De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tedesco gaat het ons inderdaad niet vertellen, want volgens hem speelden we perfect :unsure:
Laat ons hopen dat het gewoon goed nieuws show is voor de camera om zijn ploeg niet onder de bus te gooien.
Indien niet zou ik graag een voorschriftje hebben van wat hij neemt... dan ga ik dit weekend in Dessel denken dat het 28 graden en droog is 😅

Ik blijf het vooral vreemd vinden dat er na een 20-25 minuten van dat statisch spel zonder drang naar voor al niet ingegrepen is door de coach. Dat kon zelfs zonder vervanging he, gewoon die 4 gasten aanmanen van in balbezit mee op te schuiven.
Dat je bij 0-0 zo behoudend speelt, zeker gezien de flitsen van Doku in het begin, wil ik gerust snappen. Je geeft niks weg en de meer onervaren jongens kunnen even wennen aan het grote toneel. Die kansen kwamen er toch tot Doku een mentale tik kreeg en niks meer klaarspeelde.

Is dat dan gewoon de situatie negeren door de coach, ijdele hoop op een Doku die zich herpakt of richtlijnen die niet gevolgd worden door de spelers? Tedesco zal het ons uiteraard niet komen vertellen maar het is op zijn minst zorgwekkend te noemen dat in het beste geval u hele aanvalsplan afhangt van de technische hoogstandjes van 1 speler.
Inderdaad, markant dat er niet ingegrepen werd vanaf de zijlijn. KDB stond al in de eerste helft regelmatig met zijn armen te zwaaien. Dan weet je genoeg. Als het tactisch plaatje klopt is Kevin aan het voetballen, en zich niet aan het irriteren.

Het is misschien wachten tot wanneer iemand van de GG zélf bondscoach wordt, en dan het juiste voetbal overbrengt.

Inderdaad, markant dat er niet ingegrepen werd vanaf de zijlijn. KDB stond al in de eerste helft regelmatig met zijn armen te zwaaien. Dan weet je genoeg. Als het tactisch plaatje klopt is Kevin aan het voetballen, en zich niet aan het irriteren.

Het is misschien wachten tot wanneer iemand van de GG zélf bondscoach wordt, en dan het juiste voetbal overbrengt.
In b4 Hazard die hamburgers trakteert na de match gelijk bij de preminiemen. :unsure:

Ik dacht dat Hein al klaar zat om over te nemen na het EK?
Graag. Ben ook grote voorstander dat bondscoaches ook uit eigen land moeten zijn. Net zoals de volledige staf.

EK's en WK's worden ook altijd gewonnen door landen met een bondscoach uit eigen land. Griekenland in 2004 is de uitzondering hierop.

Graag. Ben ook grote voorstander dat bondscoaches ook uit eigen land moeten zijn. Net zoals de volledige staf.

EK's en WK's worden ook altijd gewonnen door landen met een bondscoach uit eigen land. Griekenland in 2004 is de uitzondering hierop.
Ze worden meestal ook gewonnen door heel grote voetballanden die naast een grotere poel topspelers ook over een grotere poel topcoaches beschikken.

Snelle blik op Euro 2020(1):

Italie kampioen met Italiaanse coach.
Engeland finalist met Engelse coach.

Spanje halve finalist met Spaanse coach.
Denemarken halve finalist met Deense coach.

Zwitserland kwartfinalist met Zwitserse coach.
Oekraine kwartfinalist met Oekrainse coach.
Tsjechie kwartfinalist met Tsjechische coach.
Belgie kwartfinalist met Spaanse coach.

Portugal R16 met Portugese coach.
Oostenrijk R16 met Duitse coach (die weliswaar 20 jaar in Oostenrijk gespeeld en gecoachd had voor hij bondscoach werd).
Frankrijk R16 met Franse coach.
Kroatie R16 met Kroatische coach.
Zweden R16 met Zweedse coach.
Duitsland R16 met Duitse coach.
Nederland R16 met Nederlandse coach.
Wales R16 met Welshe coach.

Ik weet het, het is een enkel toernooi en je mag hier geen conclusies uit trekken. Maar verdorie, we waren het enige land van de 16 met een buitenlandse coach.

Oostenrijk R16 met Duitse coach (die weliswaar 20 jaar in Oostenrijk gespeeld en gecoachd had voor hij bondscoach werd).

Ik weet het, het is een enkel toernooi en je mag hier geen conclusies uit trekken. Maar verdorie, we waren het enige land van de 16 met een buitenlandse coach.
Ja mja als België zijnde, pak je dan een Vlaming, een Waal of een Brusselaar? 😅

Ook een belachelijk lijstje. De meeste landen pakken altijd een coach uit eigen land.

Het bizarre aan de match tegen Slovakije was veel minder de keuze voor Mangala en Onana op zich, daar hadden de meesten van ons voor getekend. Het bizarre was dat Mangala, die normaal de vrijheid krijgt om hoger op het veld te spelen - zeker in balbezit - dat dit keer niet deed. Carrasco en Castange bleven ook vaak heel laag hangen. Daardoor liep het niet, en was er geen aansluiting met de aanvallende spelers. Dan maakt het niet uit of je een meer aanvallende speler op Mangala zijn plek zet, als je die speler vervolgens ook de opdracht geeft om dezelfde lijn als Onana aan te houden.
Dit was een tactische richtlijn van onze coach.
De 2 middenvelders laag houden, om zo meer ruimte te creëren voor KDB.
Sloeg werkelijk nergens op.

Ook een belachelijk lijstje. De meeste landen pakken altijd een coach uit eigen land.

Klopt, maar we hebben hier destijds paginalange discussies gehad waarom een Belgische coach bij Belgie niet zou pakken. Teveel sterren, te weinig klassevolle coaches, etc. "Kan je je inbeelden dat een KdB van elke dag Guardiola plots naar VanHaezebroucke of Vrancken moet luisteren?"
Terwijl dat bij al die andere landen quasi geen problemen oplevert, voor zover we kunnen zien.

Nu moeten ze toch ook luisteren naar een Tedesco. Is dat dan zoveel waard? En als je zag hoe ze op het veld stonden veel vreugde kwam er toch niet vanaf.

Klopt, maar we hebben hier destijds paginalange discussies gehad waarom een Belgische coach bij Belgie niet zou pakken. Teveel sterren, te weinig klassevolle coaches, etc. "Kan je je inbeelden dat een KdB van elke dag Guardiola plots naar VanHaezebroucke of Vrancken moet luisteren?"
Terwijl dat bij al die andere landen quasi geen problemen oplevert, voor zover we kunnen zien.
Ze moeten ook willen he. Er wordt dan geopperd op een Clement. Begrijp het ergens wel, maar waarom zou hij dit nu al willen doen? Als je echt ambities hebt als coach, is een club coachen toch veel interessanter in het begin van je carrière. En echte toppers hebben we helaas nog niet. Als we dan ook spiegelen aan Nederland, waar ze toch redelijk wat coaches hebben/gehad van eigen bodem, dan zien we daar ook dat het niet altijd een succes is, in tegendeel durf ik te zeggen. Ik begrijp perfect waarom ze verder zijn gaan kijken op dat moment. Ik vind het alleen jammer dat het niet Bosz is geworden van de 2 overgebleven coaches.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan