De "mijn goede momenten op de weg" thread

Gisteren kunnen "meesurfen" op de wind. De wind kwam langs achter op de E17 en toen ik mijn gas loste, hield hij voor langere tijd dezelfde snelheid aan, waarna hij heel traag begon te zakken.
 
Verrassend veel mensen die hun handje opsteken als je op een 1-vaksbaantje wacht zodat ze vlot door kunnen, of niet gelijk een hersenloze zombie in een treintje volgt in een rij die geparkeerde auto's voorsteken terwijl de andere richting voorrang heeft.
Zelf kunnen zorgen voor een mini goed moment bij andere weggebruikers is toch altijd een goed begin van mijn dag :)
 
Ligt het nu aan mij of wordt er de laatste tijd wat ecologischer/trager gereden op de snelweg nu die brandstofprijzen zo hoog zijn?
Alé toch door diegenen die niet gezegend zijn met tankkaart en firmawagen.
 
Ligt het nu aan mij of wordt er de laatste tijd wat ecologischer/trager gereden op de snelweg nu die brandstofprijzen zo hoog zijn?
Alé toch door diegenen die niet gezegend zijn met tankkaart en firmawagen.
Ik wou het hier vandeweek ook nog zetten, maar dacht toen dat het gedachten waren. Ik ben precies de enige die nog 120 rijd. Ik ben op twee weken tijd letterlijk nog geen enkele keer voorbijgestoken, maar heb talloze auto's ingehaald. Het zal er wel iets mee te maken hebben.
 
Verrassend veel mensen die hun handje opsteken als je op een 1-vaksbaantje wacht zodat ze vlot door kunnen, of niet gelijk een hersenloze zombie in een treintje volgt in een rij die geparkeerde auto's voorsteken terwijl de andere richting voorrang heeft.
Zelf kunnen zorgen voor een mini goed moment bij andere weggebruikers is toch altijd een goed begin van mijn dag :)

Ik wou het hier vandeweek ook nog zetten, maar dacht toen dat het gedachten waren. Ik ben precies de enige die nog 120 rijd. Ik ben op twee weken tijd letterlijk nog geen enkele keer voorbijgestoken, maar heb talloze auto's ingehaald. Het zal er wel iets mee te maken hebben.

🖐

Ik heb mijn CC verlaagd van 125/130 naar 110 als ik rustig kan cruisen op 't autostrade. :laugh:
 
Mijn vrouw die al heel haar leven met dezelfde ford fiesta 1.4 diesel(68pk) rijdt, zei gisteren tijdens het rijden met mijn BMW E34 525i.
"Dees rijdt toch echt wel veel beter eh, niet alleen de motor maar ook hoe de wagen stuurt"
:music:
 
Mijn vrouw die al heel haar leven met dezelfde ford fiesta 1.4 diesel(68pk) rijdt, zei gisteren tijdens het rijden met mijn BMW E34 525i.
"Dees rijdt toch echt wel veel beter eh, niet alleen de motor maar ook hoe de wagen stuurt"
:music:
En dan is een fiesta nog best een leuk sturende wagen.
 
Klopt wel hoor, door de smog tegen 90 naart zeetje gereden. Als ik dat verschil in gebruik vergelijk toen ik vorig jaar gelijk ne halve wacko naar ginder ben gevlamd
 
Sinds vrijdag de nieuwe velgen op de wagen. De velgen maken echt de wagen, wat een verschil.
Ik kijk nog 4 keer achter mij als ik hem ergens geparkeerd heb, precies gelijk een klein kind die super content is.

Love it.
 
Deze ochtend toen ik aan 45 km per uur rustig naar het werk aan het cruisen was voorbijgestoken door een velomobiel. Toch wel een leuk vervoersmiddel die spontaan een glimlach op mijn gezicht tovert. Ik schat toch dat die vlot 50-55 km per uur aan het rijden was.
 
Deze ochtend toen ik aan 45 km per uur rustig naar het werk aan het cruisen was voorbijgestoken door een velomobiel. Toch wel een leuk vervoersmiddel die spontaan een glimlach op mijn gezicht tovert. Ik schat toch dat die vlot 50-55 km per uur aan het rijden was.
Collega had er zo eentje en reed daar elke dag van Aalst mee naar Mechelen. Was sneller dan dat je dat met de auto kon doen. Haalt inderdaad vrij vlot 50-55km/u op rechte stukken.
Wel veel gedoe rond wetgeving over waar je nu net mag fietsen met zoiets... En het is duur.
 
Collega had er zo eentje en reed daar elke dag van Aalst mee naar Mechelen. Was sneller dan dat je dat met de auto kon doen. Haalt inderdaad vrij vlot 50-55km/u op rechte stukken.
Wel veel gedoe rond wetgeving over waar je nu net mag fietsen met zoiets... En het is duur.
Die hebben toch geen motor dus gewoon op het fietspad denk ik dan?
Het enige nadeel is denk ik de veiligheid. Ik weet niet of automobilisten je goed zien in hun spiegel als ze naar rechts afslaan.
Prijs is +- dezelfde als een goede speed pedelec zie ik dus dat vind ik nog meevallen.
 
Die hebben toch geen motor dus gewoon op het fietspad denk ik dan?
Het enige nadeel is denk ik de veiligheid. Ik weet niet of automobilisten je goed zien in hun spiegel als ze naar rechts afslaan.
Prijs is +- dezelfde als een goede speed pedelec zie ik dus dat vind ik nog meevallen.
Hij had daar een effectieve wettekst bij waarin stond dat als uw "rijtuig" breder is dan 1m, je dan op de baan mag (of iets in dat genre). Hij had die dus altijd bij omdat hij zo vaak gestopt werd om te controleren.
Ik dacht dat hij een 8000€ had betaald. Je kan dat zien als "ongeveer zo duur als een goede speed pedelec", maar ook "ongeveer zo duur als een goedkope 2e hands auto"...
 
Het is een "rijwiel" in de zin van het "algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg", maar indien breder dan 1 meter is het geen fiets en mag je er dus niet mee op het fietspad rijden (in NL is die toegestane breedte trouwens 1,5 meter).
 
Afgelopen beste dragrace ooit gezien. Zaterdagnacht, heel kalm op de baan, voor me een BMW en een Tesla. Het wordt rood en de BWM zet zich links, naast de Tesla. Het wordt groen en uiteraard is die Tesla rapper weg. Volgend licht weer hetzelfde: BWM naast de Tesla. Tijdens het wachten was het duidelijk dat em iets wou proberen, zo al lichtjes vooruit bollen, wat revven.

Het wordt groen en... beide wagens blijven gewoon staan :D
Uiteindelijk vertrekt de BWM, de Tesla wacht ne second of twee schiet dan weg en is de BWM rap voorbij.

Derde licht is de BMW er toch achter blijven staan :)
 
Terug
Bovenaan