De Mol 2022

De Mol 2022

volgens dit is dat beeld van de mol een compositie van alle deelnemers van dit jaar, waar ze telkens een afvaller gaan uithalen.

zou wel spijtig zijn, want dan ga je als kijker toch vrij snel de mol herkennen?
Je gaat toch gewoon de overgebleven kandidaten zien waaronder de mol. Bij de laatste 3 ga je dus gewoon alle 3 heel goed zien

volgens dit is dat beeld van de mol een compositie van alle deelnemers van dit jaar, waar ze telkens een afvaller gaan uithalen.

zou wel spijtig zijn, want dan ga je als kijker toch vrij snel de mol herkennen?
Hoezo?
In de laatste aflevering zie je 1/3e van de mol, dus ga je inderdaad elk van de 3 overgebleven kandidaten (waaronder de mol) veel beter herkennen. Maar het blijft nog steeds 1 op 3 he :tongue:

Wat ik er uit opmaak is dat, omwille van de 10e verjaardag, er massaal veel verwijzingen in gaan zitten naar de vorige seizoenen.
Mogelijks zelfs gelijkaardige proeven als in het verleden.

Ik zag bv. al 'levend begraven' (zoals de reeks in Mexico), en dat auto ongeluk (zat in 1 van de eerste 3 reeksen).

Net eens de kandidaten bekeken. Ik word er niet enthousiast van :unsure:
Een aantal saaie mensen, een aantal heel 'fake' aanvoelende mensen ook. Maar ok, rare setting ook voor een 1-op-1 interview. Eens het spel begint en ze wat meer op hun gemak zijn in de groep kan het nog beteren...

Momenteel denk ik alleen bij die laatste kerel (Bert): daar zou ik eens een avond mee op café willen zitten.
Van die Anke word ik nu al nerveus.
Yens heeft molpotentieel.

Aja? Dus nu is het een compositie van 10 deelnemers, waarvan 1 de mol. Dit betekent dat het na 5 afleveringen een compositie is van 5 deelnemers, waarvan nog steeds maar 1 de mol is. Waarom zou je de mol dan sneller herkennen? :thinking:

Net eens de kandidaten bekeken. Ik word er niet enthousiast van :unsure:
Een aantal saaie mensen, een aantal heel 'fake' aanvoelende mensen ook. Maar ok, rare setting ook voor een 1-op-1 interview. Eens het spel begint en ze wat meer op hun gemak zijn in de groep kan het nog beteren...

Momenteel denk ik alleen bij die laatste kerel (Bert): daar zou ik eens een avond mee op café willen zitten.
Van die Anke word ik nu al nerveus.
Yens heeft molpotentieel.

Same, wat een bende saaie trienen & kwezels bij elkaar (m.u.v. die laatste) :unsure:. Soit, indruk kan nog veranderen uiteraard.

Aja? Dus nu is het een compositie van 10 deelnemers, waarvan 1 de mol. Dit betekent dat het na 5 afleveringen een compositie is van 5 deelnemers, waarvan nog steeds maar 1 de mol is. Waarom zou je de mol dan sneller herkennen? :thinking:
Dit dus. Het is eigenlijk gewoon te vergelijken met een groepsfoto van de resterende kanditaten. En in die show gisteren (en nu op het internet) wordt er precies gedaan alsof dit DE manier is om de mol te herkennen. Achteraf zal het wel iets zijn van 'de mond was van de mol want daar komende de woorden uit in het filmke, en blablabla'.

Canarische Eilanden ... ik moet daarbij toch denken aan een dumpplaats voor gepensioneerden en all-intoeristen. Griekenland en Duitsland vond ik wel zeer mooi gebracht, dus ik ben benieuwd. Ik ben hierin misschien een aparte kijker, maar als De Mol zou afspelen in Vlaanderen zou ik wellicht niet kijken.
Ik ben net enthousiast omdat het op zo'n locatie is.
Ik zit met hetzelfde idee over die eilanden dus ik ben erg benieuwd welke mooie dingen daar ook te zien zijn. Zo ben ik 2 jaar geleden ook verschoten van Griekenland, waar ik persoonlijk van dacht dat het een dor land was met duizenden zatte hollanders tussen tempels van 2000 jaar oud. De natuurpracht die toen getoond werd had ik geen idee van dat die daar ook te vinden was.

Komaan zeg, Canarische eilanden is een prachtige Europese plek - zeker qua natuur. Ze hebben ook een heel grote geschiedenis. Ik neem aan dat ze alle eilanden zullen bezoeken, waaronder dus ook "onbekende" parels zoals La Gomera en El Hierro. Of ga gewoon op de toeristische eilanden al eens naar het noorden van Tenerife, de bergen op Gran Canaria, etc.

Laatst bewerkt:
Qua natuur zal het daar inderdaad schitterend zijn. Qua cultuur heb ik toch ook mijn twijfels.

En niet vergeten dat er tijdens de planning waarschijnlijk nog fel rekening werd gehouden met corona, dus 'eilanden' zijn op dat gebied sowieso veiliger dan ergens op het vaste land. Dan zijn de Canarische eilanden uiteraard interessant (EU, niet al te ver, zonnig klimaat). Andere optie misschien de Azoren, maar daar is het heel wisselvallig weer (veel regen).

De mol is dit jaar duidelijk geen arbeider uit de lagere sociale klasse.
Weinig kandidaten die met die achtergrond worden geselecteerd in het algemeen, ook omdat het spel ook een beetje serieus moet worden gespeeld met mensen die het spel wel kennen en er ook voor willen gaan. Dat speelt ook mee. Bij Expeditie Robinson moet je daar bijvoorbeeld minder naar kijken, maar bij de Mol is er wel wat kennis van het spel nodig natuurlijk om het te kunnen spelen, vooral als Mol zelf, maar ook als kandidaat want anders is de fun er snel af. Voor de rest selecteren denk ik wel 5 vrouwen en 5 mannen altijd, en zorgen ze dat er toch 1 of 2 kandidaten wat diversiteit representeren (andere huidskleur, allochtone achtergrond). Vaak zit er ook wel 1 of 2 studenten in en ook 1 of 2 oudere personen. En ook geen 2 dezelfde beroepen, maar daar ook een beetje in variëren en selecteren. En qua regio probeert men ook te zorgen dat dat ook vrij gelijk verdeeld is of niets over het hoofd wordt gezien.

Keuze zullen ze wel hebben, want er zijn er genoeg die willen deelnemen, dus kunnen ze een beetje het perfecte deelnemersveld "engineeren" met als doel een leuk spel te hebben en ook met als doel de kijker te laten amuseren/herkennen/empathiseren.

En niet vergeten dat er tijdens de planning waarschijnlijk nog fel rekening werd gehouden met corona, dus 'eilanden' zijn op dat gebied sowieso veiliger dan ergens op het vaste land. Dan zijn de Canarische eilanden uiteraard interessant (EU, niet al te ver, zonnig klimaat). Andere optie misschien de Azoren, maar daar is het heel wisselvallig weer (veel regen).
Klopt en men zal ook rekening moeten houden hebben met de vulkaanuitbarsting van La Palma als dat in het programma stond, want de opnames waren wel degelijk in september en/of oktober.

Komaan zeg, Canarische eilanden is een prachtige Europese plek - zeker qua natuur. Ze hebben ook een heel grote geschiedenis. Ik neem aan dat ze alle eilanden zullen bezoeken, waaronder dus ook "onbekende" parels zoals La Gomera en El Hierro. Of ga gewoon op de toeristische eilanden al eens naar het noorden van Tenerife, de bergen op Gran Canaria, etc.
La Palma ben ik niet zeker over, of dat kon. Hangt af van timing, advies en of het al gepland stond. Ik denk dat "het noorden" van La Palma wel kon in theorie, maar voor naar een ander eiland te gaan moet je waarschijnlijk vliegen? Ik denk dat men het als het gepland stond geschrapt zal hebben.

Maar je punt is wel correct. Canarische eilanden is meer dan Gran Canario, Tenerife en Lanzarote alleen.

Laatst bewerkt:
Hopelijk wel, La Palma is een heel mooi eiland. Je kan ook gewoon ferry diensten tussen de eilanden nemen hoor.

Laatst bewerkt:
De documentaire over 10 seizoenen De Mol is zeker de moeite (staat nu op Streamz).

Goed dat ze Bart De Pauw niet verzwijgen, ook al komt hij niet aan het woord.
De overdracht naar Play4 daarentegen stellen ze verbloemd voor, want daar is veel discussie om geweest…

En Hugo is nog geen haar veranderd,,, die is intussen al 89…😊
Wordt trouwens maandag uitgezonden op Play4

Oh god, als het zo de hele tijd met flashbacks en verwijzingen naar vroeger gaat zijn, daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.

Terug
Bovenaan