Comfort heeft niet gevlogen omdat ze niet verantwoordelijk wou zijn voor 1500 euro extra in de groepspot. Oké, dat kan ik op zich nog begrijpen waarom je daar niet gaat vliegen. Maar dan wel bij die allerlaatste proef de oplossing van die long geven, terwijl Toos en Lancelot geen flauw benul hadden wat te doen? Dat ging over veel meer geld.
 
Comfort heeft niet gevlogen omdat ze niet verantwoordelijk wou zijn voor 1500 euro extra in de groepspot. Oké, dat kan ik op zich nog begrijpen waarom je daar niet gaat vliegen. Maar dan wel bij die allerlaatste proef de oplossing van die long geven, terwijl Toos en Lancelot geen flauw benul hadden wat te doen? Dat ging over veel meer geld.
Misschien een kwestie van nog een laatste keer verwarring bij hun te zaaien? gezien beiden al enkele afleveringen op haar zaten.
 
Staan de eerste 3 seizoenen eigenlijk ergens online? Ik heb enkel de 1ste gevonden maar de 2de en 3de niet
 
Die laatste finalevragen daar vroegen ze toch, is de mol een man of een vrouw, right ? Stel dat Commy de mol niet was, dan was dat toch een oneerlijke vraag die in haar voordeel speelde. Doordat die vraag er bij zat moesten ze toch ook weten dat Commy de mol was.
 
Toch wel echt zeer sterk gespeeld van zowel Lancelot als Toos. Verklaart ook direct waarom Toos die vrijstelling niet nam, hij wou zich zo verdacht maken bij de rest van de groep en Thomas is er vol ingelopen. Toos moet daarnaast toch ook één van de enigste kandidaten zijn die vanaf aflevering 1 al juist zat. Behoorlijk zuur als je dan uiteindelijk toch niet wint.

Misschien een kwestie van nog een laatste keer verwarring bij hun te zaaien? gezien beiden al enkele afleveringen op haar zaten.
Zowel Toos als Lancelot waren toen al 100% zeker van haar, dus van verwarring ging er geen sprake zijn. Gewoon vreemd om dat dan te gaan doen, maar soit. Het is jammer dat zoiets dan niet besproken wordt uiteindelijk, zoals @arevee ook al aangaf. Ik zou toch ook graag zien dat dergelijke acties waarin de mol geld binnenhaalt een keer worden besproken en niet enkel de sabotages.
 
Laatst bewerkt:
Ze laten toch wel heel weinig molacties zien, nee?

Lancelot inderdaad geniaal gespeeld.

En amai, ze was wel heel snel ontmaskerd bij 2 of zelfs 3 mensen. Vraag me af hoe goed de mol was dit seizoen?
 
Laatst bewerkt:
Hier ook niet helemaal overtuigd van de molacties.
Bv. ook bij die foto's: OK, ze saboteert die ene foto, maar bij die andere zegt ze wel nog snel tegen Toos dat het hoedje niet op de kop van de kip staat. Als ze dat niet doet, is ook die foto mislukt...

Bij de busproef: daar weet Comfort dus ook gewoon dat 3 van de 4 mensen op de bus haar 100% als mol in het vizier hebben. Met die informatie kan je als mol écht met iedereen hun voeten beginnen spelen, natuurlijk, dat is zelfs niet meer moeilijk.

Wel leuk dat de duidelijk beste kandidaat ook gewonnen heeft. Vooral bij de DeLorean: iedereen zat daar volop te gaan voor hun hoofdverdachte, terwijl het idd veel slimmer was om het omgekeerde te doen en net iemand te proberen uitsluiten (maar wel ook een pak meer risicovol). Dus ipv alles op 1 iemand in te vullen, ervoor zorgen dat er zeker niks op 1 iemand ingevuld is (zelfs niet per ongeluk).


Ik heb dit seizoen geen enkele keer Comfort verdacht gevonden - dat is me nog nooit overkomen bij De Mol denk ik. Al is het ook duidelijk dat wij veel niet te zien hebben gekregen (bv. op de high school waren er nu wel nieuwe beelden van Comfort die veel te veel info aan Lancelot aan het geven was). Maar ik heb dit seizoen na aflevering 1 wel al het volgende geschreven hier, dus ik heb toch iets goed voorspeld :p
Ik denk trouwens wel dat Lance een kanshebber is om te winnen.


Maar bon, leuk seizoen, matige mol (niet per se slecht, maar ook niet bepaald goed), heel sterke winnaar.
 
Ik kan niet veel opmerkingen bedenken over dit seizoen (al zeker in vergelijking met vorig seizoen wat de slechtste ooit was), het was een tof seizoen. Leuke kandidaten, toffe proeven (al leken de proeven in het begin nogal moeilijk, zeker met het gooien van die dingen van de trein) en schone locatie. Ze zijn het gelukkig nog niet kwijt.

Denk dat met die koelbloedige actie bij DeLorean-proef dat Lancelot zich hiermee 1 van de sterkste, zo niet, dé sterkste kandidaat is van de Mol tot nu toe. Geniaal wat hij deed, respect.

De verborgen tip met het lettertype vond ik heel leuk gedaan.
 
Ach ja, uiteindelijk heeft iedere Mol wel hulp van de productie gehad.
Lijkt mij dat Commy het zeker niet slecht gedaan heeft, gezien dat (maar) 2 kandidaten echt lang op haar zaten en een derde pas halverwege op haar spoor kwam.
 
Laatst bewerkt:
Vond het dit jaar wel beter qua molacties dan andere jaren eigenlijk.
Die zoo proef was toch een van de betere molacties van de laatste jaren.
En ok, het is als mol ook veel meesurfen op de 'verdachtheid' van andere kandidaten. Maar als zij fout bezig zijn is het als mol ook gewoon je taak om dat gevoel bij hen te versterken.

Verder gewoon 2 verdiende finalisten, sterk gespeeld van beide.
 
Wat was nu het geheime teken in die diner om te stoppen of doorgaan met kaarten trekken?
 
Geniaal gespeeld van Lancelot, maar toch ook zeker niet zonder risico lijkt mij. Stel dat Toos de mol was, dan haalt hij daar een rood scherm met 0/20.
Succes om er dan terug in te geraken met die jeugdfoto's. Leïla had dus 7/20, dan moet Lancelot al 4 antwoorden juist hebben waarop hij vervolgens alle 8 vragen juist moest hebben (of sneller zijn).
Kan goed zijn dat hij met die actie wel wist wie de mol was, maar er toch ook meteen uit lag, niet ?
 
Geniaal gespeeld van Lancelot, maar toch ook zeker niet zonder risico lijkt mij. Stel dat Toos de mol was, dan haalt hij daar een rood scherm met 0/20.
Succes om er dan terug in te geraken met die jeugdfoto's. Leïla had dus 7/20, dan moet Lancelot al 4 antwoorden juist hebben waarop hij vervolgens alle 8 vragen juist moest hebben (of sneller zijn).
Kan goed zijn dat hij met die actie wel wist wie de mol was, maar er toch ook meteen uit lag, niet ?
Ja idd, was redelijk riskant.

Ik blijf het niet echt fair vinden dat de mol zich daar gemoeid heeft -> had liever gezien dat de echte speler met de laagste score de kans kreeg om zich te herpakken -> zou dan Leila geweest zijn die dan toch door zou moeten gehad hebben dat ze fout zat en misschien zich zo had kunnen herpakken. Dan had ook direct Ruben met een probleem gezeten want dan had die niet doorgehad dat hij fout was.

Nu moeit de mol zich ermee en zorgt direct dat Lancelot op haar zit + dat Ruben en Lieselot doorhebben dat ze op de verkeerde mol zitten... als mol zijnde dus eigenlijk gewoon niet goed gedaan.

Volgens mij tonen ze ook niet echt alles wat Commy gedaan heeft want hoe leg je anders uit dat Toos zo snel juist zat ... ze moet toch ergens iets gemold hebben dat obvious was voor Toos maar wat niet in beeld is gebracht? (op basis van enkel die slackline all-in op Commy gaan lijkt me very risky)
 
Conclusies zijn toch ook weeral:
- zoeken naar de verborgen tips is tijdverlies
- wij krijgen als kijkers maar heel selectieve info te zien.

Ik vond het bv. opvallend dat Thomas - de hoofdverdachte van vele kijkers incl. mezelf - door niemand van de kandidaten verdacht werd. Net omdat hij tussen de proeven door duidelijk teveel babbelde en prijs gaf (o.a. tegen Toos gaan zeggen dat hij weet dat Toos de mol is).

Denk dat met die koelbloedige actie bij DeLorean-proef dat Lancelot zich hiermee 1 van de sterkste, zo niet, dé sterkste kandidaat is van de Mol tot nu toe. Geniaal wat hij deed, respect.

Bwa, voor mij blijft Bahador er nog bovenuit steken indertijd. Dat was iets met geldkoffertjes op een luchthaven. Ik ben de details vergeten, maar hij heeft daar toen de mol Pieter volledig in het nauw gedreven, en hem ontmaskerd terwijl hij zichzelf nog eens verdacht maakte ook.

Ik zou me nog wel eens durven inschrijven voor volgend seizoen, maar ben niet zeker dat ik 3 weken kan vrijmaken "in het najaar" (ook nogal vaag).
 
Ja idd, was redelijk riskant.

Ik blijf het niet echt fair vinden dat de mol zich daar gemoeid heeft -> had liever gezien dat de echte speler met de laagste score de kans kreeg om zich te herpakken -> zou dan Leila geweest zijn die dan toch door zou moeten gehad hebben dat ze fout zat en misschien zich zo had kunnen herpakken. Dan had ook direct Ruben met een probleem gezeten want dan had die niet doorgehad dat hij fout was.

Nu moeit de mol zich ermee en zorgt direct dat Lancelot op haar zit + dat Ruben en Lieselot doorhebben dat ze op de verkeerde mol zitten... als mol zijnde dus eigenlijk gewoon niet goed gedaan.

Volgens mij tonen ze ook niet echt alles wat Commy gedaan heeft want hoe leg je anders uit dat Toos zo snel juist zat ... ze moet toch ergens iets gemold hebben dat obvious was voor Toos maar wat niet in beeld is gebracht? (op basis van enkel die slackline all-in op Commy gaan lijkt me very risky)
Miss ook gewoon obv haar gedrag buiten de opdrachten? Die zijn 24u per dag samen en de camera's draaien niet constant, maar als mol moet je natuurlijk wel constant in je rol blijven dag en nacht.
 
Terug
Bovenaan