De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de spits imho ook met een Openda en eventueel Cuypers. Maar je moet zeker Openda juist aanspelen, aartsgevaarlijk in de 16, een beetje zoals Batshuayi maar toch iets meer een werker en vooral rapper.

Alvast heel blij voor Charles met een sublieme goal, hopelijk de boost die hij nodig heeft
Voorlopig kan Openda mij niet overtuigen bij de RD (incl beloften) maar bon Lukaku is ook gegroeid

Hoe komt het dat België zich steeds tegen voetbaldwergstaten mag/moet kwalificeren? Ik heb denk ik de voorbije toernooien nooit anders geweten.

Ik heb niet kunnen kijken, dus ik ben wat meer nuchter (alhoewel :unsure:): het gaat hier over Estland. Zweden is daar een paar dagen geleden ook met 0-5 gaan winnen.

Prima, uiteraard, maar er valt weinig uit op te maken naar de toekomst toe.

Ik maak me wel wat zorgen over onze verdediging. Faes liet zich daar bijzonder dom aftroeven (schot op de lat tot gevolg), en nogmaals, dit is maar Estland.

Lukaku in vorm, met een trainer die hem juist gebruikt en soigneert is een cadeau voor élke ploeg.
Zelfs een Lukaku uit vorm blijft een wereld van verschil voor een ploeg.
Mooiste bewijs op het WK, waar we niet toevallig onze beste helft spelen met Lukaku op het veld. Ja, hij mist er kansen. Maar gewoon door zijn aanwezigheid, positiespel zonder bal, zijn kaatsen, zijn bal afschermen en afspelen, bal recupereren zorgt hij er gewoon voor dat de spelers rond hem beter worden. Helaas staren velen zich dan blind op die missers. Dan hoor je her en der dat men Lukaku niet had moeten oproepen, en Openda zijn kans had moeten geven. Ik zie het (voorlopig) een Openda toch allemaal niet doen. Is ook gewoon een ander type spits natuurlijk. Maar toch straf dat men nog steeds die impact van big Rom niet wil inzien.

Hoe komt het dat België zich steeds tegen voetbaldwergstaten mag/moet kwalificeren? Ik heb denk ik de voorbije toernooien nooit anders geweten.
omdat we bij de loting in dezelfde pot zitten als de toplanden?
en, tbf, Zweden en Oostenrijk zijn imo niet bepaald "voetbaldwergstaten".

Ik heb niet kunnen kijken, dus ik ben wat meer nuchter (alhoewel :unsure:): het gaat hier over Estland. Zweden is daar een paar dagen geleden ook met 0-5 gaan winnen.

Prima, uiteraard, maar er valt weinig uit op te maken naar de toekomst toe.

Ik maak me wel wat zorgen over onze verdediging. Faes liet zich daar bijzonder dom aftroeven (schot op de lat tot gevolg), en nogmaals, dit is maar Estland.
Ik denk dat iedereen hier wel beseft dat het maar tegen Estland was hoor. Het was een makkelijke match, die we eigenlijk met de vingers in de neus gewonnen hebben. Buiten die ene fase met Faes hebben de Esten op geen enkel moment kunnen dreigen. Dat lag voor een groot deel aan de zwakte van de Esten, maar de Belgen hebben het wel volwassen gespeeld. Buiten een 10 minuten in de tweede helft waar ze duidelijk gas terugnamen en weer wat nonchalant begonnen te spelen, maar dat hebben ze dus vrij snel weer rechtgezet.

Er is nog véél werk aan de winkel, tegen grotere ploegen gaan middenveld en defensie echt nog serieuze stappen moeten zetten. Het EK gaat daarin toch wat te vroeg komen vrees ik. De nieuwe flanken (Doku, Lukebakio, Bakayoko) moeten ook nog die stap zetten naar rendement.

Bij de volgende interland hoop ik dat we volgende formatie eens mogen zien: Casteels - De Cuyper, Theate, Faes, Castagne - Onana, CDK, Mangala* - Trossard, Lukaku, Doku.

* Of Lavia als die tegen dan fit is en wat ritme heeft.

Carrasco blijft werken op het veld en dient zich telkens goed aan. Alleen heeft hij nog die speelstijl van de Martinez periode waar hij het spel vertraagt en de bal veel te veel terugspeelt naar achter. Bovendien verliest hij het overzicht wel eens.

Dus met oog op de toekomst zal die wel uit de ploeg moeten.

Als Tedesco zeker wist dat Lukaku zoveel minuten zou spelen begrijp ik ergens wel dat hij Cuypers niet selecteerde. Het is duidelijk dat hij Lukaku belangrijk wil maken en hem die minuten wil geven om naar de goeie vorm te groeien. En om dan Cuypers mee te nemen voor enkele minuten te spelen.. Want Openda wil je als coach ook niet negeren en die minuten geven.

Wellicht was dat ook het plan met Tielemans maar dat liep minder goed.

Carrasco blijft werken op het veld en dient zich telkens goed aan. Alleen heeft hij nog die speelstijl van de Martinez periode waar hij het spel vertraagt en de bal veel te veel terugspeelt naar achter. Bovendien verliest hij het overzicht wel eens.

Dus met oog op de toekomst zal die wel uit de ploeg moeten.

Als Tedesco zeker wist dat Lukaku zoveel minuten zou spelen begrijp ik ergens wel dat hij Cuypers niet selecteerde. Het is duidelijk dat hij Lukaku belangrijk wil maken en hem die minuten wil geven om naar de goeie vorm te groeien. En om dan Cuypers mee te nemen voor enkele minuten te spelen.. Want Openda wil je als coach ook niet negeren en die minuten geven.

Wellicht was dat ook het plan met Tielemans maar dat liep minder goed.
Je kan dan toch nog altijd Cuypers selecteren in plaats van Batshuayi, neen?

Volledig akkoord.
Ik kan me vinden in de suggestie van Sir.K mits eventueel Saelemaekers op rechtsback wordt geposteerd. Saelemaekers en Doku samen op de rechterflank moet wel vonken geven.

Bij Carrasco had ik de indruk dat Theate verschillende keer 'erover' ging naar het hoekje maar quasi nooit de bal kreeg.

Volledig akkoord.
Ik kan me vinden in de suggestie van Sir.K mits eventueel Saelemaekers op rechtsback wordt geposteerd. Saelemaekers en Doku samen op de rechterflank moet wel vonken geven.
Saelemaekers is geen verdediger. Ik zou toch echt willen vermijden om spelers uit hun natuurlijke positie te spelen. Dat kan je doen als ze echt gewoon beter zijn dan de natuurlijke spelers op die positie, maar dat is Saelemaekers niet.

De Cuyper op links moet ook nog heel veel boterhammen eten wat zijn defensieve taken betreft. Als hij dat kan, zitten we daar potentieel met een topper. Maar ik zie de kans ook wel reëel dat hij gewoon hoger op het veld gaat gepositioneerd worden. Maar op dit moment met én De Cuyper én Saelemaekers spelen als wingbacks ... tegen een Estland zal dat inderdaad vonken geven, maar tegen een Oostenrijk ga je imo al in de problemen komen. Zeker gezien Theate en Faes ook nog maar net komen piepen.

Bij Carrasco had ik de indruk dat Theate verschillende keer 'erover' ging naar het hoekje maar quasi nooit de bal kreeg.
Ook een paar keer gemerkt.
Faes mag toch ook eruit wat mij betreft
Voor wie dan? Tenzij je Alderweireld gaat terughalen zie ik niet direct spelers die op dit moment beter zijn. En eerlijk gezegd zie ik ons nu liever toch echt die verjonging volledig inzetten. Al-Dakhil en Debast zijn mogelijkheden, maar zijn die nu al beter dan Faes?

Om hem dan niet te laten spelen? Dan krijg je daar weer gezever over.

Nu, mocht ik bondscoach zijn zou ik met de spelers die ik niet selecteer maar er wel dicht bij staan wel persoonlijke gesprekken meehebben over de toekomst en waarom wel of waarom ik ze niet oproep.

Om hem dan niet te laten spelen? Dan krijg je daar weer gezever over.

Nu, mocht ik bondscoach zijn zou ik met de spelers die ik niet selecteer maar er wel dicht bij staan wel persoonlijke gesprekken meehebben over de toekomst en waarom wel of waarom ik ze niet oproep.
Denk dat hij dat ook wel doet, maar het is logisch dat wij dat allemaal niet meekrijgen.

En wie in de plaats dan? :unsure:
Zoals ik hierboven zeg heb ik ook mijn twijfels bij Faes, maar er zijn weinig tot geen alternatieven waar ik wel vertrouwen in zou hebben
Voor wie dan? Tenzij je Alderweireld gaat terughalen zie ik niet direct spelers die op dit moment beter zijn. En eerlijk gezegd zie ik ons nu liever toch echt die verjonging volledig inzetten. Al-Dakhil en Debast zijn mogelijkheden, maar zijn die nu al beter dan Faes?
Vertonghen kun je wel laten staan tot en met het EK denk ik en dan ernaast een Theate (moest De Cuyper goed genoeg zijn voor LB) en anders een Debast al eens proberen. Ik weet niet of Faes op dit moment zoveel beter is. Was toch bij de slechtste tegen 2 zeer zwakke tegenstanders.

Vertonghen kun je wel laten staan tot en met het EK denk ik en dan ernaast een Theate (moest De Cuyper goed genoeg zijn voor LB) en anders een Debast al eens proberen. Ik weet niet of Faes op dit moment zoveel beter is. Was toch bij de slechtste tegen 2 zeer zwakke tegenstanders.

Ben akkoord met @Sir.Killalot dat Debast en Al-Dakhil momenteel zeker niet beter zijn dan Faes.
Theate naast Vertonghen kan misschien, maar dan zit je met 2 linksvoetigen en een jonkie als De Cuyper op LB...

In de opbouw vind ik Faes trouwens wel erg goed. Als je de samenvatting bekijkt zie je hoe vaak het bij Faes begint, die kan best goed voetballen. Alleen in verdedigend opzicht ziet het er vaak zo onbeheerst uit bij hem. Die doet me (ook door zijn haar) soms denken aan David Luiz, dat was ook zo een CB die wel goed kon mee voetballen maar defensief regelmatig de mist in ging.

Ben akkoord met @Sir.Killalot dat Debast en Al-Dakhil momenteel zeker niet beter zijn dan Faes.
Theate naast Vertonghen kan misschien, maar dan zit je met 2 linksvoetigen en een jonkie als De Cuyper op LB...

In de opbouw vind ik Faes trouwens wel erg goed. Als je de samenvatting bekijkt zie je hoe vaak het bij Faes begint, die kan best goed voetballen. Alleen in verdedigend opzicht ziet het er vaak zo onbeheerst uit bij hem. Die doet me (ook door zijn haar) soms denken aan David Luiz, dat was ook zo een CB die wel goed kon mee voetballen maar defensief regelmatig de mist in ging.
Akkoord met dat linksvoetige, maar is dat echt een probleem als dat uw beste 2 cv's zijn? Linksvoetige cb's zijn dun gezaaid, dus veel ploegen spelen ook met 2 rechtsvoetige he.

Er moet ook eens iemand tegen Doku zeggen dat hij de bal niet per se in de kruising moet proberen te schieten.
Je ziet die vaak vanop links zo naar binnen komen, schitterende dribbel enz., maar meestal wil hij hem dan hoog in de kruising draaien en gaat de bal over.

Gewoon op de benedenhoek mikken, Jeremy :unsure: Of eens in de korte hoek ofzo.

In die opbouw liggen natuurlijk ook Debast zijn kwaliteiten, maar op dit moment vind ik die defensief toch echt wel nog de mindere van Faes.

Akkoord met dat linksvoetige, maar is dat echt een probleem als dat uw beste 2 cv's zijn? Linksvoetige cb's zijn dun gezaaid, dus veel ploegen spelen ook met 2 rechtsvoetige he.
Ik was net hetzelfde aan het schrijven als Joris. Op zich is dat linksvoetige niet zo'n probleem, je hebt gelijk dat veel ploegen met twee rechtsvoetigen spelen centraal. Alleen zijn die spelers dat meestal ook wel weer gewoon van bij hun club (omdat linksvoetige CB's inderdaad dungezaaid zijn). Theate en Vertonghen zijn het niet gewoon om de rechtse CB-positie te spelen, dus dan speel je toch weer 1 van beiden uit op een positie die ze niet gewoon zijn van bij hun club.

Ik vind Vertonghen nog altijd een meerwaarde voor de ploeg, maar als je ziet hoe Alderweireld het afgelopen seizoen heeft gespeeld, dan zou ik toch liever bij de Duivels Theate - Alderweireld zien op dit moment. Dat is volgens mij een kwalitatievere en meer gebalanceerde mix dan Vertonghen - Faes. Maar ik heb nu ook niet het gevoel dat dat echt een wereld van verschil gaat maken ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan