De "mijn goede momenten op de weg" thread

Deze week een M2 gewrapt en toestemming van de klant om te rijden naar een mooie spot voor foto's.
Dit zijn iPhone foto's, die van de fotograaf moeten nog komen

Maar amai wat een bruut spel zeg, minste dat je aan de gas komt voel je dat dei wil gaan.
Reden 60-70 per uur en had mijn momentje dat ik toch één keer moest knallen en dat gat wou al bijna uitbreken.

Was eigenlijk ook direct de snelste wagen waar ik effectief mee op de baan ben geweest en wel eens mee mocht gassen van een vaste klant.

Nuja, dikke wrap er op :D

IMG-20230129-WA0003.jpg
7sc-QEU0vj-L9-WC44-Yk-YCU0pa55n3a-7n-M1c-Z4e-RHgao-M-plaintext-638105462835666678.jpg


IMG-20230129-WA0002.jpg
VKa8-WKOHa-DHEk8-Qth-TOAXxveu-Uc-o-Tn608-PB7k-4-M-plaintext-638105462835787286.jpg
 
Iedere week, wanneer ik ga trainen, moet ik door wegenwerken passeren. 50 km/u.
Op een bepaald ogenblik gaat de rijstrook van 1 naar 2 en voegen er nog eens auto's van rechts in. Ik blijf daar altijd links rijden zodat de mensen van rechts kunnen invoegen. Meestal is het daar enorm druk.

Het lijkt erop dat je uit de werken bent wanneer de baan weer van 1 naar 2 vakken gaat. Maar het bord met het einde van de werken staat een 200-300 meter verderop, waar je dan weer 90 km/u mag rijden.

Iedere week zit iedereen daar in m'n gat te duwen, claxonneren en ik word meestal rechts voorbij gestoken door enkele wagens die al optrekken naar de 90 km/u.

Vorige week weer van 't zelfde. Mij rechts inhalen, fahren, claxonneren. Maar dan plots, 4 flitsen kort na elkaar.

's Avonds in van die lokale facebookgroepen hele rants over dat ze daar nu staan te flitsen en het precies een stroboscoop is.
 
Vorige week weer van 't zelfde. Mij rechts inhalen, fahren, claxonneren. Maar dan plots, 4 flitsen kort na elkaar.

's Avonds in van die lokale facebookgroepen hele rants over dat ze daar nu staan te flitsen en het precies een stroboscoop is.
Een mobiele flitspaal dan? Want ondertussen zouden alle politiezones toch omgeschakeld moeten zijn naar een moderne mobiele radar met IR flits (dus onzichtbaar met blote oog).

Ken de situatie niet, maar als ik het zo lees zou ik wel naar rechts gaan waar het kan. Als ze je langs rechts in kunnen halen, is dat ook gewoon mogelijk. Ik zou je daar, zoals je de situatie omschrijft, ook gewoon langs rechts voorbijgaan als ik sneller wil rijden.
 
Een mobiele flitspaal dan? Want ondertussen zouden alle politiezones toch omgeschakeld moeten zijn naar een moderne mobiele radar met IR flits (dus onzichtbaar met blote oog).

Ken de situatie niet, maar als ik het zo lees zou ik wel naar rechts gaan waar het kan. Als ze je langs rechts in kunnen halen, is dat ook gewoon mogelijk. Ik zou je daar, zoals je de situatie omschrijft, ook gewoon langs rechts voorbijgaan als ik sneller wil rijden.
Mobiele paal inderdaad.

De auto's die vanaf uiterst rechts invoegen op het eerste rijvak (waarvoor ik plaats laat door op het 2de vak te blijven, zo kom je uit de werken) trekken op naar de 90 km/u omdat ze denken dat de werken gepasseerd zijn. Vandaar dat ik rechts ingehaald word.

Zoals jij het zegt zou ik naar rechts moeten opschuiven terwijl iedereen daarop aan het invoegen is. Het is daar heel druk en er is iets verder nog eens een afrit ook. De werken zijn daar al gedaan, maar er is een reden waarom de borden van 'einde werken' nog een 200 meter verder staan.
 
Mobiele paal inderdaad.

De auto's die vanaf uiterst rechts invoegen op het eerste rijvak (waarvoor ik plaats laat door op het 2de vak te blijven, zo kom je uit de werken) trekken op naar de 90 km/u omdat ze denken dat de werken gepasseerd zijn. Vandaar dat ik rechts ingehaald word.

Zoals jij het zegt zou ik naar rechts moeten opschuiven terwijl iedereen daarop aan het invoegen is. Het is daar heel druk en er is iets verder nog eens een afrit ook. De werken zijn daar al gedaan, maar er is een reden waarom de borden van 'einde werken' nog een 200 meter verder staan.
Oké, zo had ik het eerder niet begrepen. Ik zou het dan zelfs geen inhalen noemen, aangezien de wagens op snelheid aan het komen zijn na invoegen (misschien is het theoretisch wel inhalen, geen idee).
 
Ochtend, een beetje grondvorst wat zorgt voor wit gras, opkomende zon die kleurt pasteltinten in de lucht gecombineerd met lokale mist waar je een paard ziet rennen door de weide. Zet hierbij een muziekje van moby.
Op die moment is alles perfect, geen enkele zorg. Prachtig!
Moest ik niet werken, ik was aan de weide gestopt om te blijven kijken.



 
Gisteren toch even moeten lachen..

Ik stond voor het rode licht als 2e om rechtsaf te gaan. Linksvoor me komt een VW Golf 8 (een gewone, geen GTI of R) staan. Visueel lichtjes getuned met race strepen. Maar overduidelijk brrrrt brrrrt uitlaten eronder gestoken. Op z'n achterruit enkele stickers. Anti-lez,... En een sticker met "als je elektrisch wil rijden, ga dan naar de kermis" (of toch iets in die aard).

Welke auto komt erachter staan, jep, een Tesla model X :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Een tijd geleden langs de kant gezet en een pro justitia gekregen voor vervallen keuring. Vandaag papieren in de bus en er zat geen boete bij. Hopelijk volgt ze niet nog :laugh:

En vandaag heerlijk kunnen doorrijden op de R4. Er lag niks van sneeuw of drek, enkel water. Algemeen lagen de wegen er zeer goed bij voor zo te sneeuwen.
 
30 meter vóór de afrit van een rond punt (in een zone 30) gestopt om een tractor met lange opligger uit de andere richting zijn draai te laten nemen, anders stond die daar nog héél lang te wachten in de avondspits en geraakte op de duur heel dat rond punt geblokkeerd.
Precies niemand anders voor mij die eens dacht van 30 seconden te wachten. 2 duimpjes gekregen van de inzittenden van die tractor :)
 
Gisteren op de Autobahn een heel stuk rond de 200 km/h kunnen rijden zonder oponthoud. Andere wagens gingen allemaal mooi op tijd opzij, behalve de sporadische Nederlander of Belg die pas opzij ging als m'n snelheid er helemaal uit was en ik praktisch in hun gat hing... Vind het wel vreemd dat Duitsers in hun land altijd mooi opzij lijken te gaan, terwijl ze in België dikwijls irritante linksplakkers zijn.
 
Gisteren op de Autobahn een heel stuk rond de 200 km/h kunnen rijden zonder oponthoud. Andere wagens gingen allemaal mooi op tijd opzij, behalve de sporadische Nederlander of Belg die pas opzij ging als m'n snelheid er helemaal uit was en ik praktisch in hun gat hing... Vind het wel vreemd dat Duitsers in hun land altijd mooi opzij lijken te gaan, terwijl ze in België dikwijls irritante linksplakkers zijn.
Ik denk dat Duitsers ondertussen een tweede zintuig hebben naar de snelheid van de achterligger. En dat Belgen/Nederlanders dat niet aanvoelen en zich mispakken aan hoe snel je feitelijk ging.
 
Sommige mensen doen echt alle moeite van de wereld om het eerst weg te zijn aan de rode lichten.
Gisteravond op de expresweg / N49 een Q5 die na elk rood licht vol gas wegstoof. Blijkt het een 30 TDI te zijn met 0-100 tijd van bijna 11 seconden :p Wat een racemachine...
 
Sommige mensen doen echt alle moeite van de wereld om het eerst weg te zijn aan de rode lichten.
Gisteravond op de expresweg / N49 een Q5 die na elk rood licht vol gas wegstoof. Blijkt het een 30 TDI te zijn met 0-100 tijd van bijna 11 seconden :p Wat een racemachine...
*kijkt naar titel van thread*

Vond ge hem echt snel of zijde sarcastisch bezig? :unsure:

Asking for a friend btw...
 
*kijkt naar titel van thread*

Vond ge hem echt snel of zijde sarcastisch bezig? :unsure:

Asking for a friend btw...

Beide, ik was verrast dat het een 30 TDI was want hij ging goed vooruit, maar aan de andere kant snap ik mensen ook niet echt dat ze daar dan mee rijden alsof ze Schumacher zijn :)
 
Beide, ik was verrast dat het een 30 TDI was want hij ging goed vooruit, maar aan de andere kant snap ik mensen ook niet echt dat ze daar dan mee rijden alsof ze Schumacher zijn :)
Waarom niet, daar kunt ge nog eens volgas mee geven zonder te snel te rijden. Is toch eens plezant.
 
Chauffeurs die hun hand opsteken als je -zoals het moet- aan een wegversmalling wacht. En het was vanmorgen zelfs een camionette, ook daar zitten hoffelijke chauffeurs tussen.

2e goed moment: file op 3 rijvakken van de E17. Een pipo die zeker 10 keer van rijvak wisselt omdat hij denkt zo een paar meter te winnen - na 4 km aanschuiven heeft hij toch zeker 50 à 100 meter verloren ten opzichte van wie gewoon in zijn rijvak bleef :devilish:
 
Een witte camionette die zich excuseert omdat hij de 90 borden niet had gezien en met zijn lichten had geflikkerd.

6 jaar woon-werk met de fiets. Ik zit nu aan gemiddeld 1u auto per week ipv 1,5u per dag.
 
Vandaag voor de eerste keer op afspraak naar de autokeuring geweest. Kon een lange rij wachtende voorbij rijden en waren binnen de 10min aan de keuring bezig. Rij met een diesel uit 2011 en had 0 uitstoot :clap:
 
Terug
Bovenaan