De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle ogen op Openda en De Ketelaere, al vind ik die laatste nog altijd geen echte spits.
Maar het zal de komende 2-3 jaar duidelijk worden hoeveel we van die 2 mogen verwachten.
Een spits met 0 goals in 1100 minuten is inderdaad geen echte spits :unsure:.

Hopelijk kan hij zich herpakken. Al zie ik in hem ook eerder een aanvallende middenvelder dan een echte spits.

Laat ons vooral hopen dat Lukaku nog jaren meegaat, zodat de Openda's van deze wereld de tijd hebben om te groeien. Want Lukaku gaan we echt enorm missen. Kijk naar hoe we met en zonder hem spelen. Kijk hoe moeilijk grote voetballanden als Spanje en Duitsland het hebben gehad sinds ze het zonder echte, goeie spitsen moeten doen.

Wat is er trouwens ineens gebeurd met Thorgan Hazard?

Dat was tot voor kort een geweldig nuttige speler bij de nationale ploeg, maar dan gaat die ineens naar PSV en valt er precies niks meer mee aan te vangen :unsure:

Hopelijk kan hij zich herpakken. Al zie ik in hem ook eerder een aanvallende middenvelder dan een echte spits.

Laat ons vooral hopen dat Lukaku nog jaren meegaat, zodat de Openda's van deze wereld de tijd hebben om te groeien. Want Lukaku gaan we echt enorm missen. Kijk naar hoe we met en zonder hem spelen. Kijk hoe moeilijk grote voetballanden als Spanje en Duitsland het hebben gehad sinds ze het zonder echte, goeie spitsen moeten doen.
Als Lukaku niet meedoet moet je eigenlijk met twee spitsen in de box spelen. Oké, het was maar Estland, maar als je ziet hoe Lukaku keer op keer aan de kleine carré opdook (beide goals), altijd op de juiste plaats staat, heel slim het gaatje zoekt. Hoe dichter Lukaku bij de goal kan spelen, hoe gevaarlijker is. Het verrast me niet dat hij nu de laatste vier matchen onder Tedesco nog meer zijn killer instinct toont. Hij krijgt betere ballen en wordt dichter tegen de goal van de tegenstander aangespeeld.

Wie hebben we als spits: Openda, Batshuayi, Cuypers? Benteke of Vossen terug uit pensioen halen zou ik niet doen.

Het ding is natuurlijk dat er op dit moment niet zo heel erg veel alternatieven zijn wanneer De Bruyne niet speelt. Er zijn zeker argumenten om nu eerder een Heynen of Vanaken te gebruiken in plaats van Tielemans, maar 't is niet dat je daar zoveel verder mee gaat geraken.

Al moet er ook gezegd worden: in de matchen tegen Oostenrijk en Estland liep Tielemans niet als vervanger van De Bruyne op het veld. Dat was eerder Carrasco. Op de plek waar Tielemans deze twee matchen werd uitgespeeld, heb je straks wel genoeg alternatieven die beter zijn.
Vermeeren? Heeft zowel voetballende kwaliteiten en is defensief een pak sterker dan Tielemans op die positie.

Vermeeren? Heeft zowel voetballende kwaliteiten en is defensief een pak sterker dan Tielemans op die positie.
Indien fit lijkt me dat de centrale as in de eerste plaats Onana - Lavia zal zijn. Met Mangala, Matazo, Vermeeren, Vranckx, Sambi, Dendoncker, Tielemans, ... als back-ups. Maar het gaat hier buiten de laatste twee over allemaal nog heel jonge spelers die nog alle kanten uit kunnen.

En daarvoor dan De Bruyne, of een andere AM. (Of De Bruyne als meer diepliggende spelmaker laten evolueren, naarmate de fysiek begint te minderen, beetje Pirlo-gewijs).

Die foto met die tape ook... Zal wel zijn dat hij een pijntje heeft aan zijn knie (maar ik ben ook 99% zeker dat hij, moest zijn gigantische ego niet gekrenkt zijn, er gewoon mee had verder gespeeld) maar dan zie je daar als 'bewijs' een knie die er perfect normaal uit ziet met zo'n onnozel enkel stripje kinesiotape errond. Goed, blessures kan je niet altijd aan de buitenkant zien, maar komaan :sarcastic:

Als je de reactie van Vertonghen en Tedesco ziet (en wat wint Tedesco er trouwens bij om hier over te liegen...) en de geschiedenis van Courtois lijkt het mij toch vrij duidelijk waar de klepel hier hangt. Het begint er vrij triest uit te zien vind ik.

694
En dan staat er een linkerschoen onder 🤣

Indien fit lijkt me dat de centrale as in de eerste plaats Onana - Lavia zal zijn. Met Mangala, Matazo, Vermeeren, Vranckx, Sambi, Dendoncker, Tielemans, ... als back-ups. Maar het gaat hier buiten de laatste twee over allemaal nog heel jonge spelers die nog alle kanten uit kunnen.

En daarvoor dan De Bruyne, of een andere AM. (Of De Bruyne als meer diepliggende spelmaker laten evolueren, naarmate de fysiek begint te minderen, beetje Pirlo-gewijs).

Zolang KDB kan en wil mee doen, moet je die inderdaad gewoon inpassen.
Pirlo, Modric, goede voorbeelden dat het kan, maar de fysiek moet nog altijd goed genoeg zijn natuurlijk, zelfs als diepliggende spelmaker.

Tja, bij Brugge scoorde De Ketelaere toch redelijk vlot, maar in Italië lukt het inderdaad niet.

Zolang KDB kan en wil mee doen, moet je die inderdaad gewoon inpassen.
Pirlo, Modric, goede voorbeelden dat het kan, maar de fysiek moet nog altijd goed genoeg zijn natuurlijk, zelfs als diepliggende spelmaker.
Ik zie KDB toch niet zo lang doorgaan bij de nationale ploeg als die mannen. Hij zit toch vaak te zeuren dat we ‘maar’ België zijn en laat vaak blijken dat het bij City toch allemaal zoveel beter is. Lijkt me niet iemand die zich kost wat kost wil smijten voor het vaderland.

Ik zie KDB toch niet zo lang doorgaan bij de nationale ploeg als die mannen. Hij zit toch vaak te zeuren dat we ‘maar’ België zijn en laat vaak blijken dat het bij City toch allemaal zoveel beter is. Lijkt me niet iemand die zich kost wat kost wil smijten voor het vaderland.

Zou kunnen, ja.
Ik zie hem fysiek ook niet direct doorgaan tot zijn 36e ofzo. Hij wordt nu bij City al vaak rust gegund...
Helaas, want het is ne klasbak.

In de match tegen de Sovjet-Unie waar hij scoort, gaf hij ook een schitterende assist over 60 m aan Ceulemans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan