De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vond Tielemans offensief wel weer een meerwaarde bieden tov Onana en Mangala. De laatste 10 minuten toch meermaals een aanval kunnen lanceren met een knappe pas. Werd er ook minstens 1 keer jammerlijk afgelopen defensief.
Maar goed, werd ook gewoon veel te laat ingebracht. Net als Openda.
Bewees vooral voor de zoveelste keer dat hij écht geen 8 is. Daar heeft hij defensief echt het inzicht of loopvermogen niet voor.
Idealiter proberen we Kanté nog te naturaliseren of gaan we ff terug in de tijd en dwingen we Antwerp om Vermeeren te verkopen aan een ploeg waar hij wel speelt maar ik zou KDB toch op de 8 zetten en Tielemans of CDK op de 10. Zo schuift op zijn minst u centrale as al wat op in balbezit. Als de flanken dan volgen gaan we misschien eens een pass naar voor kunnen geven die aankomt.

Bewees vooral voor de zoveelste keer dat hij écht geen 8 is. Daar heeft hij defensief echt het inzicht of loopvermogen niet voor.
Idealiter proberen we Kanté nog te naturaliseren of gaan we ff terug in de tijd en dwingen we Antwerp om Vermeeren te verkopen aan een ploeg waar hij wel speelt maar ik zou KDB toch op de 8 zetten en Tielemans of CDK op de 10. Zo schuift op zijn minst u centrale as al wat op in balbezit. Als de flanken dan volgen gaan we misschien eens een pass naar voor kunnen geven die aankomt.
Offensief zou ons spel dat zeker ten goede komen, defensief zijn we fucked wat we ook doen vrees ik :unsure:

Maar bij Aston Villa en Leicester speelde hij daar nochtans echt goeie matchen. Mss ligt het dan echt aan het systeem en de spelers naast hem?

Offensief zou ons spel dat zeker ten goede komen, defensief zijn we fucked wat we ook doen vrees ik :unsure:
Might as well go out with a bang dan he... der 4 maken en 4-5 verliezen tegen Engeland fzo 😅
Want als je met die 2 6'en gaat spelen ga je offensief niks waar maken tegen een deftige ploeg en defensief sta je zelfs met die extra gordel nog te bibberen als er een serieuze aanval opgezet wordt door je tegenstander.

Maar bij Aston Villa en Leicester speelde hij daar nochtans echt goeie matchen. Mss ligt het dan echt aan het systeem en de spelers naast hem?
Dat mag dan wel officieel zijn positie geweest zijn, hij speelde daar (voor zover ik weet he) vooral goed met 2 stofzuigers achter/naast hem. Youri is, zoals zo veel technisch goeie voetballers, gewoon te nonchalent om zijn defensieve taken mee op te nemen. Geen verwijt, gewoon een vaststelling.
Ik zeg het, in een ideale wereld had Vermeeren een half jaar op een hoger niveau gespeeld en was die nu de 8 naast stofzuiger Onana en kon KDB zich uitleven. Of had Sambi al de stappen gezet die we hadden gehoopt, of had Lavia eens langer dan 10 minuten blessurevrij gebleven of...
En in àl die gevallen had Youri enkel van de bank gekomen als Kev gekwetst, geschorst of moe was.

Of had Sambi al de stappen gezet die we hadden gehoopt, of had Lavia eens langer dan 10 minuten blessurevrij gebleven of...
Zelfde van Lavia kan je voor Sambi zeggen natuurlijk. Maar had die laatste altijd meegenomen. Echt het type dat we missen in de kern. En was echt sterk bij Luton als hij fit was. En dat waren uiteindelijk nog 19 matchen dit seizoen.

Zelfde van Lavia kan je voor Sambi zeggen natuurlijk. Maar had die laatste altijd meegenomen. Echt het type dat we missen in de kern. En was echt sterk bij Luton als hij fit was. En dat waren uiteindelijk nog 19 matchen dit seizoen.
Beiden wat pech qua blessures maar ook weeral eens 2 spelers die de nuttige tussenstap niet gezet hebben om dan te gaan liggen falen, al dan niet fit, bij een topclub. Vermeeren dan idem maar zonder de blessures.

Hopelijk blijven die alle 3 volgend seizoen fit en worden ze ook uitgeleend naar een club waar ze effenaf tot spelen toe komen. Het zou onze nationale ploeg zeker ten goede komen.

Beiden wat pech qua blessures maar ook weeral eens 2 spelers die de nuttige tussenstap niet gezet hebben om dan te gaan liggen falen, al dan niet fit, bij een topclub. Vermeeren dan idem maar zonder de blessures.

Hopelijk blijven die alle 3 volgend seizoen fit en worden ze ook uitgeleend naar een club waar ze effenaf tot spelen toe komen. Het zou onze nationale ploeg zeker ten goede komen.
Sambi ging Arsenal verlaten had ik gelezen. Hopelijk deze keer de juiste club. Ergens middenmoot PL.
En ook hopen dat die niet toch voor Congo kiest.

Tielemans is verdedigend geen topper maar het punt is dat men met dergelijke spelers op het middenveld veel minder moet verdedigen. Die is zo balvast, samen met een KDB kan je dan eindelijk matchen beginnen domineren, en aan de lopende band kansen creëren.

Tedesco doet mij denken aan een Leekens die per sé nog een Simons naast Witsel wilde zetten.

Tielemans is verdedigend geen topper maar het punt is dat men met dergelijke spelers op het middenveld veel minder moet verdedigen. Die is zo balvast, samen met een KDB kan je dan eindelijk matchen beginnen domineren, en aan de lopende band kansen creëren.

Tedesco doet mij denken aan een Leekens die per sé nog een Simons naast Witsel wilde zetten.
In theorie. Maar Tielemans heeft bij de Duivels al herhaaldelijk getoond dat ons middenveld overlopen wordt wanneer je met hem op de 8 speelt. Onana haalt ook echt nog niet het niveau om het allemaal alleen op te lossen.

Ik begrijp, met onze zwakke verdediging, wel de keuze voor Mangala en Onana op voorhand. Alleen moet je zoals tegen Slowakije dan wel ingrijpen wanneer het niet loopt en je meer aanvoer naar voren moet krijgen. Daar is Tedesco zwaar in de fout gegaan. Althans veel te laat.

Ik begrijp, met onze zwakke verdediging, wel de keuze voor Mangala en Onana op voorhand. Alleen moet je zoals tegen Slowakije dan wel ingrijpen wanneer het niet loopt en je meer aanvoer naar voren moet krijgen. Daar is Tedesco zwaar in de fout gegaan. Althans veel te laat.
Het bizarre aan de match tegen Slovakije was veel minder de keuze voor Mangala en Onana op zich, daar hadden de meesten van ons voor getekend. Het bizarre was dat Mangala, die normaal de vrijheid krijgt om hoger op het veld te spelen - zeker in balbezit - dat dit keer niet deed. Carrasco en Castange bleven ook vaak heel laag hangen. Daardoor liep het niet, en was er geen aansluiting met de aanvallende spelers. Dan maakt het niet uit of je een meer aanvallende speler op Mangala zijn plek zet, als je die speler vervolgens ook de opdracht geeft om dezelfde lijn als Onana aan te houden.

Het bizarre aan de match tegen Slovakije was veel minder de keuze voor Mangala en Onana op zich, daar hadden de meesten van ons voor getekend. Het bizarre was dat Mangala, die normaal de vrijheid krijgt om hoger op het veld te spelen - zeker in balbezit - dat dit keer niet deed. Carrasco en Castange bleven ook vaak heel laag hangen. Daardoor liep het niet, en was er geen aansluiting met de aanvallende spelers. Dan maakt het niet uit of je een meer aanvallende speler op Mangala zijn plek zet, als je die speler vervolgens ook de opdracht geeft om dezelfde lijn als Onana aan te houden.
Helemaal mee eens, maar vraag me af of dat de opdracht was. Want je gaat toch geen Carrasco zetten om hem dan niet te laten aanvallen. Ook Castagne was enorm slecht aan het spelen. Stond op een gegeven moment zelfs de buitenkant te dekken toen gelukkig een steekpass net te hard was. Kan zijn dat Tedesco te voorzichtig wou spelen omdat hij wat met zenuwen zat voor die eerste match op zo'n tornooi, maar kan ook zijn dat sommige spelers wat te veel onder druk zaten wegens weinig ervaring op zo'n tornooi (zoals een Mangala dan).

Voor mij ook wel de reden waarom ik Vertonghen erbij wil hebben. Die stuurt zonder twijfel een hoop bij vanachter. Op een gegeven moment zag je KDB ook die van komen ophalen achterin en even stoppen om te wijzen dat ze moesten opschuiven. Dat was ook tekenend.

Ik vond Debast echt wel zwakker dan Faes tegen de Slovaken, maar we spreken dan van zwak en nog zwakker. Ik ben zelf ook voorstander om waar mogelijk altijd te spelen met een linksvoetige en een rechtsvoetige CV, maar ik krijg hier dan altijd van verschillenden toegeworpen dat zoveel clubs spelen met twee rechtspotigen als CV. Maar nu het gaat om Debast, dan is het tegen zijn voet spelen plots wel een belangrijk punt :unsure:

Soit, ik maak mij nu eigenlijk meer zorgen om ons middenveld dan om onze verdediging. Onana, Mangala en Tielemans waren ondermaats tegen de Slovaken, natuurlijk voor een deel in de hand gewerkt door een foute tactiek van Tedesco. Maar als we de poort op het middenveld de komende twee matchen opnieuw zo open zetten, dan kunnen we beter terug onze valiezen pakken.

Ik vind het niet eerlijk om Tielemans te beoordelen - die mocht pas in minuut '74 invallen.

Maar het middenveld was idd niet goed in het algemeen. Veel te statisch ook...

Dat de verdediging zwak is, dat weten we, en daar kan Tedesco naar mijn mening ook niet zoveel aan doen gezien het gebrek aan kwaliteit. Maar dat middenveld moet je toch beter kunnen afstellen op het soort spel dat de tegenstander speelt.

Het week zo hard af van wat we in de aanloop naar het EK zagen, dat ik moeilijk kan geloven dat én Carrasco én Mangala én Castagne én Onana op eigen houtje plots zo behoudend zijn beginnen spelen.

Ik vind het niet eerlijk om Tielemans te beoordelen - die mocht pas in minuut '74 invallen.

Maar het middenveld was idd niet goed in het algemeen. Veel te statisch ook...
Mja, ik beoordeel hem omdat de 10 minuten dat we het op het middenveld wel goed deden, het was zonder hem en Mangala. Van zodra hij er op kwam en De Bruyne terug hoger ging spelen, was er weinig verschil met Mangala.

Het week zo hard af van wat we in de aanloop naar het EK zagen, dat ik moeilijk kan geloven dat én Carrasco én Mangala én Castagne én Onana op eigen houtje plots zo behoudend zijn beginnen spelen.

Mja, ik beoordeel hem omdat de 10 minuten dat we het op het middenveld wel goed deden, het was zonder hem en Mangala. Van zodra hij er op kwam en De Bruyne terug hoger ging spelen, was er weinig verschil met Mangala.

Aangezien Mangala er af ging voor Bakayoko heeft het dan misschien meer met het systeem te maken dan met Tielemans.
Denk dat je het zelf ook al gezegd hebt hier, maar we hadden geen 2 controlerende middenvelders nodig tegen dit Slovakije.

Ik blijf het vooral vreemd vinden dat er na een 20-25 minuten van dat statisch spel zonder drang naar voor al niet ingegrepen is door de coach. Dat kon zelfs zonder vervanging he, gewoon die 4 gasten aanmanen van in balbezit mee op te schuiven.
Dat je bij 0-0 zo behoudend speelt, zeker gezien de flitsen van Doku in het begin, wil ik gerust snappen. Je geeft niks weg en de meer onervaren jongens kunnen even wennen aan het grote toneel. Die kansen kwamen er toch tot Doku een mentale tik kreeg en niks meer klaarspeelde.

Is dat dan gewoon de situatie negeren door de coach, ijdele hoop op een Doku die zich herpakt of richtlijnen die niet gevolgd worden door de spelers? Tedesco zal het ons uiteraard niet komen vertellen maar het is op zijn minst zorgwekkend te noemen dat in het beste geval u hele aanvalsplan afhangt van de technische hoogstandjes van 1 speler.

Ik blijf het vooral vreemd vinden dat er na een 20-25 minuten van dat statisch spel zonder drang naar voor al niet ingegrepen is door de coach. Dat kon zelfs zonder vervanging he, gewoon die 4 gasten aanmanen van in balbezit mee op te schuiven.
Dat je bij 0-0 zo behoudend speelt, zeker gezien de flitsen van Doku in het begin, wil ik gerust snappen. Je geeft niks weg en de meer onervaren jongens kunnen even wennen aan het grote toneel. Die kansen kwamen er toch tot Doku een mentale tik kreeg en niks meer klaarspeelde.

Is dat dan gewoon de situatie negeren door de coach, ijdele hoop op een Doku die zich herpakt of richtlijnen die niet gevolgd worden door de spelers? Tedesco zal het ons uiteraard niet komen vertellen maar het is op zijn minst zorgwekkend te noemen dat in het beste geval u hele aanvalsplan afhangt van de technische hoogstandjes van 1 speler.
Tedesco gaat het ons inderdaad niet vertellen, want volgens hem speelden we perfect :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan