De hopeloze zoektocht naar werk

Na 4j door corona, zou ik misschien toch willen solliciteren ergens anders ( eens zien wat de opties zijn, heb toch al wat leuke vacatures gevonden als technisch bediende), maar hoe stel je een deftige motivatie/ voorstellings brief op?
 
Na 4j door corona, zou ik misschien toch willen solliciteren ergens anders ( eens zien wat de opties zijn, heb toch al wat leuke vacatures gevonden als technisch bediende), maar hoe stel je een deftige motivatie/ voorstellings brief op?
Redelijk veel voorbeelden in het engels op het internet. Ik neem vaak deze als voorbeeld en geef er mijn eigen twist aan.

Ik begin vaak dat ik interesse heb in de vacature en waarom mijn kwaliteiten daar goed op zouden aansluiten,
Ook kort mijn sterke (technische punten) opsommen.
Wat ook handig is als er bv op de vacature staat dat SAP kennis een plus is, zou ik dat uitdrukkelijk zeggen in uw motivatie brief dat je er redelijk veel ervaring mee hebt etc…
 
Na 4j door corona, zou ik misschien toch willen solliciteren ergens anders ( eens zien wat de opties zijn, heb toch al wat leuke vacatures gevonden als technisch bediende), maar hoe stel je een deftige motivatie/ voorstellings brief op?
Zaken die heel acceptabel zijn:

- ik zoek een betere balans tussen werk en gezin.
- na jarenlang pendelen wil ik graag wat dichter bij huis werken.
- helaas zijn mijn doorgroei mogelijkheden hier beperkt, aangezien ik denk dat ik meer in mijn mars heb dan ik hier kan bereiken,....
- wegens herstructureringen is hier veel veranderd op relatief korte termijn. Helaas voel ik me niet langer thuis in deze bedrijfsstructuur waardoor ik bewust op zoek ga naar een plek waar....

Voor de rest zijn er ook coaches die je daarbij kunnen helpen, als je werkzoekende bentw kan de VDAB je daar zelfs in begeleiden!
 
Zaken die heel acceptabel zijn:

- ik zoek een betere balans tussen werk en gezin.
- na jarenlang pendelen wil ik graag wat dichter bij huis werken.
- helaas zijn mijn doorgroei mogelijkheden hier beperkt, aangezien ik denk dat ik meer in mijn mars heb dan ik hier kan bereiken,....
- wegens herstructureringen is hier veel veranderd op relatief korte termijn. Helaas voel ik me niet langer thuis in deze bedrijfsstructuur waardoor ik bewust op zoek ga naar een plek waar....

Voor de rest zijn er ook coaches die je daarbij kunnen helpen, als je werkzoekende bentw kan de VDAB je daar zelfs in begeleiden!

Meh niets met de balans, pendelen of doorgroeimogelijkheden. Is sector die door corona sterk beperkt is (cultuur/evenemtent) en het werken met de handrem op/ TW nu al 2j lang begint wel wat te wegen. Op zich zonde, want het is een toffe job met super collega's :(

Offtopic, al meer info over de rolluikkasten? :p
 
Meh niets met de balans, pendelen of doorgroeimogelijkheden. Is sector die door corona sterk beperkt is (cultuur/evenemtent) en het werken met de handrem op/ TW nu al 2j lang begint wel wat te wegen. Op zich zonde, want het is een toffe job met super collega's :(

Offtopic, al meer info over de rolluikkasten? :p
Neen, nog steeds aan het afwachten tot de man eens langs komt, al eens via sms gepolst en een langs de showroom gepasseerd, maar helaas. 🙈
 
En dan heb je al helemaal geen excuus nodig he:
- hoewel ik met enkel veel plezier en passie mijn job uitoefen, weegt de onzekerheid van de voorbije twee jaar zwaar op mij. Daarom denk ik dat het beter is mijn talenten in te zetten voor een job als X binnen een bedrijf dat minder te lijden heeft onder corona.
Ik wil niet langer bang afwachten welke maatregelen er nu weer zullen volgend en kijk er met plezier naar uit een nieuw hoofdstuk te schrijven op werkvlak!
 
Na 4j door corona, zou ik misschien toch willen solliciteren ergens anders ( eens zien wat de opties zijn, heb toch al wat leuke vacatures gevonden als technisch bediende), maar hoe stel je een deftige motivatie/ voorstellings brief op?
Zeker ook altijd specifiek terugkoppelen naar de vacature en het bedrijf zelf. Niet gewoon krak dezelfde brief voor ieder bedrijf gebruiken.
 
Zeker ook altijd specifiek terugkoppelen naar de vacature en het bedrijf zelf. Niet gewoon krak dezelfde brief voor ieder bedrijf gebruiken.
Idd. Ik had wel een beetje dezelfde brief in grote lijnen maar ik veranderde wel telkens de reden waarom ik daar solliciteerde aan de hand van hun bedrijfscultuur dat je meestal wel op de website terug kan vinden.

Voor de rest ben je gewoon best eerlijk in die brief waarom je weg gaat ipv 1 of ander standaard zinnetje te copy pasten. Ze gaan er toch naar vragen in je gesprek en dan kun je er ook dieper op in gaan.
 
en zelfs die zin is onacceptabel, het moet

WERKEN BIJ FRITUUR NANCY IS ALTIJD AL MIJN GROTE DROOM GEWEEST

zijn, dat leest vlotter :)

per geluk nooit moeten solliciteren, sommige diplomas verkopen zich in het begin zelf. ik ben er ook gene goeie in, kostuum aantrekken of opkleden zou ik nooit doen.
indirecte vragen weerkaats ik altijd met een aanzet voor directe vragen, zoals

'wat zijn zoals je interesses en wat doe je ermee?',
beantwoord ik met, 'wat is je vraag precies, en hoe is die pertinent voor de job?'
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
Zou er een correlatie zijn tussen "de daily standup" en micromanagment? :thinking:

Mij geeft het altijd zo'n slecht gevoel als ze op een sollicitatiegesprek met de "daily standup" afkomen.
 
Zou er een correlatie zijn tussen "de daily standup" en micromanagment? :thinking:T

Mij geeft het altijd zo'n slecht gevoel als ze op een sollicitatiegesprek met de "daily standup" afkomen.
Tand-up is gewoon een gestructureerde manier om dagelijkse progress reporting te doen. Als je dat gelijkstelde met micromanagement dan doe jij (of anderen in je team) iets fout. Het gaat om problemen signaleren zodat je ze snel opgelost krijgt binnen het team. Niet om bij te houden dat je gisteren niets hebt uitgevreten omdat je heel de dag naar catz aan het kijken was.
 
Tand-up is gewoon een gestructureerde manier om dagelijkse progress reporting te doen.
Kan je dat als project manager of team lead niet zelf wat in de gaten houden? Een twee-wekelijks heb ik op zich niets tegen, maar zo'n daily huddle waarbij er 9/10 "aja, kben nog bezig" wordt gezegd heeft toch niemand iets aan? En da's dan om 9u of -God behoede- 8u30... ik draai mij dan meestal nog eens :)
 
Kan je dat als project manager of team lead niet zelf wat in de gaten houden? Een twee-wekelijks heb ik op zich niets tegen, maar zo'n daily huddle waarbij er 9/10 "aja, kben nog bezig" wordt gezegd heeft toch niemand iets aan? En da's dan om 9u of -God behoede- 8u30... ik draai mij dan meestal nog eens :)
Dat duurt ook letterlijk max tien minuten he.
In mijn ogen brengt dat vaak snellere oplossingen aan het licht.
Dit is een tool om het "in de gaten te houden". Ik ga niet alle commit logs van ieder team lid zitten nakijken om iets op te volgen.
Daarbij komt dat standups cross-functioneel zijn. Dus het zijn niet allemaal dezelfde functies, en dan is er altijd/meestal wel iets van nuttige informatie uitwisseling. Het bevordert ook de samenwerking en de betrokkenheid.

Maar draai u nog eens he, als het u allemaal niet interesseert...
 
Kan je dat als project manager of team lead niet zelf wat in de gaten houden? Een twee-wekelijks heb ik op zich niets tegen, maar zo'n daily huddle waarbij er 9/10 "aja, kben nog bezig" wordt gezegd heeft toch niemand iets aan? En da's dan om 9u of -God behoede- 8u30... ik draai mij dan meestal nog eens :)

Standups zijn relatief optioneel bij ons. Als je iets belangrijkers te doen hebt, dan doe je dat. Manager is niet eens bij de standup. Is puur zelfsturend voor het team.

Een standup is juist om micromanagement te vermijden. Je regelt onder mekaar hoe je de ander helpt tijdens de standup. Dat dient niet om progressie te meten of voor statusupdates te krijgen. Dat dient om onder mekaar om te communiceren wie waarmee bezig is en wie waarmee kan helpen.
 
Terug
Bovenaan