De Mol 2022

Play4 De Mol 2022

Dit blijft toch 1 van de weinige vlaamse tv programma's waar ik naar kijk.

Ok, het concept is een beetje uitgemolken, en de kandidatenselectie iets te gestandaardiseerd (altijd dezelfde typetjes). Bij momenten ook ergerlijk dramatisch.

Maar, het blijft over het algemeen leuke tv, en ik kijk altijd uit naar de volgende aflevering.
Vooral de meer psychologische spelletjes naar het einde toe vind ik altijd top (ik denk dan bv. aan dat met die geldkoffertjes op de trein, in het seizoen dat Alina de mol was, of dat met die geldkoffertjes op de luchthaven toen Pieter de mol was en Baha het wist, enz.)
 
De documentaire over 10 seizoenen De Mol is zeker de moeite (staat nu op Streamz).

Goed dat ze Bart De Pauw niet verzwijgen, ook al komt hij niet aan het woord.
De overdracht naar Play4 daarentegen stellen ze verbloemd voor, want daar is veel discussie om geweest…

En Hugo is nog geen haar veranderd,,, die is intussen al 89…😊
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
De documentaire over 10 seizoenen De Mol is zeker de moeite (staat nu op Streamz).

Goed dat ze Bart De Pauw niet verzwijgen, ook al komt hij niet aan het woord.
De overdracht naar Play4 daarentegen stellen ze verbloemd voor, want daar is veel discussie om geweest…

En Hugo is nog geen haar veranderd,,, die is intussen al 89…😊
Merci voor de tip!
 
De documentaire over 10 seizoenen De Mol is zeker de moeite (staat nu op Streamz).

Goed dat ze Bart De Pauw niet verzwijgen, ook al komt hij niet aan het woord.
De overdracht naar Play4 daarentegen stellen ze verbloemd voor, want daar is veel discussie om geweest…

En Hugo is nog geen haar veranderd,,, die is intussen al 89…😊
Eens checken!

Edit: op de website van Yeloplay dinges vind ik hem, op Streamz niet.
 
Dat is nu een programma dat ik weer een paar jaar in de kast wil zien gaan. Het is gewoon te veel hetzelfde. (‘Ja maar… de locaties’ ‘ja maar… de proeven’ Nope, same soup, different day)
Een paar West Vlamingen met een ‘winnaarsmentaliteit’, twee seniors die toch meer senior gaan blijken dan ze zelf dachten, een jonkie, een babe met een carrière ‘waar normaal geen babes inzitten, amai’, ene met het geluk aan zijn kant die toch noch de mol noch de winnaar zal blijken, ene die zo dom lijkt dat je zeker bent dat ie enkel schoenen met velcro kan dragen en ene met de emotionele grens van een tweejarige.
En aan het einde zijn we vrienden voor het leven tot er ene in de Dag Allemaal zijn gal zal spuwen.

Pas op, op zich vind ik het een prima idee maar ik heb hier dezelfde last als bij De Slimste: het is te weinig anders om dat elk televisiejaar te herkauwen. Toen het een tijd was weggeweest, was dat weer eens tof om te zien.
Ja, qua casting zijn het toch maar dezelfde types die terugkeren, daar heb je wel gelijk in. Natuurlijk moet je als kandidaat het spel ook wel kunnen spelen. Het is ook wel niet het makkelijkste spel om te organiseren, vind ik, zeker in tijden als nu waar het internet meezoekt.
 
Canarische Eilanden ... ik moet daarbij toch denken aan een dumpplaats voor gepensioneerden en all-intoeristen. Griekenland en Duitsland vond ik wel zeer mooi gebracht, dus ik ben benieuwd. Ik ben hierin misschien een aparte kijker, maar als De Mol zou afspelen in Vlaanderen zou ik wellicht niet kijken.
 
Canarische Eilanden ... ik moet daarbij toch denken aan een dumpplaats voor gepensioneerden en all-intoeristen. Griekenland en Duitsland vond ik wel zeer mooi gebracht, dus ik ben benieuwd. Ik ben hierin misschien een aparte kijker, maar als De Mol zou afspelen in Vlaanderen zou ik wellicht niet kijken.
Een deel van de aantrekkingskracht van het programma is altijd al de locatie geweest, dus je bent daar zeker niet alleen in. De kracht van De Mol ligt ook gewoon in het feit dat je een groep doordeweekse Vlamingen een prachtige groepsreis ziet maken. Ik snap de kritiek op de casting dus niet echt. De wetenschap dat De Mol een programma is waar ook je moeder aan kan mee doen en er een prachtige rol in kan spelen, da's de essentie van dit programma.
 
Canarische Eilanden ... ik moet daarbij toch denken aan een dumpplaats voor gepensioneerden en all-intoeristen. Griekenland en Duitsland vond ik wel zeer mooi gebracht, dus ik ben benieuwd. Ik ben hierin misschien een aparte kijker, maar als De Mol zou afspelen in Vlaanderen zou ik wellicht niet kijken.
Je zou het niet zeggen, maar als je van de badplaatsen weggaat en richting het midden van het eiland rijdt kom je inderdaad wel enorm veel knappe vergezichten en valleien tegen. Volgens mij is daar ook nog wel menig urban legend te vinden van demonen en beesten.
 
Je zou het niet zeggen, maar als je van de badplaatsen weggaat en richting het midden van het eiland rijdt kom je inderdaad wel enorm veel knappe vergezichten en valleien tegen. Volgens mij is daar ook nog wel menig urban legend te vinden van demonen en beesten.
Daar twijfel ik niet aan, want ik heb ook al spectaculaire landschapsbeelden gezien van die eilanden. Maar dat doet niets af van het feit dat ik het associeer met bejaarden en generische all-inhotels. :laugh:
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Een deel van de aantrekkingskracht van het programma is altijd al de locatie geweest, dus je bent daar zeker niet alleen in. De kracht van De Mol ligt ook gewoon in het feit dat je een groep doordeweekse Vlamingen een prachtige groepsreis ziet maken. Ik snap de kritiek op de casting dus niet echt. De wetenschap dat De Mol een programma is waar ook je moeder aan kan mee doen en er een prachtige rol in kan spelen, da's de essentie van dit programma.

Ik denk niet noodzakelijk in de locatie op zich, maar ook vooral de manier waarop die locatie in beeld wordt gebracht. Het productieteam van De Mol zou wellicht ook in staat zijn om in Vlaanderen prachtige beelden te schieten en monteren op de nodige locaties. Het programma onderscheidt zich imo dus vooral door hoe alles in beeld wordt gebracht
 
volgens dit is dat beeld van de mol een compositie van alle deelnemers van dit jaar, waar ze telkens een afvaller gaan uithalen.

zou wel spijtig zijn, want dan ga je als kijker toch vrij snel de mol herkennen?
 
Terug
Bovenaan