Party/Festival De Mia’s

Slyke

Well-known member

Winnaars 2020-2021 (show 2022):​

  • Album: Bart Peeters - "De kat zat op de krant"
  • Alternative: Balthazar
  • Dance: Regi
  • Doorbraak: Metejoor
  • Groep: Bazart
  • Hiphop/R&B: Tourist LeMC
  • Nederlandstalig: Metejoor
  • Pop: Angèle
  • Solo man: Metejoor
  • Solo vrouw: Angèle
  • Vlaams Populair: Willy Sommers
  • Hit van het jaar 2020: Regi feat. Jake Reese & OT - "Kom wat dichterbij"
  • Hit van het jaar 2021: Dua Lipa & Angèle - "Fever"
  • Lifetime Achievement Award: Soulsister
Eerder werden door de muzieksector deze MIA's al uitgereikt:
  • Artwork: Sylvie Kreusch
  • Auteur/componist: Stefaan Fernande (+)
  • Live: Balthazar
  • Lifetime Achievement Award (sector): Jean Kluger
  • Muzikant: Mauro Pawlowski
  • Producer: Jasper Maekelberg
  • Videoclip: Charlotte Adigéry - "Bear With Me (and I'll stand bare before you)"

En een klein beetje voorbereiding bij die artiesten zou nu toch wel terecht zijn.
Angèle wint beste pop en die komt in haar speech een uitleg doen dat het haar eerste videoclip van dat album was en dat er andere goede directors zijn.
Ik snap wel dat ze Franstalig is, maar pop is pop en ze zou moeten weten dat beste videoclip niet in de show wordt uitgereikt.

Vocaal ook ondermaats wat Angèle deed, evenals de uithalen van Camille (normale zangstem van Camille best wel ok). Maar nog maar eens het bewijs dat The Masked Singer en Liefde Voor Muziek heel erg wordt bijgetuned achteraf…
 
I keep on searching for the way to your heart... :music:
Soulsister dik verdiend.

Kippenvelmoment bij het fragment van Arno.
 
Beetje bizar dat er na al die jaren nog steeds geen 'heavy' categorie is gelet op de kwaliteit die we in dit landje hebben.

Is er een lijst van de genomineerden? Benieuwd wie heeft moeten afleggen tegen de winnaars.
 
Beetje bizar dat er na al die jaren nog steeds geen 'heavy' categorie is gelet op de kwaliteit die we in dit landje hebben.

Is er een lijst van de genomineerden? Benieuwd wie heeft moeten afleggen tegen de winnaars.

De MIA's zijn voor de muziekliefhebber niet eens relevant, vooral een ons kent ons wereldje waar de echt waardevolle artiesten amper kansen krijgen.
 
De MIA's zijn voor de muziekliefhebber niet eens relevant, vooral een ons kent ons wereldje waar de echt waardevolle artiesten amper kansen krijgen.
De prijzen door de muzieksector zelf zijn meestal interessanter. Maar hoe ze bv. bepalen dat Mauro de beste muzikant was is mij een raadsel. Topmuzikant en artiest, maar allemaal vrij vaag toch.
 
De prijzen door de muzieksector zelf zijn meestal interessanter. Maar hoe ze bv. bepalen dat Mauro de beste muzikant was is mij een raadsel. Topmuzikant en artiest, maar allemaal vrij vaag toch.

Ik vermoed gewoon een checklist "wie heeft er nog niets gekregen" :laugh:
 
Beetje bizar dat er na al die jaren nog steeds geen 'heavy' categorie is gelet op de kwaliteit die we in dit landje hebben.

Is er een lijst van de genomineerden? Benieuwd wie heeft moeten afleggen tegen de winnaars.
De sector bepaalt de genomineerden het publiek beslist. Dat is het systeem, heavy viel vaak onder beste alternative (Brutus zeker al genomineerd geweest Amenra denk ik voor beste artwork beste alternative weet ik niet)
 
Iedereen mag luisteren naar wat hij of zij wil en ik vind normaal weinig muziek echt slecht. Maar ik haat de muziek van Bart Peeters.

Toch ook gek dat ze zowel een categorie van Nederlandstalig als Vlaams populair hebben en dan andere genres gewoon straal negeren. Voor de rest heb ik geen mening over de MIA’s, beetje een rare populariteitswedstrijd ipv echte prijzen.
 
Da katten zot zijn op de geur van kranten inkt ( en katte gras )
 
Iedereen mag luisteren naar wat hij of zij wil en ik vind normaal weinig muziek echt slecht. Maar ik haat de muziek van Bart Peeters.

Toch ook gek dat ze zowel een categorie van Nederlandstalig als Vlaams populair hebben en dan andere genres gewoon straal negeren. Voor de rest heb ik geen mening over de MIA’s, beetje een rare populariteitswedstrijd ipv echte prijzen.

Dat laatste snap ik wel, omdat je onmogelijk een Noordkaap, De Mens, Gorky, … kan vergelijken met een Christoff of Sommers.

Maar een categorie “zwaarste lijst” mag wel…
 
Beetje bizar dat er na al die jaren nog steeds geen 'heavy' categorie is gelet op de kwaliteit die we in dit landje hebben.

Is er een lijst van de genomineerden? Benieuwd wie heeft moeten afleggen tegen de winnaars.
En wie zou er dan met de Heavy award gaan lopen ? Amenra ?
 
Terug
Bovenaan