Bwa, voor mij blijft Bahador er nog bovenuit steken indertijd. Dat was iets met geldkoffertjes op een luchthaven. Ik ben de details vergeten, maar hij heeft daar toen de mol Pieter volledig in het nauw gedreven, en hem ontmaskerd terwijl hij zichzelf nog eens verdacht maakte ook.

Ik zou me nog wel eens durven inschrijven voor volgend seizoen, maar ben niet zeker dat ik 3 weken kan vrijmaken "in het najaar" (ook nogal vaag).

Damn ik was dat helemaal vergeten, tis ook al weer geleden. Was idd geniaal wat Baha deed. Ik vond dat één van de beste seizoenen ooit. Toch jammer voor Bahador dat hij uiteindelijk net naast de pot gegrepen had.
 
Kan iemand dit nog eens uitleggen want ik snapte het niet volledig :unsure:
Hij had op elke vraag zodanig geantwoord dat het fout zou zijn indien Toos de mol was. Dus indien Toos wél de mol was, had hij alles fout (0/20) en dus zeker een rood scherm (tenzij iemand anders net hetzelfde had gedaan, maar hoe groot is die kans). Bijgevolg kon hij Toos uitsluiten als mol, omdat hij een groen scherm kreeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Geniaal gespeeld van Lancelot, maar toch ook zeker niet zonder risico lijkt mij. Stel dat Toos de mol was, dan haalt hij daar een rood scherm met 0/20.
Succes om er dan terug in te geraken met die jeugdfoto's. Leïla had dus 7/20, dan moet Lancelot al 4 antwoorden juist hebben waarop hij vervolgens alle 8 vragen juist moest hebben (of sneller zijn).
Kan goed zijn dat hij met die actie wel wist wie de mol was, maar er toch ook meteen uit lag, niet ?
Dat was inderdaad het risico dat hij nam hiermee.
 
Die laatste finalevragen daar vroegen ze toch, is de mol een man of een vrouw, right ? Stel dat Commy de mol niet was, dan was dat toch een oneerlijke vraag die in haar voordeel speelde. Doordat die vraag er bij zat moesten ze toch ook weten dat Commy de mol was.
Dat was toch de allesbepalende vraag in dat seizoen met Lennart als mol dacht ik?
Philippe dacht dat Annelotte de mol was.
En Sven en Annelotte dachten beiden dat het Philippe was. Uiteindelijk zaten ze wel in de finale omdat zij die ene vraag juist hadden. En hun hoofdverdachte naar huis.
 
Ik blijf het verbijsterend vinden dat er nog steeds kandidaten zijn die reeds bij de eerste eliminatietest all-in gaan op één persoon. :wallbash:
 
Hij had op elke vraag zodanig geantwoord dat het fout zou zijn indien Toos de mol was. Dus indien Toos wél de mol was, had hij alles fout (0/20) en dus zeker een rood scherm (tenzij iemand anders net hetzelfde had gedaan, maar hoe groot is die kans). Bijgevolg kon hij Toos uitsluiten als mol, omdat hij een groen scherm kreeg.
Ahja zo, maar da's dan toch niet geniaal zoals vele hier zeggen? Da's gewoon chance hebben door te elimineren plus als Toos dan wel de mol was, dan was hij er niets mee want hij lag er dan uit :unsure:
 
Het was berekend. Toos was niet zijn één van zijn hoofdverdachtes dus hij nam het risico om Toos voor altijd uit te sluiten als Mol, dat is iemand waar je al geen aandacht meer aan moet besteden. Dus hij gebruikte de proef om meer informatie te weten komen over zijn mede kandidaten. Gelukkig voor hem dan nog ging Toos ook tot het einde mee in het spel. Als hij toch een rood scherm kreeg was hij zeker en had hij nog altijd een mogelijkse (kleine) kans om terug te komen met weet wie de Mol is.

Dan noemt nu eens het spel spelen imo.

Ik blijf het verbijsterend vinden dat er nog steeds kandidaten zijn die reeds bij de eerste eliminatietest all-in gaan op één persoon.
:wallbash:
Echt waar, moesten ze daarvoor een BV uitnodigen die gewoon na 2 dagen aan iedereen even vraagt BEN JIJ DE MOL? Haha, die keek niet in mijn ogen, ik win dit spel!!!! :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Vond het dit jaar wel beter qua molacties dan andere jaren eigenlijk.
Die zoo proef was toch een van de betere molacties van de laatste jaren.
En ok, het is als mol ook veel meesurfen op de 'verdachtheid' van andere kandidaten. Maar als zij fout bezig zijn is het als mol ook gewoon je taak om dat gevoel bij hen te versterken.

Verder gewoon 2 verdiende finalisten, sterk gespeeld van beide.

Ff mijn kritische hoed opzetten, maar in welke dimensie is in de zoo goed gemold? Door wat dingen vanbuiten te leren en dan de moeilijke nummers te suggereren? Dat is niet echt actief mollen imo.

Dan was het gemol met de eieren veel beter.

Maar al bij al kan ik toch niet spreken van een geniale mol als je zo snel op de radar staat van meerdere mensen.
 
Ff mijn kritische hoed opzetten, maar in welke dimensie is in de zoo goed gemold? Door wat dingen vanbuiten te leren en dan de moeilijke nummers te suggereren? Dat is niet echt actief mollen imo.

Dan was het gemol met de eieren veel beter.

Maar al bij al kan ik toch niet spreken van een geniale mol als je zo snel op de radar staat van meerdere mensen.
Door alle nummers vanbuiten te leren, kon ze de kandidaten van het ene uiterste van de zoo naar het ander uiterste van de zoo laten lopen en zo tijd verliezen. Ook wist ze bij welk nummer een bejaarde ging staan
 
Ff mijn kritische hoed opzetten, maar in welke dimensie is in de zoo goed gemold? Door wat dingen vanbuiten te leren en dan de moeilijke nummers te suggereren? Dat is niet echt actief mollen imo.

Dan was het gemol met de eieren veel beter.

Maar al bij al kan ik toch niet spreken van een geniale mol als je zo snel op de radar staat van meerdere mensen.
Hoezo is dat niet actief mollen?
Ze nam ook altijd de nummers waarvan ze wist dat de dieren op een grote afstand van elkaar lagen en waarvan de gepensioneerden op de baan lagen om zo nog meer tijdverlies te krijgen.

Heel subtiel met toch veel impact en leek ook grotendeels eigen initiatief.

De eieren was dan weer een meer obvious en 'simpelere' manier om te mollen vind ik. Dat je daar bij jezelf en anderen wat extra eieren kunt kapot doen ligt meer voor de hand.
 
Ff mijn kritische hoed opzetten, maar in welke dimensie is in de zoo goed gemold? Door wat dingen vanbuiten te leren en dan de moeilijke nummers te suggereren? Dat is niet echt actief mollen imo.

Dan was het gemol met de eieren veel beter.

Maar al bij al kan ik toch niet spreken van een geniale mol als je zo snel op de radar staat van meerdere mensen.
Dat is toch net actief en subtiel mollen door ze naar alle kanten op te sturen...?
 
Hoezo is dat niet actief mollen?
Ze nam ook altijd de nummers waarvan ze wist dat de dieren op een grote afstand van elkaar lagen en waarvan de gepensioneerden op de baan lagen om zo nog meer tijdverlies te krijgen.

Heel subtiel met toch veel impact en leek ook grotendeels eigen initiatief.

De eieren was dan weer een meer obvious en 'simpelere' manier om te mollen vind ik. Dat je daar bij jezelf en anderen wat extra eieren kunt kapot doen ligt meer voor de hand.
Bij die eieren moest er nog niet eens actief gemold worden imo. Dat was sowieso al een proef waarvan je op voorhand wist: "ah hier gaan sowieso een hoop eieren sneuvelen."

Trouwens toch ook frappant dat Lancelot daar zo open en bloot zijn ei laat liggen voor jan en alleman?
 
Bij die eieren moest er nog niet eens actief gemold worden imo. Dat was sowieso al een proef waarvan je op voorhand wist: "ah hier gaan sowieso een hoop eieren sneuvelen."

Trouwens toch ook frappant dat Lancelot daar zo open en bloot zijn ei laat liggen voor jan en alleman?

Ze heeft daar letterlijk eieren gestolen en eieren kapot gegooid of gestampt. Hoezo is dat minder mollen dan iets vanbuiten leren?
 
Ze heeft daar letterlijk eieren gestolen en eieren kapot gegooid of gestampt. Hoezo is dat minder mollen dan iets vanbuiten leren?
maar ze heeft iets van buiten geleerd om tijd te verliezen, had ze dat niet gedaan dan hadden ze waarschijnlijker meer vragen kunnen oplossen :p
 
Ik denk dat ik het persoonlijk gewoon meer heb voor het subtielere/mentale werk dan fysieke acties zoals die eieren kapot gooien (of bv. vorig(?) jaar met die poppetjes van de taart opeten in de openingsproef). Die zijn vooral grappig om achteraf te zien, maar vragen ook wel wat durf.
 
Lijkt mij dat Commy het zeker niet slecht gedaan heeft, gezien dat (maar) 2 kandidaten echt lang op haar zaten en een derde pas halverwege op haar spoor kwam.
Kan me toch niet meteen een seizoen herinneren waarbij de laatste 3 kandidaten allemaal 100% op de correcte mol zaten hoor.
Op dat vlak dus toch één van de mindere mollen ooit.
 
Kan me toch niet meteen een seizoen herinneren waarbij de laatste 3 kandidaten allemaal 100% op de correcte mol zaten hoor.
Op dat vlak dus toch één van de mindere mollen ooit.
Dat is letterlijk in elke seizoen van de reboot gebeurd behalve vorig jaar met Lennert.
 
Terug
Bovenaan