dat drama, maar het punt van een goede trainer is dat je net zo'n drama voorkomt dmv people management. Dat Courtois nen arrogante eikel is weet iedereen ondertussen al, maar dan heb je net een goede people manager nodig die ervoor zorgt dat die groep iets of wat samen blijft. Martinez had heel veel fouten, maar dat lukte hem toch stukken beter. Het beste voorbeeld is natuurlijk Ancelotti. En dan is het net aan de trainer om inderdaad Courtois eens die aanvoerdersband te gunnen voor die ene wedstrijd want voor de een of andere reden hecht die daar belang aan. Zo'n dingen moet hij aanvoelen anders ben je niet geschikt voor een trainer van een land te zijn imo.

Als die trainer nu nog eens Guardiola zou zijn of een Klopp of Mourinho, dan zou ik nog snappen dat het aan Courtois is om de stap te zetten en nederig te zijn, dat die trainer niet de toenadering zelf zou zoeken.

Maar deze nietsnut die vrijwel niemand de volledige naam van kent zelfs niet in België, die moet niet op zijn paard gaan zitten en dan mensen als een Vercauteren als loopjongetjes gebruiken om misschien eens te gaan praten mee Coirtois.

Maar zelfs die toptrainers die weten dat wat gebeurt in de kleedkamers intern blijft. Terwijl deze idioot bedreigt Courtois dan nog letterlijk “ik stap ermee naar de pers” ja hallo wtf wat voor idioot is die vent, waar hebben ze die weer gehaald.

Dat hij opt EK voor een gelijkspel speelde tegen Oekraïne om dan uit te komen tegen Frankrijk, is reden genoeg om hem buiten te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan