Grasmaaier 350 m² gras

Justchill

Member
Hello,

sinds kort heeft onze grasmaaier het begeven. Het was een powerplus van de hubo uit 2014. 42cm breedte en 45L bak.

Wie kan er tips geven voor een nieuwe grasmaaier. Budget max 300€. Benzine, elektrisch, merken.. ?
 
Ik heb een Honda gekocht ( kan nu niet meteen zien welk model), benzine en kunststof. Wel rond de 700 euro betaald denk ik.
Heb nog overwogen voor ene met accu, maar dan toch gekozen voor benzine.
Elektrisch met kabel zou ik sowieso niet doen, als ik zie hoe mijn buren soms sukkelen. Ik krijg het al als ik de de kantjes moet doen met de elektrische trimmer
 
Idd, koop geen met een draad. Daar erger je je dood aan. Ik heb nu eentje met een draad maar die gaat binnenkort buiten...

Benzine is technisch goed, maar stinkt, maakt veel lawaai en heeft ook onderhoud op de motor nodig... Mijn volgende gaat een Husqvarna batterijmaaier zijn. Het nadeel van die batterijmaaiers is de instap in het eco-systeem. Die batterijen zijn het duurste en die zijn onderling (tussen merken) niet compatibel. Een eenvoudige maaier zonder batterijen heb je al voor 300€, maar de batterijen en lader zijn vaak een stuk duurder. Als je al batterijgereedschap hebt (vb Makita), kan je vaak voor huis-tuin en keukengebruik van hetzelfde merk een basis grasmaaier kopen die met de batterijen die je al hebt werkt. Makita is imo geen ideaal ecosysteem als je meerdere tuingereedschappen van hogere kwaliteit wil aankopen op termijn, maar goed genoeg als je occasioneel gebruik wil maken. Bosch heeft 18 en 36V systemen in hun groene en blauwe reeks, die laatste zijn heel goed maar ook heel duur en mijn buurvrouw lijkt gelukkig met een groene 36V maaier. Ego, Husqvarna, Pellenc en Stihl maken professionele batterij-ranges voor buiten die te overwegen zijn als je meerdere power tools op batterij wil op termijn.

Ik heb al een zware professionele bosmaaier op batterijen, en daarin was Husqvarna het beste voor mijn use case, dus ik ga in dat ecosysteem voor een grasmaaier en heggeschaar gaan... Bij Husqvarna heb je "100, 300 en 500" ranges. De 100 is de instapper voor thuisgebruikers, de 300 is de prosumer reeks voor wat zwaarder thuisgebruik (of wat betere ergonomie of snufjes) en de 500 range is bedoeld voor commercieel gebruik, dag in, dag uit gebruik met zo weinig mogelijk downtime...

Zoals Frado hierboven aangeeft. Een trimmer, of ander gereedschap bijkopen is een stuk interessanter als je al een batterijsysteem hebt, dan moet je alleen een batterijloos toestel bij kopen en dat valt nogal mee... Maar je hangt dus vast aan het merk van het eerste product dat je koopt.

EDIT: soms heb je ook kits met meerdere toestellen + basis lader en basis batterij zoals deze: https://promo.husqvarna.com/be/?sl=bn
 
Laatst bewerkt:
Hello,

sinds kort heeft onze grasmaaier het begeven. Het was een powerplus van de hubo uit 2014. 42cm breedte en 45L bak.

Wie kan er tips geven voor een nieuwe grasmaaier. Budget max 300€. Benzine, elektrisch, merken.. ?

Al ene gevonden? Men matten zijn 2 weken geleden gelegd en ze pakken goed dus ik denk dat ik er volgend weekend ook eens aan moet beginnen. Aan het rondzien voor 1 op benzine ook maar ik weet begon niet wat pakken/op wat letten.

Deze lijkt me wel iets:
https://www.coolblue.be/nl/product/854669/powerplus-poweg63773.html
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan