De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bwa, als hij de kwartfinale haalt en we liggen er na een match tegen Frankrijk uit, dan heeft hij het imo niet onverdienstelijk gedaan. Alles minder dan dat is dan natuurlijk gefaald.
Ik vind dat er wel wat meer mag gedaan worden qua evaluatie dan "eruit tegen een groot land is geen schande"
De manier waarop is ook belangrijk toch? Als de bond dat had gedaan na het vorige EK had Bobby nooit in Qatar gestaan met deze ploeg. Die is daar tactisch volledig in zijn hemd gezet door Italië en hij had er in de verste verte geen oplossing voor. Maar dat was dan tegen de latere kampioen dus "niet onverdienstelijk" en onze Spaanse Wilmots mocht verder kloten.

Als de puzzel klopt maar de Fransen hebben meer geluk in de afwerking oid is het geen slecht EK geweest. Als er door foute keuzes van de coach geen enkele kans op een overwinning was moet je daar rekening mee houden imo, los van je tegenstander. En bij die keuzes reken ik het koppig weigeren om extra verdedigers mee te nemen mee.

En we zijn vertrokken:

De Duivels zitten nu een dik uur op het vliegtuig, maar niet zonder de nodige sportvoeding: zo hebben de spelers naar eigen zeggen Pink Lady's, mueslirepen en yoghurt besteld voor onderweg.
Plots zien we opnieuw beweging door de raampjes. De spelers worden toch nog eens uit het vliegtuig gehaald om een gezamenlijke groepsfoto te nemen. En het moet gezegd: we kunnen alleen maar lachende gezichten spotten.

Overigens, een vliegtuig voor een afstand van nog geen 500km in vogelvlucht 💪

Overigens, een vliegtuig voor een afstand van nog geen 500km in vogelvlucht 💪

Idd beetje pijnlijk, want perfect doenbaar met bus of trein. Al moet ik bekennen dat ik ook de hogesnelheidstreinen van Deutsche Bahn mijdt als de pest, want dat is quasi altijd miserie.

Misschien was er een contractuele overeenkomt met Brussels Airlines, met dat speciaal vliegtuig enzo.

Idd beetje pijnlijk, want perfect doenbaar met bus of trein. Al moet ik bekennen dat ik ook de hogesnelheidstreinen van Deutsche Bahn mijdt als de pest, want dat is quasi altijd miserie.

Misschien was er een contractuele overeenkomt met Brussels Airlines, met dat speciaal vliegtuig enzo.

Denk dat Brussels Airlines een sponsor is van de Rode Duivels, waarschijnlijk daarom

En we zijn vertrokken:

Wat een verkleutering van de sportjournalistiek

Ik vind dat er wel wat meer mag gedaan worden qua evaluatie dan "eruit tegen een groot land is geen schande"
De manier waarop is ook belangrijk toch? Als de bond dat had gedaan na het vorige EK had Bobby nooit in Qatar gestaan met deze ploeg. Die is daar tactisch volledig in zijn hemd gezet door Italië en hij had er in de verste verte geen oplossing voor. Maar dat was dan tegen de latere kampioen dus "niet onverdienstelijk" en onze Spaanse Wilmots mocht verder kloten.

Als de puzzel klopt maar de Fransen hebben meer geluk in de afwerking oid is het geen slecht EK geweest. Als er door foute keuzes van de coach geen enkele kans op een overwinning was moet je daar rekening mee houden imo, los van je tegenstander. En bij die keuzes reken ik het koppig weigeren om extra verdedigers mee te nemen mee.
Ben het wel met je eens, maar we moeten ook realistisch zijn dat de bond niet dient om tactiek te gaan beoordelen he. Allè, ik ga ervanuit dat die daar gewoon niet genoeg kennis van hebben zoals wij als supporters.

Ben het wel met je eens, maar we moeten ook realistisch zijn dat de bond niet dient om tactiek te gaan beoordelen he. Allè, ik ga ervanuit dat die daar gewoon niet genoeg kennis van hebben zoals wij als supporters.
Er is toch een TD veronderstel ik?
Ik ga er toch vanuit dat er daar iemand rondloopt met genoeg kennis van voetbal om een bondscoach geen carte blanche te geven tot zijn contract niet meer verlengd wordt.
Then again, dan hadden zowel Wilmots als Martinez eerder gevlogen dus je kan wel eens gelijk hebben.

Er is toch een TD veronderstel ik?
Ik ga er toch vanuit dat er daar iemand rondloopt met genoeg kennis van voetbal om een bondscoach geen carte blanche te geven tot zijn contract niet meer verlengd wordt.
Then again, dan hadden zowel Wilmots als Martinez eerder gevlogen dus je kan wel eens gelijk hebben.
Franky Vercauteren is toch de TD?

Martinez was trainer én TD tegelijk, vandaar misschien dat die zolang is mogen blijven zitten. Maar nu is er inderdaad een aparte TD met Vercauteren, dus die zou Tedesco toch voetbaltechnisch/tactisch moeten kunnen beoordelen. En los daarvan mag je van een voetbalbond toch verwachten dat er op zijn minst enkelen rondlopen met een béétje voetbalkennis zeker.

Waanzin dit. Wordt stilaan onvergeeflijk.

Kwestie van tijd zo voor onnatuurlijke verdedigers gaan moeten depanneren. Castagne out en MDC mag gaan depannneren op de RB (tegen z'n voet véél minder goed) en Carrasco op de LB. Of Vranckx CV. Echt ideaal zo. Man man.

Totaal onnodig dit. Je hebt nog 4 fitte verdedigers over en die koppige ezel doet ... niets, terwijl je simpelweg 2 goede echte verdedigers bij de groep kunt halen. Neem dan Koni en Castro-Montes ofzo. Die gaan vast niet klagen als ze uiteindelijk enkel de bank hebben verwarmd dus de achterliggende reden waarom Tedesco liever niet teveel mensen meeneemt (nl. mogelijks ontevreden spelers door weinig speelkansen), speelt niet eens.
Castro-Montes geniet nog tot eind juni van zijn huwelijksreis op Hawaï

Ik begrijp je punt, maar de manier waarop is voor mij persoonlijk minder van tel nu dan enkele jaren terug. Ik ben nu wel klaar voor een minder goed voetballende, maar klinischere nationale ploeg die vanuit de omschakeling zijn tegenstander pijn tracht te doen.

Daarom geef ik Tedesco misschien meer respijt dan Martinez, die in het verleden over een betere kern beschikte.

Ik begrijp je punt, maar de manier waarop is voor mij persoonlijk minder van tel nu dan enkele jaren terug. Ik ben nu wel klaar voor een minder goed voetballende, maar klinischere nationale ploeg die vanuit de omschakeling zijn tegenstander pijn tracht te doen.

Daarom geef ik Tedesco misschien meer respijt dan Martinez, die in het verleden over een betere kern beschikte.
Oh maar op welke manier we winnen boeit mij ook niet hoor, tis de manier waarop we verliezen waar ik van vind dat we strenger mogen zijn :)

Als hij een klinische ploeg kan bouwen die vanuit de omschakeling iedereen dood doet en je gaat er in de kwartfinale uit omdat je 4 perfect uitgespeelde counters de nek omwringt of de Franse keeper een wereldmatch pakt is het idd geen schande. Als hij tegen dan met een ploeg van los zand staat te spelen omdat hij de groep niet in de hand heeft of tactisch compleet door de mand valt is het dat wel.

Ik heb er geen goed oog in maar hij krijgt natuurlijk wel een eerlijke kans.

Ook de geblesseerden Vertonghen, Tielemans en Theate waren opnieuw van de partij tussen de lijnen. Al trainde die laatste wel nog apart. Enkel Axel Witsel hield het bij loslopen en -fietsen. De verdediger van Atletico bleef zaterdag tijdens de rust ook in de kleedkamer met een lichte spierblessure
Ik vraag me af of die informatie over Vertonghen wel klopte, dat die nog weken buiten strijd is.

Ik vraag me af of die informatie over Vertonghen wel klopte, dat die nog weken buiten strijd is.
Laat ons hopen dat dat dan verkeerd was, maar ook vandaag trainen ze alledrie nog apart blijkbaar.

Dus ja... Ze moeten dan toch nog eerst volwaardig bij de groep aansluiten + vooraleer hij echt terug 90 minuten aankan... Het zou toch al straf zijn, moest Vertonghen de tweede wedstrijd (volwaardig) halen, denk ik.

Bwa, als hij de kwartfinale haalt en we liggen er na een match tegen Frankrijk uit, dan heeft hij het imo niet onverdienstelijk gedaan. Alles minder dan dat is dan natuurlijk gefaald.

Uw poules niet als eerste doorkomen is zelfs met alle blessures een schande. En de kans dat ge daarna weer een zwak land tegenkomt, is 75%. Dus zoals ge zegt "minder dan de kwartfinale is gefaald" (tenzij ge net de 3de van de groep des doods krijgt). Maw die kwartfinale HALEN is helemaal niet "niet onverdienstelijk", dat is de normaalheid zelve...

Dit.
We verloren mààr 1-0 tegen Argentinië (2014), mààr 1-0 tegen Frankrijk (2018) en mààr 2-1 tegen Italië (2021).
Echter werden we daar telkens tactisch opgevreten en mochten we Courtois bedanken dat de score niet hoger opliep.
Tegen Japan wonnen we ook met meer geluk dan kunde, die mannen waren véél beter voorbereid op die wedstrijd.
Enkel de befaamde eerste helft tegen Brazilië was tactisch dik oké.

Ik hoop dat Tedesco tactisch eindelijk eens iets neerzet, en dan kan men inderdaad leven met een uitschakeling in een kwartfinale.

Dit.
We verloren mààr 1-0 tegen Argentinië (2014), mààr 1-0 tegen Frankrijk (2018) en mààr 2-1 tegen Italië (2021).
Echter werden we daar telkens tactisch opgevreten en mochten we Courtois bedanken dat de score niet hoger opliep.
Tegen Japan wonnen we ook met meer geluk dan kunde, die mannen waren véél beter voorbereid op die wedstrijd.
Enkel de befaamde eerste helft tegen Brazilië was tactisch dik oké.

Ik hoop dat Tedesco tactisch eindelijk eens iets neerzet, en dan kan men inderdaad leven met een uitschakeling in een kwartfinale.
Hoezo was Japan beter voorbereid? Wij hadden serieus meer kansen en kregen een afstandsschot tegen en een goal waar Vertonghen in de fout ging. Japan had geluk dat wij niet efficiënter waren. Achteraf uiteraard het geluk aan onze kant toen die kopbal van Vertonghen erin ging, maar op de 3-2 ging Japan in de fout door met zoveel naar voren te gaan.

Valt die bal van Vertonghen niet binnen was het boeken toe en 10 jaar dwangarbeid in de Oeral.

We hebben in die knock-outs van de laatste tien jaar misschien 1 keer overtuigend gewonnen en dat was de 4-0 tegen Hongarije. Maar alle andere matchen was het trillen en billen knijpen. Puur omdat we tactisch niet goed stonden. Brazilië kan je een uitzondering noemen, maar daar denk ik dat ook de onderschatting door Brazilië meespeelde en Hazard speelt daar de match van zijn leven.

We hebben in die knock-outs van de laatste tien jaar misschien 1 keer overtuigend gewonnen en dat was de 4-0 tegen Hongarije.
De 2-1 tegen USA vond ik anders ook overtuigend. Akkoord, we winnen met slechts 1 goal verschil, maar we krijgen daar wel elvendertig kansen en USA komt er (buiten hun doelman die de wedstrijd van zijn leven keept) totaal niet aan te pas.

Net eens naar de kernen gekeken van onze tegenstanders in de poules en dat wordt al direct een leuke oefening in het afbreken van een dubbele gordel denk ik. Benieuwd hoe Tedesco dat gaat aanpakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan