De Mol 2021

De Mol 2021

Ik was teleurgesteld met de Mol acties van Lennart. Maar ik verwacht misschien gewoon te veel.
Blijkbaar hadden ze het alletwee nog steeds fout in de finale test? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ze hadden beide 20/20 en moesten daarom extra vragen invullen.

Denk dat mijne hond doof is of zo :thinking:
heb die geen enkele keer van zijnen tak horen maken toen die bepaalde toon werd uitgezonden :thinking:

Met een Philip moet ge ook niet zoveel meer doen doen, als opdracht toch al gaat mislukken moet je niet gaan overdrijven. Die puzzelstukjes wegmoffelen was imo toch zalig, zitten roepen kijk naar die! en terwijl er dan nog iemand recht voor hem op de doos staat te kijken. Bij domino vond ik ook wel grappig gedaan, en iedereen die ook effectief luisterde en teste ^^. Voor de rest weinig wauw sabotages maar toch 1 van de leukere mollen imo, qua persoon en ook omdat hij tegen de makers ingaat om nog meer uit de pot te halen. Hints zijn wel lachwekkend, je kan er gewoon mee stoppen.

Al bij al een fijne slotaflevering. De focus op Jens en de tweede mol had voor mij persoonlijk niet gemoeten. Ik voelde er niet meteen affiniteit mee.

Echt wel gek van die lage scores tijdens de tests.
Is gewoon dik veel chance hebben of je wel of niet door bent, en het geeft u zo’n slecht beeld als je telkens weer door bent ookal zit je verkeerd.

En zo zit het er alweer op zeg. Wat een absoluut topprogramma, jaar na jaar. Een hele wholesome slotaflevering, ik kijk al uit naar ~maart 2022 :love:

Man stopt der nu is mee. Hij is onder de radar gebleven tot finale spel. Er is duidelijk getoond hoe hij te werk is gegaan (puzzelstukken, dominos..). Het vertrouwen winnen van de medekandidaten is ook een opdracht op zich.

Ik maak een flauw mopje man, ge moet niet zo op uw tenen getrapt zijn...

Al bij al een fijne slotaflevering. De focus op Jens en de tweede mol had voor mij persoonlijk niet gemoeten. Ik voelde er niet meteen affiniteit mee.
Net als die kandidaat die er in de eerste aflevering uit lag, had niet direct door wie dat was maarja iemand moet de eerste zijn natuurlijk :biglaugh:

Net als die kandidaat die er in de eerste aflevering uit lag, had niet direct door wie dat was maarja iemand moet de eerste zijn natuurlijk :biglaugh:
Dat waren er dan ook meteen twee. Kevin en Dami na de bewuste bunkerproef waarbij de stoelen werden opgeblazen en het groepje waar de mol zich in bevond voor de bijl ging.

Ik was teleurgesteld met de Mol acties van Lennart. Maar ik verwacht misschien gewoon te veel.

Onderschat niet hoe risicovol het is om deze acties te doen.
Stel dat de puzzelstukjes opvallen of iemand ziet het, dan is uwe cover volledig weg. Ook met de domino opdracht heeft hij quasi iedereen dingen laten omgooien onder de noemer ‘test dat is’.
Je kan als mol nu eenmaal niet alles laten mislopen. Dat is ook de opdracht niet. Met die houding zit na 3 afleveringen iedereen op u in te zetten..

Dat hele stuk over de reservemol vond ik precies een beetje onwennig. Ja, leuk dat Lennart hem persoonlijk heeft geraakt, maar dat is het ook.

+die puzzelstukjes wegmoffelen vond ik echt wel een zotte sabotage. Jasmien staat daar vlak naast naar de doos te kijken... Eigenlijk had Jasmien de beste kans om Lennart op het spoor te komen (bv. ook in dat vliegtuig). Maar, net als alle andere kandidaten, oh zo naïef...

Ik vond sowieso Isidoor helemaal geen meerwaarde. Integendeel zelf. Ocharme dat beest. Overal mee genomen naar onbekende plaatsen waar de kandidaten rare shizzle doen. Het leren en afleren van die rode knop. Efkes dat beest zot maken...
Maar die is zo cuuuuuute. Het meeste likes op social media: baby's, honden en katten (en vrouwelijk schoon).

Echt wel gek van die lage scores tijdens de tests.
Is gewoon dik veel chance hebben of je wel of niet door bent, en het geeft u zo’n slecht beeld als je telkens weer door bent ookal zit je verkeerd.
Er is een 'achter de schermen' stukje online waarin Gilles De Coster in het begin tegen iedereen zegt: een groen scherm betekent enkel en alleen dat er 1 persoon het slechter heeft gedaan dan jou. Niet meer, niet minder.

Voor het eerst sinds de reboot kon je als kijker niet weten wie de mol was omdat hij gewoon heel erg cool tijdens de opdrachten saboteerde zonder het bijzonder tactisch te spelen. De vorige seizoenen kon je de mol steeds ontmaskeren door tactisch te gaan redeneren. Dat op zich vind ik wel heel leuk aan dit seizoen. En nu sta ik daar met mijn post in het begin van het seizoen waarin ik claimde dat je het altijd wel kon weten. 😅

Het enige wat je echt zo goed als zeker wist, was dat de mol bij de drie schutters zat. No way dat je je deelname als mol van het toeval gaat laten afhangen. Verder dan dat was het echt pure speculatie. En ik ben nu blij om te weten dat het ook zo kan.

Die 10000 euro blijf ik wel oprecht een spijtige zaak vinden. Des te meer omdat hij zich in die positie zette door op voorhand bij dergelijke proeven voor het geld te willen gaan en dat daarbij dus eigenlijk de kandidaten grotendeels in zijn plek gemold hebben. En dat kandidaten hem niet verdachten omdat hij zijn grote molactie van aflevering 5 al aan het voorbereiden was door in afleveringen 2, 3 en 4 voor het geld te gaan in sommige proeven, vind ik ook fout. Uiteindelijk vul je na elke aflevering wel een test in op basis van wat er net gebeurd is en kan je daar weinig tot geen rekening houden met dat iemand later al zijn goede bedoelingen ongedaan zal maken. Zo maak je het spel tot een 100% loterij.

Wel crazy dat ze hem niet verteld hebben wie in de dossiers keek.
Ja anders was het toch helemaal oneerlijk geweest (het was nu al op het randje, daarom dat ze er zo'n lange uitleg aan hebben moeten wijden in deze reveal aflevering).

Voor het eerst sinds de reboot kon je als kijker niet weten wie de mol was omdat hij gewoon heel erg cool tijdens de opdrachten saboteerde zonder het bijzonder tactisch te spelen. Dat op zich vind ik wel heel leuk. En nu sta ik daar met mijn post in het begin van het seizoen waarin ik claimde dat je het altijd wel kon weten. 😅

Het enige wat je echt zo goed als zeker wist, was dat de mol bij de drie schutters zat. No way dat je je deelname als mol van het toeval gaat laten afhangen. Verder dan dat was het echt pure speculatie. En ik ben nu blij om te weten dat het ook zo kan.

Die 10000 euro blijf ik wel oprecht een spijtige zaak vinden. Des te meer omdat hij zich in die positie zette door op voorhand bij dergelijke proeven voor het geld te willen gaan en daarbij dus eigenlijk de kandidaten grotendeels in zijn plek gemold hebben. En dat kandidaten hem niet verdachten omdat hij zijn grote molactie van aflevering 5 al aan het voorbereiden was door in afleveringen 2, 3 en 4 voor het geld te gaan in sommige proeven, vind ik ook fout. Uiteindelijk vul je na elke aflevering wel een test in op basis van wat er net gebeurd is en kan je daar weinig tot geen rekening houden met dat iemand later al zijn goede bedoelingen ongedaan zal maken. Zo maak je het spel tot een 100% loterij.

Ja en ook achteraf (na die 10000 euro): de crew die tegen hem letterlijk zegt "de groepspot staat erg laag, misschien moet je toch wat geld binnenhalen". WTF, dat maakt het inderdaad een loterij.

Lennart heeft gewoon iedereen meesterlijk bespeeld, en met momenten echt hondsbrutaal gemold. Maar zo iets valt niet op in de montage. Die puzzelstukjes in de wetsuit bvb, als je dat weet valt dat keihard op, als je als medekandidaat dàt ziet ergens tijdens die proef, dan zit je gebeiteld.

Een combinatie van een mol die uitblonk in vele gebieden, gepaard met een nogal zwakke en makke groep.

Dat deze laatste aflevering gevuld was met fluff, Tsja: als geen enkele kandidaat ooit op de mol zat, kun je die recapitulatie van wie er wanneer juist zat, en de onderlinge intriges om anderen te sturen teneinde de eigen positie te vrijwaren niet uitzenden, want die was er gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Die dominoproef en de puzzelproef zijn uiteindelijk wel maar twee getoonde molacties. De wijnglazen tel ik zelfs niet mee omdat daar 12 liter geperst is geweest. Voor de rest zijn er wat onvergeeflijke zaken gebeurd, zoals in de laatste afleveringen serieus veel geld verdienen. Annelotte corrigeren in de sprookjesaflevering met de opdracht waar ze 10 objecten aan sprookjes moesten matchen heeft bv €2000 opgeleverd doordat ze daardoor genoeg witte kiezels hadden om een pad tot aan het huis te strooien etc.

Ook vroeg hij Annelotte om in die kast niet aan het slot te prutsen, wat opnieuw een belangrijke factor was in het verdienen van €3000. Dat vind ik als mol echt heel fout. Neem die €10 000 niet uit de pot he als dat er voor zorgt dat je eerder en later in het spel voor geld zal moeten gaan als mol. 🤦‍♂️

Gilles: "We gaan even terug naar de schuur."
Lennart (droog): "Nu? Is dat niet keiver rijden?"

Ben echt dol op dat soort droge humor . :D

Voor het eerst sinds de reboot kon je als kijker niet weten wie de mol was omdat hij gewoon heel erg cool tijdens de opdrachten saboteerde zonder het bijzonder tactisch te spelen. De vorige seizoenen kon je de mol steeds ontmaskeren door tactisch te gaan redeneren. Dat op zich vind ik wel heel leuk aan dit seizoen. En nu sta ik daar met mijn post in het begin van het seizoen waarin ik claimde dat je het altijd wel kon weten. 😅

Die 10000 euro blijf ik wel oprecht een spijtige zaak vinden. Des te meer omdat hij zich in die positie zette door op voorhand bij dergelijke proeven voor het geld te willen gaan en dat daarbij dus eigenlijk de kandidaten grotendeels in zijn plek gemold hebben. En dat kandidaten hem niet verdachten omdat hij zijn grote molactie van aflevering 5 al aan het voorbereiden was door in afleveringen 2, 3 en 4 voor het geld te gaan in sommige proeven, vind ik ook fout. Uiteindelijk vul je na elke aflevering wel een test in op basis van wat er net gebeurd is en kan je daar weinig tot geen rekening houden met dat iemand later al zijn goede bedoelingen ongedaan zal maken. Zo maak je het spel tot een 100% loterij.
Ik ga hiermee niet mee akkoord. Je kon dit seizoen ook gewoon tactisch redeneren door anderen uit te sluiten omwille van hun acties.

Persoonlijk zat ik op Lennart sinds aflevering 2. Omdat hij mij op dat moment het minst opviel en ik weet uit ervaring dat de regie de mol echt niet gaat laten opvallen naar de kijker toe. Mensen zoals Philip en Sven vielen voor mij dus al snel af. Noah, Samina en Annelotte vond ik dan weer te gedreven en te competitief overkomen. De kans dat Noah überhaupt de mol zou zijn, was overigens wel héél klein. Alleen Katrien en Jasmien sloot ik nog niet helemaal uit, maar Katrien viel vrij snel af en na de exit van Jasmien was ik dus 100% zeker van Lennart als mol.

Ik vond dit seizoen, als kijker, het simpelste om de mol te ontmaskeren eerlijk gezegd. Zoals je zelf al zegt: die derde linie in de allereerste proef was vrij cruciaal en dat stuurde je toch al in de goede richting.

En dat mensen Sven en Philip zolang hebben verdacht, dat begrijp ik echt niet. De regie gaat die toch nooit zo opvallend in beeld brengen mocht één van die twee de mol zijn?

Het is niet omdat je het niet kon weten, dat niemand juist kon gokken. Hoe iemand overkomt, is voor interpretatie vatbaar. Ik schreef ook mensen om die reden af, maar Annelotte smeet zich enkel de laatste afleveringen echt voor het geld. Het grappige is dat net de grote sommen die toen verdiend werden eerder op het conto van Lennart te schrijven waren.

- Aflevering 1 zat ze in linie 3.
- Aflevering 2 liet ze net als Lennart 2 glazen vallen, maar dan zonder hiervoor eerst mee de opdracht van anderen te laten slagen, leerde ze Kevin het nummer verkeerd aan en ging ze veel meer dan Lennart voor de codes in de bunker.
- In aflevering 3 ging zij voor de pasvraag en Lennart niet en werden bij de honden wel enkele dubieuze zaken gedaan. Ondertussen zat Lennart in een positie waarin amper geld te verdienen of uit de pot te halen was. De gelukte hypnose zou normaal een molactie geweest zijn, maar hierdoor kwam er net €750 extra in de pot omdat de kandidaten dit juist voorspeld hadden.
- Pas vanaf aflevering 4 begon Annelotte geld te verdienen (los van het gelukte pianospel eerder), maar ontzegde ze de groep €5000 door voor de (aanvankelijk 3) pasvragen te gaan.
- In de sprookjesaflevering (6?) zou ze zonder Lennart ook mogelijk €5000 minder verdiend hebben omdat hij haar daar twee keer iets cruciaal deed.

Ik wil niet veel zeggen, maar head to head met Lennart is er maar weinig wat in het voordeel spreekt van Annelotte.

En zaken als de puzzel, het vliegtuig en de dominoproef kon je gewoon niet opmerken op tv. Daar waren de Philips en Jasmiens van de wereld zodanig aan het knoeien dat zonder de acties van Lennart (die buiten beeld gebeurden) die proeven sowieso mislukt waren.

Ik spreek ook soms mensen vrij puur op gevoel. Jasmien en Philip waren het bijvoorbeeld voor mij sowieso niet om die reden. Als door de montage iemand geviseerd wordt, kan die het gewoon niet zijn. Maar daarmee zal ik ook ooit wel mis zitten.

Dat hele stuk over de reservemol vond ik precies een beetje onwennig. Ja, leuk dat Lennart hem persoonlijk heeft geraakt, maar dat is het ook.
vond ik ook totaal overbodig, daar hebben ze echt een kwartier over bezig geweest, terwijl dat uiteindelijk totaal niet gespeeld heeft.
het enige wat ge daar uit leerde was dat het niet veel gescheeld heeft, of hij lag er al uit nog voor hij moeten lopen heeft. tof dat ze daar 1/3 van het programma aan wijden, en dan maar snel snel over de sabotages gaan.

beste "molactie" wel:

Gilles: de pot is al belachelijk laag, dus het zou leuk zijn moest je er wat in laten
Lennart: euh.

Terug
Bovenaan