De nieuwbouw-topic!

Als ik dat hier zo allemaal lees heb ik precies toch redelijk veel geluk met mijn nieuwbouw...
Voor het bouwverlof hebben ze de grondwerken gedaan + de funderingen en grondplaat gestort (op en al 1.5 week werk)
19 augustus zijn ze terug begonnen, en 9 september was het winddicht.
Daarna zijn ze aan de gevelsteen begonnen van 19 september tot 12 oktober.
Momenteel zijn ze de laatste hand aan de binnenmuren aan het leggen ( extra isolatie + OSB + gipsplaats) en volgende week komen ze de PUR spuiten om dan de vloerverwarming en chape de week nadien te leggen.

Het is wel met houtskelet, dus misschien dat het daarom allemaal vlotter gaat, maar dus nog niet echt vertragingen opgelopen.
 
Als ik dat hier zo allemaal lees heb ik precies toch redelijk veel geluk met mijn nieuwbouw...
Voor het bouwverlof hebben ze de grondwerken gedaan + de funderingen en grondplaat gestort (op en al 1.5 week werk)
19 augustus zijn ze terug begonnen, en 9 september was het winddicht.
Daarna zijn ze aan de gevelsteen begonnen van 19 september tot 12 oktober.
Momenteel zijn ze de laatste hand aan de binnenmuren aan het leggen ( extra isolatie + OSB + gipsplaats) en volgende week komen ze de PUR spuiten om dan de vloerverwarming en chape de week nadien te leggen.

Het is wel met houtskelet, dus misschien dat het daarom allemaal vlotter gaat, maar dus nog niet echt vertragingen opgelopen.
Dus uw ramen staken er al in voor ze de gevelsteen gezet hebben?
 
Dus uw ramen staken er al in voor ze de gevelsteen gezet hebben?
Yup ziet er zo uit dan.

272-D6-C2-C-10-E5-46-DF-B4-D2-F6-EC4-DC70-CDD.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat hier zo allemaal lees heb ik precies toch redelijk veel geluk met mijn nieuwbouw...
Voor het bouwverlof hebben ze de grondwerken gedaan + de funderingen en grondplaat gestort (op en al 1.5 week werk)
19 augustus zijn ze terug begonnen, en 9 september was het winddicht.
Daarna zijn ze aan de gevelsteen begonnen van 19 september tot 12 oktober.
Momenteel zijn ze de laatste hand aan de binnenmuren aan het leggen ( extra isolatie + OSB + gipsplaats) en volgende week komen ze de PUR spuiten om dan de vloerverwarming en chape de week nadien te leggen.

Het is wel met houtskelet, dus misschien dat het daarom allemaal vlotter gaat, maar dus nog niet echt vertragingen opgelopen.
Idem hier. Bij ons zijn ze laatste de week van mei gestart.
Chappe ligt er al en de berging is vorige week gevloerd. Elektriciteit is klaar en morgen komen ze aansluiten.
Donderdag komen ze het water aansluiten en wordt de warmtepomp geïnstalleerd.
Later deze maand opstop van de gyproc.
December vloeren en binnenschrijnwerk, maar 't is wel verlof eind december dus binnenschrijnwerk zal ook wel deels voor januari zijn.
 
Momenteel aan het kijken om een kleine SOD via projectbouw te kopen. Puur op zoek naar iets basics, maar wel degelijk. Met welke zaken is het belangrijk om rekening te houden?
 
Momenteel aan het kijken om een kleine SOD via projectbouw te kopen. Puur op zoek naar iets basics, maar wel degelijk. Met welke zaken is het belangrijk om rekening te houden?
En vooral een eigen architect...

Onze SOD weet alle negatieve vooroordelen in elk geval niet alleen te bevestigen, maar ook ruimschoots te overtreffen.
 
Toch wat jaloers op hoe snel het bij sommige gaat hier. Net voor bouwverlof 2021 waren ze bij ons begonnen met uitgraven en voorbereiden voor de funderingsplaat, maar was al meteen iets mis dus nog geduurd tot na bouwverlof eer ze goed en wel begonnen waren. Morgen begint de vloerder en hopelijk kan de elektricien eindelijk weer in gang schieten... midden/eind december dan keuken en ander binnenschrijnwerk.

Misschien goed om hier eens te vragen: is er een specifieke benaming voor verduisterende rolgordijnen die ook helemaal aansluiten aan de zijkant? Zodat ze ook echt helemaal verduisterend werken?
 
De naam van de firma
Het lastenboek
Zijn er bepaalde firma's waar we beter van wegblijven?

En vooral een eigen architect...

Onze SOD weet alle negatieve vooroordelen in elk geval niet alleen te bevestigen, maar ook ruimschoots te overtreffen.
Waarom is een eigen architect nodig? Het zou een woning betreffen die ofwel al in ruwbouw staat of reeds opgeleverd is. Ik neem aan dat jij zelf een eigen woning laat bouwen door een SOD. Bij ons zou het echt om een projectwoning gaan. je weet wel waarvan er 13 in een dozijn zitten, maar dat vind ik niet erg.
 
En vooral een eigen architect...

Onze SOD weet alle negatieve vooroordelen in elk geval niet alleen te bevestigen, maar ook ruimschoots te overtreffen.
Eigen architect dan moet je eigenlijk geen SOD bouwen he want dan betaal je echt veel te veel

@Nada ja maar die mogen we hier niet vermelden die dreigen ons af
 
Eindelijk ons EPB dossier rond gekregen na 1,5 jaar van over en weer gemail. E-peil 24, zijn we tevreden mee :) (bouwaanvraag gedaan in 2019)
20 had nog beter geweest uiteraard, maar soit.
 
Ik denk dat het bij ons wel het traagste gaat van iedereen :frown:


Morgen komen ze de ramen plaatsen en dan donderdag en maandag het dak afwerken. Dan is het EINDELIJK winddicht..

Leuk detail die plint in beton.
Kan je verklaren waarom het traag gaat of is dat samenloop van omstandigheden?
 
Eindelijk ons EPB dossier rond gekregen na 1,5 jaar van over en weer gemail. E-peil 24, zijn we tevreden mee :) (bouwaanvraag gedaan in 2019)
20 had nog beter geweest uiteraard, maar soit.
Waarom niet gewoon 5 extra zonnepanelen ?

Dan heb je de korting op uw onroerende voorheffing nog... en 5 extra zonnepanelen kosten minder dan die onroerende voorheffing.
 
Leuk detail die plint in beton.
Kan je verklaren waarom het traag gaat of is dat samenloop van omstandigheden?
Die plint is eigenlijk een luifel/oversteek. Niet aan te raden.

Eerste aannemer failliet gegaan in oktober van 2021 (zeiden dat ze konden verder doen met een ander bedrijfje van hun, maar wij hebben dit geweigerd)
Dan nieuwe aannemer moeten zoeken (architect laten zoeken, want die eerste aannemer had hij aangeraden en niemand wou een al gestart project overnemen. Als architect hebde toch wat rapper antwoord) Uiteindelijk gevonden en die kon dan beginnen in april 2022. Ging zogezegd gedaan zijn in juni.
Die heeft ook serieus zijnen tijd gepakt.. Had pas gedaan eind september. Met excuses dat hij langdurige zieken had etc.. Heel moeilijk bereikbaar. Maar bon het werk was wel goed gedaan. Normaal hadden we de ramen al kunnen opmeten voor bouwverlof augustus maar aannemer was niet klaar dus kon niet opgemeten worden. Dus dat heeft ook een pak langer geduurd.
Als de planning vanaf nu wel gerespecteerd word zouden we in april/mei kunnen verhuizen.

Heel veel miserie dus wel, alles veel duurder. Problemen met de bank want onze opnameperiode van het krediet loopt af in december maar dan is alles uiteraard nog niet klaar.. Overbrugginskrediet liep ook af dus hebben ons huidig huis al moeten verkopen en moeten er eind februari uit. Zo in de verkoopsacte gezet. Dus laat ons zeggen dat het een klein mirakel is dat we van alles stress nog niet gescheiden zijn Het heeft wel al voor serieus wat spanning gezorgd.. .. Nu volgt iedereen de planning wel goed op, plaatsen ramen, technieken enzo.. Hopelijk blijft dat zo. Het geeft ons toch een beetje hoop dat we dit overleven.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon 5 extra zonnepanelen ?

Dan heb je de korting op uw onroerende voorheffing nog... en 5 extra zonnepanelen kosten minder dan die onroerende voorheffing.
mja we gaan nu informeren wat er nog gedaan kan worden, ik weet niet of het mogelijk is.
Maar we dachten dat we veel hoger gingen uitkomen :(

Aantal zonnepanelen momenteel 14 stuks, maar de oppervlakte waar deze voldoende zon krijgen is eigenlijk wel volledig gebruikt nu ...
 
Terug
Bovenaan