De nieuwbouw-topic!

Vadnaag zijn ze dus de ramen komen plaatsen. Heel cool wel om te zien.

Maar er is wel nog een spleet tussen de luifel en het grote schuifraam.. Ik vraag mij af of ze daarover gaan zagen bij alle mensen waar het widdicht voor moet zijn?
Die van de ramen zei dat dat veel te groot is voor hem om toe te spuiten. Dit word afgewerkt als de luifel wordt opgevuld met sierplijster. Probleem is dan wel dat dat gaat openstaan tot ze dat komen plaatsen, de plakker komt normaal pas in januari maar .. voor de wateraansluiting chape etc.. moet dat dus dicht zijn normaal
Ik denk niet dat ge u daar zorgen in moet maken. Hier is er ook heel lang een opening geweest bij het overekt terras en niemand heeft daar iets van gezegd.
Nuja, was wel dicht na pleisteren, die mannen hebben daar een afkasting rond gemaakt. Dus voor het chappen was het wel effectief dicht.

Deze week zijn ze hier aan de vloer begonnen, of toch al de ontkoppelingsmat.
 
Iemand ervaring met het vervoeren van een bouwkraan? Heb een die ik kan lenen, maar moet deze een 10km verplaatsen. Heb hier een tractor voor beschikbaar. Maar nu heb ik gehoord dat dit niet zo mogen met een tractor, maar steeds met truck dient te gebeuren. Kan op het internet hier eerlijk gezegd niet veel over vinden. Weet iemand hier iets meer over?
 
Iemand ervaring met het vervoeren van een bouwkraan? Heb een die ik kan lenen, maar moet deze een 10km verplaatsen. Heb hier een tractor voor beschikbaar. Maar nu heb ik gehoord dat dit niet zo mogen met een tractor, maar steeds met truck dient te gebeuren. Kan op het internet hier eerlijk gezegd niet veel over vinden. Weet iemand hier iets meer over?

Vraag eens aan de persoon van wie je hem gaat lenen?

het enigste wat ik er van weet is dat als ze u tegen houden zonder het juiste papierwerk het u handen vol geld gaat kosten.
 
Iemand ervaring met het vervoeren van een bouwkraan? Heb een die ik kan lenen, maar moet deze een 10km verplaatsen. Heb hier een tractor voor beschikbaar. Maar nu heb ik gehoord dat dit niet zo mogen met een tractor, maar steeds met truck dient te gebeuren. Kan op het internet hier eerlijk gezegd niet veel over vinden. Weet iemand hier iets meer over?
Bouwkraan worden meestal idd met vrachtwagen en dieplader getransporteerd. Die wielen en onderstel van een kraan dienen eigenlijk maar just om die op de oplegger te krijgen en op een werf op de juste plaats te manoeuvreren, niet echt voor verplaatsingen.
 
Bouwkraan worden meestal idd met vrachtwagen en dieplader getransporteerd. Die wielen en onderstel van een kraan dienen eigenlijk maar just om die op de oplegger te krijgen en op een werf op de juste plaats te manoeuvreren, niet echt voor verplaatsingen.
:oink: De meeste bouwkranen zie ik toch getrokken worden door een vrachtwagen, vrachtwagen is dan meestal nog geladen met betonnen tegengewichten, maar op een dieplader heb ik nog niet vaak gezien.
Of het al dan niet met tractor mag weet ik niet. 10 km langs binnenbanen zou ik nog durven riskeren.
 
Waarom niet gewoon 5 extra zonnepanelen ?

Dan heb je de korting op uw onroerende voorheffing nog... en 5 extra zonnepanelen kosten minder dan die onroerende voorheffing.
We vroegen aan onze EPB man wat we konden doen om nog te zakken.

Blijkt dat hij nog geen rekening had gehouden met het feit dat onze ventilatie D gebruik maakt van co2 sensoren om het debiet per zone te regelen, en dan had hij nog ergens iets anders over het hoofd gezien.

E-24 --> E-19

Dat is mooi verdiend met 3 mailtjes :)
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Ik denk niet dat ge u daar zorgen in moet maken. Hier is er ook heel lang een opening geweest bij het overekt terras en niemand heeft daar iets van gezegd.
Heb jij rolluiken geïnstalleerd ? Ik kan mij niet voorstellen dat ergens in mijn bouw zo'n grote openingen waren. Er moet dan toch ergens een fout zijn in de afmetingen van de ramen ?
 
Heb jij rolluiken geïnstalleerd ? Ik kan mij niet voorstellen dat ergens in mijn bouw zo'n grote openingen waren. Er moet dan toch ergens een fout zijn in de afmetingen van de ramen ?
De mannen van de raam volgen de opening. Die hebben het raam een paar cm hoger voorzien dan de geveldrager (in dit geval hangt de geveldrager een paar meter verder).
Bij Yode92 komt daar nog een heel vals plafond (overdekt terras) dat geïsoleerd moet worden. Anders zit die met een gigantische koudebrug.

Lijkt nu vreemd omdat het vals plafond er nog niet is en de betonnen balk niet de volledig dikte is.

Zijn ramen zijn niet kamer hoog. Kan zijn dat hij elders op de gelijkvloers rolluiken voorzien heeft of dat mooier vond dat ze niet tot boven komen. Maar hij zou steeds een bepaalde hoogte nodig hebben gehad voor het overdekt terras te kunnen isoleren.
 
Laatst bewerkt:
We vroegen aan onze EPB man wat we konden doen om nog te zakken.

Blijkt dat hij nog geen rekening had gehouden met het feit dat onze ventilatie D gebruik maakt van co2 sensoren om het debiet per zone te regelen, en dan had hij nog ergens iets anders over het hoofd gezien.

E-24 --> E-19

Dat is mooi verdiend met 3 mailtjes :)
Da's wel veel voor dat aspect, want da's super streng geworden de laatste jaren qua opbrengst.
Zo ook verbruikt je ventilatietoestel automatisch al minder dan het maximumvermogen, dus het gemeten vermogen tijdens de ventilatiemeting verlaagt normaal ook de opbrengst van dit item (toch in mijn geval). Ik kreeg daar amper 1 of 2 E-punten uit, zeker geen 5 😅 .
 
Da's wel veel voor dat aspect, want da's super streng geworden de laatste jaren qua opbrengst.
Zo ook verbruikt je ventilatietoestel automatisch al minder dan het maximumvermogen, dus het gemeten vermogen tijdens de ventilatiemeting verlaagt normaal ook de opbrengst van dit item (toch in mijn geval). Ik kreeg daar amper 1 of 2 E-punten uit, zeker geen 5 😅 .
Nee dat waren 3 E-punten, waar die 2 andere vandaan komen geen idee
 
Ik heb pas een nieuwbouw (SOD) gekocht. Op het gelijkvloers is vloerverwarming (op gasketel) met een thermostaat in de living. De kamertemperatuur komt altijd ver boven de ingestelde temperatuur uit (nu ingesteld op 18 en het is hier 24 graden...). Iemand die weet wat er aan de hand is?
 
Ik heb pas een nieuwbouw (SOD) gekocht. Op het gelijkvloers is vloerverwarming (op gasketel) met een thermostaat in de living. De kamertemperatuur komt altijd ver boven de ingestelde temperatuur uit (nu ingesteld op 18 en het is hier 24 graden...). Iemand die weet wat er aan de hand is?
Ik zou de loodgieter contacteren om alles eens na te gaan, lijkt mij het meest efficiënte. 😉
 
Ik heb pas een nieuwbouw (SOD) gekocht. Op het gelijkvloers is vloerverwarming (op gasketel) met een thermostaat in de living. De kamertemperatuur komt altijd ver boven de ingestelde temperatuur uit (nu ingesteld op 18 en het is hier 24 graden...). Iemand die weet wat er aan de hand is?
Enigste wat ik mij kan inbeelden is :

1) ofwel veel zonnewinsten en tgv goede isolatie dat het niet echt afkoelt. Bij mij is het zelfs vandaag nog altijd 21.6°C. Heb de verwarming tot op heden nog niet opgezet...

2) thermostaat die niet ingesteld staat op zijnde dat die een bepaalde temperatuur moet halen, maar dat die gewoon ingesteld staat op het feit dat die x uur mag draaien of... een andere instelling volgt. Ik heb de mogelijkheid met mijn thermostaat om de warmtepomp op basis van de gemeten temperatuur te laten draaien, die continue te laten verwarmen of die gewoon te deactiveren. Op dit moment heb ik de verwarming vb gedeactiveerd. Ik geloof dat ik zelfs ook de mogelijkheid heb om mij te baseren op de buitentemperatuur en in functie van die temperatuur een bepaalde opwarmingscurve te voorzien (maar niet zeker, de handleiding is veel te lang en te saai...)

Makkelijkste oplossing is zoals Mulan vermelde contact op te nemen met uw loodgieter van de SOD en hen om uitleg te vragen. Al acht ik de kans groot dat die dat niet gratis gaat doen... Dus mogelijks horen bij uw SOD firma of zij de nodige info kunnen verschaffen.
 
Ik heb pas een nieuwbouw (SOD) gekocht. Op het gelijkvloers is vloerverwarming (op gasketel) met een thermostaat in de living. De kamertemperatuur komt altijd ver boven de ingestelde temperatuur uit (nu ingesteld op 18 en het is hier 24 graden...). Iemand die weet wat er aan de hand is?
Die zal hoogst waarschijnlijk volgens een stooklijn draaien, kamerthermostaat kan eventueel ingesteld zijn als compensatie, maar niet per se noodzakelijk. Op basis van je klacht vermoed ik een verkeerd ingestelde stooklijn, maar zoals andere zeggen, vraag aan je sod firma om dit op te lossen.
 
Ik heb pas een nieuwbouw (SOD) gekocht. Op het gelijkvloers is vloerverwarming (op gasketel) met een thermostaat in de living. De kamertemperatuur komt altijd ver boven de ingestelde temperatuur uit (nu ingesteld op 18 en het is hier 24 graden...). Iemand die weet wat er aan de hand is?
Wat is de aanvoertemperatuur van uw water?
 
Heb jij rolluiken geïnstalleerd ? Ik kan mij niet voorstellen dat ergens in mijn bouw zo'n grote openingen waren. Er moet dan toch ergens een fout zijn in de afmetingen van de ramen ?

De mannen van de raam volgen de opening. Die hebben het raam een paar cm hoger voorzien dan de geveldrager (in dit geval hangt de geveldrager een paar meter verder).
Bij Yode92 komt daar nog een heel vals plafond (overdekt terras) dat geïsoleerd moet worden. Anders zit die met een gigantische koudebrug.

Lijkt nu vreemd omdat het vals plafond er nog niet is en de betonnen balk niet de volledig dikte is.

Zijn ramen zijn niet kamer hoog. Kan zijn dat hij elders op de gelijkvloers rolluiken voorzien heeft of dat mooier vond dat ze niet tot boven komen. Maar hij zou steeds een bepaalde hoogte nodig hebben gehad voor het overdekt terras te kunnen isoleren.
Inderdaad, er zijn screens, vandaar dat die ramen wat lager uitkomen :) En inderdaad het vals plafond is geplaatst met alles volledig rond de isoleren zoals het hoort om geen koudebrug te hebben.
 
Inderdaad, er zijn screens, vandaar dat die ramen wat lager uitkomen :) En inderdaad het vals plafond is geplaatst met alles volledig rond de isoleren zoals het hoort om geen koudebrug te hebben.
Dan heb je een variant dat de screens bovenop uw raamprofiel staat en dat de motor langs binnen te benaderen is?

Want ik schat dat de hoogte van uw beton balk wel voldoende is om isolatie en afwerking te kunnen doen. Als je dan een variant had dat deze voor het raam staat zou de screenbak tussen betonnenbalk en gevelsteen passen. Dan zou het raam wel tot aan de betonnenbalk hebben kunnen gaan.
 
Dan heb je een variant dat de screens bovenop uw raamprofiel staat en dat de motor langs binnen te benaderen is?

Want ik schat dat de hoogte van uw beton balk wel voldoende is om isolatie en afwerking te kunnen doen. Als je dan een variant had dat deze voor het raam staat zou de screenbak tussen betonnenbalk en gevelsteen passen. Dan zou het raam wel tot aan de betonnenbalk hebben kunnen gaan.
Bovenop het raamprofiel inderdaad. Hij is normaal nog te benaderen langs de buitenkant, dus niets van afbraakwerken nodig. ZipX Zero van Wilms als ik het mij goed herinner.
In ieder geval was het de voorkeur van de architect om het op deze manier te doen.

Hier zie je hoe het gedaan is (ander raam, maar je snapt het wel): En daar dan nog wat extra isolatie in en afkasting om dicht te maken.
 
Terug
Bovenaan