De "mijn goede momenten op de weg" thread

Eindelijk gaan ze hier op het drukste kruispunt in de stad roodlichtcamera's plaatsen. Een goed moment want het werd de laatste jaren steeds gevaarlijker met mensen die in een treintje van 1-2-3 auto's door het rood bleven rijden, op een kruispunt waar nog eens veel fietsers en voetgangers zijn.
Ik hoop dat een aantal van die overdreven rood-negeerders dat in het begin niet door hebben :devilish:
 
Afgelopen beste dragrace ooit gezien. Zaterdagnacht, heel kalm op de baan, voor me een BMW en een Tesla. Het wordt rood en de BWM zet zich links, naast de Tesla. Het wordt groen en uiteraard is die Tesla rapper weg. Volgend licht weer hetzelfde: BWM naast de Tesla. Tijdens het wachten was het duidelijk dat em iets wou proberen, zo al lichtjes vooruit bollen, wat revven.

Het wordt groen en... beide wagens blijven gewoon staan :D
Uiteindelijk vertrekt de BWM, de Tesla wacht ne second of twee schiet dan weg en is de BWM rap voorbij.

Derde licht is de BMW er toch achter blijven staan :)
BMW rijder kent duidelijk het koppel van een elektrische wagen niet. Ik heb een Model 3 testrit gedaan en da's alsof je bergaf gaat op een rollercoaster.


OT: autokeuring in Sint-Denijs: afspraak om 9h10. Ik kom toe om 9h00, mag 9h05 binnen en de auto is gekeurd om 9h10. Werkelijk nog nooit meegemaakt.
 
Afgelopen dinsdag reed ik in lange rij, zat een traag voertuig voor, waarschijnlijk een tractor of zo.
Toen zag ik in de tegen gestelde richting een auto die linksaf wou gaan en daarachter zat ook een hele file, er was echter niemand die vertraagde om die auto er tussen door te laten.
Ik vertraagde dus wel (gewoon de voet van het gas) en liet de wagen over rijden, ook de volgende moest links af en kon er nog tussen, waardoor de rij auto's daar achter ook weer verder konden rijden ipv heel de tijd stil te blijven staan.
Bijde chauffeurs staken hun hand omhoog omdat ze door mochten, maar ook de daaropvolgende chauffeurs (zeker een stuk of 5 auto's), staken hun hand op of gaven een thumbs up, dat is iets wat ik nog niet vaak heb meegemaakt.
 
Hier nog eens posten ipv altijd in het ergernissen topic :)

Vrachtwagen begon uit te rijden vanop een industrieterrein, zag mij op de hoofdbaan komen en stopte omdat hij met zijn neus op mijn vak zou komen - wat ik al positief vind, veel auto's / vrachtwagens / bussen rijden gewoon door zonder nadenken.
Gestopt en teken gedaan dat hij mocht uitrijden, als die mens op die baan moet wachten tot er geen verkeer meer is in beide richtingen voor een redelijke tijd, zou hij daar nog lang staan. Dan wacht ik met plezier 30 seconden. Thumbs up gekregen
 
Over zeker 150 km Autobahn een keer of 10 dezelfde RS6 tegengekomen, op de duur zat hij ook te lachen. Zeker met wat fileverkeer en geen onnodig van vak wisselen, afgewisseld met stukken met onbeperkte snelheid, kan je elkaar regelmatig voorbij rijden of weer ingehaald worden :)
 
Een fietser met zijn dashcam bovenop zijn helm gemonteerd, op een soort stellage van zeker 30 cm hoog.
Het zag eruit als het camera autootje van google maps, maar dan in fietsvorm 😋
 
Gewoonlijk heb ik niet veel goede momenten op de weg in Vlaanderen, gezien iedereen hier in Vlaanderen een kloot van elkaar wil aftrekken. Zonet toch een goed moment gehad. Ik was op de R16 aan het rijden, en gezien de nachtelijke uurtjes was de baan leeg en reed ik nogal vlot. Ik denk dat ik 120@70 reed en stak een Golf voorbij die +-100 reed. Toen ik aan de flitspalen thv de Boomlaarstraat kwam, fahrde de Golf vanuit de verte naar mij om me te waarschuwen voor de flitspalen. Ik weet die uiteraard staan, maar rem meestal nogal laat af en hij dacht dus waarschijnlijk dat ik er tegen 120 ging voorbij rijden. Heb hem bedankt met 4 pinkers, want de gemiddelde Vlaming zou gewoon hopen dat je geflitst wordt. Eigenlijk spijtig dat zoiets een goed moment is, ga naar Oost-Europa en iedereen vindt dat de normaalste zaak.
 
Gewoonlijk heb ik niet veel goede momenten op de weg in Vlaanderen, gezien iedereen hier in Vlaanderen een kloot van elkaar wil aftrekken. Zonet toch een goed moment gehad. Ik was op de R16 aan het rijden, en gezien de nachtelijke uurtjes was de baan leeg en reed ik nogal vlot. Ik denk dat ik 120@70 reed en stak een Golf voorbij die +-100 reed. Toen ik aan de flitspalen thv de Boomlaarstraat kwam, fahrde de Golf vanuit de verte naar mij om me te waarschuwen voor de flitspalen. Ik weet die uiteraard staan, maar rem meestal nogal laat af en hij dacht dus waarschijnlijk dat ik er tegen 120 ging voorbij rijden. Heb hem bedankt met 4 pinkers, want de gemiddelde Vlaming zou gewoon hopen dat je geflitst wordt. Eigenlijk spijtig dat zoiets een goed moment is, ga naar Oost-Europa en iedereen vindt dat de normaalste zaak.
Soms wil ik dat ook doen, maar heb dan altijd "schrik" dat ze gaan denken dat ik zit te flashen van 'gij zot!!!' en het zou niet de eerste keer zijn dat je dan zo met verkeersagressie te maken krijgt ...
 
Verleden weekend eigenlijk nog eens een leuk momentje gehad .

Dat ze op een 2 vaksbaan naast je vertragen en je opzij kijkt dat de bestuurder je een duim toesteekt😊

Nouja een zeldzaam persoon die graag strijkplanken ziet zeker🤣😁
 
Soms wil ik dat ook doen, maar heb dan altijd "schrik" dat ze gaan denken dat ik zit te flashen van 'gij zot!!!' en het zou niet de eerste keer zijn dat je dan zo met verkeersagressie te maken krijgt ...
Is idd niet altijd even duidelijk. In dit geval wel omdat ik al even voorbij de Golf was en hij pas teken deed toen ik bijna aan de eerste flitspaal was. Hij reed trouwens zelf ook een stuk boven de toegelaten snelheid en zo'n mensen zullen niet snel teken doen van "gij zot!!!".
 
Is idd niet altijd even duidelijk. In dit geval wel omdat ik al even voorbij de Golf was en hij pas teken deed toen ik bijna aan de eerste flitspaal was. Hij reed trouwens zelf ook een stuk boven de toegelaten snelheid en zo'n mensen zullen niet snel teken doen van "gij zot!!!".
Was het geen grap van de Golf? Ik heb zo ooit (2x) met mijn lichten geknipperd net toen de collega voor mij voorbij ne flitspaal reed. Ik heb em later op kantoor maar verlost van zijn zorgen, want hij was er echt mee weg dat ie geflitst was.
 
Was het geen grap van de Golf? Ik heb zo ooit (2x) met mijn lichten geknipperd net toen de collega voor mij voorbij ne flitspaal reed. Ik heb em later op kantoor maar verlost van zijn zorgen, want hij was er echt mee weg dat ie geflitst was.
Dat heb ik idd ook al een keer gehad, maar dan was z'n timing toch fameus verkeerd. :tongue: Ik was echt nog voldoende voor de flitspalen om niet al te hard te hoeven afremmen. Ik rem meestal pas een stuk later.
 
Ik reed deze ochtend op de E17 richting Sint-Niklaas. Slecht weer, zoals iedereen weet. Ik passeer een camion die toch de weg had gevonden naar de middenstrook om een andere vrachtwagen in te halen. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik nog een auto passeren met daaropvolgend het aangaan van zijn blauwe lichten. Ik moet eerlijk bekennen dat er een glimlach verscheen op mijn gezicht. (nu is dit wel de eerste keer in 15+ jaar rijbewijs dat ik dit zie gebeuren, maar vandaag kijk ik door een roze bril)
 
Laatst bewerkt:
Op de R6 in Mechelen reed er eentje heel kort in m’n gat. Toen ik opzij ging zodra ik kon, kwam die eerst nog ff naast mij hangen waarbij ik dacht “doe maar, ik doe niet mee” en dan stoof die weg.
2 seconden later achter mij zwaailichten aan en werd die beetje verder aan de kant gezet 😬
 
Terug
Bovenaan