De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
10000 Belgen in het stadion, dan ziet ge toch echt dat wij geen patriottisch land zijn he. Nederland, Albanie, Schotland, etc vullen volledige stadions

Tjah.
Wat verwacht je dat je op een ek doet met een coach als tedesco, met een Debast als CV, Carrasco etc...
De juiste selectie meepakken en de juiste pionnen op de juiste plek zetten. Tactisch bijsturen als iets voor geen kloten werkt.

Redelijk standaard dingen van een manager die +1M per jaar binnentikt.

Faes doet bijna niks anders dan de bal terug spelen. Precies alsof hij bang is om een fout te maken. Terwijl hij sporadisch laat zien een goede pass te hebben. Maar het ergste wat mij stoort aan hem, is zijn domme ingrepen. Dan zwijg ik nog over dat zolenwerk wanneer hij de bal krijgt en daardoor de boel vertraagt. Komt zo vaak te laat, gaat onder een bal door of dekt gewoon verkeerd waardoor hij zichzelf buitenspel zet. Debast was absoluut ook niet goed, maar die zie ik nu niet zoveel domme dingen doen en naast Vertonghen doet die het meestal vrij goed. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom Faes in deze basis thuis hoort (in de volledige selectie begrijp ik enigszins nog). Afgelopen match waren er natuurlijk niet veel andere opties, maar hoop dat hij de bank op gaat wanneer de rest fit is.

Ik vond Debast echt wel zwakker dan Faes tegen de Slovaken, maar we spreken dan van zwak en nog zwakker. Ik ben zelf ook voorstander om waar mogelijk altijd te spelen met een linksvoetige en een rechtsvoetige CV, maar ik krijg hier dan altijd van verschillenden toegeworpen dat zoveel clubs spelen met twee rechtspotigen als CV. Maar nu het gaat om Debast, dan is het tegen zijn voet spelen plots wel een belangrijk punt :unsure:

Soit, ik maak mij nu eigenlijk meer zorgen om ons middenveld dan om onze verdediging. Onana, Mangala en Tielemans waren ondermaats tegen de Slovaken, natuurlijk voor een deel in de hand gewerkt door een foute tactiek van Tedesco. Maar als we de poort op het middenveld de komende twee matchen opnieuw zo open zetten, dan kunnen we beter terug onze valiezen pakken.

Ik vond Debast echt wel zwakker dan Faes tegen de Slovaken, maar we spreken dan van zwak en nog zwakker. Ik ben zelf ook voorstander om waar mogelijk altijd te spelen met een linksvoetige en een rechtsvoetige CV, maar ik krijg hier dan altijd van verschillenden toegeworpen dat zoveel clubs spelen met twee rechtspotigen als CV. Maar nu het gaat om Debast, dan is het tegen zijn voet spelen plots wel een belangrijk punt :unsure:

Soit, ik maak mij nu eigenlijk meer zorgen om ons middenveld dan om onze verdediging. Onana, Mangala en Tielemans waren ondermaats tegen de Slovaken, natuurlijk voor een deel in de hand gewerkt door een foute tactiek van Tedesco. Maar als we de poort op het middenveld de komende twee matchen opnieuw zo open zetten, dan kunnen we beter terug onze valiezen pakken.
Voor mij blijft dat nog steeds geen punt. Uiteraard is een linksvoetige en rechtsvoetige ideaal centraal, maar dat mag geen issue zijn. Dat wordt wel een beetje overschat.

Ik dacht dus net exact hetzelfde en wou het ook komen schrijven. Toen ik hier aangaf indertijd dat het duo Vertonghen/Theate centraal niet ideaal was want beide linksvoetig kreeg ik idd tegenwind dat dit in veel clubs geen issue is. Om hier nu al een paar keer te moeten lezen dat we niet te streng moeten zijn voor Debast want "stond tegen zijn voet".

Ik dacht dus net exact hetzelfde en wou het ook komen schrijven. Toen ik hier aangaf indertijd dat het duo Vertonghen/Theate centraal niet ideaal was want beide linksvoetig kreeg ik idd tegenwind dat in veel clubs geen issue is. Om hier nu al een paar keer te moeten lezen dat we niet te streng moeten zijn voor Debast want "stond tegen zijn voet".
Maar het blijft wel raar om Witsel zo hard te promoten in een volledig ander systeem en dan wel een issue te maken voor een speler, op zijn positie, maar "tegen" zijn voet. De eerste is veel ingrijpender dan het tweede. Al helemaal als hij van nature geen verdediger is.

Debast vond ik wel goed spelen tegen Luxemburg, maar nu had hij duidelijk plankenkoorts en werd evenmin geholpen door Faes, die eigenlijk geen basismateriaal is.
Tielemans heeft duidelijk twee centrale middenvelders in zijn rug nodig, zoals tegen Engeland, of zoals hij speelt bij Villa met Douglas Luiz en McGinn in de rug, anders verzuipt die gewoon of lijdt hij gevaarlijk balverlies door zijn nonchalance.

Maar het blijft wel raar om Witsel zo hard te promoten in een volledig ander systeem en dan wel een issue te maken voor een speler, op zijn positie, maar "tegen" zijn voet. De eerste is veel ingrijpender dan het tweede. Al helemaal als hij van nature geen verdediger is.

Noch Debast, noch Vertonghen, noch Theate zijn het gewoon om bij hun club tegen hun voet als CV te staan. Dat is voor een speler gewoon even ingrijpend als van 3 CV's naar 2 CV's gaan. De natuurlijke bewegingen die je maakt in zowel aannames, passing, vrij lopen, je keeper in de gaten houden en eventueel terugspelen, flankwissel, dekking,... moet je echt allemaal spiegelen. Voor iemand die altijd op de RCV staat is dat echt niet zo evident om dit plots te doen.

Enfin, het zal uiteraard ook afhangen van de kwaliteit van een speler en zeker ook de ervaring hoe snel hij zich daarin kan aanpassen.

Best speel je uiteraard met een rechts en linksvoetige verdediger.

Ik begrijp nu alleen niet goed, als je toch met 2 rechtsvoetige speelt (uit noodzaak?) waarom je dan die met de beste inspeelpas tegen zijn voet gaat opstellen

Faes kan al geen deftige pas versturen, en dan beperk je Debast ook nog half in zijn kunnen.
Bij Anderlecht zag je die wel vaak goeie (lange) passes geven of eens inschuiven, in dribbelen om zo een middenvelder vrij te spelen

Noch Debast, noch Vertonghen, noch Theate zijn het gewoon om bij hun club tegen hun voet als CV te staan. Dat is voor een speler gewoon even ingrijpend als van 3 CV's naar 2 CV's gaan. De natuurlijke bewegingen die je maakt in zowel aannames, passing, vrij lopen, je keeper in de gaten houden en eventueel terugspelen, flankwissel, dekking,... moet je echt allemaal spiegelen. Voor iemand die altijd op de RCV staat is dat echt niet zo evident om dit plots te doen.

Enfin, het zal uiteraard ook afhangen van de kwaliteit van een speler en zeker ook de ervaring hoe snel hij zich daarin kan aanpassen.
We zullen het vooral eens zijn over het laatste stukje.

We zullen het vooral eens zijn over het laatste stukje.
Idd. En dan is het zoals @Silence terecht aangeeft vreemd dat hij net Debast daar zet. Faes heeft toch al wat meer ervaring en ook al zie ik die liefst gewoon op de bank, ik had toch in deze opstelling dan ook Debast op zijn positie laten staan.

Soit, ik maak mij nu eigenlijk meer zorgen om ons middenveld dan om onze verdediging. Onana, Mangala en Tielemans waren ondermaats tegen de Slovaken,
Vond Tielemans offensief wel weer een meerwaarde bieden tov Onana en Mangala. De laatste 10 minuten toch meermaals een aanval kunnen lanceren met een knappe pas. Werd er ook minstens 1 keer jammerlijk afgelopen defensief.
Maar goed, werd ook gewoon veel te laat ingebracht. Net als Openda.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan