De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tielemans. Dat is nu al 4-5 jaar dat we zeggen dat ie bevrijd gaat kunnen spelen.
Didn't happen once. Altijd maar teleurstellen.
Misschien is het gewoon tijd om hem op te geven en anderen kansen te gunnen.

Het interesseert werkelijk niemand iets wie dat ding om zijn arm heeft.
En toch is het wel vaker een dingetje maar dat gaat in 99% van de gevallen puur over ego. Nu maakt het voor mij niet zoveel uit wie die band specifiek draagt maar ik vind wel dat je bepaalde spelers die band zeker niet moet geven: Hazard was bv zo'n speler die je die band vooral niet moet geven imo, dat is voor mij nu eens het prototype van alles wat een kapitein net niet moet zijn.

Eigenlijk is de reactie van Carrasco spot on: "Een aanvoerdersband is maar een detail. Het is met je persoonlijkheid dat je moet tonen dat je een leider en een aanvoerder bent".

Ik ben geen grote Lukaku fan, ook daar zit een serieus laagje ego over dat mij nooit heeft bevallen, maar los van zijn gemekker bij momenten is hij wel iemand die zich altijd smijt voor de ploeg en ook een speler die toch van levensbelang is. Ok, Lukaku is niet de man van de grote momenten maar aan de andere kant is hij wel een garantie voor goals in die andere matchen... als Lukaku gisteren weer zijn goals niet meepikt wordt dat finaal misschien toch weer zo'n heel vervelende wedstrijd terwijl je nu eigenlijk comfortabel met 0-3 wint. Het zijn dit soort wedstrijden die nu gewoon op reserve gewonnen worden waar de Rode Duivels het begin deze eeuw héél vaak lieten liggen en wat ons finaal vaak kwalificatie voor de eindrondes koste. Ook dat is toch enorm veel waard. Dat je zo iemand dan kapitein maakt... ik vind dat niet zo verkeerd. Eigenlijk ook liever zo iemand dan een Courtois waar de overige spelers met moeite mee door één deur kunnen (moeilijk met zone nek natuurlijk).

Nu snap ik ook wel niet goed dat je als coach zijnde niet meteen van in het begin (dus in maart) zegt: Kevin jij bent mijn kapitein, Romelu jij bent vice-kapitein, punt. Als jullie er allebei niet zijn, dan doen we het wel gewoon volgens #caps.

Tielemans. Dat is nu al 4-5 jaar dat we zeggen dat ie bevrijd gaat kunnen spelen.
In die 4-5 jaar heeft hij nooit met twee defensieve middenvelders in zijn rug kunnen spelen. De Bruyne zou ook nog meer kunnen uitblinken in zo'n constellatie. Dat geldt voor elke aanvallende middenvelder. Maar voor een Tielemans nog meer, omdat die niet zo'n afstanden loopt als een De Bruyne.

Enfin, ik ben het er mee eens dat Tielemans teleurstelt bij de Duivels, en dat ik je 5 jaar geleden zot had verklaard als je mij toen had gezegd dat die nu bij Villa zou spelen. Maar de afgelopen 5 jaar hebben we heel wat Duivels laten spelen in een bezetting, rol en tactiek die hen niet uitspeelde in hun sterktes. Integendeel. Daar moet je de coach op afrekenen, niet de speler. Ik heb hier ook héél veel gezaagd over Witsel en Batshuayi bijvoorbeeld. Maar ik ben er van overtuigd dat die jongens wel degelijk nog een rol te spelen kunnen hebben bij de Duivels. Witsel als schakel op het CM, met voor hem De Bruyne en achter hem een Onana of een Dendoncker? Daar geloof ik wel nog in. Maar Martinez heeft Witsel blijven uitspelen als verdedigende middenvelder, een rol die hij niet meer belopen krijgt. Zet Batshuayi als tweede spits, en hij ramt er elke twee matchen minstens ééntje in. Maar Martinez gebruikte hem steevast als ware hij een zelfde type speler als Lukaku. Quod non. Hetzelfde met Tielemans. Je weet dat die de ruggensteun nodig heeft van minstens 1 echte balveroveraar, maar liefst 2 defensieve middenvelders om echt zijn spel te kunnen spelen. Maar hij moest het bij de Duivels met enkel Witsel doen. Dan weet je gewoon op voorhand dat je middenveld overlopen wordt.

Dus ja, ik durf Tielemans - natuurlijk afhankelijk van wat hij straks gaat doen bij Villa, en wat zijn concurrentie op die positie gaat doen - wel nog een kans geven als back-up van De Bruyne. Op voorwaarde dat je dan met een opstelling en tactiek speelt die op zijn sterktes inspeelt, en zijn zwaktes indekt. En misschien nog meer dan tijdens de gouden generatie lijken we straks de spelers te gaan hebben op het middenveld om daarvoor te zorgen. H

Tielemans moet gewoon weken / maanden met dezelfde mensen voetballen. Dan toont hij mooie zaken. Zo af en toe met enkele Rode Duivels... je moet er voor gemaakt zijn...

Nu snap ik ook wel niet goed dat je als coach zijnde niet meteen van in het begin (dus in maart) zegt: Kevin jij bent mijn kapitein, Romelu jij bent vice-kapitein, punt. Als jullie er allebei niet zijn, dan doen we het wel gewoon volgens #caps.

Dat is idd wel een fout van Tedesco, dat hij niet onmiddellijk de pikorde voor de aanvoerdersband heeft vastgelegd.
Misschien dacht hij, zoals de meeste normaal denkende mensen, dat die band eigenlijk niet zo heel belangrijk is. :unsure:

Er is geen apart EK-topic, dus even hier vermelden:

Luxemburg is 0-2 gaan winnen in Bosnie.
Ze staan 4 punten voor op Bosnie en lijken op weg te zijn naar minstens de barrages. Als je de andere groepen bekijkt is de kans reëel dat het komend EK uit landen zullen bestaan zoals Albanië, Moldavie, Kazakhstan,...

Ja kom, heeft in zijn periode bij Leicester ook wel mooie zaken laten zien. Goed, heeft de laatste 2 seizoenen een stap achteruit gezet, en die domme balverliezen hebben zich meer en meer in zijn. spel genesteld.

Denk dat een Tielemans vooral de juiste speler naast zich nodig heeft. Ndidi was bij Leicester een ideale match. Hopelijk kan hij ook bij Aston Villa zijn carrière wat nieuw leven inblazen. Zelfs als grote Tielemans fan kan ik dit seizoen van hem niet verdedigen (ondanks blessures en de miserie van Leicester zelf).

En zoals gezegd, op ons centraal middenveld komt er een gigantische concurrentie aan. Dus als hij zo blijft slabakken, zal hij er wel vanzelf uitgaan. Wat jammer is, want een Tielemans in vorm blijft een heerlijke speler.

Laatst bewerkt:
Vertonghen blijft toch ook hard.
"Ik hoop alle partijen even nadenken over wat er gebeurd en gezegd is. Dan is het wachten tot september. Ik hoef gelukkig geen beslissingen te nemen, want dat zal niet gemakkelijk zijn." Of de deur nu toe is voor Courtois? “Wij hebben het recht niet om voor Thibaut te beslissen, dus dat zullen we zeker niet doen. Het is een jonge groep die heel erg opkijkt naar Thibaut en zijn staat van dienst. Hij heeft een heel groot karakter. Nu is het aan de partijen. Er zal wel gesproken worden.”

Toch teken dat er echt wel een diepe kloof is.

Tielemans moet gewoon weken / maanden met dezelfde mensen voetballen. Dan toont hij mooie zaken. Zo af en toe met enkele Rode Duivels... je moet er voor gemaakt zijn...
Hij speelt al jaren bij Leicester en ook daar laat hij de dingen zien die ons de das om doen.

Ziekenhuisballen naar de tegenpartij, ook over korte afstanden, zware defensieve fouten die rechtstreeks leiden tot tegendoelpunten, te weinig dynamisch, geen loopvermogen, geen snelheid, enzovoort.

Hij kan heel goed ballen en hij laat soms fenomenale flitsen zien (vooral schoten vanop afstand eerlijk gezegd), maar de laatste twee jaar is er te veel negatiefs verbonden aan zijn prestaties. Als er alternatieven zijn moet je daar nu op beginnen focussen. Bij de duivels is hij vaak slachtoffer geweest van erbarmelijke tactiek die hem niet ligt, maar het feit dat hij nog NOOIT daar boven kon stijgen spreekt ook boekdelen. Een echt goede speler forceert iets af en toe. Ik zou hem zodra mogelijk naar de bank verwijzen. En van daar mag hij af en toe eens proberen en dan zien we wel of hij uit het dal klimt. Zijn profiel komt momenteel te kort op een cruciaal punt op élke plek in het middenveld. Je hebt niets aan die sporadische schoten als hij de rest van de pot zijn mannetje laat lopen/niet kan volgen.

In Nederland zou die goed uit de verf komen. Daar spelen ze niet bijster snel, verdedigers zetten daar amper druk en in de goal staan vaak vliegenvangers. Die ramt daar 15 goals per seizoen in denk ik.

Het ding is natuurlijk dat er op dit moment niet zo heel erg veel alternatieven zijn wanneer De Bruyne niet speelt. Er zijn zeker argumenten om nu eerder een Heynen of Vanaken te gebruiken in plaats van Tielemans, maar 't is niet dat je daar zoveel verder mee gaat geraken.

Al moet er ook gezegd worden: in de matchen tegen Oostenrijk en Estland liep Tielemans niet als vervanger van De Bruyne op het veld. Dat was eerder Carrasco. Op de plek waar Tielemans deze twee matchen werd uitgespeeld, heb je straks wel genoeg alternatieven die beter zijn.

Ik vind het knap dat Tedesco durft zo'n groene jongens te brengen, maar Vranckx heeft amper 300 minuten gespeeld dit seizoen. Nog piepjong én helemaal geen matchritme, dan vraag je er natuurlijk wel om.
Martino ging veel te lang door met telkens dezelfde spelers maar wat Tedesco doet lijkt me wel een beetje op vervangen om te vervangen.
Zo'n Vranckx heeft geen plaats bij de RD en al zeker niet als basisspeler.
Mss wel binnen enkele jaren maar nu nog niet.
Wil je zo'n gast wat ervaring laten opdoen doe dat dan bij vriendschappelijke wedstrijden niet bij wedstrijden met inzet (ook al was het tegen Estland)

Hij speelt al jaren bij Leicester en ook daar laat hij de dingen zien die ons de das om doen.

Ziekenhuisballen naar de tegenpartij, ook over korte afstanden, zware defensieve fouten die rechtstreeks leiden tot tegendoelpunten, te weinig dynamisch, geen loopvermogen, geen snelheid, enzovoort.
Tielemans is erg jong doorgebroken en men denkt dan al snel dat die verder gaat evolueren en binnen enkele jaren basisspeler van pakweg Barca is.
Tielemans is echter wat blijven hangen op zijn niveau en lijkt niet in staat om een stap hoger te zetten.
Veel zulke gevallen.
Natuurlijk om de zoveel maanden scoort hij eens met een mooie pegel en dan denken de scorebordjournalisten en - supporters al snel dat de nieuwe Messi is opgestaan.

Het ding is natuurlijk dat er op dit moment niet zo heel erg veel alternatieven zijn wanneer De Bruyne niet speelt. Er zijn zeker argumenten om nu eerder een Heynen of Vanaken te gebruiken in plaats van Tielemans, maar 't is niet dat je daar zoveel verder mee gaat geraken.

Al moet er ook gezegd worden: in de matchen tegen Oostenrijk en Estland liep Tielemans niet als vervanger van De Bruyne op het veld. Dat was eerder Carrasco. Op de plek waar Tielemans deze twee matchen werd uitgespeeld, heb je straks wel genoeg alternatieven die beter zijn.
Het systeem verandert gewoon zonder De Bruyne. Je kan hem nooit 1 op 1 vervangen. Je gaat bijvoorbeeld een type Tresor hoger op het veld de bal moeten geven en meer rekenen op een dribbel ipv een pass. Je gaat bijvoorbeeld sowieso minder zuiver kunnen counteren ook en je gaat veel directer moeten spelen. Bij KDB kan je rekenen dat hij 8/10 keer de juiste keuze maakt én de perfecte pass geeft. Zonder KDB gaat het meer om snel de bal in de diepte te sturen zodat iemand met snelheid erachteraan kan.

Wat zijn hier de meningen over Tresor?

Ik heb hem mss iets meer aandachtig gevolgd nadat half Genk in duigen lag toen hij vorige keer niet opgeroepen was. Het leek mij een degelijke prestatie, niet altijd makkelijk zo'n 1e basisplaats in een halve B-ploeg. Maar hij leek me nu ook weinig te brengen dat zijn positie bij de eerste 20 spelers leek te rechtvaardigen. Hij lijkt me fysiek toch ook wat minder dan zijn concurrenten op die positie, en dan bedoel ik vnl. meerder high-intensity runs na mekaar. Als hij de bal paste, miste hij verschillende keren de kans (of te moe) om zich snel vrij te lopen (soms maar 5 à 10meter) om zo hoog in balbezit te blijven ipv achteruit te spelen zoals het nu vaak ging.

KDB is onvervangbaar, maar je kan je systeem nog trachten om te gooien.

Als Romelu stopt heb je een minstens even groot probleem

Tresor heeft zijn best gedaan. Probeerde soms echt verticaal te spelen maar je merkt dat die nog wat vertrouwen mist. Blijkbaar heeft Lukaku tijdens de opwarming zeer lang staan praten met Tresor en Bakayoko.

Die heeft zeker zijn plaats in de selectie (Vanaken was ook mee). Tielemans mag in september thuis blijven.

Wat zijn hier de meningen over Tresor?

Ik heb hem mss iets meer aandachtig gevolgd nadat half Genk in duigen lag toen hij vorige keer niet opgeroepen was. Het leek mij een degelijke prestatie, niet altijd makkelijk zo'n 1e basisplaats in een halve B-ploeg. Maar hij leek me nu ook weinig te brengen dat zijn positie bij de eerste 20 spelers leek te rechtvaardigen. Hij lijkt me fysiek toch ook wat minder dan zijn concurrenten op die positie, en dan bedoel ik vnl. meerder high-intensity runs na mekaar. Als hij de bal paste, miste hij verschillende keren de kans (of te moe) om zich snel vrij te lopen (soms maar 5 à 10meter) om zo hoog in balbezit te blijven ipv achteruit te spelen zoals het nu vaak ging.

Hij was OK. Eigenlijk wat ik verwacht van een speler die in de Jupiler Pro League speelt :unsure:
Die ene keer dat hij in de aanval de bal breed gaf aan Bakayoko (en hem dan terug kreeg maar niet kon afwerken) beviel me wel, dat toonde dat hij de juiste pass kan geven in zo'n situatie.
M.a.w. zeker potentieel, maar hij zou nog wat mogen rijpen in het buitenland.

KDB is onvervangbaar, maar je kan je systeem nog trachten om te gooien.

Als Romelu stopt heb je een minstens even groot probleem
De opvolging na Lukaku is inderdaad nog lang niet klaar en/of zal misschien nooit van hetzelfde kaliber zijn.

Alle ogen op Openda en De Ketelaere, al vind ik die laatste nog altijd geen echte spits.
Maar het zal de komende 2-3 jaar duidelijk worden hoeveel we van die 2 mogen verwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan