De Mol 2021

De Mol 2021

‘T goh. Dan hadden het gewoon 9 kandidaten geweest die strijden voor hun plek tegen de 9 normale kandidaten.
De mol was dan wel zeker en niemand had iets gemerkt.

Edit: ze gooien er dan - pak em beet - 1000 euro tegenaan als er niemand zijn plek kwijt geraakt en kan de mol direct mollen.

Die kandidaten waren daar echt niet om te kunnen switchen indien iemand positief is. Zelfs al hadden ze een reserve, dan hadden ze dit gewoon achter de schermen zo gehouden en niet in een spel gegooid. Wat als er iemand positief raakt in aflevering 4?

maar als Lennart of Martijn dan effectief positief zouden zijn, dan valt dat hele concept toch in het water? moeten ze ineens een hele nieuwe eerste proef bedenken

laat staan dat ze alletwéé positief testen, dan moeten ze weer na de eerste dag een mol uitkiezen

ze hebben daar toch geluk gehad in feite.

Ze hebben altijd wel een back-up scenario voor dat soort zaken, hoor.

Die kandidaten waren daar echt niet om te kunnen switchen indien iemand positief is. Zelfs al hadden ze een reserve, dan hadden ze dit gewoon achter de schermen zo gehouden en niet in een spel gegooid. Wat als er iemand positief raakt in aflevering 4?

Mja dan stopt het programma I guess.
Maar in principe zou dat niet kunnen vermits ze één bubbel waren en contact met anderen redelijk beperkt is. Ik vermoed dat als ze contact met anderen hadden nalv proeven die mensen ook sneltesten moesten doen.

Mja dan stopt het programma I guess.
Maar in principe zou dat niet kunnen vermits ze één bubbel waren en contact met anderen redelijk beperkt is. Ik vermoed dat als ze contact met anderen hadden nalv proeven die mensen ook sneltesten moesten doen.
Maar ze waren al 1 bubbel bij die eerste proef he. Dus eens je op dat punt bent, heb je geen nood meer aan de reserve en konden ze heel dat verhaal gewoon overslaan he.

Ik had ergens in een interview gelezen dat als een van de kandidaten positief getest zou hebben, dat het dan inderdaad helemaal gedaan was, en er geen seizoen was.

Ik had ergens in een interview gelezen dat als een van de kandidaten positief getest zou hebben, dat het dan inderdaad helemaal gedaan was, en er geen seizoen was.
Ja tijdens de opnames wel, maar als in de week voordat de opnames zouden zijn gestart 1 vd kandidaten of de mol positief zouden hebben getest, dan hadden ze sowieso nog wel iemand anders opgevist.

Ja in 1 van de 'achter de schermen' filmpjes op de go play site komt dat ook voor, een bespreking over corona, waarin ook letterlijk gezegd wordt: als er iemand van de kandidaten besmet raakt tijdens de opnames, is er geen plan B. Dus moesten ze extreem voorzichtig zijn.

De puzzel en de domino kon je inderdaad niet opmerken op TV, maar je kon gewoon van te voren weten dat dat vliegtuig vroeg of laat zou crashen. Dat was nu eens écht voorspelbaar.

de vliegproef, de 10.000 euro, etc waarin hij heel duidelijk degene was die de proef deed mislukken

Ik zou toch niet onderschatten wat het is om als absolute newbie in MS Flight Sim een Boeing te laten landen. Dat is met een Cessna al niet heel evident, laat staan met zo'n mastodont. Ik denk dat de kans sowieso al 90% was dat dat ding ging crashen, mol in die cockpit of niet.

Ik zou toch niet onderschatten wat het is om als absolute newbie in MS Flight Sim een Boeing te laten landen. Dat is met een Cessna al niet heel evident, laat staan met zo'n mastodont. Ik denk dat de kans sowieso al 90% was dat dat ding ging crashen, mol in die cockpit of niet.
True, de kans dat het ging crashen was inderdaad redelijk groot. Maar het was vooral de manier waarop: geen hulp vragen, en dan reageren van 'oh kijk een bos' 'amai dat komt dichtbij' 'ooh, misschien best eens optrekken, niet?' 'oei, te laat, jammer hé'...

Dit seizoen heeft goed bewezen hoe tunnel-visie een sterkte invloed kan hebben op het spel.

Misschien wel interessant, van op het molforum: een interview met Gilles De Coster in Knack Focus
4Fl0vJq.jpg

Gewoon dit stukje omdat het zeer interessant is i.v.m. pasvragen enzo :)

Ben blij dat ze er niet alleen bewust van zijn, maar ook nadenken over hoe ze dit willen aanpakken. Geen idee of ze er iets op kunnen vinden, maar het is alvast een stap vooruit. Benieuwd naar volgend jaar. :)

Overigens moest ik vandaag nog eens terugdenken aan dat pikant eten proef. Ik las hier dat ze Lennart blijkbaar extra pikant eten moesten geven om hen in te tomen. Wel ze slaagden daarin, maar dat is nog altijd in zijn voordeel gedraaid om nog minder verdacht te worden. :D Durf te wedden dat, als ze dat niet deden, de verdachtmakingen misschien wel anders gelegen konden hebben... who knows he.

Ja, wel terechte bedenkingen van Gilles en de redactie in dat artikel hierboven. Benieuwd wat voor effect dat volgend seizoen gaat hebben.

De slotaflevering overtuigde me wel dat Lennart een goeie mol was. Zeker bij de proeven waar hij wel voor de pot koos en niet voor pasvragen en dergelijke zijn mooi in beeld gebracht.

Heeft het vooral psychologisch goed gespeeld.

De slotaflevering overtuigde me wel dat Lennart een goeie mol was. Zeker bij de proeven waar hij wel voor de pot koos en niet voor pasvragen en dergelijke zijn mooi in beeld gebracht.

Hij heeft vooral enorm gespeeld op de groepsdynamiek.
"Alle, test die domino nog eens", hierdoor wordt je zelf nooit verdacht want jij bent niet degene die ze omver duwt.
Hetzelfde met die 3d-printer, al hadden wij daar al wel door dat je héél makkelijk dat hondje verkeerd kon laten vouwen en dus sowieso geen geld ging verdienen. Meestal zijn dat soort opdrachten de dingen waar je veel uit kan leren. Iemand die voor geld gaat, maar het dan niet binnen haalt is iemand die overkomt als "pech" en dan is er vaak meer aan de hand.

Had gisteren een discussie met iemand die vond dat Lennart geen goede mol is omdat hij niet echt opvallend heeft gemold. Enfin ja, 't was eigenlijk niet echt een discussie want met zo'n mening begrijp je de bedoeling niet lijkt me. Welke mol gaat er nu open en bloot mollen?

Trouwens die proef waar hij direct 'euh' zegt vond ik toch redelijk opvallend, toch zeker voor degene die op dat moment hem al verdachten. En bij de puzzelstukjes was dat toch ook zeer riskant vond ik, als daar toevallig iemand zijn richting uitkijkt is 'm gezien.

Hij heeft vooral enorm gespeeld op de groepsdynamiek.
"Alle, test die domino nog eens", hierdoor wordt je zelf nooit verdacht want jij bent niet degene die ze omver duwt.
Hetzelfde met die 3d-printer, al hadden wij daar al wel door dat je héél makkelijk dat hondje verkeerd kon laten vouwen en dus sowieso geen geld ging verdienen. Meestal zijn dat soort opdrachten de dingen waar je veel uit kan leren. Iemand die voor geld gaat, maar het dan niet binnen haalt is iemand die overkomt als "pech" en dan is er vaak meer aan de hand.
Je moet ook het geluk (af te dwingen mss) dat er dat niemand oppikt.

Terug
Bovenaan