De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het zo niet om eerlijk te zijn.

Vorig jaar werd er ook geroepen en gezaagd om Mike Tresor, omdat hij zo goed bezig was in de Belgische competitie.
1 jaar later na een overstap naar de engelse competitie en hij heeft zich daar nog niet echt in de ploeg kunnen werken.

En het is nu ook niet alsof we spreken over dat hij in een topploeg terecht gekomen is op basis van de resultaten.

Ik kan dan wel begrijpen dat er nog wat voorzichtig omgegaan wordt met een gastje van 18 die bij Antwerpen komt piepen. Of over de Cuyper, ook al is die de beste linksachter in België.

Dat zwaard snijdt toch langs twee kanten? Je hebt zo ook boys die op jonge leeftijd naar Chelsea of Liverpool trekken, paar keer mogen invallen en gelijk opgeroepen worden bij de Rode Duivels en dat ook blijven rekken voor 10 jaar zonder noemenswaardige prestaties.
Kijk naar een Origi, is ondertussen bankzitter bij Nottingham Forest, of een Batshuayi die ondertussen bankzitter is bij Fenerbahce, in een competitie die uiteindelijk toch al jaar en dag onder de Belgische gerangschikt staat. En die wordt wel nog opgeroepen, terwijl een Cuypers niet opgeroepen wordt. Een bankzitter van Fenerbahce he. Dat is een club die al sinds 2009 geen groepsfase Champions League gespeeld meer heeft.

Ik blijf het wel insane vinden hoe ver hij het geschopt heeft zuiver op talent, want een trainingsbeest is hij nooit geweest.
Zet de mentale kop van Ronaldo op die van Hazard en je had een betere speler verkregen dan Messi.
Ik zal hem missen. Jammer dat hij niet altijd even goed leefde voor zijn sport.

Hazard we will miss you.

Zet de mentale kop van Ronaldo op die van Hazard en je had een betere speler verkregen dan Messi.
Ik zal hem missen. Jammer dat hij niet altijd even goed leefde voor zijn sport.

Hazard we will miss you.
Maar dan had het tegelijk ook niet Hazard geweest. Die nonchalance en pure spelvreugde was een groot deel van wat hem zo speciaal maakte.

Ik zie De Cuyper ook graag spelen, maar heb het gevoel dat hij vooral aanvallende kwaliteiten heeft? Heeft een actie en kan sterk voorzetten.
Maar defensief toch niet altijd even constant? Tegen Standard ging hij 2x in de fout bij de tegengoals.

Tedesco zal daar niet blind voor zijn denk ik.

Uw man voorbij kunnen en een deftige pass onder druk kunnen geven hebben defensief ook hun baten.

Gewoon al een echte linksback is gewoon beter dan een depanneur.

Nu hebben we eens een echte linksback (onze laatsten zijn Nico Van Kerckhoven, Filip Daems, Olivier Deschacht, Jordan Lukaku, Pocognoli en Kayembe: auwch) en wordt ie nog niet opgeroepen. Compleet absurd natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Trouwens, dat argument over de kwaliteit van de Belgische competitie. Hij roept nu Deman op. Die speelde tot vorig jaar toch ook maar gewoon in Belgie? Bij een middenmotor dan nog, heeft die op die 1,5 maand zoveel progressie gemaakt dan? En speelt nu bij een ploeg die elk jaar tegen degradatie vecht in Duitsland. Dan is een ploeg die voor de titel strijdt in Belgie en elk jaar Europees speelt, toch een mooiere adelbrief.
Nee, die is echt enkel maar opgeroepen omdat die in Duitsland speelt.

Eerst hadden we Martinez met zijn Neerpede-fixatie, nu hebben we er eentje met een Duitsland-fixatie. Tweede bondscoach op rij die letterlijk zegt dat spelers in het buitenland de voorkeur krijgen. Begin er maar aan als Belgische club om uw betere Belgische spelers bij te houden als zelfs de bank in Turkije of degradatie in Bundesliga meer kans geeft op een plaats bij de Rode Duivels.

Trouwens, dat argument over de kwaliteit van de Belgische competitie. Hij roept nu Deman op. Die speelde tot vorig jaar toch ook maar gewoon in Belgie? Bij een middenmotor dan nog, heeft die op die 1,5 maand zoveel progressie gemaakt dan? En speelt nu bij een ploeg die elk jaar tegen degradatie vecht in Duitsland. Dan is een ploeg die voor de titel strijdt in Belgie en elk jaar Europees speelt, toch een mooiere adelbrief.

Eerst hadden we Martinez met zijn Neerpede-fixatie, nu hebben we er eentje met een Duitsland-fixatie. Tweede bondscoach op rij die letterlijk zegt dat spelers in het buitenland de voorkeur krijgen. Begin er maar aan als Belgische club om uw betere Belgische spelers bij te houden als zelfs de bank in Turkije of degradatie in Bundesliga meer kans geeft op een plaats bij de Rode Duivels.
Tedesco heeft Deman tijdens een opwarming 25 sprints zien trekken en was direct onder de indruk.
Speelde De Cuyper nu bij Schalke was die effectief opgeroepen denk ik.

Deman werd opgeroepen in juni 2023 toen ie nog bij Cercle speelde. In augustus 2023 naar Bremen getrokken. Ik verdenkt Tedesco van een percentje op die transfersom :unsure:

Ik vind dat nu eigenlijk echt niet zoo raar dat De Cuyper nog niet is opgeroepen, oké die zal aanvallend veel bijbrengen maar in een ploeg met zo'n wankele verdediging is het (imo) toch niet zo raar om voor een verdedigende sterkere spelers als Thaete op links te kiezen. En ja, in de groepsfase zal die wel mooie dingen kunnen laten zien, maar als je ooit iets wil tonen op een groot toernooi ga je tegen betere landen dan Zweden & Oostenrijk spelen en dan zal je toch ook moeten verdedigen.

Ik vind dat nu eigenlijk echt niet zoo raar dat De Cuyper nog niet is opgeroepen, oké die zal aanvallend veel bijbrengen maar in een ploeg met zo'n wankele verdediging is het (imo) toch niet zo raar om voor een verdedigende sterkere spelers als Thaete op links te kiezen. En ja, in de groepsfase zal die wel mooie dingen kunnen laten zien, maar als je ooit iets wil tonen op een groot toernooi ga je tegen betere landen dan Zweden & Oostenrijk spelen en dan zal je toch ook moeten verdedigen.
Een heel valabel argument mocht Theate ook bij zijn club (soms) op LB spelen of mochten we een overvloed aan CV's hebben waardoor die jongen daar toch nooit zal uitgespeeld worden eens Jantje ermee stopt.

Ik zie Theate als de patron centraal achteraan eens Vertongen ermee stopt tbh. Faes is imo minder dan hem en al de rest is momenteel qua niveau enkel voor de bank of naast de selectie. En dan kom je dus op LB met Deman of De Cuyper en kies je normaalgezien altijd voor diegene die ook bij zijn club LB speelt. Dus waarom hem nu nog niet oproepen? Tis niet dat we volgende week een "in 1 keer af" match gaan spelen tegen een ploeg met een dodelijke rechterflank he...

Een heel valabel argument mocht Theate ook bij zijn club (soms) op LB spelen of mochten we een overvloed aan CV's hebben waardoor die jongen daar toch nooit zal uitgespeeld worden eens Jantje ermee stopt.

Ik zie Theate als de patron centraal achteraan eens Vertongen ermee stopt tbh. Faes is imo minder dan hem en al de rest is momenteel qua niveau enkel voor de bank of naast de selectie. En dan kom je dus op LB met Deman of De Cuyper en kies je normaalgezien altijd voor diegene die ook bij zijn club LB speelt. Dus waarom hem nu nog niet oproepen? Tis niet dat we volgende week een "in 1 keer af" match gaan spelen tegen een ploeg met een dodelijke rechterflank he...

Misschien denkt hij gewoon aan het volgende toernooi (het leven van een bondscoach is toch nooit echt lang) en weet je dat Vertonghen er daar nog gaat bij zijn en tegen dan zal De Cuyper ook niet hebben leren verdedigen (is ook niet nodig bij Brugge) waardoor Thaete toch je beste oplossing zal zijn op links. Vertonghen heeft toch ook een paar jaar op links gespeeld zonder echt op links te spelen bij Tottenham

Ik vind de vergelijking met Vertonghen niet op gaan, gezien we in die tijd enerzijds geen LB van het kaliber of het potentieel van De Cuyper lopen hadden, en anderzijds omdat we toen met Vermaelen en Kompany een waanzinnige centrale as hadden (voor zover ze niet geblesseerd waren, natuurlijk). Bovendien depanneerde Vertonghen zowel bij Ajax als bij Spurs af en toe ook op die LB.

Vergelijk dat met nu: Theate is eigenlijk je beste CV, maar die zet je op de LB. Een positie die hij nooit speelt bij zijn club. En je hebt nu dus wel een jonge, degelijke LB met potentieel die je kan oproepen.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wat vreemd dat men zegt dat De Cuyper verdedigend niet goed genoeg is. Dat is echt een bijter, ik ga niet zeggen dat hij nooit verdedigend eens een foutje maakt, maar een pure CV op de LB gaat ook gewoon qua positiespel ed verdedigend af en toe de mist in gaan. Het is niet omdat je een goede CV bent dat je automatisch verdedigend op de LB beter zou zijn.

Misschien denkt hij gewoon aan het volgende toernooi (het leven van een bondscoach is toch nooit echt lang) en weet je dat Vertonghen er daar nog gaat bij zijn en tegen dan zal De Cuyper ook niet hebben leren verdedigen (is ook niet nodig bij Brugge) waardoor Thaete toch je beste oplossing zal zijn op links. Vertonghen heeft toch ook een paar jaar op links gespeeld zonder echt op links te spelen bij Tottenham
- Wat als Vertonghen uitvalt? Ga je dan op CV een Debast ofzo zetten terwijl je beste CV op links moet blijven klooien?
- In het moderne voetbal moet je als LB ook meer kunnen dan enkel verdedigen. MDC zit daar mijlen verder dan Theate, die puur verdedigend idd misschien beter is, al is dat ook enkel zeker centraal en niet op links.
- Theate zou je eerste keus moeten zijn centraal achterin, samen met Vertonghen nu en later met eender wie van het groepje Faes, Debast, Al-Dakhil,... als zijn vervanger.

En zoals al aangegeven: Vertonghen was de depaneur op links bij Ajax én was centraal achterin bij de RD van die generatie eigenlijk maar 4e keus, na Kompany, Vermaelen en Alderweireld (ook al stond die meer op rechts dan centraal bij de nationale ploeg, ik heb die altijd beter gevonden als CV dan Jan)

Nee sorry, er zijn voor mij geen excuses om de enige zuivere linksback die je kan oproepen thuis te laten.

Ik vind dat nu eigenlijk echt niet zoo raar dat De Cuyper nog niet is opgeroepen, oké die zal aanvallend veel bijbrengen maar in een ploeg met zo'n wankele verdediging is het (imo) toch niet zo raar om voor een verdedigende sterkere spelers als Thaete op links te kiezen.
Hij is het nochtans wel gewoon om in een wankele verdediging te spelen dus dat is meer een argument 'pro' dan 'contra'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan