De Porsche van de grasmaaiers

Horse

Well-known member
Mijn schoonvader heeft een stuk van 20m x 70m en ik moet iedere week zijn gras afdoen. Ten eerste omdat hij het zelf niet meer kan, en ten tweede omdat die mens al zoveel voor mij gedaan heeft de laatste 15 jaar.

Probleem 1: het stuk grond is niet egaal, veel putten en verzakkingen
Probleem 2: als ik het eens een week vergeet is het de week nadien bijna 2u30 werk

en dan is het nog niet perfect gedaan eerlijk gezegd

Ik wil hiervoor een zeer goede grasmaaier kopen, budget €2500 - €5000

iemand een idee? Is een grasrobot goed voor een niet perfect stuk gras? Of toch eerder een zitmaaier met een grote bak? Alle opties zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
Vul die putjes wat op en zet een robot
Iedereen blij

(edit: voor dat budget zit je nog niet bij de Porsche's hoor :p)
 
Heb zelf een Stihl zitmaaier. Deftig ding, maar wel met zo een mulching kit, want telkens om de vijf scheten die bak gaan leegkippen is niet te doen, zeker wanneer je gras eens wat langer staat zit die bak snel vol. Ik denk toen ongeveer 3200euro betaald.
 
Laatst bewerkt:
Zelftrek met een viertaktmotor en een metalen "carrosserie"². De motor is het belangrijkste, al de rest is eigenlijk bijzaak. Ik gebruik zelf een CentralPark maaier van den Brico (met Briggs&Stratton motor van 3.5pK) voor lappen gazon van in totaal ~1600m² bij de ouders³, en een Honda Hydrostatic HR215 bij de schoonouders voor een vergelijkbare oppervlakte. Ik werk liever met die CentralPark vanwege de iets ruimere opvangbak en de centrale hoogteverstelling. Die Honda is op papier een betere machine, maar werkt toch redelijk archaisch.

(² zoals met alles: goed onderhoud is belangrijk. Dus niet kletsnat wegzetten, ieder jaar de onderkant reinigen en sprayen met anti-steenslag verf, en de messen scherpen)
(³ ik gebruik die zelfs probleemloos als bosmaaier in de herfst om de bladeren en fijne eikentakjes te mulchen in het aanpalend bosje).
 
en dan ook nog eentje over grasrobots.

Er lijkt me een mooi algemeen topic over grasmaaiers in de maak ^^

grashaters niet toegelaten weliswaar
 
Heb een tuin van 5m op 27m, doe alles met een bosmaaier en grasmaaier op batterij (dual. Power van de Hubo, samen voor nog geen 100 euro gekocht) en dat werkt perfect.
 
De Porsche van de grasmaaiers is de Dixie Chopper Eagle HP
Die maait 10,4 acres per uur, dat is dus 4 ha per uur
Kunnen tot 18 miles/hr rijden terwijl ze maaien, dat is dus net geen 30 km/uur...

 
De Porsche van de grasmaaiers is de Dixie Chopper Eagle HP
Die maait 10,4 acres per uur, dat is dus 4 ha per uur
Kunnen tot 18 miles/hr rijden terwijl ze maaien, dat is dus net geen 30 km/uur...

30km/u? Peanuts:

sorry, kon het niet laten...
 
De Porsche van de grasmaaiers is de Dixie Chopper Eagle HP
Die maait 10,4 acres per uur, dat is dus 4 ha per uur
Kunnen tot 18 miles/hr rijden terwijl ze maaien, dat is dus net geen 30 km/uur...

Gebruiken ze zo'n dingen niet op golf terreinen?

OT ergens een zitmaaier denk ik? Wel zien dat het werkt met al die oneffenheden. Of ge zet er beesten op, geen werk meer.
 
30km/u? Peanuts:

sorry, kon het niet laten...
Op circuit , je gaat dan écht geen mooi gemaaid gazon hebben. Die Honda is een racewagen die ook kan maaien, geen grasmaaier...
 
Op circuit , je gaat dan écht geen mooi gemaaid gazon hebben. Die Honda is een racewagen die ook kan maaien, geen grasmaaier...
Moet dat? Laat het gras maar groeien, laat het gras maar groeien, rijdt het nooit meer af!
 
De Porsche van de grasmaaiers is de Dixie Chopper Eagle HP
Die maait 10,4 acres per uur, dat is dus 4 ha per uur
Kunnen tot 18 miles/hr rijden terwijl ze maaien, dat is dus net geen 30 km/uur...

Op het werk komen ze ook met zo een cirkelmaaier het gras afrijden. Niet van dat merk, maar die van hun rijdt toch ook vlot 25km/h want steekt fietsers voorbij.
Maar dat is echt enkel maar goed om te maaien om te maaien, echt straks is dat resultaat niet.
 
Dat niemand hier de P111 al aangeraden heeft...

1957_porsche_p111_junior_tractor_1.jpg
 
Heb een tuin van 5m op 27m, doe alles met een bosmaaier en grasmaaier op batterij (dual. Power van de Hubo, samen voor nog geen 100 euro gekocht) en dat werkt perfect.
Zelfde pakket gekocht, al zwaar gevloekt om die kantenmaaier in elkaar te steken, vind het ook een onding in gebruik in vergelijking met mijn bosh die is heen gegaan, ik hoop dat de grasmaaier beter is?. Ga die pas gebruiken na de verhuis want geen tuinhuis...
 
Zelfde pakket gekocht, al zwaar gevloekt om die kantenmaaier in elkaar te steken, vind het ook een onding in gebruik in vergelijking met mijn bosh die is heen gegaan, ik hoop dat de grasmaaier beter is?. Ga die pas gebruiken na de verhuis want geen tuinhuis...
Bosh ruled voor kantenmaaiers (y)
 
Zelfde pakket gekocht, al zwaar gevloekt om die kantenmaaier in elkaar te steken, vind het ook een onding in gebruik in vergelijking met mijn bosh die is heen gegaan, ik hoop dat de grasmaaier beter is?. Ga die pas gebruiken na de verhuis want geen tuinhuis...
Heb dat op 10 minuten allemaal in elkaar gezet, werkt gewoon perfect hier :unsure:
Zal dus een layer 8 probleem zijn misschien?

En qu'à gebruik is dat toch gewoon starten met 2 knoppen induwen en dan gas blijven geven met 1 knop en zwaaien maar?
 
Terug
Bovenaan