De "mijn goede momenten op de weg" thread

Hier in 't dorp heb je volgende gevaarlijke situatie: een zijstraat met enkele meters erachter de parking van de bakker. Maps

Zeker in het donker of bij slechte zichtbaarheid ben ik extra voorzichtig als ik die zijstraat uitkom en verder het fietspad volg langs de hoofdbaan. Toch al twee keer één of andere dikke bak die het wel degelijk gezien had en correct even wacht om me door te laten. :thumb: Voor de rest eigenlijk niet veel problemen, wat me wel verbaast.
 
Rustig aan’t rijden bij ons in’t dorp tot ik ineens zag dat er 3 tieners ruzie aan het maken waren op fietspad.

Toevallig kende ik 1 van die mannekes, dus ik stap uit en blijkbaar waren ze tegen dat manneke dat ik ken met 2 aant uitpakken, duwen, tuffen en toen ik dichter kwam zag ik dat fiets op de grond lag, wiel kapot, ketting eraf, bel kapot gesjot,…

Ik vraag wat er gebeurd is en probeer da ventje te beschermen en achter mij te laten staan. Beginnen die 2 mij ineens voor rot van’t straat uit te maken, wolla dit, schmetta dat, tuffen, stampen… heel de reutemeteut.

Na veel gezever, gezaag en duwwerk, ook langs mijne kant (heb ze uiteindelijk alletwee op de grond geduwd) zijn ze verder gewandeld.

Blijkbaar hadden ze dat manneke zo maar tegengehouden en lastig beginnen doen.

Fiets in de koffer en naar huis gebracht, de ouders waren mij dankbaar.

Ik had die echt met hun twee koppen tegen elkaar willen slaan.

Maar die dankbaarheid van dat ventje en van die ouders heeft mijn week goed gemaakt.
 
Held!
Hoe oud waren die mannekes? Want een 13-jarige op de grond duwen zou u in het slechtste geval ook wel duur komen te staan….
Wat dan nog het ergste van de zaak zou zijn.
 
Ik denk een jaar of 15, ze waren alleszins mondig genoeg en ni veel kleiner als mij, ben zelf 1m93, 20 jaar ouder en weeg er wel 100 kg dus veel konden ze ni beginnen. :unsure:
 
Hoe die mannen hier in Finland gewoon op sneeuw rijden (zonder spikes, gewoon winterbanden). Zalig.
Totale controle en precies of ze op asfalt rijden
 
Hoe die mannen hier in Finland gewoon op sneeuw rijden (zonder spikes, gewoon winterbanden). Zalig.
Totale controle en precies of ze op asfalt rijden
Ik vond mezelf in IJsland al de man toen ik met de volle 70kmh door de besneeuwde bergen reed. Tot de locals mij gewoon begonnen in te halen :unsure:. Wel stuk voor stuk op een heel rustige manier. Niet dicht komen, wachten tot ik zelf duidelijk wat uitweek om plek te maken en dan rustig voorbij, om eens voorbij gewoon door te knallen alsof er geen sneeuw ligt. Misschien dat ze zo rustig doen omdat we daar met buitenlandse platen reden, maar sowieso zeer nette mentaliteit in het verkeer. Ze reden daar wel allemaal op spikes.
 
Ik vond mezelf in IJsland al de man toen ik met de volle 70kmh door de besneeuwde bergen reed. Tot de locals mij gewoon begonnen in te halen :unsure:. Wel stuk voor stuk op een heel rustige manier. Niet dicht komen, wachten tot ik zelf duidelijk wat uitweek om plek te maken en dan rustig voorbij, om eens voorbij gewoon door te knallen alsof er geen sneeuw ligt. Misschien dat ze zo rustig doen omdat we daar met buitenlandse platen reden, maar sowieso zeer nette mentaliteit in het verkeer. Ze reden daar wel allemaal op spikes.
Ja zelfde ervaring hier. Heel rustige en beleefde chauffeurs wel.

1e dag was wel verschieten. Zo'n Mercedes busje met 10man in, ik vond al dat die vlot reed op sneeuw, begon die ook nog in te halen 😂
Maar ook bergop bochten en nemen zonder ook maar iets te schuiven, bergaf aan toch aannemelijke snelheden.
Stoppen op een heuvel en vlot weg geraken.

Eerst dacht ik allemaal 4x4's hier, maar op de parking staan ook gewone 318 of Mercedes c klasse met achterwielaandrijving

Bij ons 2sneeuwvlokken en het verkeer draait in de soep 🤦
 
Daarstraks snelheidscontrole (ik reed niet te snel), tevens aan de kant mogen staan, alle papieren mogen afgeven, ID kaart, rijbewijs, tevens mogen blazen (safe), een verklaring moeten geven waarom mijn rijbewijs een einddatum heeft (epileptie in remissie), controle verlichting.

Alles was in orde, wel een opmerking dat mijn nummerplaat achteraan een beetje loshangt en dat ik die best een beetje vaster schroef.

Voorts bedankte de agent mij, voor mijn goede medewerking. De politie is je vriend :tongue:
 
Haha en deze conversatie vond ik ook wel leuk, ik had pas later door dat ik eigenlijk iets verkeerd gezegd had.

Agent: Heb je gedronken?
Ik: Neen, maar morgen ga ik wel stevig drinken. Dan neem ik de fiets ipv de auto hé! (Wat dus ook verboden is, je mag niet dronken fietsen :woohoo:)
Agent: Dat is zéér verstandig meneer! :laugh: Wilt u dan blazen in dit toestel?
Ik: Jazeker.
 
Haha en deze conversatie vond ik ook wel leuk, ik had pas later door dat ik eigenlijk iets verkeerd gezegd had.

Agent: Heb je gedronken?
Ik: Neen, maar morgen ga ik wel stevig drinken. Dan neem ik de fiets ipv de auto hé! (Wat dus ook verboden is, je mag niet dronken fietsen :woohoo:)
Agent: Dat is zéér verstandig meneer! :laugh: Wilt u dan blazen in dit toestel?
Ik: Jazeker.
Het klopt natuurlijk dat het niet mag, maar het klopt ook dat het veel verstandiger is om met de fiets te gaan als ge gaat drinken. Ik ben blij dat dat meestal gedoogd wordt, anders duw je mensen die de moeite nemen om met de fiets te gaan gewoon weer naar de auto.
 
Het klopt natuurlijk dat het niet mag, maar het klopt ook dat het veel verstandiger is om met de fiets te gaan als ge gaat drinken. Ik ben blij dat dat meestal gedoogd wordt, anders duw je mensen die de moeite nemen om met de fiets te gaan gewoon weer naar de auto.
Moeilijke situatie, ja. Beter zou zijn dat ze transport zoeken of iemand die wel nuchter kan blijven.
 
Openbaar vervoer? Ik kan dan snachts sneller enkele tientallen kilometers naar huis stappen dan op de eerste bus/trein te moeten wachten. En ik woon echt niet in the middle of nowhere. Is gewoon snachts totaal onbestaande buiten de grotere steden.
Doe dan maar de fiets tenzij strontzat.
 
Het klopt natuurlijk dat het niet mag, maar het klopt ook dat het veel verstandiger is om met de fiets te gaan als ge gaat drinken. Ik ben blij dat dat meestal gedoogd wordt, anders duw je mensen die de moeite nemen om met de fiets te gaan gewoon weer naar de auto.
Of je zou ook kunnen zeggen duw je die mensen naar andere vormen zoals taxi of openbaar vervoer. Of gewoon niet drinken als er geen BOB is.
Maar zeggen “ze bekeuren u ook op uw fiets dus rij ik beter gewoon met de wagen” is zo verkeerd op veel manieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Of je zou ook kunnen zeggen duw je die mensen naar andere vormen zoals taxi of openbaar vervoer. Of gewoon niet drinken als er geen BOB is.
Maar zeggen “ze bekeuren u ook op uw fiets dus rij ik beter gewoon met de wagen” is zo verkeerd op veel manieren.
Ik weet heel goed dat dat verkeerd is op veel manieren.

In beschonken toestand met de auto rijden terwijl je ook de fiets kan nemen is nog veel erger. Maar dat gebeurt al zo veel in de maatschappij dat je mij niet gaat wijsmaken dat al die fietsers braaf een taxi gaan bellen als ze effectief gestraft zouden gaan worden op de fiets.
 
Haha en deze conversatie vond ik ook wel leuk, ik had pas later door dat ik eigenlijk iets verkeerd gezegd had.

Agent: Heb je gedronken?
Ik: Neen, maar morgen ga ik wel stevig drinken. Dan neem ik de fiets ipv de auto hé! (Wat dus ook verboden is, je mag niet dronken fietsen :woohoo:)
Agent: Dat is zéér verstandig meneer! :laugh: Wilt u dan blazen in dit toestel?
Ik: Jazeker.
Doet me denken aan enkele jaren (al veel enkele jaren, zenne) geleden onderweg naar de discotheek om 22:30 hoe onze bob reageerde op een alcohol controle.

Agente: Hebt u gedronken meneer?
Chauffeur: Ha neen hé want we moeten nog beginnen, 't is maar 22:30.
Agente: 't Is goed mijnheer gaat u maar door.
 
Gisteren was het voor de derde keer prijs op vier jaar tijd.

Via oprit op de autosnelweg gereden tegen 00.00u. Twee rijden linksvoor me en ik voeg in achter de tweede.
Na een paar kilometer valt mijn frank en ik doe gewillig mee met het spelletje.
We zitten alledrie op een afstand van elkaar van ca. 50m en rijden rechts 100km/u op de Ring en nadien 110km/u, alsof we een geheel waren.
Tientallen wagens halen ons in en wij halen af en toe andere wagens in, om terug naar rechts op te schuiven. Op tweemaal na, pinken we alledrie altijd, zoals het hoort.
Duurde ruim vijfentwintig kilometer, tot de eerste en ik eraf moesten elders.
Hopelijk hebben ze alletwee er even hard van genoten als ik :love:.
 
Vandaag een 4 uur onderweg geweest (Kempen - A'pen LO - Rotterdam Botlek - Kempen) zonder mij te ergeren aan iemand zijn rijgedrag of gevaarlijke toestanden, het kan dus. Was het de wind misschien?
 
Gisteren was het voor de derde keer prijs op vier jaar tijd.

Via oprit op de autosnelweg gereden tegen 00.00u. Twee rijden linksvoor me en ik voeg in achter de tweede.
Na een paar kilometer valt mijn frank en ik doe gewillig mee met het spelletje.
We zitten alledrie op een afstand van elkaar van ca. 50m en rijden rechts 100km/u op de Ring en nadien 110km/u, alsof we een geheel waren.
Tientallen wagens halen ons in en wij halen af en toe andere wagens in, om terug naar rechts op te schuiven. Op tweemaal na, pinken we alledrie altijd, zoals het hoort.
Duurde ruim vijfentwintig kilometer, tot de eerste en ik eraf moesten elders.
Hopelijk hebben ze alletwee er even hard van genoten als ik :love:.
Heerlijk is dat, zo synchroon meerijden met iemand die zijn regels kent.
 
Heerlijk is dat, zo synchroon meerijden met iemand die zijn regels kent.
Ik vind sychroon te hard rijden ook wel leuk, in Duitsland wel te verstaan. Paar weken terug zo wel een leuke rit met een Maserati Levante die de gas ook wel wist staan, op een rustige autobahn :love:
 
Terug
Bovenaan