De nieuwbouw-topic!

pleisteren is voorlopig ingepland voor maart en de chape voor april (en vloerafwerking mei).
Dan juni plaatsing trappen, keuken.... en 'afwerking'.
Oplevering vind ik daarna echter echt wel lang (eind oktober), of ze rekenen heel veel buffer om de klant het idee te geven dat het allemaal wat vlotter gaat.....
 
Eind september hebben ze hier de chappe gedaan. De elektriciteit en sanitair is ondertussen ook in orde op de toiletten en het kraanwerk na. De warmtepomp draait en de vloer ligt beneden en in de badkamer.
Deze week starten ze met het binnenschrijnwerk. Eind deze maand dan nog laminaat boven leggen en de ventilatie unit aansluiten.

De zonnepanelen zijn voor januari en dan denk ik dat oplevering kort er na zal kunnen plaats vinden.

31 mei zijn ze begonnen met graven, dus dat is best vlot gegaan tot nu toe.
 
Hier hebben we met allemaal aparte aannemers gewerkt, dus geen SOD die alles kan stroomlijnen door volume aan werkvolk of zware boeteclausules die doorwegen in hun planning.
Pleisterwerken waren hier eind november klaar. Tegen het einde liep de opwarmcyclus van de vloerverwarming.
Bouwdroger (want het chapevocht begon in de muren te trekken) en anachronistisch schilderen in december (in een houtskelet kan dat, voor een gewone bouw hoor ik soms verhalen van een jaartje te wachten etc.).

Plan was vloeren in januari, en dan keuken, trap en douche in februari, maar ziekte en ongevallen bij de aannemers heeft alles doorgeduwd tot ver na maart. Een met corona, daarna de ander met een werkongeval (de ene deed ook de trap die op de vloer uitkwam dus er was een dependency chain). Alles schuift heel snel twee maanden op dan. De keuken was in dat opzicht bijzaak :).
Ik had ook wat tijd nodig om de elektriciteit af te werken, en alles van keuringen te regelen (hoewel dat niet strict noodzakelijk is voor je verhuist geeft dat natuurlijk wel wat zekerheidsgevoel dat alles "af" is).

Aan de tuin/oprit zijn we nog niet begonnen, dat ligt er nog een beetje als een werf bij.
 
Bij onze nieuwbouw zijn we voor 1 groot raam een screen vergeten.
Het is te zeggen, we wilden daar initieel iets anders doen, maar nu we er wonen lijkt ons dat toch geen goed idee meer + ons idee was daarenboven ook ontzettend duur.
Om de inkijk toch te beperken (het betreft een raam van 5m x 2,5m en kijkt uit los op de buren) dacht ik om alsnog een screen te laten plaatsen, een voorzetscreen in de dag van het raam. Zou niet zo opvallen en lijkt me nog een prima oplossing. Geen zicht naar binnen, wel naar buiten en indien we willen kan screen ook deels of helemaal naar boven en hebben we volledig zicht. Elektriciteit kan nog voorzien worden, dus dat is geen issue.
Ik heb een offerte opgevraagd en kost uiteraard ook wel wat (+- 3,6k incl BTW)
Nu zou ik graag de meerpijs kennen (ongeveer) indien we deze screen meteen mee zouden geplaatst hebben.
Indien dat ook al een serieuze meerkost was, dan verzacht dat de pijn om het nu alsnog op te hoesten, want dan hadden we dat automatisch mee betaald.
Ik kan het niet meer vragen aan het bedrijf in kwestie, want die zijn heel recent failliet gegaan...

Heeft er toevallig iemand zicht op?
Of recent zelf een offerte opgevraagd waar de meerprijs van een screen op staat?

Het betreft dus een raam van 5 m x 2,5 m.
Hoeveel zou de meerprijs zijn als we dit raam meteen voorzien zouden hebben van een screen?

Ik weet het, op zich maakt enkel het bedrag van de eventuele "nieuwe" screen uit en of we dat er voor over hebben.
Maar ik ben toch benieuwd :unsure:
 
3,6k voor een screen van 5 op 2,5, das een koopje Vraag me wel af of dat lukt in 1 deel.
ja, is in 1 deel.

Koopje? Ow... ja, ik kan het niet vergelijken natuurlijk.
Althans, ik heb 2 offertes opgevraagd (verschillende merken) en ze komen beide uit op 3,6k

Onze screens zaten in 1 pakket met ramen, deuren en de aluminium buitenbekleding. Er werd geen aparte prijs vermeld. Ik heb daar dus nooit een afzonderlijke prijs van gezien en heb dus geen idee hoeveel de meerkost eigenlijk is.
 
Laatst bewerkt:
Screens waren hier doorgaans gewoon dezelfde prijs als het raam waar ze voor kwamen. Hier hebben we ze enkel op de bovenste verdieping. De rest gaan we oplossen met bomen (I know, future plans) of hebben we zonwerend glas (wat een impact heeft, maar het probleem niet oplost) of binnenkort iets van (rol)gordijnen of dergelijke. Die laatsten helpen 's winters dan ook een beetje tegen de koude (want ja, zelfs driedubbel glas (Ug=0,5-0,6 maar totale Uw<=1) isoleert maar een fractie van een muur (U<0,14).

Ze hebben hier ook steeds gezegd dat screens geen gordijnen zijn en als je ze in nat weer naar beneden laat je ze ook altijd moet laten opdrogen of toch niet lang nat opgerold mag houden (which makes a ton of sense).
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Vandaag zijn ze komen chappen. De dorpel van de voordeur zit ne cm lager dan da dorpel van de ramen.. Voorstel was om in het huis vbanaf een bepaalde deur ne cm te zakken over de breedte van de gang. Maar daar komt gietvloer en dat is dus wel belangrijk dat dat pas is.
Resulataat gaat uiteindelijk zijn dat er dus een klein boordje gaat zijn aan onze schuiframen.. Redelijk kut in feite maar nu dus niks meer aan te doen. Bij elke stap is er miserie man. Hier komen ze in januari plakken, Dat gaat 3 weken durenm dan efkes drogen en dan doen ze de gietvloer en daarna de parket in de living. Die van de gietvloer doen de Douche ook. Dus eind februari moeten ze dan enkel nog de keuken en de badkamermeubels komen plaatsen.
Wij MOETEN uit ons huis tegen 24 februari dus dat zal efkes zonder keuken te doen zijn.. Maar bon dan kunnen we wel in 1 keer verhuizen.
 
Wij MOETEN uit ons huis tegen 24 februari dus dat zal efkes zonder keuken te doen zijn.. Maar bon dan kunnen we wel in 1 keer verhuizen.
Wij (incl pasgeboren baby) zijn op 1 oktober verhuisd en keuken zal pas voor half januari zijn.
Hebben wel tijdelijk zelf iets ineen geflanst: gasvuurtje met 3 pitjes, tweedehands koelkast/diepvries combinatie gekocht, tweedehands spoelbak gekocht en in oude tafel geplaatst,... je wordt creatief.
Maar da's goed te doen. En bij jullie is het maar voor kort in vergelijking met ons. Op vlak van keuken zou ik me dus geen zorgen maken ;)
 
Bij onze nieuwbouw zijn we voor 1 groot raam een screen vergeten.
Het is te zeggen, we wilden daar initieel iets anders doen, maar nu we er wonen lijkt ons dat toch geen goed idee meer + ons idee was daarenboven ook ontzettend duur.
Om de inkijk toch te beperken (het betreft een raam van 5m x 2,5m en kijkt uit los op de buren) dacht ik om alsnog een screen te laten plaatsen, een voorzetscreen in de dag van het raam. Zou niet zo opvallen en lijkt me nog een prima oplossing. Geen zicht naar binnen, wel naar buiten en indien we willen kan screen ook deels of helemaal naar boven en hebben we volledig zicht. Elektriciteit kan nog voorzien worden, dus dat is geen issue.
Ik heb een offerte opgevraagd en kost uiteraard ook wel wat (+- 3,6k incl BTW)
Nu zou ik graag de meerpijs kennen (ongeveer) indien we deze screen meteen mee zouden geplaatst hebben.
Indien dat ook al een serieuze meerkost was, dan verzacht dat de pijn om het nu alsnog op te hoesten, want dan hadden we dat automatisch mee betaald.
Ik kan het niet meer vragen aan het bedrijf in kwestie, want die zijn heel recent failliet gegaan...

Heeft er toevallig iemand zicht op?
Of recent zelf een offerte opgevraagd waar de meerprijs van een screen op staat?

Het betreft dus een raam van 5 m x 2,5 m.
Hoeveel zou de meerprijs zijn als we dit raam meteen voorzien zouden hebben van een screen?

Ik weet het, op zich maakt enkel het bedrag van de eventuele "nieuwe" screen uit en of we dat er voor over hebben.
Maar ik ben toch benieuwd :unsure:
Wij hebben HAROL screens sc1000.

Helaas geen prijs per screen, maar totaal prijs. €10.695 excl BTW
8 stuks in totaal
afmetingen in mm
-800x2500
-900*1100
-900*1100
-1800*1100
-4400*2650
-1700*1100
-1100*2100
-1800*2100 (volledig verduisterd)

Voor het grootste deel beneden hebben we een oversteek dat de zon buiten houdt. Ik wou dat niet overal, omdat ik ook graag wil profiteren van de zon in de winter. Daarmee is een deel van de achtergevel zonder oversteek en daarvoor dient die 4400*2650.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Wij hebben HAROL screens sc1000.
Weet dat er maar een paar verschillende soorten/merken doeken zijn en twee merken van motoren (Somfy en nog iets).
De rest van het materiaal (screenkast, geleiders, ...) denk ik is wel wat meer variatie in.

On another note: zeker dat je geen ZIP screens hebt of wil? Die zijn behoorlijk windresistent, en dat lijkt me gewoon handig om te hebben in t algemeen (zeker de stormachtige tussenseizoenen waar er ineens een rukwind kan opkomen).
 
Weet dat er maar een paar verschillende soorten/merken doeken zijn en twee merken van motoren (Somfy en nog iets).
De rest van het materiaal (screenkast, geleiders, ...) denk ik is wel wat meer variatie in.

On another note: zeker dat je geen ZIP screens hebt of wil? Die zijn behoorlijk windresistent, en dat lijkt me gewoon handig om te hebben in t algemeen (zeker de stormachtige tussenseizoenen waar er ineens een rukwind kan opkomen).
Zijn inderdaad somfy motoren en serge doeken, die zie je vaak. Vorige screens waren dezelfde doek en motor, maar een ander merk van screens.

Dat zijn ZIP screens. Kunnen tegen windstoten tot 140km/u. Doek rits zich vast in de geleiders en onderlat gaat mee in de kast als deze naar boven gaat.


Harol_SC1000-ZIP_onzichtbare_montage.png
 
Waar mensen tegenwoordig toch allemaal last van hebben.
Last is een groot woord, maar als er een stuk grond van 20 are gewoon leegstaat (ofja, de woning geraakt gewoon niet af) terwijl daar voor mijn part eengezinswoningen of appartementen op kunnen staan, dan vind ik dat gewoon heel jammer wanneer wonen sowieso al niet goedkoop is. Jij zult ook wel het moeilijk hebben met zaken die ik zou minimaliseren :).
 
Onze halfopen nieuwbouw zit in de laatste rechte lijn. Wat me wel opvalt is het enorm hoge gasverbruik (gascondensatieketel met VVW) ondanks dat de thermostaat maar op 12° staat (2.5 m³ per dag). Vorige vrijdag had een aannemer aan de thermostaat gedraaid (ik zag het zaterdag pas) en deze op 15° gezet, toen hadden we een piek van 10m³ (!).

Iemand al iets gelijkaardigs gehad? Momenteel wordt maatwerk geïnstalleerd, dus de hele vloer is afgedekt met karton. Misschien dat er geen of beperkte warmte door komt? Binnendeuren zijn ook nog niet geplaatst, ventilatie D staat ondertussen wel op.
 
Hier hangt een Zipx Zero van Wilms van 5 op 2.5m
Prijs apart geen idee, had een all in prijs voor het totaalpakket (zonder glas)

ik heb een tijdje in de screens gewerkt. maar een screen van 5 meter breed heb ik nooit gedaan.
je doek kan toch onmogelijk mooi en strak blijven met een gewicht van 5 meter lang eraan ??
zijn hier foto's van ? puur uit intresse...
ik plaatste toen enkel Renson die hadden deze breedte niet.
 
Terug
Bovenaan