De Mol 2021

Play4 De Mol 2021

Trouwens die proef waar hij direct 'euh' zegt vond ik toch redelijk opvallend, toch zeker voor degene die op dat moment hem al verdachten. En bij de puzzelstukjes was dat toch ook zeer riskant vond ik, als daar toevallig iemand zijn richting uitkijkt is 'm gezien.
Dat was net het probleem, niemand verdacht hem op dat moment. Dus hij kon dat net zo opvallen doen op die manier..
 
Had gisteren een discussie met iemand die vond dat Lennart geen goede mol is omdat hij niet echt opvallend heeft gemold. Enfin ja, 't was eigenlijk niet echt een discussie want met zo'n mening begrijp je de bedoeling niet lijkt me. Welke mol gaat er nu open en bloot mollen?

Trouwens die proef waar hij direct 'euh' zegt vond ik toch redelijk opvallend, toch zeker voor degene die op dat moment hem al verdachten. En bij de puzzelstukjes was dat toch ook zeer riskant vond ik, als daar toevallig iemand zijn richting uitkijkt is 'm gezien.
Misschien bedoelt hij eerder dat je dat als kijker niet kan oppikken of vaststellen. Zoals die proef met die mand waarmee Lennart druiven moest gaan halen. Wij zien als kijker enkel een beeld dat hij met die mand druiven gaat halen. Het volgende beeld is een beeld dat hij terugkomt. Maar als kijker weet ge van toeten noch blazen als dat lang of niet lang geduurd heeft of indien er intussen gemold is of niet. Dan kan ik begrijpen als dat achteraf bij zijn 'molacties' zit, da ge da amper of ni als molactie beschouwd.

Maar vindt persoonlijke dat er genoeg andere opdrachten waren, waar je het wel kon zien dus akkoord ga ik niet met hem.
 
maar die druivenopdracht dan specifiek bvb is he achteraf wél duidelijk dat hij daar aan't mollen was. in de bewuste aflevering vroegen Noah en Samina zich tijdens dat persen herhaaldelijk af waar Lennart zat.
op die moment leg je die link misschien niet, maar nu dat je weet dat hij daar aan het mollen was, is dat toch een duidelijke hint geweest?
 
De mol mag gewoon niet 'opvallend' mollen, dat is toch cruciaal aan het concept.
En Lennart vond ik eigenlijk nog een mol die net wel redelijk opvallend heeft gemold bij momenten.

Misschien bedoelt hij eerder dat je dat als kijker niet kan oppikken of vaststellen. Zoals die proef met die mand waarmee Lennart druiven moest gaan halen. Wij zien als kijker enkel een beeld dat hij met die mand druiven gaat halen. Het volgende beeld is een beeld dat hij terugkomt. Maar als kijker weet ge van toeten noch blazen als dat lang of niet lang geduurd heeft of indien er intussen gemold is of niet. Dan kan ik begrijpen als dat achteraf bij zijn 'molacties' zit, da ge da amper of ni als molactie beschouwd.

Maar vindt persoonlijke dat er genoeg andere opdrachten waren, waar je het wel kon zien dus akkoord ga ik niet met hem.
Idem met de puzzel op het water. Daar weet ge gewoon dat de mol die puzzel om zeep helpt op een of andere manier, maar als kijker krijgt ge dat uiteraard niet te zien.

Het blijft achteraf gezien toch ongelofelijk hoe goedgelovig al die kandidaten waren :laugh: Als ik aan zo'n opdracht moest meedoen, zou ik constant degene die aan het puzzelen is in het oog houden.
 
Misschien bedoelt hij eerder dat je dat als kijker niet kan oppikken of vaststellen. Zoals die proef met die mand waarmee Lennart druiven moest gaan halen. Wij zien als kijker enkel een beeld dat hij met die mand druiven gaat halen. Het volgende beeld is een beeld dat hij terugkomt. Maar als kijker weet ge van toeten noch blazen als dat lang of niet lang geduurd heeft of indien er intussen gemold is of niet.

Uiteindelijk moet je als kijker beseffen dat je volledig bent overgeleverd aan wat de productie wel en niet toont.

Los daarvan hebben ze eigenlijk nog best veel getoond he. Alleen die puzzelstukjesactie is niet in beeld gekomen (zalig trouwens), maar de flight sim crash, het "testen" van de domino's ( 😂 ), de "euh", de 10K... We hebben dat wel allemaal gezien.

Trouwens toch ook echt goed gedaan hoe die bvb. bij de 3D printer op het geld aanstuurde en goodwill creëert, om dan achteraf toch geen geld te winnen. Hoe hij echt blatante mol-acties kon doen en nog altijd niet verdacht werd. Dat is echt wel een serieuze verdienste van zijn kant, en dan ben je toch echt wel een schitterende mol geweest.

Ook nog een goede opmerking van Sven gelezen: stel dat Sven eruit gaat ipv Philip bij de laatste eliminatie, dan wordt de mol niet ontmaskerd. Want Annelotte zat op Philip, en Philip op Annelotte. En aangezien ze er dan beiden in blijven zijn ze zich van geen kwaad bewust, stemmen ze in de finale op elkaar en is Lennart nooit ook maar 1 keer vernoemd.
 
Uiteindelijk moet je als kijker beseffen dat je volledig bent overgeleverd aan wat de productie wel en niet toont.

Los daarvan hebben ze eigenlijk nog best veel getoond he. Alleen die puzzelstukjesactie is niet in beeld gekomen (zalig trouwens), maar de flight sim crash, het "testen" van de domino's ( 😂 ), de "euh", de 10K... We hebben dat wel allemaal gezien.

Trouwens toch ook echt goed gedaan hoe die bvb. bij de 3D printer op het geld aanstuurde en goodwill creëert, om dan achteraf toch geen geld te winnen. Hoe hij echt blatante mol-acties kon doen en nog altijd niet verdacht werd. Dat is echt wel een serieuze verdienste van zijn kant, en dan ben je toch echt wel een schitterende mol geweest.

Ook nog een goede opmerking van Sven gelezen: stel dat Sven eruit gaat ipv Philip bij de laatste eliminatie, dan wordt de mol niet ontmaskerd. Want Annelotte zat op Philip, en Philip op Annelotte. En aangezien ze er dan beiden in blijven zijn ze zich van geen kwaad bewust, stemmen ze in de finale op elkaar en is Lennart nooit ook maar 1 keer vernoemd.
Ik dacht dat Philip dacht dat Sven de mol was? (Bij de bunker met die bomstoelen heeft hij alles ingezet op Sven, en is daar niet meer van afgeweken)

Dus als Annelotte eruit ging net voor de finale, dan was Lennart zijn naam nooit gevallen...
 
Die situatie is het enige dat dit seizoen nog kan overtreffen eigenlijk he. Dan heb je een toevallige winnaar die zich een hoedje verschiet wanneer de mol naar buiten stapt :')
 
Het blijft achteraf gezien toch ongelofelijk hoe goedgelovig al die kandidaten waren :laugh: Als ik aan zo'n opdracht moest meedoen, zou ik constant degene die aan het puzzelen is in het oog houden.

en ondertussen de mol-acties missen omdat degene die dàn de mol is, niks doet met die puzzel. 't is een strategie natuurlijk.
 
Die situatie is het enige dat dit seizoen nog kan overtreffen eigenlijk he. Dan heb je een toevallige winnaar die zich een hoedje verschiet wanneer de mol naar buiten stapt :')

Zoiets gelijkaardigs is nog gebeurd in het allereerste seizoen denk ik. De verliezer kwam naar buiten, Michiel Devlieger feliciteerde de winnaar en de verliezer zei: "hoe, ik dacht dat gij de mol waart!". :D Namen van de betrokkenen ben ik vergeten, te lui om op te zoeken.
 
Seizoen 2 : Hugo was de mol.
Marianne was de winnares en had op Hugo gestemd.
De andere finaliste (naam ?) was overtuigd dat het Marianne was en heeft alles op haar ingezet.

Volgens mij de enigste finale waar iemand niet op de mol heeft gestemd.
 
Als er niemand in de finale de naam van Lennart ingeeft, wint er dan zelfs iemand? Want dat is toch het doel van het spel, de mol ontmaskeren.
 
Ja, dan wint degene met de meeste juiste antwoorden.
Maar stel nu dat ze allebei 0 juiste antwoorden hebben. Wint dan degene die het snelst 0 juiste antwoorden had? :p

Trouwens dom van Jens bij eerste eliminatie om te gaan nadenken. Je was veel zekerder van je plek door die 5 vragen gewoon blind te klikken.
 
Maar stel nu dat ze allebei 0 juiste antwoorden hebben. Wint dan degene die het snelst 0 juiste antwoorden had? :p

Trouwens dom van Jens bij eerste eliminatie om te gaan nadenken. Je was veel zekerder van je plek door die 5 vragen gewoon blind te klikken.

Ze zouden ook vragen kunnen blijven geven tot er een verschil is. Of ze kijken naar vorige eliminaties om te zien wie het meeste juiste antwoorden heeft ingegeven doorheen de reeks.
 
Maar stel nu dat ze allebei 0 juiste antwoorden hebben. Wint dan degene die het snelst 0 juiste antwoorden had? :p

Trouwens dom van Jens bij eerste eliminatie om te gaan nadenken. Je was veel zekerder van je plek door die 5 vragen gewoon blind te klikken.
Nu was er toch ook een gelijke stand? Gewoon extra vragen erbij tot iemand een vraag goed heeft.
 
Nu was er toch ook een gelijke stand? Gewoon extra vragen erbij tot iemand een vraag goed heeft.
Maar het reglement bij gelijke stand is "10 extra vragen, maar deze keer wel op tijd". Maar als ze allebei denken dat ze goed zitten, zijn die vragen misschien evengoed allemaal fout.
En snel alles fout invullen is nu niet bepaald een prestatie...
 
Maar het reglement bij gelijke stand is "10 extra vragen, maar deze keer wel op tijd". Maar als ze allebei denken dat ze goed zitten, zijn die vragen misschien evengoed allemaal fout.
En snel alles fout invullen is nu niet bepaald een prestatie...
Dan zullen er nog vragen komen gok ik. Ooit zal er wel eens een vraag zijn waar toevallig de mol en uw verdachte hetzelfde deden of op dezelfde plek waren. Laat me zeggen dat ik ervanuit ga dat ze daar wel iets op gevonden hebben.
 
Al was het maar "welke kleur tshirt droeg de mol in aflevering 2", kan goed zijn dat ge het allebei weet, maar als den ene langer nadenkt..
 
Maar het reglement bij gelijke stand is "10 extra vragen, maar deze keer wel op tijd". Maar als ze allebei denken dat ze goed zitten, zijn die vragen misschien evengoed allemaal fout.
En snel alles fout invullen is nu niet bepaald een prestatie...
in de finale hebt ge nog maar 2 opties he. dus elke vraag die je krijgt, heb je 50% kans om fout te zijn. als je dan bvb de vraag krijgt "is de mol achter de sleutel gelopen" en je zit op Annelotte, heb je die vraag juist, want zowel voor haar en de mol is het antwoord "nee". en als je zelf de mol niet bent, ben je zowiezo juist he ;)
 
Terug
Bovenaan