De nieuwbouw-topic!

Dit is vrij standaard in nederland. Ik vond het de eerste jaren dan ook een rare manier van werken hier in belgie. Zeker als je weet dat de levertijden van buitenschrijnwerk vrij lang zijn.
tekeninge/ontwerpen in Nederland houden rekening met de zogenaamde koppen- en lagenmaat.
 
In NL leggen ze ook hun funderingsbeton in de geisoleerdse schil, en dus hun funderingsbetonplaat/balk ligt daar dan op een bed van EPS:
Hier kom je dat ook in de verste verte niet tegen.

Ik vind het vooral grappig dat ieder land scheef kijkt naar hoe ze het oplossen in andere landen, terwijl in ieder land wel gebouwen blijven staan en niet van de rot uiteenvallen...
 
Vadnaag zijn ze dus de ramen komen plaatsen. Heel cool wel om te zien.

Maar er is wel nog een spleet tussen de luifel en het grote schuifraam.. Ik vraag mij af of ze daarover gaan zagen bij alle mensen waar het widdicht voor moet zijn?
Die van de ramen zei dat dat veel te groot is voor hem om toe te spuiten. Dit word afgewerkt als de luifel wordt opgevuld met sierplijster. Probleem is dan wel dat dat gaat openstaan tot ze dat komen plaatsen, de plakker komt normaal pas in januari maar .. voor de wateraansluiting chape etc.. moet dat dus dicht zijn normaal
 
In NL leggen ze ook hun funderingsbeton in de geisoleerdse schil, en dus hun funderingsbetonplaat/balk ligt daar dan op een bed van EPS:
Hier kom je dat ook in de verste verte niet tegen.

Ik vind het vooral grappig dat ieder land scheef kijkt naar hoe ze het oplossen in andere landen, terwijl in ieder land wel gebouwen blijven staan en niet van de rot uiteenvallen...
Ik vind het eigenlijk raar dat we dat hier niet doen, de fundering isoleren. Dan heb je tenminste echt een doorlopende isolatieschil ipv nu de 'isolerende' ytong stenen of 'aanvaardbare koudebruggen'.

Vadnaag zijn ze dus de ramen komen plaatsen. Heel cool wel om te zien.

Maar er is wel nog een spleet tussen de luifel en het grote schuifraam.. Ik vraag mij af of ze daarover gaan zagen bij alle mensen waar het widdicht voor moet zijn?
Die van de ramen zei dat dat veel te groot is voor hem om toe te spuiten. Dit word afgewerkt als de luifel wordt opgevuld met sierplijster. Probleem is dan wel dat dat gaat openstaan tot ze dat komen plaatsen, de plakker komt normaal pas in januari maar .. voor de wateraansluiting chape etc.. moet dat dus dicht zijn normaal
Steek daar om tijdig toe te doen gewoon wat oude lakens tussen of zo?
 
Ah wtf ik dacht dat het om te lachen was ;p
1668011488322.png


Dit was bij ons.
 
Maar er is wel nog een spleet tussen de luifel en het grote schuifraam.. Ik vraag mij af of ze daarover gaan zagen bij alle mensen waar het widdicht voor moet zijn?
Maakt toch niet uit?

Het gaat niet meer binnen regenen via de ramen en ze kunnen de kabels niet meer stelen.
Dus technieken kunnen beginnen hoor.
 
In NL leggen ze ook hun funderingsbeton in de geisoleerdse schil, en dus hun funderingsbetonplaat/balk ligt daar dan op een bed van EPS:
Hier kom je dat ook in de verste verte niet tegen.

Ik vind het vooral grappig dat ieder land scheef kijkt naar hoe ze het oplossen in andere landen, terwijl in ieder land wel gebouwen blijven staan en niet van de rot uiteenvallen...

Ik heb recent een foto gezien van een werf in Nederland. Huis van een paar miljoen van kelder tot de nok vol met domotica. Geen preflex. Gewoon loze leidingen in soepele PVC. Gelegd in de wapening nog voor de beton erover ging

Achteraf alles erdoor trekken dan? No way dat je daarmee de maximale torsie-krachten bij installatie van je geleiders kan respecteren. En hoe kan die ingenieur daar zijn aansprakelijkheid voor tekenen? Die heeft toch geen flauw idee van de effectieve sterkte van de betonlaag zo vol met tubes?

Vreemde vogels daar hoor.
 
Maakt toch niet uit?

Het gaat niet meer binnen regenen via de ramen en ze kunnen de kabels niet meer stelen.
Dus technieken kunnen beginnen hoor.
Daar zijn ze al mee bezig maar ze gaan de vloerverwarming testen gedurende de kerstvakantie dus ik zou dat liever toch wel toe hebben denk ik dan :/
Steek daar om tijdig toe te doen gewoon wat oude lakens tussen of zo?
Ik ga er idd iets tussen foefelen.
 
Laatst bewerkt:
Laat het ons anders stellen, zijn er effectief SOD firma's met een goeie naam op de markt? Uiteraard lees je sneller negatieve reviews online dan positieve maar ik zou niet weten welke SOD firma's ik voor 80% zou kunnen vertrouwen om een deftig project af te leveren?

Eigen architect dan moet je eigenlijk geen SOD bouwen he want dan betaal je echt veel te veel

@Nada ja maar die mogen we hier niet vermelden die dreigen ons af
 
Waarvoor dient die kolom? Steun? Is de steun van de blokken niet genoeg?


Wat voor absurditeiten zijn dat?! Hoe krijg je dat nu ooit deftig gemonteerd? Onderaan en opzij wat zitten klungelen of zo? En bovenaan? En de waterkering? En de dagkanten? Mijn kop heeft efkes een kortsluiting.

Snap je probleem niet qua waterdichting. Het lijkt mij gewoon een belachelijk werk om al die ramen perfect op plaats te zetten/houden.
Ga je met ruwbouw beginnen als je ramen er staan -> risico op beschadiging,...

Wat wij wel vaak doen in grote projecten is de ruwbouw plaatsen, ramen er tegen en waterdichtingen plaatsen en dan de gevelsteen er voor.

Vadnaag zijn ze dus de ramen komen plaatsen. Heel cool wel om te zien.

Maar er is wel nog een spleet tussen de luifel en het grote schuifraam.. Ik vraag mij af of ze daarover gaan zagen bij alle mensen waar het widdicht voor moet zijn?
Die van de ramen zei dat dat veel te groot is voor hem om toe te spuiten. Dit word afgewerkt als de luifel wordt opgevuld met sierplijster. Probleem is dan wel dat dat gaat openstaan tot ze dat komen plaatsen, de plakker komt normaal pas in januari maar .. voor de wateraansluiting chape etc.. moet dat dus dicht zijn normaal

Geen zorgen in maken, zit onder een luifel dus kan niet binnen regenen.
 
Laat het ons anders stellen, zijn er effectief SOD firma's met een goeie naam op de markt? Uiteraard lees je sneller negatieve reviews online dan positieve maar ik zou niet weten welke SOD firma's ik voor 80% zou kunnen vertrouwen om een deftig project af te leveren?
Want?
Ik denk toch echt dat de meeste SOD's toch echt wel willen. Er zijn natuurlijk cowboys, ook bij SOD's, maar ik heb toch wel het idee dat een Potrell, Matexi, Durabrik behoorlijk betrouwbaar zijn?
 
Laat het ons anders stellen, zijn er effectief SOD firma's met een goeie naam op de markt? Uiteraard lees je sneller negatieve reviews online dan positieve maar ik zou niet weten welke SOD firma's ik voor 80% zou kunnen vertrouwen om een deftig project af te leveren?
Dumobil heeft een goede naam maar zijn voornamelijk in West- en Oost-Vlaanderen actief.
 
Laat het ons anders stellen, zijn er effectief SOD firma's met een goeie naam op de markt? Uiteraard lees je sneller negatieve reviews online dan positieve maar ik zou niet weten welke SOD firma's ik voor 80% zou kunnen vertrouwen om een deftig project af te leveren?
Het omgekeerde is waar. Van SOD bedrijven vind je nauwelijks negatieve reviews, die worden allemaal verwijderd, al dan niet onder gerechtelijke dwang. Zelfs in dit topic mag je niets negatief schrijven....

Om op je vraag te antwoorden: naar het schijnt is dumobil goed, en van matexi heb ik ook al positieve dingen gehoord/gezien.
 
Snap je probleem niet qua waterdichting. Het lijkt mij gewoon een belachelijk werk om al die ramen perfect op plaats te zetten/houden.
Ga je met ruwbouw beginnen als je ramen er staan -> risico op beschadiging,...

Wat wij wel vaak doen in grote projecten is de ruwbouw plaatsen, ramen er tegen en waterdichtingen plaatsen en dan de gevelsteen er voor.
Uw waterdichting onderaan moet langs binnen tegen uw profiel geplakt worden en dan langs onder naar buiten gaan. Dat lijkt me toch allemaal veel makkelijker als je die eerst legt en nadien het raam er op zet. Om nog te zwijgen idd van mogelijke beschadigingen. Zeker bij die laatste foto hierboven met (zo lijkt het) blanke houten ramen.
 
Vadnaag zijn ze dus de ramen komen plaatsen. Heel cool wel om te zien.

Maar er is wel nog een spleet tussen de luifel en het grote schuifraam.. Ik vraag mij af of ze daarover gaan zagen bij alle mensen waar het widdicht voor moet zijn?
Die van de ramen zei dat dat veel te groot is voor hem om toe te spuiten. Dit word afgewerkt als de luifel wordt opgevuld met sierplijster. Probleem is dan wel dat dat gaat openstaan tot ze dat komen plaatsen, de plakker komt normaal pas in januari maar .. voor de wateraansluiting chape etc.. moet dat dus dicht zijn normaal
Bij ons zijn ze gisteren ook de ramen komen plaatsen. :)

We zouden ook een kleine spleet hebben gehad bij ons raam. Nu niet zo groot als bij u. Ik had bij de opmeting gevraagd of ze het profiel konden verlengen en dat was geen probleem.

De raam waar er sierpleister tegen de oversteek komt hebben we in hout afgewerkt. Enerzijds makkelijker afwerken voor koude bruggen en kunnen we plafond van binnen gelijk trekken met buiten.
Daardoor kon ons profiel wel tot tegen de predallen komen.
Bij u zal die spleet daar zijn omdat ze die dikte nodig hebben voor isolatie tegen de predallen te plaatsen en daarop de crepi.
 
Bij ons zijn ze gisteren ook de ramen komen plaatsen. :)

We zouden ook een kleine spleet hebben gehad bij ons raam. Nu niet zo groot als bij u. Ik had bij de opmeting gevraagd of ze het profiel konden verlengen en dat was geen probleem.

De raam waar er sierpleister tegen de oversteek komt hebben we in hout afgewerkt. Enerzijds makkelijker afwerken voor koude bruggen en kunnen we plafond van binnen gelijk trekken met buiten.
Daardoor kon ons profiel wel tot tegen de predallen komen.
Bij u zal die spleet daar zijn omdat ze die dikte nodig hebben voor isolatie tegen de predallen te plaatsen en daarop de crepi.
Ik heb dat vandaag eens verder onderzocht en wat rondgebeld. Dus die dat de sierplijster komen plaatsen moeten dat normaal doen maar die ging dus pas in januari komen. Zou in principe afgesloten moeten worden met 14cm isolatieplaat
Die van de sierplijster gemaild met de vraag of ze voor de kerstvakantie dat gat al kunnen dichtmaken.. Volgende week dan is belIen en indien ze niet kunnen komen doe ik het wel met iets tijdelijk.
 
Terug
Bovenaan