Voor het eerst sinds de reboot kon je als kijker niet weten wie de mol was omdat hij gewoon heel erg cool tijdens de opdrachten saboteerde zonder het bijzonder tactisch te spelen. Dat op zich vind ik wel heel leuk. En nu sta ik daar met mijn post in het begin van het seizoen waarin ik claimde dat je het altijd wel kon weten.
Het enige wat je echt zo goed als zeker wist, was dat de mol bij de drie schutters zat. No way dat je je deelname als mol van het toeval gaat laten afhangen. Verder dan dat was het echt pure speculatie. En ik ben nu blij om te weten dat het ook zo kan.
Die 10000 euro blijf ik wel oprecht een spijtige zaak vinden. Des te meer omdat hij zich in die positie zette door op voorhand bij dergelijke proeven voor het geld te willen gaan en daarbij dus eigenlijk de kandidaten grotendeels in zijn plek gemold hebben. En dat kandidaten hem niet verdachten omdat hij zijn grote molactie van aflevering 5 al aan het voorbereiden was door in afleveringen 2, 3 en 4 voor het geld te gaan in sommige proeven, vind ik ook fout. Uiteindelijk vul je na elke aflevering wel een test in op basis van wat er net gebeurd is en kan je daar weinig tot geen rekening houden met dat iemand later al zijn goede bedoelingen ongedaan zal maken. Zo maak je het spel tot een 100% loterij.